adexo3
۲۱۵۴۳۵
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

وضعیت ICT ایران در هفته آخر خرداد ماه

آمارهای عجیب ۱۱۸ تهران تا ناز کردن مخابرات

می‌توان آخرین هفته خرداد که در واقع آخرین هفته بهار نیز هست، یکی از جنجالی‌ترین هفته‌های آی تی کشور از آغاز سال دانست

آمارهای عجیب 118 تهران تا ناز کردن مخابرات





برترین ها: سرویس دیجیتال بخش فناوری پرتال برترین ها قصد دارد در ۵ شنبه های هر هفته، نگاهی داشته باشد به آخرین رویدادهای دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در هفته ای که گذشت. این گزارش های اختصاصی تلاش می کند تا فضای ICT کشور و اتفاقات و رویدادهایی که در آن در حال وقوع هست را با نثری روان و ساده و خواندنی در اختیار جامعه مخاطبان سایت برترین ها قرار دهد. قطعا در این راه، نظرات و پیشنهادات بینندگان عزیز سایت نیز می تواند هیات تحریریه سرویس دیجیتال پرتال را در ارائه گزارشات و محتواهای ارزنده در این حوزه، یاری کند.

آخرین هفته بهار در فضای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، شاهد رویدادهای مختلفی بود که گزارش هفتگی ICT تلاش می‌کند تا مروری داشته باشد بر مهم‌ترین اتفاقات آن در هفته ای که گذشت.

طبق روال ۵ شنبه‌های هر هفته، نگاهی خواهیم داشت به مرور رویدادها و اتفاقات دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران تا خوانندگان محترم سایت برترین ها، با صرف زمان کوتاهی، از آن چه در دنیای آی تی کشور در این هفته گذشته است، بیش تر آشنا شوند. هفته ای که گذشت، با اخبار متنوعی در حوزه جامعه اطلاعاتی کشور رو به رو بود که انتشار استیکر جنجالی توهین آمیز در نرم افزارهای ارتباطی کاربران ایرانی و نشر پیام جعلی درباره هشدار پلیس سایبر ایران (فتا)، با واکنش‌های مختلفی همراه شد. بحث‌هایی که درباره عدم افزایش تعرفه‌های مخابراتی توسط وزارت ارتباطات در این هفته راه افتاد، سبب شد تا شرکت مخابرات ایران، از احتمال واگذاری سهام خود به عموم و اعلام جزییات آن از روز شنبه (۳۰ خرداد) خبر دهد. می‌توان آخرین هفته خرداد که در واقع آخرین هفته بهار نیز هست، یکی از جنجالی‌ترین هفته‌های آی تی کشور از آغاز سال دانست. در کنار تحلیل هفتگی، به معرفی کتاب‌های حوزه فناوری اطلاعات ایران، معرفی سایت، معرفی اخبار بانکداری مجازی و مرور بر اخبار شرکت‌های خصوصی نیز، بسته خبری آی تی این هفته را تشکیل می‌دهد. با ما همراه باشید...

خبر اول همچون روال قبلی، به بورس مجازی ایران اختصاص داد.

رکورد ۱۰۰۰ واحدی شاخص کل

آمارهای عجیب 118 تهران تا ناز کردن مخابرات

اگر چه شاخص کل بورس ایران در ۲ سال اخیر، افتی تاریخی را تجربه کرده است، اما این هفته، شاخص کل با ثبت رکوردی جدید همراه شد و توانست، افت ۲ هفته ای را ۱ روزه جبران کند. شاید به همین دلیل است که بازار سرمایه، برای صابران، همواره پر سود و جالب و جذاب بوده است، چرا که افت‌های یک ماهه و جتی چند ماهه، می‌تواند ظرف کم تر از چند هفته، به طور کلی جبران شود. رشد ۱۰۰۰ واحد شاخص کل در ۴ شنبه (۲۷ خرداد)، موجی از خوشحالی را بین میلیون ها کاربر فعال در انجمن‌های اینترنتی بورس ایران به راه انداخت که جالب توجه بود. سرویس دیجیتال برترین‌ها، این هفته ۲ گزارش خاص درباره بورس داشت که پیشنهاد می‌کنیم آن ها را بررسی کنید. یکی، معرفی 28 سهم زیر 1000 ریال و دیگری مروری بر انجمن‌های اینترنتی بورس بازان ایرانی.

رونمایی از بازی ایرانی "ارتش‌های فرا زمینی"

آمارهای عجیب 118 تهران تا ناز کردن مخابرات

از بازی ایرانی "ارتش‌های فرازمینی"، روز سه شنبه این هفته در فرهنگسرای ارسباران تهران، رونمایی شد. مطلع شدیم که این بازی، توسط قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای کشور و حضور جمعی از علاقمندان به دنیای بازی‌های رایانه ای همراه بود. آقای قائم مقام، گردش مالی این صنعت را ۱۰ هزار میلیارد تومان دانست و از مسئولان کشور خواست، تا به این صنعت جدید و در حال رشد در کارآفرینی دیجیتالی جهان، بیش تر بها دهند. برای آگاهی از جزییات بیش تر این بازی، به پرتال http://etarmies.com/fa مراجعه کنید.

فرمانده پدافند غیر عامل ایران:
استفاده از گوشی هوشمند برای مسئولان ممنوع است

آمارهای عجیب 118 تهران تا ناز کردن مخابرات

سردار سرتیپ جلالی، فرمانده پدافند غیر عامل کشورمان این هفته خبر ساز شد. وی اظهار داشت، به جهت کاهش آسیب پذیری اطلاعاتی و امنیتی کشور، استفاده از گوشی‌های هوشمند توسط مسئولان در ساعات اداری ممنوع است. این خبر که در سانه های گروهی کشور نیز بازتاب وسیعی پیدا کرد، هنوز با واکنش مقالات سه قوه مواجه نشده است، اما به نظر می‌رسد، اقدام خوبی برای کاهش آسیب پذیری های امنیتی و اطلاعاتی باشد و ضریب جاسوسی از مقالات ایرانی را توسط طراحان گوشی‌های هوشمند و سازمان‌های جاسوسی دنیا کاهش خواهد داد.

جلسه شورای عالی فضای مجازی با رهبری برگزار می‌شود

آمارهای عجیب 118 تهران تا ناز کردن مخابرات

مطلع شدیم که روز سه شنبه این هفته، حجت الاسلام شهریاری، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، خبر از برگزاری قریب الوقوع جلسه شورای عالی فضای مجازی در حضور رهبر انقلاب داده است. وی هدف این جلسه را، رسیدن به نقطه صفر مشترک بین سران ۳ قوه و شروع کار بهتر و موثرتر در این عرصه دانست. امیدواریم، شورای عالی فضای مجازی در دولت تدبیر و امید، به واقعیت‌های فضای جامعه اطلاعاتی کشور در عرصه‌های مختلف پرداخته و از فعالان کسب و کارهای این حوزه حمایت کند.

انتشار پیام جعلی از سوی پلیس فتا
پلیس فتا: احضاریه مجرمان سایبری، کتبی است و نه اینترنتی

آمارهای عجیب 118 تهران تا ناز کردن مخابرات

انتشار پیام جعلی از سوی پلیس سایبر ایران در فضای جامعه اطلاعات کشور این هفته خبر ساز شد. در این پیام که در نرم افزارهای ارتباطی وایبر و تلگرام، بین کاربران ایرانی دست به دست می‌شد، پیامی ساختگی از پلیس سایبر ارائه شده بود که به کاربر دریافت کننده، نسبت به انتشار محتوا هشدار می‌داد و از ایشان می‌خواست تا اکانت خود را حذف کند. در پی انتشار چنین پیام ساختگی، پلیس سایبر اعلام کرد، پلیس فتا ناجا در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی موبایلی صفحه رسمی نداشته و بنابراین برای کاربران پیام یا هشدار خصوصی ارسال نمی‌کند، در صورتی که از کاربری شکایت شده باشد با هماهنگی مراجع قضایی برای آن کاربر احضاریه کتبی از طریق پلیس فتا ارسال می‌شود. این مقام انتظامی یادآور شد: کاربران به هیچ عنوان به این دست پیام ها که از طریق ایمیل یا پیام‌های بخش گفتگوهای شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود توجه نکرده و به پلیس فتا یا دادسرای جرائم رایانه ای مراجعه نکنند.

به نظر می‌رسد، کاربرانی که نسبت به انتشار چنین مواردی در فضای جامعه اطلاعاتی کشور اقداممی کنند، از توانمندی‌های فوق العاده و پنهان پلیس فتا، در شناسایی، رصد و کشف مجرمان اینترنتی در سراسر کشور، با روش‌های کاملاً تخصصی، ناآگاه هستند. برای اطلاع از آخرین عملکردهای پلیس سایبر کشور به cyberpolice.ir مراجعه کنید.

رواج استیکر جنجالی غیر اخلاقی در نرم افزارهای ارتباطی

طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر کاربران شبکه اجتماعی تلگرام با خیل استیکرهای فارسی زبان مواجه شده‌اند که بعضاً با شئونات کشور، هم خوانی ندارد.. امکانی که نرم‌افزار موبایلی تلگرام برای افزودن استیکر یا برچسب‌های مختلف در اختیار کاربران قرار داده طی هفته‌های اخیر این نرم افزار را با حاشیه‌هایی همراه کرده است و این هفته نیز، انتشار استیکر غیر اخلاقی و توهین آمیز علیه مسئولان کشورمان، با واکنش‌های مختلفی در فضای جامعه اطلاعاتی کشور مواجه شد. چنین مواردی که در نرم افزارهای مشهور و محبوب ایرانیان در هفته‌های اخیر ارائه شده است، شاعبه تلاش مسئولان برای فیلتر چنین شبکه‌های اطلاعاتی انتشار دهنده مسائل غیر اخلاقی را افزایش داده است که البته مسئولان، فقط از کاربران خواسته‌اند تا مراقب سو استفاده‌های مراکز غربی از اطلاعات و فضای جامعه اطلاعاتی کشور باشند. رواج این استیکرها، با واکنش عالی‌ترین مقام آی تی ایران نیز به دنبال داشت. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای شبکه‌هایی که از محتوا یا استیکرهایی در قالب توهین به مقامات کشور استفاده کرده و یا نسبت به ترویج مسائل غیراخلاقی مبادرت می‌کنند بر اساس قانون محدودیت اعمال می‌کنیم اما

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، نظارت کاملی بر تمام شبکه‌های اجتماعی دارد. علاوه بر این سازمان، دستگاه‌های مرتبط دیگر نیز محتویات این شبکه‌ها را از نظر امنیتی رصد می‌کنند.

سرپرست شرکت مخابرات ایران:

• اهل ناز کردن نیستیم!

• از شنبه، آگهی فروش سهام مخابرات را منتشر می‌کنیم!

• هزینه‌های مان، ۶.۵ برابر رشد کرده است.

• دخل و خرجمان، نمی‌خواند!

آمارهای عجیب 118 تهران تا ناز کردن مخابرات

این هفته، یکی از جالب‌ترین رویدادها در فضای جامعه اطلاعاتی کشور، مربوط بود بود به اظهارات سرپرست شرکت مخابرات ایران، که اخیراً که درباره مشکلات مختلف مالی این شرکت، نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کرده بود. صدر هاشمی در این نشست خبری، که با واکنش‌های مختلفی بین فعالان آی تی کشور نیز همراه شد، اعلام کرد که از روز شنبه، آگهی مزایده فروش ۵۰ درصد سهام شرکت مخابرات به بخش خصوصی را منتشر می‌کنیم. وی اظهار داشت:: این‌که اکنون ما می‌گوییم می‌خواهیم سهم خود را واگذار کنیم نه ناز است نه تهدید؛ ما سهام شرکت توسعه اعتماد مبین را که دارای سهم ۵۰ + یک درصدی واگذار خواهیم کرد و برای این زمینه نیز آگهی ما روز شنبه منتشر خواهد شد و هیچ نوع صحنه‌سازی هم در کار نیست. وی در عین حال یادآور شد: با توجه به این‌که این بخش به بورس ارتباط پیدا نمی‌کند، فراخوان آن منتشر می‌شود تا به صورت مزایده واگذاری مربوطه صورت بگیرد. سید هاشمی همچنین اظهار کرد: ما در حال حاضر پنج میلیون شماره تلفن بدون استفاده داریم و در استان تهران ۱.۵ میلیون خط ماهانه کمتر از ۱۵۰۰ تومان درآمد دارند این در حالی است که هزینه نگهداری همین خط‌ها حدود ۸۵۰۰ تومان است. وی در یک دیگر از بخشهای صحت خود گفت: همین روز گذشته برای من یک نامه از شهرستان رسیده که تنها ۲۰ گرم وزن دارد، اما برای آن ۸۵۵۰ تومان هزینه دریافت شده است حال سؤال من این است که یک بسته ۲۰ گرمی هم با تعرفه‌های ارتباطی ارسال می‌شود. حال چگونه است که در آن بخش چنین تعرفه‌ای در نظر گرفته می‌شود و در خصوص تعرفه‌های مخابراتی اینگونه عمل می‌شود.

به نظر می‌رسد، صحبت‌هایی که درباره عدم سود دهی شرکت مخابرات و مشکلات مدیریتی و مالیان در هفته‌های اخیر مطرح شده است، آینده بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی خاورمیانه را در هاله ای از ابهام قرار خواهد داد که قطعاً به زیان سهامداران این شرکت و توسعه زیر ساخت‌های مخابراتی در ایران است.

وزیر ارتباطات: ۱۱ میلیون کاربر اینترنتی موبایل داریم

(صرفاً جهت اطلاع)

واعظی، مرد خبر ساز و وزیر ارتباطات، همواره پای ثابت اخبار گزارش هفتگی آی تی است که این هفته نیز درباره فناوری اطلاعات کشور، آمار جالبی ارائه کرد. وی از وجود ۱۱ میلیون مخاطب اینترنت موبایلی در کشور خبر داد و اظهار داشت: تعداد استفاده‌کنندگان از خدمات اینترنتی تلفن همراه نیز که تا قبل از دولت یازدهم ۲۰۰ هزار نفر بود، در حال حاضر به ۱۱ میلیون نفر رسیده است. ۵۰ برابر شدن شمار کاربران اینترنت موبایلی در ایران ظرف کم تر از ۲ سال، اگرچه کمی غلو آمیز به نظر می‌رسد، اما نشان دهنده رشد غیر قابل تصور مخاطبان اینترنت موبایلی و به دنبال آن، نرم افزارهای گوشی‌های هوشمند در کشور است که مخاطبان بسیار زیاد و پر و پا قرصی در ایران دارد. همه این‌ها، از انقلاب کارآفرینی دیجیتالی در آینده نزدیک در کشور حکایت دارد که آی بریج برلین ۲۰۱۵، خود مشتی نمونه خروار بود.
واعظی این هفته نیز خبر داد که بزودی، مناقصه تجهیز 5000 روستای ایران به اینترنت پر سرعت نیز برگزار خواهد شد.

آمارهای جالب از 118

• 356 هزار تماس روزانه تهرانی ها با سامانه 118

• 7 میلیون شماره تلفن تهرانی ها در 118 ثبت شده است

• بعضی مشترکان، روزی 15 بار با 118 تماس می‌گیرند!

• پولی شدن 118، تاثیری در تماس‌های مشترکان نداشته است

• ثبت شماره تلفن‌های تجاری در 118 = 4000 تومان ناقابل!

آمارهای عجیب 118 تهران تا ناز کردن مخابرات

این هفته نیز خبر دار شدیم که آمارهای جالبی از ۱۱۸ توسط مسئولان مخابرات تهران ارائه شد که جای تأمل دارد.

تهرانی ها هر روز، ۳۵۶ هزار بار با ۱۱۸ در سال ۱۳۹۳ تماس گرفته‌اند. این خبری بود که مدیرکل خدمات مخابراتی استان تهران ارائه کرد و اظهار داشت: ظرف ۱ سال گذشته، ۱۳۰ میلیون بار تهرانی ها با سامانه پاسخ گویی تلفنی ۱۱۸ تماس گرفته‌اند و از خدمات این مرکز که اخیراً، پولی هم شده است، استفاده کرده‌اند. از میان تماس‌های انجام شده در سال ۱۳۹۳، در مجموع، بیش از ۱۱۰ میلیون تماس پاسخگویی شده که رقمی حدود ۸۵ درصد تماس‌ها را شامل می‌شود. وی همچنین عنوان کرد: در سال ۱۳۹۳ مرکز ۱۱۸ شهریورماه بیشترین میزان تماس را داشته و بالغ بر ۱۴ میلیون تماس با آن داشته‌ایم که از این میان بالغ بر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس پاسخ داده شده که حدود ۷۴ درصد کل تماس‌ها می‌شود. آزاد از اسفندماه نیز به عنوان ماهی که کمترین تماس‌ها با ۱۱۸ صورت گرفته یاد کرد و گفت: طی این ماه حدود ۹ میلیون و ۱۲۲ هزار تماس با ۱۱۸ داشته‌ایم که از این میان ۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تماس پاسخ گرفته‌اند که در نهایت می‌توان گفت بالای ۹۰ درصد درخواست‌های مردم در این مدت پاسخ داده شده است.
استفاده گسترده شهروندان تهرانی از 118، نشان می‌دهد که ارائه خدمات تلفنی به مشترکان تلفن ثابت در ایران و به ویژه در پایتخت، می‌تواند سود دهی خوبی را برای شرکت مخابرات به همراه داشته و بستر فرصت آفرینی‌های مختلفی را برای کسب و کارهای دیگر در عرصه اطلاع رسانی و بازاریابی و تبلیغات، فراهم کند که باید به آن توجه کرد.

بازتاب جهانی سایت همسان گزینی ایرانیان

آمارهای عجیب 118 تهران تا ناز کردن مخابرات

همان طور که شاید در لا به لای اخبار این هفته نیز متوجه شده باشید، رونمایی رسمی از پرتال همسان گزینی توسط وزارت ورزش و جوانان، موضوعی بود که در فضای آی تی کشور با حرف و حدیث‌های مختلفی مواجه شد که جالب توجه است. این سایت که تلاش می‌کند تا فرصت‌های ازدواج را برای میلیون ها جوان ایرانی مستعد ازدواج در قالب فرآیندی مشخص و رسمی فراهم کند، با بازتاب‌های گسترده ای در رسانه‌های جهان همراه بود که پرتال برترین‌ها، در گزارشی اختصاصی ، به این موضوع اشاره کرد.

امیدواریم، آشنایی جوانان با خدمات همسریابی وزارت ورزش، در رسانه‌های گروهی و فضای مجازی، بیش از قبل، توسعه یابد تا فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی برای کارکردهای اجتماعی، روز به روز در کشور گسترش پیدا کند.


مالکان بیش از 10 سیم کارت بخوانند:

قطع کامل خطوط بلاتکلیف مشترکان از 31 خرداد

اخیراً، معاون نظارت سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات گفته است که 350 هزار مشترک تلفن همراه در ایران، بیش از 10 سیم کارت در اختیار دارند که باید برای روش شدن تکلیفان ها، مراجعه کنند. وی، یکشنبه 31 خرداد ماه را آخرین فرصت مراجعه مشترکان دارنده بیش از 10 سیم کارت دانست و اعلام کرد، از اول تیرماه، خطوط بلاتکلیف قطع خواهد شد. معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: مشترکانی که از هر اپراتور تلفن همراه، بیش از 10 سیم‌کارت به نامشان ثبت شده تنها تا 31 خردادماه برای تعیین تکلیف فرصت دارند و در غیر این صورت تمام سیم‌کارت‌های آن‌ها قطع خواهد شد.

غلامرضا داداش‌زاده درباره آخرین وضعیت طرح احراز هویت سیم‌کارت‌ها اظهار کرد: برای این طرح سه فاز در نظر گرفته شده که در فاز اول قرار بر آن بود که تمام مشترکان اپراتورهای مختلف کدهای ملی خود را اعلام و ثبت کنند. اکنون این بخش با دقت به پایان رسیده و می‌توان اعلام کرد که تقریباً هیچ سیم‌کارتی بدون ارائهٔ کد ملی در کشور وجود ندارد. وی ادامه داد: حتی در فاز اول سیم‌کارت‌های دارای کد ملی مخدوش نیز وضعیتشان اصلاح شد و در فاز دوم، برنامه‌ریزی بر این اساس صورت گرفته که افراد حقیقی که بیش از 10 سیم‌کارت در اختیار دارند تعیین وضعیت شوند.

معاون وزیر ارتباطات:

هزینه اتصال دیتا سنترها به PXI زیر ساخت، رایگان است.

این هفته مطلع شدیم که دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرده است، به منظور حمایت از توسعه محتوا و کاربرد داخلی، شکل‌گیری اقتصاد مراکز داده (Data center) در کشور و افزایش سهم چرخش محتوا و کاربرد داخلی، مقررات و تعرفه ارائه خدمات peering در مراکز تبادل داده (IXP) در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد. قطعاً، هر اندازه دولت بتواند خدمات میزبانی را در کشور با بهای کم تری به مشترکان و فعالان کارآفرینی دیجیتالی در کشور ارائه کند، ما شاهد رونق فضای کسب و کارهای آی تی محور و کاهش آسیب پذیری ایران در استفاده از خدمات اینترنتی خارج از کشور خواهیم بود که این مقوله، در حوزه پدافند غیرعامل نیز قابل بررسی می‌باشد.

اخبار بانکداری مجازی

آمارهای عجیب 118 تهران تا ناز کردن مخابرات

بانک شهر اعلام کرد، با استقرار دستگاه‌های وی تی ام در پیشخوان‌های شهرنت، شهروندان به صورت مجازی با کارشناسان شعب در ارتباط خواهند بود.

بانک ایران زمین خبر داد، افزایش انتقال وجه حساب به حساب این بانک به صورت غیر شتابی، جهت ارتقای خدمات بانکداری مجازی از این هفته آغاز شد.

فن آوا کارت اعلام کرد، پذیرندگان کارت خوان‌های این شرکت می‌توانند به جای فروش شارژهای فیزیکی، به صورت الکترونیکی و از طریق دستگاه‌های کارت خان، مبادرت به فروش شارژ کنند.

سامانه ۲۰۰۰ ، که سامانه پرداخت الکترونیکی قبض مشترکان مخابرات می‌باشد، از پرداخت ۸ میلیون قبض مشترکان تهرانی از طریق این سامانه از سال ۹۲ تا روز گذشته خبر داد.

بانک سامان، برندگان طرح سپرده وین خود را به صورت اینترنتی اعلام کرد.

بانک صادرات اعلام کرد، ارتقای سامانه سپهر اینترنت این بانک، از این هفته آغاز شده است.

بانک پاسارگاد ، جزییات بیش‌تری از نخستین جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه ای خود در رسانه‌های گروهی و پرتال اینترنتی این جشنواره اعلام کرد. گفتنی است، این جشنواره اینترنتی که توسط پرتال بانک پاسارگاد راه اندازی شده است، نخستین جشنواره فیلم کشور بوده که توسط یک بانک، به صورت اینترنتی تدارک دیده شده است.

بانک اقتصاد نوین، نخستین بانک خصوصی کشور، اسامی برندگان سامانه الکترونیکی ۲۰۰۰ خود را منتشر کرد.

بانک آینده، خدمات بانکی رایگان در محل را برای مشتریان خاص ارائه می‌کند که جزییات ثبت نامان در سایت abplus.ir ارائه شد.

بانک سپه ، موجی از تقدیرهای ملی از این بانک را در سایت خود رونمایی کرد.

موسسه مالی میزان، که اخیراً توسط بانک مرکزی منحل اعلام شده است، همچنان در پرتال خود مشغول به فعالیت است.

اخبار فعالان بخش خصوصی TCI

سایت روزنامه فناوران اطلاعات، نخستین روزنامه فناوری اطلاعات ایران، برای سومین هفته متوالی، به روز رسانی نشده است.

بلاگفا، از سرویس دهندگان وبلاگ نویسی در کشور، همچنان به دلیل مشکلات دیتاسنتر خود، از دسترس علاقمندان خارج است.

ایرانسل، سرویس دهنده دوم تلفن همراه در کشور، بسته‌های ویژه ای برای مخاطبان در ماه مبارک رمضان ارائه کرد.

شاتل، سرویس دهنده برتر خدمات اینترنت پر سرعت در کشور اعلام کرد، مهلت شرکت در جشنواره محاسبه پهنای باند نیم بها در فیلمیو و شاتل لند، تا ۲۰ تیر ماه تمدید شده است. علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیش تر به سایت اینترنتی این جشنواره به نشانی shatelland.com مراجعه کنند.

پارس آنلاین ، از سرویس دهندگان اینترنت پر سرعت در کشور، از راه اندازی سامانه تست اینترنت پر سرعت خبر داد. مشترکان این سرویس دهنده می‌توانند با مراجعه به speedtest.parsonline.com از این خدمات بهره مند شوند.

دیجی کالا، فروشگاه ایرانی ارائه دهنده محصولات مجازی، اسامی برندگان جمعه‌های شگفت انگیز خود را اعلام کرد.

پرتال لرن آرت، نخستین ژوژمان اینترنتی دانشجویان هنر در ایران، رونمایی شد. علاقمندان به http://learnart.ir/ مراجعه کنند.

پرتال صدا گرافی، استارت آپ خلاقانه جدید ایرانیان برای تبدیل سیگنال صداها به تابلوهای هنری، راه اندازی شد. علاقمندان به sedagraphy.com مراجعه کنند.

سونی موبایل، از هفته مد تهران به صورت برنامه‌های الکترونیکی حمایت کرد. Sony Mobile با برگزاری مسابقه‌ای از طریق برنامهٔ Xperia Lounge این فرصت را این هفته به دوستداران فناوری و کاربران Xperia در ایران داد تا بتوانند با شرکت در این مسابقه شانس برنده شدن بلیت‌های VIP برای حضور در این رویداد را به دست آورند.

معرفی سایت

یکی از برنامه‌های هر هفته گزارش هفتگی، بررسی و مرور سایت‌های راه اندازی شده در فضای جامعه اطلاعاتی کشور می‌باشد که این هفته نیز به بررسی سایت آرت لرن اختصاص یافته است.

آمارهای عجیب 118 تهران تا ناز کردن مخابرات

پرتال اینترنتی آرت لرن، یکی از پرتال‌های هنری جدی التاسیس در فضای جامعه اطلاعاتی کشور است که می کو. شد در زمینه مسائل هنری و تخصصی در این عرصه، اطلاع رسانی کرده و فضای تعاملی را برای معرفی و نقد آثار فعالان هنری کشور فراهم کند. وبسایت لرن‌آرت با مشارکت مرکز طراحی اسپیرال، برای اولین بار محتوای آموزشی تهیه شده توسط دانشجویان هنر را به صورت متمرکز در اختیار عموم قرار داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز طراحی اسپیرال، دانشجویان رشته آموزش هنرهای تجسمی دانشگاه علم و فرهنگ پروژه پایان ترم خود را با موضوع آموزش اینترنتی تکنیک‌های هنری در وبسایت لرن آرت منتشر کردند تا علاوه بر کسب نمره برای واحد کارگاه نرم‌افزار، دانش خود را نیز به رایگان در اختیار عموم مردم گذاشته باشند. سایت آرت لرن، به عنوان مرجع آموزش تکنیک‌های هنری معرفی شده است و دران می‌توان آموزش‌هایی مانند: آموزش تکنیک گزاری رنگ و دیدن صحیح رنگ ها، آموزش نقاشی روی کفش، آموزش نقش برجسته، آموزش نقاشی خط، آموزش دوخت کیف چرمی، آموزش نقاشی با نقوش هندسی بر روی جعبه جواهرات، آموزش نقوش فرض، آموزش خط نسخ و ده ها آموزش مرتبط با مسائل هنری و گرافیکی را روی اجسام مشاهده کرد. پرتال جذاب و جالبی که در زمینه مسائل هنری به مخاطبان عمومی در وب، راه اندازی شده است، فرصت مغتنمی برای کسانی است که می‌خواهند در خانه آموزش‌های هنری دریافت کرده و از این راه، منبع درامد داشته باشند. اگر به عنوان مثال، به بخش آموزش تکنیک گزاری رنگ مراجعه کنید، اطلاعات جالبی درباره گام‌های مختلف در تکنیک گزاری رنگ را خواهید دید که در شکل زیر ارائه شده است.

آمارهای عجیب 118 تهران تا ناز کردن مخابرات

بیش از ۴۰ نفر، به عنوان اعضای نویسندگان سایت معرفی شده است که امیدواریم این پرتال با افزایش مخاطب و روند اطلاع رسانی خود در عرصه هنری، با شمار بیشتر بازدید کننده و همچنین، شمار بیشتر تولید کنندگان محتوا همراه شود.

گفتنی سایت این پرتال، توسط دانشجویان هنر دانشگاه علم و فرهنگ، به عنوان استارت آپ جدید ایرانی طراحی و راه اندازی شده است. آرت لرن را در نشانی http://learnart.ir دنبال کنید.

معرفی کتاب

از اول خردادماه امسال، آخرین بخش گزارش هفتگی پرتال برترین ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران را به معرفی کتاب‌های حوزه آی تی که توسط ناشران ایرانی منتشر می‌شود اختصاص داده‌ایم. این هفته نیز با دو کتاب، این بخش را پی می‌گیریم.

نخستین کتاب اختصاص دارد به کتاب یادگیری آنگولار جی اس، که توسط مهدی صراف و اعظم شهریاری، در ۲۳۲ صفحه و توسط نشر ناقوس در ۱۰۰ نسخه، منتشر شده است. این کتاب، جز معدود کتاب‌هایی است که به زبان فارسی، به معرفی این زبان سورس باز طراحی شده توسط گوگل می‌پردازد. AngularJS یک فریمورک جاوا اسکریپت متن باز است که توسط گوگل توسعه پیدا کرده است.

آمارهای عجیب 118 تهران تا ناز کردن مخابرات

هدف از ایجاد آن، ساختن برنامه‌های تک صفحه ای (Single Page Applications) می‌باشد. حتماً تا بحال با سایت‌های مبتنی بر Ajax روبرو شده‌اید که نمی‌توان لینک‌های آن را در تب جدید باز کرد، و یا دکمه back مرورگر در مورد لینک‌های آن به درستی کار نمی‌کند! این مشکل بخاطر این است که در این سایت‌ها، با کلیک کردن بر روی لینک‌ها، آدرس بار تغییری نمی‌کند.

کتاب بعدی، آموزش عملی، کاربردی و تصویری مهندسی شبکه مایکروسافت می‌باشد که از جدیدترین کتاب‌هایی رایانه است که در سال جدید ورانه بازار نشر شده است و توسط مسعود حسینقلی پور، تألیف شده است. این کتاب برای علاقمندان به دریافت مدارک مهندسی شبکه مایکروسافت مفید است.

آمارهای عجیب 118 تهران تا ناز کردن مخابرات

این کتاب در ۹۱۶ صفحه، ۲۸ لابراتوار کاربردی و عملی مربوط به دوره جدید مهندسی شبکه مایکروسافت ۴۱۰ - ۷۰ •تشریح کامل تصویری نصب و پیکربندی• Windows Server ۲۰۱۲ R۲ •تشریح کامل مرحله به مرحله به صورت لابراتوار دوره مهندسی شبکه مایکروسافت گام اول ارائه کرده است که خواندنی می‌باشد.

آخر هفته خوبی را برای مخاطبان همیشگی گزارش هفتگی آی تی، آرزو می‌کنیم.
با ما از طریق پست الکترونیک زیر، در ارتباط باشید.

آمارهای عجیب 118 تهران تا ناز کردن مخابرات
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج