adexo3
۱۲۳۷۳۹۳
۳۶ نظر
۷۱۷۷۴
۳۶ نظر
۷۱۷۷۴
پ

درباره تصویری که این روزها خیلی سروصدا می‌کند!

تصویری از دورهمی چند پسر جوان در روزهای اخیر وایرال شده و سوژه جالبی را برجسته می‌نماید.

برترین‌ها: همه روزه با چرخ زدن در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام وتوئیتر، شاهد تصاویر پربازدید و ترند روز هستیم. در این میان تصویری از دورهمی چند پسر جوان در روزهای اخیر وایرال شده و سوژه جالبی را برجسته می‌نماید.

درباره تصویری که این روزها خیلی سروصدا می‌کند!

در واقع این سوژه به استایل و پوشش این افراد مرتبط است. در سالیان اخیر همواره به استایل برخی از زنان و دختران ایرانی انتقاداتی وارد بوده از آن جهت که به تکرار افتاد‌ه‌اند و شبیه به هم شده‌اند. اما حالا با دیدن این تصویر به عنوان مُشتی از خروار جامعه، می‌بینیم که پسران هم از این قاعده مستثنی نیستند و اگر بخواهیم با دید انتقادی همان افراد بنگریم، این سوژه پتانسیل نقد بسیاری را خواهد داشت.

روزنامه هفت صبح نیز به سراغ این سوژه رفته و در گزارشی با عنوان «چرا تمام جوان‌ها شکل هم شده‌اند؟» می‌نویسد:

«همه پسرها شکل هم شده اند. دو طرف موها خالی، وسط سر موهای بلندی که با سمت بالا هدایت شده و ریش که بخش جدانشدنی این استایل است.» این‌ها جملات یکی از معروف‌ترین آرایشگرهای مردانه ایران است که مشتری‌ها را در خانه اش در شهرک غرب قبول می‌کند و برای هر بار اصلاح سر و صورت مردانه دست کم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌گیرد، میلاد.م از بین سلبریتی‌ها هم مشتری های زیادی دارد که بعضی وقتها عکسشان را در استوری‌های پرایوت شده اینستاگرامش منتشر می کند. در فرهنگ ایرانی یا شاید هم بین مردم کشورهای دیگر این گزاره را زیاد می‌شنویم که تمام مردم شرق آسیا شکل هم هستند و تشخیص دادن آنها از همدیگر برای فردی بیرون از آن کشورها و فرهنگها کار سختی است. اگرچه عده‌ای اعتقاد دارند که این یک گزاره نژادپرستانه است اما برای خیلی‌ها واقعا توانایی درک تفاوت اهالی سرزمین‌های شرقی در یک نگاه گذرا کار سختی است. همین افراد می‌گویند که مدتی است شرایط در ایران و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه هم کاملا مشابه شده و استایل‌های فوق تکراری مخصوصا بین مردان جوان کار را به جایی رسانده که تشخیص آن‌ها از همدیگر خیلی سخت شده است، برای فهمیدن اینکه این استایل مشترک و تکراری از کجا آمده سراغ میلاد رفته‌ایم.

درباره تصویری که این روزها خیلی سروصدا می‌کند!

از چه زمانی این مدل باب شد؟

او می گوید که در ایتالیا دوره دیده و در حال حاضر هم هر چند وقت یک بار راهی دوبی می شود تا مدارکش را به روز کند. میلاد نمی‌تواند زمان کاملا مشخصی را برای باب شدن مدل موی جوان‌های امروزی یعنی دور سفید، رو بلند به علاوه ریش تعیین کند اما خاطرش هست که حدودا از چهار سال پیش کم کم پسرها به این سمت رفتند آن هم نه فقط در ایران که در خیلی از کشورهای دیگر، میلاد می‌گوید: «چیزی که من خاطرم هست این است که وقتی سریال پیکی بلایندرز باب شده بود خیلی ها سراغ من می آمدند تا موهایشان را مدل تامی شلبی، شخصیت اول این سریال کوتاه کنند. برای خود من خیلی عجیب بود که یک مرد ایرانی که کاملا سبک زندگی متفاوتی از بازیگر این نقش داشت و خیلی هم پسر اتو کشیده و مرتبی بود عکس را نشان من می‌داد و می گفت که موهایم را این مدلی بزن، همزمان یادم است که در ژورنال‌های اروپایی تعداد مدل‌هایی که این مدل مو را داشتند زیاد شد، قبلا هم بارها پیش آمده بود که مردها با نشان دادن عکس بخواهند موهایشان را شکل مدل عکس کوتاه کنم اما این‌بار تعداد کسانی که درخواست مشابه داشتند واقعا زیاد بود.

اما ریش از کجا آمد؟

میلاد می گوید: «به نظر من این استایلی که این روزها می‌بینیم ترکیب شده همان مدل موی تامی شلبی است که تغییر حالت داده و با فاکتورهای دیگر ترکیب شده و برایش اسم هم گذاشته‌اند و می گویند مدل موی خامه‌ای اما من این اسم را دوست ندارم و فکر می‌کنه واقعا بد سلیقگی است. در مورد ریش هم من فکر می کنم ماجرا از چند سال قبل از مد شدن این مدل مو شروع شد. اگر بخواهیم برای این موضوع شاهد بیاورم اینکه یادم می آید بعد از مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ یا ۲۰۱۵ بود که خیلی ها با عکس بن افلک و جورج کلونی که ریش داشتند و وسط موهای کوتاهشان را بالا داده بودند پیشم می‌آمدند و می گفتند استایل صورتشان را این شکلی کنم.»

درباره تصویری که این روزها خیلی سروصدا می‌کند!

آیا این کار منطقی است؟

میلاد در جواب اینکه چطور ممکن است یک مدل مو و ریش به همه بیاید می گوید: «ببینید مد همین است هر چه وقت یکبار اغلب جوان ها از یک مد خاص پیروی می‌کنند و چون آن استایل مد شده فکر می‌کنند که خیلی هم قشنگ شده‌اند در حالی که مثلا اگر چند سال قبل به آنها می گفتیم بیا خودت را این شکلی کن می‌خندیدند و مسخره می‌کردند. بنابراین اینکه آدم‌ها چه چیزی را زیاد می‌بینند باعث می شود که سلیقه زیبایی‌شناسانه‌شان شکل بگیرد. من خودم بارها پیش آمده  که به مشتری‌ها مخصوصا کسانی که برای بار اول پیش من می آمدند و با کارم آشنا نبوده‌اند گفته‌ام که به دلیل صورت کشیده آنها یا به دلیل اینکه ریششان به اندازه کافی با کیفیت نیست این مدل به آنها نمی‌آید. بعضی ها قبول می کنند بعضی ها هم پافشاری می‌کنند یا ناراحت می‌شوند. واقعیت این است که مشتری وقتی قشنگ می‌شود که خودش فکر کند قشنگ است و اصلا نباید به آدم‌ها اصرار کرد. همانطور که ما عکس‌های چند سال پیشمان را می‌بینیم و می‌خندیم اما به خودمان در آن روزها حق می‌دادیم.» وقتی در گوگل جست و جو می‌کنیم می بینیم که مد شدن مدل مو و ریش به این شکل به دغدغه پژوهشگران هم تبدیل شده و چند سال پیش گروهی از پژوهشگران حوزه مد و لباس به تحقیق روی مد شدن دوباره ریش پرداختند.

درباره تصویری که این روزها خیلی سروصدا می‌کند!

در بخشی از نتیجه‌ای که آن‌ها گرفته بودند آمده بود: «یکی از دلایل بازگشت ریش به مد مردانه این است که در دوران سختی زندگی می‌کنیم. مردان جوان برای یافتن شغل به نسبت گذشته باید بیشتر با یکدیگر رقابت کنند بنابر این داشتن ظاهری به اصطلاح مردانه‌تر ممکن است بر قدرت رقابت این جوانان اضافه کند. در سال‌های پس از بحران مالی و سقوط بازار بورس در اواخر دهه ۱۹۲۰ نیز گرایش به ریش گذاشتن افزایش پیدا کرده بود. بنابراین شاید شرایط و عوامل اقتصادی در بازگشت ریش موثر بوده‌اند. آزمایش‌های این گروه نشان داد که ته ریش بلند و ریش ۵ تا ۱۰ روزه، بیشترین واکنش مثبت را بر می انگیزد.»

نظر کاربران چیست؟

خب طبیعتا امروزه سریع‌ترین راه برای بیان نظرات، شبکه‌های اجتماعی هستند و هر سوژه‌ای که وایرال شود در همان ساعات اولیه انتشار با کامنت‌های بی‌شماری مواجه خواهد شد. این تصویر هم از همان پربازدیدهای این روزهاست و در ادامه می‌خواهیم به سراغ نظرات کاربران برویم تا حداقل از دید بخشی از مردم ایران به این آگاه باشیم.

نسا نوشت: این پسر کره‌ای‌ها رو چجور تشخیص میدی همه‌شون شبیه همن؟


نظر صریح محسن: با افتخار هیچ وقت شبیه این‌ها تیپ نزدم!


توکیو نظری مخالف داشته و می‌نویسد: چرا من هیچ‌ شباهتی بین این‌ها نمی‌بینم؟!


الکسی: من تنها کسی تو بین پسرای فامیلم که این شکلی نیستم. ولی بازم خدا رو شکر از دوران مدل موی خروسی عبور کردیم:))


لی لی لی: ممد گفته عه علی کجا رفتی ارایشگاه، پارسا گفته عه ممد کجا رفتی ارایشگاه، سروش گفته عه پارسا کجا رفتی ارایشگاه؛ و به همین شکل یه اکیپ پسر پیش یه ارایشگر موهاشونو کوتاه کردن.


حقیقت‌یاب: همون مدل ریش همه‌شون رو شبیه هم کرده. از وقتی مدل مو و ریش فِید مد شد که توش فضای بین مو و ریش رو یکم خالی می‌ذارند ٩٠ درصد پسرها مثل هم شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      ریش چیه بابا. اینجور مدها مخربه نه خوش تیپی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اینا بچه پولدارو مرفهن وگرنه قیافه هارو ببی معمولیا هم سطحشون دنبال کار و شغلو...هستن وقت این چیزارو ندارن

      • ناشناس

        بابا کنار آب شلوارک پوشین چرا جو میدین

    • ایران زمین

      😂😂😂😂

    • ناشناس

      و همچنین دندان های کذایی لمینت شده هم اضافه کنین

    • ناشناس

      لباس و طرز فکر ما به کسی ربطی نداره

    • ناشناس

      بسه محدودیت حواس پرت کنی لوث شده

    • ناشناس

      برای این همه شبیه همن ( چه زن چه مرد ) که فکر کردن و تفکر شخصی جایش را داده به تقلید و نگاه به دیگران .

    • ناشناس

      شماکاردیگه ای نداریدکه هرروزیک سوژه راه می اندازید؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        نه

    • ناشناس

      تا دیروز به تیپ خانوما گیر میدادند امروز اقایون هم اضافه شده ، جوانها هر دوره ای یک تیپ که مد میشه بسمتش میرند، چه اشکال داره! بزارید لااقل با ظاهرشون خوش باشند

    • ناشناس

      حداقل پسرا عملی نیستن بیشترشون

    • ناشناس

      دقیقا

    • ناشناس

      ریش اگه مسی بذار خوبه اما اگه بازیکن داخلی بذار بده غرب زده

    • ناشناس

      پوشش اوکیه دیگه دخترا تموم شد به پسرا میخوایین گیر بدین؟

    • ناشناس

      طفلک تام شلبی

    • ناشناس

      اینهادوران گذراست، نه تعریف داردونه ایرادی دارد، عالم جوانی است وهیچ کس حق نداردآنهاراسرزنش کند،وادارکردن مردم درنوع لباس ورفتار، هیچ چیزراعوض نمی‌کند، بجزکینه ودیکتاتوری..

    • سید موسوی

      ننگ به جهل و نادانی...کلی پول بابت این مدل مو....واقعا عجیبه

    • مسلم عزیزی

      اینکه جونا دارن به خودشون میرسن کجاش بده راستی ۹۲ هزار میلیارد اختلاص را کجاست الان دقیقا

    • ناشناس

      سلام . جوانان ما بی اصل و نسب نیستند. با مولفه های مدنی و اصیل که داشتیم مخالفت شد و جوانها با مولفه های خودمان بیگانه شدند. ما آریائی هستیم . زیبائی ، اصالت، آرایش سر و صورت در سنگ نگاره های تخت جمشید پیداست و شاید منشا برخی از مدلهای آرایش و پیرایش اروپائی ها همان اصالت فراموش شده ما ایرانیان باشه.

    • محمد ع

      این مدل مو و ریش و پیکه فوتبالیست معشوقه سابق شکیرا خواننده مد کرد همین الان به نزدیکترین سلمونی محل یه سر بزنید حتما یه عکس ازش به در و دیوار ش زده

    • ناشناس

      حس و حال خوبشون و آراسته و شیک بودنشون برای من چشمگیر تر بود تا ...

    • رضا

      اثرات پول زیاد و باد آورده

    • رضا

      مبارکت باشه

    • ناشناس

      از مدل مو و ریش مهمتر شلوار کوتاه و آزادی پسرهاست، درحالیکه کوچکترین بدحجابی خانم‌ها با بدترین واکنشها همراهه

    • هوهوخان

      ظاهر هر کس به خودش مربوطه .....به شما ربطی ندارد......همه چیز رو از جوونا گرفتید :شغل ازدواج آزادی ،دیگه ظاهر وپوششون به شما دهلی ندارن ک...ا

    • ناشناس

      من که تیپ آمریکایی دهه هفتاد با پیپ و کت شلوار رو ترجیح میدم .

    • ناشناس

      فقط این شلوار های بالاش گشاده پایین تنگ هرچی فکر میکنم جوکه خخخ

    • ناشناس

      به ما چه که فلانی چی پوشیده چی نپوشیده هر کس یه سلیقه ای داره نباید به سلیقه کسی بی احترامی کرد

    • بینام

      مردم اینقدر بیکارند که اگه همین جوانها

      موهاشونو ازته بتراشن بازهم بهشون

      تیکه میندازند.پس اهمیت ندهید

      هرکسی هرجوردوست داره بگرده.

    • Setareh

      ما که ایرادی نمیبینم ...

    • ناشناس

      فقط دیگه مشکلمون موی مرداست لابد؟؟!مملکتمون داره داغون میشه ازنظر اقتصادی و مردم رد دادن چکار کنن بیچاره ها‌

    • سوران

      نه

    • ناشناس

      حالااینهاکه‌کناردریاچه‌باشورت‌هستنددرداخل‌شهرودرمغازه‌وفروشگاه‌وخیابان بعضی‌ازاین‌جوانهای‌کاملابی‌عاروبی‌غیرت باشورت‌درحال‌ترددهستند!!!

    • عیاری

      کلا کسانی که هیچ تخصصی ندارند برای مدیریت گیر میدن به حواشی شخصی اشخاص

    • ایران

      خدا......گوشت کیلویی ۲۰۰.برنج ۱۲۰.مرغ ۶۰.حبوبات سر به فلک کشیده.اومدن میگن چرا موها اینجوری شد شلوارا اونجوری شد.سرتونو از تو خشتک مردم بکشید بیرون وضع مملکت ،گرونی،بیکاری،دزدی رو سرسامان بدید همه چی درست میشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج