adexo3
۲۱۷۸۰۹
۱ نظر
۵۲۰۶
۱ نظر
۵۲۰۶
پ

وضعیت ICT ایران در هفته اول تیر ماه

۹ هزار فحش به ۱۱۸ تا آگهی جنجالی مخابرات

فناوری اطلاعات ایران در این هفته که با پایان فصل بهار و آغاز تابستان گرم همراه بود، گرمی خاصی را نیز تجربه کرد. نزدیک شدن به ضرب‌الاجل ۱۰ تیر مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۵+۱ و بازتاب‌های ان در صفحات شخصی گروه مذاکره کننده در فیسبوک و توییتر و اینستاگرام، یکی از فعال‌ترین حوزه‌ها را در عرصه آی تی کشور رقم زد

9 هزار فحش به 118 تا آگهی جنجالی مخابرات
برترین ها: سرویس دیجیتال بخش فناوری پرتال برترین ها قصد دارد در 5 شنبه های هر هفته، نگاهی داشته باشد به آخرین رویدادهای دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در هفته ای که گذشت. این گزارش های اختصاصی تلاش می کند تا فضای ICT کشور و اتفاقات و رویدادهایی که در آن در حال وقوع هست را با نثری روان و ساده و خواندنی در اختیار جامعه مخاطبان سایت برترین ها قرار دهد. قطعا در این راه، نظرات و پیشنهادات بینندگان عزیز سایت نیز می تواند هیات تحریریه سرویس دیجیتال پرتال را در ارائه گزارشات و محتواهای ارزنده در این حوزه، یاری کند.

طبق روال 5 شنبه‌های هر هفته، صفحه گزارش هفتگی آی تی پرتال برترین‌ها، مروری خواهد داشت بر مهم‌ترین اتفاقات و رویدادهای دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در هفته ای که گذشت تا در این سعی و روال، مخاطبان پرمشغله ای که نتوانستند اخبار این عرصه پرهیاهو را دنبال کنند، ظرف یک ربع بتوانند گوشه‌هایی از آن را مورد مطالعه قرار دهند. فناوری اطلاعات ایران در این هفته که با پایان فصل بهار و آغاز تابستان گرم همراه بود، گرمی خاصی را نیز تجربه کرد. نزدیک شدن به ضرب‌الاجل 10 تیر مذاکرات هسته ای ایران با گروه 5+1 و بازتاب‌های ان در صفحات شخصی گروه مذاکره کننده در فیسبوک و توییتر و اینستاگرام، یکی از فعال‌ترین حوزه‌ها را در عرصه آی تی کشور رقم زد. انتشار آگهی فروش 50 درصدی سهام شرکت مخابرات ایران توسط شرکت اعتماد مبین، در پی نارضایتی این مجموعه از ادامه تصدی گری این شرکت تازه خصوصی شده، از دیگر اخبار مهم دنیای آی تی ایران بود که به آن می‌پردازیم. اعلام 118 مبنی بر افزایش میزان مزاحمت‌های تلفنی برخی از مشترکان با این مرکز و انتشار فایل صوتی برای مکالمات در تلگرام و وایبر، از دیگر اتفاقات عجیب و غریب این هفته آی تی کشور می‌باشد.

همان طور که در هفته‌های پیش هم مخاطب این گزارش هفتگی بودید، ما در این گزارش، به 5 موضوع اصلی می پردازیم: 1- مروری بر رویدادهای خبری دولتی در عرصه آی. 2- مروری بر اخبار فعالان خصوصی آی تی کشور. 3- مروری بر بانکداری مجازی ایران. 4- مروری بر کتاب‌های تازه انتشار یافته عرصه فناوری اطلاعات در ایران و 5- معرفی سایت.

فعالان کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات ایران می‌توانند نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در قالب پست الکترونیکی به نشانی این صفحه که در پایین گزارش عنوان شده است، ارسال کنند.

با ما همراه باشید در گزارش هفتگی نخستین هفته تیر ماه 1394.

طبق رسم هر هفته، خبر اول را از دنیای بورس بازار مجازی کشور آغاز می‌کنیم

شاخص کل، صعودی، بورس بازان منتظر!

9 هزار فحش به 118 تا آگهی جنجالی مخابرات

شاخص کل بورس ایران در این هفته روند صعودی به خود گرفت و توانست مرز ۶۵ هزار واحد را بشکند. اما رسیدن به روزهای پایانی مذاکرات و تردیدها درباره امکان تمدید ضرب‌الاجل ۱۰ تیر، همچنان آینده شاخص کل را با ابهام رو به رو کرده است. در شبکه‌های اجتماعی و هم چنین انجمن‌های مجازی بورس بازان ایران، فعالیت میلیون‌ها بورس باز کشور، شدت بیش تری به خود گرفته است و رسیدن به فصل مجامع و تقسیم سود سالانه، بر رونق اینترنتی فضای کسب و کار بورس بازان تأثیر گذاشته است. رونق بورس، مصادف با افزایش میزان سرمایه گذاری و رونق فعالیت‌های مجازی تبادل اطلاعات میلیون‌ها ایرانی در فضای مجازی است که انتظار می‌رود ظرف چند سال آینده، از هر ۷ ایرانی، یک نفر بورس باز شود.

اندر حکایت‌های ۱۱۸... .

روزانه ۹ هزار نفر فحش رکیک به ۱۱۸ می‌دهند!!!

(صرفاً جهت اطلاع)

9 هزار فحش به 118 تا آگهی جنجالی مخابرات

گویا ۱۱۸ از صفحه گزارش هفتگی به این زودی‌ها خارج نمی‌شود. هفته پیش بود که خبر دادیم، روزانه قریب به نیم میلیون تماس با ۱۱۸ گرفته می‌شود... .

اوایل این هفته بود که خبر دار شدیم، مدیرکل خدمات مخابراتی استان تهران اعلام کرد که میزان مزاحمت‌های ۱۱۸ افزایش یافته است و روزانه قریب به ۹ هزار نفر مزاحم با ۱۱۸ تماس می‌گیرند و فحش‌های رکیک به اپراتورهای محترم این مرکز خدماتی کشور می‌دهند که مسبوق به سابقه نبوده است.

عباس ابوالقاسمی، اظهار داشت که روزانه به‌طور متوسط ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تماس از سوی اپراتورهای ۱۱۸ پاسخگویی می‌شود، اما به‌طور معمول حدود ۲.۵ تا ۵ درصد تماس‌های این مرکز به مزاحمان تلفنی مربوط می‌شود که در سال جاری میزان این مزاحمت‌ها افزایش یافته است. وی همچنین عنوان کرد: ما به اپراتورهای خود دستور داده‌ایم که در هر صورت اجازه پاسخگویی به مزاحمان تلفنی را ندارند و در این موارد تنها باید تلفن خود را قطع کنند با این وجود گاهی در برخی موارد مزاحمان از چنان الفاظ و ادبیاتی استفاده می‌کنند که ممکن است پاسخی به آن‌ها داده شود و در نهایت این افراد فایل ضبط شده این مکالمات را از طریق نرم‌افزارهای موبایلی منتشر می‌کنند.

چنین رفتار برخی از مشترکان مزاحم، باید از طریق پلیس سایبر و نهادهای امنیتی کشور بررسی شود تا با برخورد با این افراد مزاحم، فرصت خدمات رسانی بهت رو مؤثر این مرکز خدماتی مهم و فعال کشور با اختلال رو به رو نشود.

پدافند غیر عامل، به گوشی هوشمند طلاب هم رسید

استفاده از گوشی‌های اندروید ممنوع است!

9 هزار فحش به 118 تا آگهی جنجالی مخابرات

هفته گذشته بود که سردار جلالی، فرمانده سازمان پدافند غیرعامل ایران اعلام کرد، مسئولان ارشد نظام، حق استفاده از گوشی‌های هوشمند را به دلیل افزایش جاسوسی از طریق این تلفن‌ها ندارند. این هفته نیز خبر دار شدیم که گروه دیگری هم از استفاده از گوشی‌های هوشمند منع شده و طلاب نیز به جمع افرادی پیوسته‌اند که از استفاده از گوشی‌های اندرویدی و آیفون منع شده‌اند. در این باره دفتر مدیریت و برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور طی نامه‌ای به حوزه‌های علمیه، "آئین‌نامه ساماندهی نحوه استفاده از ابزارهای ارتباطی و مجازی در واحدهای آموزشی و خوابگاهی سراسر کشور" را ابلاغ کرده است.

در بخشی از این آئین نامه آشنایی طلاب با آسیب‌های فضای مجازی به عنوان هدف تدوین و ابلاغ این آئین‌نامه عنوان شده است. در ماده پنج این آئین نامه آمده است "طلاب واحدهای آموزشی و خوابگاهی می‌توانند از تلفن همراه با گوشی‌های معمولی بدون اندروید، وای‌فای، (IOS) استفاده کنند."

در تبصره مربوط به همین ماده نیز آمده است که "بایست تصاویر صفحه نمایش و آهنگ و صدای زنگ گوشی‌های تلفن همراه مناسب باشد.

حال این موضوع که آهنگ و تصاویر مربوط به گوشی‌های یک فرد، اعم از طلاب غیر طلاب، چه گونه باشد و چه وضعی داشته باشد، مساله ای هست که به حریم خصوصی افراد مربوط می‌شود و در مؤلفه‌های امنیتی و اطلاعاتی خالص قرار نمی‌گیرد.


داستان یک آگهی جنجالی مخابرات

• توسعه اعتماد مبین: عاشق مخابرات نیستیم!

• سپرده شرکت در مزاید خرید سهام: 120 میلیارد تومان!

جنجالی‌ترین خبر این هفته آی تی ایران، مربوط به آگهی فروش کل سهام کنسرسیومی که مالکیت حداکثری شرکت مخابرات ایران را در اختیار دارد. شنبه این هفته بود که شرکت توسعه اعتماد مبین که سهام 50 درصد به علاوه یک سهم مخابرات را در اختیار دارد، با انتشار فراخوانی آمادگی خود برای فروش صد در صدی سهام این شرکت اعلام کرد. سیدهاشمی - رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران - هفته گذشته با اشاره مجدد به ضرر 270 میلیارد تومانی مخابرات اینگونه اعلام کرده بود که ما عاشق نگه داشتن سهام مخابرات نیستیم و اگر فردی بخواهد این سهام را بخرد با همان شیوه‌ای که آن را خریداری کرده‌ایم واگذار خواهیم کرد و شنبه نیز این موضوع را به صورت رسمی منتشر خواهیم کرد، خبر از انتشار این آگهی داده بود.

9 هزار فحش به 118 تا آگهی جنجالی مخابرات

وی همچنین اظهار کرده بود: نگرانی ما بابت این موضوع است که این تعرفه‌ها یکی پس از دیگری مهره‌های کمر مخابرات را خرد کرده و دیگر از این ساختار نمی‌توان انتظار داشت که مانند یک انسان سالم بدود. هزینه تماس در هیچ کجای دنیا مانند تلفن ثابت ایران نیست و در میان ۱۶۶ کشور عضو اتحادیه بین المللی مخابرات، ایران ارزان‌ترین تعرفه‌ها را دارد.

به هر حال، وزارت ارتباطات در واکنش به واگذاری مجدد سهام شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی اعلام کرد که این وزارتخانه در صورت اصلاح ساختار شرکت مخابرات ایران، حاضر است به بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی خاورمیانه کمک کند. مشکلات پیمانکاران و دست‌اندرکاران شرکت مخابرات ایران، همچنان بر قوت خود باقیست و به نظر می‌رسد، دولت تدبیر و امید، باید تدبیر دیگری برای حل مشکلات این بستر ارتباطی و مخابراتی عظیم کشور داشته باشد تا حق ۲۵ میلیون مشترک این کشور، در هر صورت، ضایع نشود.

خدمات رایانش ابری رایگان برای استارت آپ ها

این هفته مطلع شدیم که سازمان فناوری اطلاعات ایران خبر داد که خدمات رایانش ابری در کشور توسعه خواهد یافت و به استارت آپ های واجد شرایط، تا یکسال، خدمات رایانش ابری به صورت رایگان اعطا می‌شود.

سیف احمدیان- مشاور سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه خدمات رایانش ابری - با اشاره به ویژگی‌های این خدمات تصریح کرد: ارائه خدمات مورد تقاضا نظیر خدمات دولت الکترونیکی به صورت آسان، کم هزینه و سریع، دسترسی به خدمات در همه جا و همه وقت از طریق اینترنت و اینترانت با اولویت محتوای بومی و همچنین ارائه ابزارهای مبتنی بر کسب و کار از جمله ویژگی‌های خدمات قابل عرضه در این حوزه محسوب می‌شود. به گفته او در این راستا و در قدم نخست، اجرای طرح مذکور هم اکنون در لایه IaaS با بهره گیری از نرم افزاری که در ۵۲ درصد سیستم‌های رایانش ابری جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد در مراکز داده همدان و خوزستان پیاده شده است.

مشاور سازمان فناوری اطلاعات ارائه خدمات به کسب و کارهای نوپا (استارتاپ) را به عنوان نخستین خدمت طرح رایانش ابری عنوان و گفت: با هدف حمایت از کسب و کارهای نوپا، هزینه استفاده از خدمات این طرح برای یک سال برای استارتاپ های واجد شرایط رایگان خواهد بود. کسب و کارهای نوپا واجد شرایط می‌توانند برای استفاده از نسخه پایلوت این طرح با مراجعه به نشانی اینترنتی www.startupscloud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

همکاری دانشگاه شریف در این طرح مهم، قابل تقدیر است. دانشگاه‌ها باید کمک کنند تا پروژه های دانش بنیان خود را در قالب University Spin off به شرکت‌های بزرگ و حتی بخش دولتی بفروشند. رایانش ابری، می‌تواند بستر انقلاب بعدی در فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان باشد.

هشدار سازمان رگولاتوری به شرکت‌های اینترنتی ایران

• خاطیان جریمه می‌شوند

• شاکیان، با سامانه ۱۹۵ تماس بگیرند

9 هزار فحش به 118 تا آگهی جنجالی مخابرات

این هفته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به شرکت‌های اینترنتی که قوانین را رعایت نمی‌کنند هشدار داد و از اعمال جریمه‌هایی برای برخورد با خاطیان خبر داد. معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تشدید کنترل کیفیت اینترنت شرکت‌ها خبر داد و گفت: عدم رعایت SLA جریمه شرکت‌های خاطی را به دنبال خواهد داشت. وی درباره کیفیت اینترنت اظهار کرد: پیش از این نیز بارها اعلام کرده بودیم که از وضعیت اینترنتی که از سوی برخی شرکت‌ها ارائه می‌شود رضایت نداریم. در این میان راهکارهای مختلفی مورد توجه قرار گرفت تا شرایط موجود در این بخش بهبود پیدا کند.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات این هفته گفته بود که بر همین اساس در فاز اول کار به کنترل پهنای باند شرکت‌ها پرداخته می‌شود که متأسفانه در حال حاضر گاهی دیده می‌شود شرایط در این زمینه مناسب نیست و به همین دلیل اخطارهای لازم به شرکت‌ها داده شده است.

برخورد با خاطیان اینترنتی، موضوعی است که باید در دستور کار جدی رگولاتوری و نهادهای مربوطه اعم از پلیس سایبر و بقیه باشد تا فضای جامعه اطلاعاتی ۲۵ میلیونی ایران، فضایی امن باشد.

پلیس سایبر ایران در یک نگاه

آقا "نازگل"، در لرستان به دام افتاد

9 هزار فحش به 118 تا آگهی جنجالی مخابرات

این هفته برای پلیس سایبر کشور، هفته پر خبری بود. پلیس سایبر اعلام کرد، فردی که در شهرستان مراغه، از حساب دوست خود برداشت غیر مجاز می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد. هم چنین، یک تازه عروس که از حساب اینترنتی خواهر شوهر خود برداشت می‌کرد، در اردبیل دستگیر شد. هم چنین در خبری جالب، فردی که خود را نازگل معرفی می‌کرد و از طریق نرم افزار واتس آپ برای هموطنان ایجاد مزاحمت می‌کرد، در لرستان به دام پلیس فتا افتاد. همچنین، در اقدامی که توسط پلیس فتا فارس انجام شد، فردی که با استفاده از سایت‌های تبلیغاتی، برای شهروندی در شیراز ایجاد مزاحمت کرده بود، دستگیر شد. پلیس فتای این استان نیز این هفته خبر داد که فردی که از طریق فیسبوک، برای هم کلاسی خود دردسر ایجاد می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد. پلیس اصفهان نیز اعلام کرد، این هفته پسری که از حساب دختر مورد علاقه‌اش برداشت پول می‌کرد، دستگیر شد. این پلیس، درخبر دیگری، از دستگیری فردی که با پیامک، بیش از ۵۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

پلیس سایبر را در نشانی http://www.cyberpolice.ir دنبال کنید.

اخبار بخش خصوصی


سایت روزنامه فناوران اطلاعات ، نخستین روزنامه فناوری اطلاعات ایران، برای چهارمین هفته متوالی، غیر فعال است.

سایت هفته نامه عصر ارتباط، نخستین هفته نامه فناوری اطلاعات ایران، برای چندمین هفته متوالی، به روز رسانی نشده است.

سایت بلاگفا ، سرویس دهنده وبلاگ نویسی ایران بعد از ماه‌ها عدم فعالیت، دوباره فعال شد.

شرکت مخابرات تهران ، خبر از ارائه سیستم جدید پیش پرداخت Pre paid اینترنت پر سرعت مخابرات به سه صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی دارد.

مایکت (بازار اندرویدی) که از استارت آپ های جدید کشور در حوزه تلفن موبایل هوشمد است از حمایت از نرم افزارهای قرآنی در ایران داد.

دیجی کالا اعلام کرد، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، 31 خرداد از این شرکت بازدید کرد.

شرکت سازگار ارقام ، اعلام کرد، استفاده از موبایل شگفت انگیز لنون وایب زد 2 را در ایران گارانتی کرده است.

سایبر تک اعلام کرد، هر 4 شنبه، سمینارهای رایگان تخصصی ارائه می‌کند.

مبین نت ، ارائه دهنده خدمات اینترنتی وایرلس در کشور اعلام کرد، خدمات خود را با 30 درصد تخفیف ارائه می‌کند.

شرکت رایتل ، اپراتور خصوصی تلفن همراه در کشور اعلام کرد، در ساعات برگزاری مسابقات والیبال ایران در لیگ جهانی، خرید سیم کارت رایتل با 75 درصد تخفیف انجام می‌شود.

همراه اول اعلام کرد، در ماه مبارک رمضان، مشترکان همراه اول می‌توانند با ثبت نام رایگان در طرح ۵۵+۵، در هر تماس داخل شبکه خود پس از گذشت پنج دقیقه مکالمه، دقایق بعدی را تا سقف ۵۵ دقیقه رایگان صحبت کنند.

ایرانسل ، اپراتور خصوصی تلفن همراه کشور خبر داد، کلیه مشترکان جدید سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل در بازه زمانی یکم تا 23 تیرماه سال جاری با فعال‌سازی سیم‌کارت اصلی یا هدیه خود و خرید اولین شارژ حداقل هزار تومانی، از یک هفته مکالمه و پیامک هدیه نامحدود داخل شبکه بهره‌مند می‌شوند؛ براساس خط مشی استفاده منصفانه در این طرح، هر کاربر قادر به ارسال حداکثر 10 هزار پیامک داخل شبکه است.

اخبار بانکداری مجازی

9 هزار فحش به 118 تا آگهی جنجالی مخابرات

یکی دیگر از بخش‌هایی که هر هفته در گزارش هفتگی به آن اشاره می‌کنیم، اخبار بانکداری مجازی کشور است که در سال‌های اخیر، به دلیل شدت پیدا کردن استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی در کشور، خبرهای زیادی در آن رد و بدل می‌شود.

بانک ملت ، ۱۶۰ پایگاه شبانه روزی خودپرداز در کشور راه اندازی نمود.

بانک رفاه اعلام کرد، صدور دسته چک مشترکان خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهد.

شرکت خدمات انفورماتیک ایران ، گواهی مدیریت و راهبری شبکه‌ها و سرویس‌های بانکی را دریافت کرد.

بانک کارآفرین ، به سامان الکترونیکی وام ازدواج پیوست.

بانک پاسارگاد ، این هفته در اطلاعیه ای، از صاحبان حساب در این بانک خواست، مراقب کلاهبرداری های اینترنتی باشند.

بانک اقتصاد نوین ، وارد سامانه اینترنتی وام ازدواج شد.

بانک ملی در ورزشگاه آزادی، خودپرداز راه اندازی کرد.

موسسه مالی ثامن اعلام کرد، قطع ارتباط سامانه‌های این بانک با مرکز شتاب، مجدداً فعال شد.

بانک صادرات اعلام کرد، در ماه گذشته، ۱۱ میلیون تراکنش اینترنتی توسط این بانک ثبت شد.

بانک سامان اعلام کرد، به جهت ارتقای سامانه‌های اینترنتی خود فتا روز جمعه (فردا) دسترسی مشترکان با اختلال رو به رو خواهد شد.

پست بانک اعلام کرد، مشتریان این بانک در روستاها، علاقه ای به پرداخت غیر حضوری قبض‌های خود ندارند.

بانک شهر اعلام کرد، خدمات متنوعی بانکی خود را در شعب مجازی گسترش می‌دهد.

معرفی سایت

همان طور که در هفته‌های گذشته نیز عنوان شد، گزارش هفتگی، هر بار به معرفی سایت‌های ایرانی می‌پردازد. معرفی سایت امروز را به سایت تالار مجازی بورس ایران اختصاص داده‌ایم که پرتالی برای آموزش مسائل مربوط به بازار سرمایه در کشور است. این پرتال از رمان راه اندازی تا کنون، میلیون‌ها بار مورد استفاده بورس بازان کشور قرار گرفته است و به همین خاطر، این پرتال را باید یکی از پرتال‌های مهم فارسی زبان در وب دانست که مخاطبان زیادی دارد. این سایت در نشانی http://www.irvex.ir به ارائه مطالب آموزشی، اطلاع رسانی، خبری به صورت مالتی مدیا درباره بورس کشور دارد. این سایت به تازه واردان بورس کمک می‌کند، تا درباره نحوه فعالیت، سرمایه گذاری و به طور کل، بورس بازی درفضای مجازی، اطلاعات جامع کسب کنند. ثبت نام در این سایت رایگان است و کاربر پس از ثبت نام، می‌تواند وارد محیط مجازی شده و از کلاس‌های آموزشی مجازی، مشاوره‌های آنلاین و ده‌ها خدمات دیگر در زمینه بازار سرمایه کشور، آگاه شود.

9 هزار فحش به 118 تا آگهی جنجالی مخابرات
(ایندکس پرتال تالار مجازی بورس ایران)

یکی از قابلیت‌های این سایت، ارائه محیط مجازی فعالیت در بورس است که سبب می‌شود تا تازه واردان بورس، نحوه خرید و فروش و فعالیت در این بازار را یاد بگیرند. اگر قصد فعالیت در بازار پر آینده بورس ایران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم اول از طریق قابلیت‌های مجازی این سایت، اطلاعات لازم را کسب کنید و در این سایت، خوب تمرین کنید و سپس، وارد پرتال کارگزارهای رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور شوید. یکی دیگر از سایت‌های فعال در امر بورس کشور، سایت شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس می‌باشد که در آدرس http://www.sidsco.ir قرار دارد.

9 هزار فحش به 118 تا آگهی جنجالی مخابرات
(ایندکس پرتال شرکت خدمات بورس ایران)

اگر درباره انجمن‌های اینترنتی بورس ایران اطلاعاتی ندارید، گزارش برترین ها را که قبلاً منتشر شده است، مطالعه کنید. برای آگاهی از آخرین خبرها و قیمت‌ها در تالار بورس کشور، به نشانی tsetmc.com مراجعه کنید. این سایت، تنها سایت فارسی زبان در اینترنت است که هر ثانیه، میلیون‌ها بار رفرش می‌شود و میلیون‌ها نفر از ساعت 8:30 تا 12:30، مخاطبان می‌باشند.

معرفی کتاب

معرفی کتاب‌های این هفته را نیز به دو کتاب اختصاص داده‌ایم. نخستین کتاب، به کتابی مرتبط است که اخیراً توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای کشور منتشر شده است. این کتاب که عنوان مدیریت رایانه و بازی‌های رایانه ای دارد، توسط مریم احمدی و محمد رضا رستمی تألیف شده است. نشر یادآفرین، این کتاب را به قیمت هر جلد 10 هزار تومان ارائه کرده است.

9 هزار فحش به 118 تا آگهی جنجالی مخابرات

این مجموعه تلاش می‌کند تا به شیوه و بیانی ساده و کاربردی و با اطلاعاتی مبتنی بر آخرین پژوهش‌های انجام‌شده، سواد رسانه‌ای والدین و فرزندان را در چهار بخش تلویزیون و ماهواره، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، موبایل و رایانه و بازی‌های رایانه‌ای ارتقا دهد.

مدیریت رایانه و بازی‌های رایانه‌ای در خانواده آخرین کتاب از مجموعه سبک زندگی در عصر رسانه است که به قلم مریم احمدی کارشناس ارشد مدیریت رسانه به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب در دو بخش مجزا به موضوع رایانه و بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازد و در هر بخش آسیب‌ها و فرصت‌های استفاده از این رسانه‌ها بررسی شده است.

در فصل اول کتاب به اهمیت رایانه در زندگی امروز خانواده‌ها و سن مناسب استفاده از رایانه پرداخته شده است و در فصل دوم با عنوان "آموزش استفاده صحیح از رایانه" برخی نرم‌افزارهای مفید شناختی معرفی شده است. در فصل سوم کتاب به آسیب‌های رایانه‌ای پرداخته شده است.

همچنین فصل چهارم تا ششم این کتاب به بررسی چگونگی مدیریت بازی‌های رایانه‌ای در خانواده اختصاص دارد. نویسنده در فصل "آشنایی با ماهیت بازی" درباره چیستی بازی و تجربیات حین بازی سخن می‌گوید و در بخش‌های بعدی درباره چگونگی انتخاب بازی مناسب برای فرزندان و نظام رده‌بندی سنی بازی رایانه‌ای در ایران نکاتی را ارائه می‌کند.

در سه فصل آخر کتاب هم ضمن معرفی پلتفرم‌های مختلف بازی و آسیب‌ها و فرصت‌های هر کدام، به ارائه راه‌کارهایی برای کاهش آثار منفی بازی‌ها و قانون‌مند کردن بازی در خانه پرداخته شده است.

به دلیل گسترش بازی‌های رایانه ای موبایلی و غیر موبایلی در میان کاربران ایرانی، انتشار کتاب در این عرصه، موضوع مهمی است که ناشران کشور باید به آن توجه کرده و خانواده‌ها نیز برای مدیریت بهتر کودکان خود در این محیط‌های مجازی، باید اطلاعات مطلوبی داشته باشند.

کتاب بعدی به سیستم عامل ویندوز ۸.۱ مایکروسافت مربوط می‌شود که از آخرین نسل‌های سیستم عامل این غول نرم افزار جهان است. نشر دیباگران این کتاب را اخیراً وارد بازار کرده است.

9 هزار فحش به 118 تا آگهی جنجالی مخابرات

بهنام نوبخت در این کتاب، آموزش‌هایی به صورت کاملاً کاربردی ارائه کرده است به طوری که با مطالعه دقیق کتاب و انجام تمرینات ذکر شده به راحتی می‌توانید علاوه بر تسلط بر سیستم عامل ویندوز ۸.۱ اغلب نیازهای نرم افزاری از قبیل نصب ویندوز، نصب برنامه، ویروس یابی و.. را به راحتی برطرف نمایید ویژگی بارز این کتاب تدوین مطالب مطابق نیاز هنرجویانی می‌باشد که هدف آن‌ها تسلط بر ویندوز ۸.۱ می‌باشد.

آخر هفته خوبی را برای مخاطبان همیشگی گزارش هفتگی آی تی، آرزو می‌کنیم.

با ما از طریق پست الکترونیک زیر، در ارتباط باشید.

9 هزار فحش به 118 تا آگهی جنجالی مخابرات
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابالنگ دراز

      خسته نباشی دلاور
      خیلی خوب بود برتر جان ممنون. لطفا ادامه داشته باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج