اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۶۴۹
۵۱۶۷
۵۱۶۷
پ

cl۶۵ AMG

مرسدس بنز ۳۲۰ كيلومتری

پاييز سال گذشته بود كه وقتي شركت مرسدس بنز آلمان از مدل CL۶۳ در نمايشگاه خودرو پاريس پرده‌برداري كرد موجي از هيجان صنعت خودروسازي جهان را در برگرفت.

پاييز سال گذشته بود كه وقتي شركت مرسدس بنز آلمان از مدل CL۶۳ در نمايشگاه خودرو پاريس پرده‌برداري كرد موجي از هيجان صنعت خودروسازي جهان را در برگرفت.اين خودرو جديدترين محصول AMG و هفتمين خودرو در طيف محصولات مرسدس بنز است كه موتوري ۲/۶ ليتري و هشت سيلندر خورجيني (V۸) روي آن نصب شده بود. اين قواي محركه ۵۱۸ اسب‌بخار نيرو توليد مي‌كند و به راننده اجازه مي‌دهد تنها در ۶/۴ ثانيه از حال سكون به سرعت يكصد كيلومتر در ساعت دست پيدا كند. اگر چه در نمايشگاه خودرو ژنو محصولات متعددي در معرض ديد بازديدكنندگان نمايشگاه ژنو قرار گرفته بود اما هيچ يك به اندازه CL۶۳ مورد توجه قرار نگرفت. مدلي كه در ژنو به نمايش گذاشته شده بود تا رسيدن به مرحله توليد نهايي مراحل متعدد دگرديسي را پشت‌سر گذاشت تا محصول نهايي كه از ابتداي ماه جاري به مشتريان عرضه شود زيبايي و قدرت را به بهترين شكل ممكن به يكديگر پيوند بزند.

مرسدس بنز 320 كيلومتری

محصول نهايي كه با كد CL۶۵ روانه بازار شده قواي محركه‌اي ۶۱۲ اسب‌بخاري دارد كه در تاسيسات AMG كه از زير شاخه‌هاي شركت مرسدس بنز است به طور دستي مونتاژ شده است. اين موتور توربو ۱۲ سيلندر (V۱۲) شش ليتر گنجايش دارد و از طريق جعبه دنده‌اي پنج سرعته نيروي خود را به چرخ‌ها منتقل مي‌كند. اين قواي محركه‌ نمونه ارتقا يافته موتوري است كه روي سري S و CL۶۰۰ نصب شده با اين تفاوت كه ميل‌لنگ آن تقويت شده و پمپ روغن آن عملكردي به مراتب بهتر از سلف خود دارد.

مرسدس بنز 320 كيلومتری

AMG مي‌گويد CL۶۵ به يمن اين موتور مي‌تواند تنها در ۴/۴ ثانيه به سرعت يكصد كيلومتر در ساعت دست پيدا كند و پس از ۵/۱۲ ثانيه سرعتش به دويست كيلومتر بالغ مي‌شود. حداكثر سرعت اين خودرو با نصب تجهيزات كنترل سرعت به ۲۵۰ كيلومتر در ساعت محدود شده اما كلاوس لودويگ، برنده سه دوره مسابقات سرعت لمنس ‌توانست با آن به حداكثر سرعتي در حدود ۳۲۰ كيلومتر با حذف سيستم كنترل سرعت دست پيدا كند.

اين خودرو اطاقي كه همه مشخصه‌‌هاي محصولات AMG را در خود جاي داده است، دارد. ورودي‌هاي بزرگ‌تر هوا، محفظه‌هاي هوا در طرفين و چراغ‌هاي مه شكن گرد، رينگ‌هاي آلومينيومي ۲۰ اينچي، تزيينات داخلي منحصر‌به‌فرد AMG و سيستم تعليق اسپرت كه با سيستم‌ هوشمند واكنش سيستم تعليق كنترل مي‌شود و به وضعيت جاده واكنش نشان مي‌دهد CL۶۵ را در نوع خود به محصولي استثنايي تبديل كرده است. ترمزهاي CL۶۵ با ديسك‌هاي ۱۵ اينچي و بهره‌گيري از جديدترين فناوري‌ها مي‌توانند تنها با طي ۲۰ متر پس از ترمز، سرعت خودرو را از يكصد كيلومتر به صفر برسانند.

مرسدس بنز 320 كيلومتری

CL۶۵ مقارن با چهلمين سالگرد فعاليت AMG روانه بازارها خواهد شد. براي رنگ‌آميزي اين محصول از فناوري جديد و رنگ‌هاي با پايه آب استفاده شده كه علاوه بر كاهش آلايندگي، جلوه خاصي به آن داده است. براي رنگ‌آميزي آن از ريز ذره‌ها (Nanoparticles) استفاده شده كه به مراتب بهتر از رنگ‌هاي متعارف نور خورشيد را منعكس مي‌كند.

نماد چهل سال فعاليت AMG به لحاظ تزيينات داخلي نيز ويژگي‌هاي جايي دارد. روكش صندلي‌ها و سقف از چرم طبيعي است و براي توليد داشبورد از مواد سازگار با سلامت بدن استفاده شده است.

مرسدس بنز 320 كيلومتری

مرسدس بنز 320 كيلومتری

منبع: دنیای خودرو

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

مرسدس بنز 320 كيلومتری

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج