۱۱۷۱۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هنر هماهنگ کردن دكوراسيون

دكوراسيون و چيدمانی مناسب است که در آن ميان عناصر و اشياء مختلف كه كنار هم قرار گرفته‌اند هماهنگي احساس شود. اين تعادل و هماهنگي زماني به‌وجود مي‌آيد كه عناصر با ويژگي‌ها و كاربردهاي مختلف به‌نحوي كنار هم قرار بگيرند كه مكمل يكديگر باشند.

هنر هماهنگ کردن دكوراسيون

هنر هماهنگ کردن دكوراسيون

دكوراسيون و چيدمانی مناسب است که در آن ميان عناصر و اشياء مختلف كه كنار هم قرار گرفته‌اند هماهنگي احساس شود. اين تعادل و هماهنگي زماني به‌وجود مي‌آيد كه عناصر با ويژگي‌ها و كاربردهاي مختلف به‌نحوي كنار هم قرار بگيرند كه مكمل يكديگر باشند. براي اينكه بتوانيد چنين هماهنگي در فضا ايجاد كنيد بايد سه اصل زيربنايي را در هرنوع چيدمان مورد توجه قرار دهيد. درنظر گرفتن مقياس، تعادل در كنتراست و تعيين ريتم مناسب، شما را در طراحي بهتر ياري مي‌كند.

مقياس

هنر هماهنگ کردن دكوراسيون

مقیاس‌ به سايز و اندازه مبلمان و عناصر موجود در فضا اشاره مي‌كند. براي دستيابي به تعادل و هماهنگي در دكوراسيون بايد اندازه وسايل هم‌خواني كافي با متراژ محيط داشته باشد. درنظر نگرفتن اين موضوع گاهي اوقات سبب مي‌شود دكوراسيون فضا بيش از حد شلوغ و به‌هم ريخته به‌نظر برسد يا بسيار عجيب و غريب جلوه كند.

معمولا در اتاق‌هاي بزرگ بايد عناصر و اشيايي بزرگ‌تر مانند كاناپه‌هاي پشت بلند يا بوفه‌ها و قفسه‌هاي بلند و كشيده قرار گيرند؛ اما در فضاهاي كوچك بهتر است از اشياء و عناصر كوچك‌تر استفاده شود تا با ايجاد خطاي ديد فضا بزرگ‌تر و بازتر نشان داده شود. البته يادتان باشد قراردادن اشياء بيش از حد كوچك و غير متناسب با تعداد بيشتر در فضاهاي كوچك، باعث شلوغي و به هم ريختگي فضا مي‌شود.

يكي ديگر از نكاتي كه در مورد مقياس بايد در نظر گرفت، منطبق بودن مقياس عناصر موجود در خانه با خصوصيات و فيزيك افراد ساکن در آن است. براي مثال اگر شما فردی قدبلند و درشت‌اندام هستيد، نبايد از عناصر ريز و كوچك استفاده كنيد؛ زيرا در اين‌صورت اين‌گونه به‌نظر مي‌رسد كه در خانه عروسكي زندگي مي‌كنيد. همچنين اگر فردي ريزاندام هستيد نيز نبايد از عناصر بزرگ و كشيده در خانه خود زياد استفاده كنيد. البته اگر در خانه شما افرادي با اندام‌هاي مختلف زندگي مي‌كنند بايد فضا را طوري چيدمان كنيد كه تلفيقي از عناصر بزرگ و كوچك باشد.

کنتراست

هنر هماهنگ کردن دكوراسيون

در نظر گرفتن کنتراست هنگام ايجاد يك دكوراسيون متعادل و هماهنگ براي خانه كاري نسبتا دشوار است. اين كار شبيه به مهار كردن آتش است، كه اگر كنترل آن از دست خارج شود كل دكوراسيون را نابود مي‌كند.

كنتراست يعني قرار دادن يك دستمال سفره قرمز روي يك روميزي سفيد. يعني نصب يك ساعت ديواري سبز روي ديواري سياه رنگ. كنتراست مي‌تواند بر جذابيت و هيجان دكوراسيون بيافزايد. با این حال، استفاده از کنتراست بیش از حد می‌تواند یک اتاق را به فضايي آشفته و پر هرج‌ومرج تبديل كند كه در آن نمي‌توانيد به‌راحتي فكر كنيد و از حضور در آن رنج می‌برید.

شما بايد به دنبال راهي باشيد تا ایجاد کنتراست در فضا، دکوراسیون را بیش از اندازه تحت‌الشعاع قرار ندهد و تنها به‌عنوان چاشني براي زيبا‌سازي بيشتر فضا عمل كند. براي اين كار مي‌توانيد از عناصر کوچک با رنگ‌های متضاد در فضا استفاده کنید.

شما می‌توانید با قرار دادن كنتراستي جسورانه مانند استفاده از يك جفت كوسن با رنگي تند و خيره‌كننده در فضا نقطه کانونی ایجاد کنید.

ریتم

هنر هماهنگ کردن دكوراسيون

ریتم، هنر ایجاد موضوع يا همان تم در سراسر فضاست. تم لزوما نباید آشکار باشد، مانند چاپ حیوانات یا جغرافیای تاریخی، بلكه می‌توانید آن را در قالب يك رنگ يا مجموعه كنتراست‌ها حتی عناصر یک وزن و یک شکل در فضا به‌وجود آورید. زماني‌كه در يك اتاق ايجاد ريتم مي‌كنيد در حقيقت كل فضا را در هم مي‌آميزيد و در آن وحدت پديد مي‌آوريد. با این کار هدفي واحد را براي عناصر موجود در آن فضا تعريف کرده و چشم‌اندازي هنري و يكپارچه را براي فضا خلق مي‌كنيد.

مواردي كه گفته شد تنها تعدادي از مهم‌ترين نكات و ملاحظاتي هستند كه توسط طراحان حرفه‌اي براي ايجاد دكوراسيوني زيبا و راحت مد‌نظر قرار داده مي‌شوند. در حالی‌که هنر ایجاد یک فضای كاملا متعادل و ايده‌آل بسیار پیچیده‌تر از این مفاهیم است؛ اما اين نكات مهم مي‌تواند تا حد زيادي شما را به رسيدن به فضايي مطلوب و ايده‌آل راهنمايي و هدايت كند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

هنر هماهنگ کردن دكوراسيون

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج