adexo3
۱۳۰۰۹۱۲
۶۷ نظر
۲۰۰۱۴
۶۷ نظر
۲۰۰۱۴
پ

تجربه هولناک چند زن از طلاق، فضای مجازی را ترکاند

آخرین راه برای حل مشکل «ازدواجِ بد» چیست؟ احتمالا جواب همه به این سوال «طلاق» است.

برترین‌ها: آخرین راه برای حل مشکل «ازدواجِ بد» چیست؟ احتمالا جواب همه به این سوال «طلاق» است. شاید در گفتار هم راه ساده‌ای باشد. اما واقعا این قدر هم که در نگاه اول به نظر می‌رسد ساده نیست. به خصوص این که «مرد» به هر هر دلیلی موافق نباشد. این جا اوضاع پیچیده می‌شود. اما ماجرا وقتی پیچیده‌تر می‌شود که پای یک بچه هم در میان باشد. در این مرحله خانم‌ها کارِ بسیار سخت‌تری دارند. چون اجازه خیلی از کارها را باید همسران‌شان بدهند. مثل طلاق، مسافرت خارجی، دیدن فرزند بعد از طلاق و ... این مسائل باعث شده خانم‌ها به قوانین طلاق خیلی اعتراض داشته باشند. حقیقت هم این است که سختی‌های دوران طلاق و پس از طلاق را نمی‌شود به آسانی درک کرد. درک سختی‌ها و دردهای چنین وضعیتی فقط با تجربه به دست می‌آید. اما شنیدن تجربیات کسانی که وسط گود بوده‌اند هم می‌تواند به ما کمک کند که متوجه شویم یک طلاق تا چه اندازه می‌تواند دردناک باشد. شاید بد نباشد برای شروع به تجربه این خانم توجه کنید: «۶ سال دویدم تا تونستم طلاق بگیرم. چون همسر سابق حاضر به طلاق نبود. نتونستم برای ارائه مقاله‌ام برم. چون همسرِ وقت اجازه نداد پاسپورت بگیرم. ۲۴ ساعت در هفته بچه‌ام رو می‌بینم. چون همسر سابقم بیشتر اجازه نمی‌ده. نمی‌تونم با بچه‌ام سفر برم. چون حضانتش با من نیست و پدرش اجازه نمی‌ده.» 

تجربه هولناک چند زن از طلاق، فضای مجازی را ترکاند

این خانم به نفر اول یک موضوع دردناک‌تر را یادآوری کرد: «حضانتش هم با تو بود باز نمی‌تونستی! من حضانت دارم؛ یک ‌قرون هم بابت بچه‌هاش نمی‌ده. ولی بچه‌هام ممنوع الخروجن!»

یک خانم هم از تجربه مشابهی که برای دوستش پیش آمده بود نوشت: «یه دوستی داشتم. 7 سال تو پروسه بود. کل دهه ٢٠ سالگیش به فنا رفت. فقط چون پسر که اتفاقا پسر عمه‌اش هم بود راضی نمی‌شد. نمی‌خواست بچه‌رو ببره‌ها. سر لجبازی فقط که برو ثابت کن من مشکلی دارم طلاقت رو بگیر. طفلک دختر بعد این همه مدت دادگاه تجدید نظر هم حکم به طلاق نداد و مثلا ادله کافی نبود.» 

انگار ابعاد بد و تلخ این ماجرا تمام شدنی نیست: «من همین سفر داخلی هم نمی‌تونم ببرمش. خارجی که بماند.» 

یک کاربر دیگر برای همدردی نوشت: «آدم حالش بد می‌شه از این قوانین. ۶ سال برای طلاق؟ چقدر سخت... اصلا نمی‌تونم تصور کنم بچه داشته باشم بعد یک روز نبینمش!

تجربه هولناک چند زن از طلاق، فضای مجازی را ترکاند

این خانم هم که گویا دل خیلی پری دارد ماجرای مهریه را وارد بحث کرد: «اون وقت حرف از مهریه که می‌شه جز حرف مفت زدن و فیگور روشن‌فکرانه گرفتن و گروکشی لفظی کردن هیچی ازشون برنمیاد، میگن مگه برابری نمی‌خواهید؟ پس از مهریه کوتاه بیایید! چششششششم! چون همه ‌چیز تو این مملکت برابره و فقط مهریه رو دوش شما سنگینی می‌کنه. اونم مال شما...» 

شاید اگر پدر و مادرها مثل این کاربر به ماجرا نگاه کنند تصمیم‌های بهتر و کم‌هزینه‌تری بگیرند: «جدا کردن بچه از هر کدام از والدین، بزرگ‌ترین ظلم است. اون بچه طفلی چه گناهی کرده که باید تاوان لجبازی را بدهد؟»  

کاربر دیگری هم هست که یکی از نزدیکانش چنین تجربه‌ای داشته و بنابراین خودش سعی کرده طور دیگری پرونده‌اش را ببندد: «این زندگی نیست. این اسارته. ما هم طلاق گرفتیم ولی نه این شکلی. وقتی تصمیم گرفتیم من وکالت دادم. من خواهر خودمو دیدم برای گرفتن طلاق و حضانت ۸ سال دوندگی کرد. پس نخواستم اینگونه رفتار کنم.» 

تجربه هولناک چند زن از طلاق، فضای مجازی را ترکاند

این یکی خیلی خوش‌شانس بوده که فقط پای خودش و همسرش وسط بوده: «برای من ۲ سال و نیم شد. هیچ حق و حقوقی نگرفتم و تمام هزینه‌ها را خودم پرداخت کردم و خوشبختانه بچه ندارم.» 

کاربر دیگری هم یک با یک ماجرای مشابه برخورد داشته و انتهای داستان را هم پیش‌بینی کرده است: «من یکیو اینجوری می‌شناسم. شوهر طلاق نمی‌ده. بچه‌شو نمی‌بینه. و مرد احتمالا ازدواج می‌کنه. هیچ کس به این خانم حق نمی‌ده.» 

این کاربر هم گویا در ایران زندگی نمی‌کند وگرنه سطح توقعاتش اینقدر بالا نبود: «در ۱۰۰ روز اول بعد آزادی، به عنوان یک زن توقع دارم حق طلاق و نگهداری فرزند به مانند جهان آزاد به زن هم تعلق بگیره و اموال تقسیم بشه. ارث بین دختر و پسر یکسان بشه.» 

اما داستان به اینجا ختم می‌شود که گویا همین حضانت هم حق چندان به‌دردبخوری نیست: «حضانت عملا هیچ وجهه قانونی نداره! در معنی یعنی فقط نگهداری! حتی من دخترم جراحی اورژانسی داشت می‌گفتن باباش باید بیاد اجازه بده.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      منم طلاق گرفتم . توافقی. مدام مدرسه دخترمو عوض میکرد که من نتونم ببینمش. به معلم ها هم سپرده بود مادرش حق نداره بیاد ببینه.چه ظلم ها که نکرد در حقم.آخرش هم اونقدر تو گوش دخترم خوند .که به سن قانونی رسید که گفت نمیخامت🥺 خدا حق ما ...

      پاسخ ها

      • ناشناس

        زنم وقتی سکه گران شد، عوض شد. زندگی ام را پاشاند. همه چیز را رها کرد. اول ازدواج چه مهربانی ها که نکرد اما سکه که گران شد خودم و خانواده ام را.... براش همه کار می کردم اما سکه ها را گرو گرفت و همه کار کرد. خانواده ابرو داری بودیم چند کودک بی سرپرست را حمایت می کردم اما الان صبح از شدت افسردگی بیدار نمی شوم.

      • نوری

        درد ناکتر از همه اینه که بلانسبت مردی زن و دو بچه را از ۱۲ سال پیش رها کرده رفته وپدر زن در مانده‌ با حقوق بازنشستگی کرایه خانه وهم هزینه زندگی آنها را داده ومیدهد ولی مثلا دادگاه عدالت هم اجازه طلاق به زن نداده پدر زن بدبخت نوهاش را سر سامان داده هنوز هم مثلا شوهر نمی‌داند بچه هاش ازدواج کرده اند صد البته چوب خدا صدا ندارد این اقا حالا سرطان گرفته ولی نمی داند از کجا خورده نمی‌داند که پدر زن در حالی که او عیاشی میکرده باهزار بدبختی بچه های او را بزرگ کرده مخارج ازدواجشان را داده وخودش وبچه ها از ۱۲ سال پیش بافقر وبدبختی زندگی کرده اند واین مرد در جال عیاشی خوش گذرانده بوده متاسفانه داداگاه هم طرفدارش بوده ولی خدا پارتی بازی نکرده یک درد بی درمان کف دست این آقا گذاشته که درمان ندارد بله متاسفانه این بی عدالتیها در مورد زنها در ایران بوده وهست

      • مهدی وحیدی

        .... دنیاست . چون حقی به زن نمیده

    • بی کس

      واقعا زن بیچاره خیلی وقتا دلم میخاد مرد میشدم، ولی کدوم مردی دلش میخاد زن میشد، به شوهرم میگم دوست داشتی زن بودی حرفی نمیزنه سرشو پایین میندازه،
      اخه همه حق حقوق با مرده😔

    • ناشناس


      پای حرف دل مردها با پرداخت مهریه سنگین هم بشین

    • ناشناس


      چرا از سکه ۳۵میلییونی نمیگی که زنهارو کرده کاسب
      بخاطرپول زندگیهارو بهم میزنن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چرا همش سکه ۳۵ تومنی رو سرزنها میکوبین؟!!! چه زنی موفق شده سکه ۳۵ تومنی رو بگیره؟!! مهریه گرفتن اونم قسطی و ماهیانه اگه شانس بیاری حداقل چندسال دادگاهش طول میکشه تازه اگه دادگاه مالی از مرد پیدا کنه مردها هم که زرنگ شدن اموالشونو به نام پدر و مادر میزنن

    • ایرانی

      طلاق و طلاق عاطفی و ... از زمان عادی شدن ماهواره ها و فضای مجازی خیلی زیاد شده ، فضای مجازی و ماهواره مبلغ فمینیسم و .. سبب ساختار شکنی و هنجارشکنی و ترویج روابط نامشروع و پوشش های نامناسب و کشف حجاب شده که همه اینها برای خانواده های ایرانی خانمانسوز و بنیادافکن است

      پاسخ ها

      • ناشناس

        فقط مشکل زن ها هستن؟ مردهای سیری ناپذیر و خیانت اصلا نقشی نداره؟!

    • ناشناس

      اصلا این جوریا،نیست پاسخم،راجع این مخاطبی ک میگه خانما ب خاطر پول زندگیشون بهم میریزند،این مردها هستند ک غیرت مردونگی ندارند نمی دونند زن یعنی چی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چطور به این نتیجه رسیدی؟ گفته ای: «مرد ها». چطور این جمع را بستی؟ واقعا همه مردها را بررسی کرده ای؟ حکم کلی دادن فقط و فقط نشان سطحی بودن است. دیگر خود دانی

    • ناشناس

      طلاقوجدایی خیلی خیلی سخته.حتی اگه همدیگرو نخواهید.وطلاق عاطفی گرفته باشید.اگه پای بچه درمیان باشه.هرگز نباید طلاق گرفت باید کج دارو مریز ساخت.بچه چه گناهی کرده هروز بکیشیش اینور اونور.حضانت اصلا معنی نداره چیز مزخرفیه.یعنی چی ۲۴ ساعت بچه بدبخت حالا چه پدر چه مادر چهمحبتی وچه چیزی برا اون بچه داره.طلاق خیلی منفوره.منفور.تا بچه نداری ی فکری بکن.بابچه هرگز.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        طلاق برای بچه ای که هروز تو خونه اش دعواست مثل یک محبت الهی میمونه تا شاید به آرامش برسه

    • ناشناس

      چندتا زن کاسب را می شناسی ? چند تا زن را می شناسی که همه جوره کوتاه اومدن ولی زندگی شون نابود شده یه امار بگیر بعد اظهار نظر کن .یه نفر را می شناسم که به خاطر ازدواج سر کار نرفت امابعد از سالها زندگی با یه مرد به ظاهر محترم یه روز که اقا از خواب بیدار شد احساس کرد این زندگی مطابق میلش نیست درخواست طلاق داد مهریه ناچیز خانمه را داد وتازه برای اینکه از دست بچه ها خلاص بشه گروکشی می کرد که اگر بچه ها را میخوای مهریه ات را ببخش زن بیچاره بدون پشنوانه مالی ودرحالی که می خواست خونه برادرش زندگی کنه نمی تونست حضانت بچه ها را بگیره اون جناب با بچه ها رفت یه شهر دیگه شاید سالی یه بار مادروبچه ها همدیگه را ببینن واین خانم با کارگری توی خونه مردم زندگی میگذرونه .به نظرتون خانمه کاسبی کرده یا اقاهه نامردی وبی شرفی?

      پاسخ ها

      • ناشناس

        مشکل شما اینه که فقط «یه نفر را می شناسی». با نگاه به وضع همین یه نفر، حکم کلی می دهی. احسنت

    • ناشناس

      اگرمن کاره ای بودم اینقدر شرایط ازدواج.وطلاق را سخت میکردم که هرگز طلاقی اتفاق نیفتد.پش مشاوره قبل ازدواج برا چیست؟حداقل باید یکسال مشاوره بشن.نه اینکه شب برن خواستگاری.صبح برن آزمایش.فردا عروسی.مزخرف ترین کار.دوست دختر وپسر که قصد ازدواج دارن باید کوچکترین رفتار یکدیگر را مورد سوال قرار بدن.نه اینکه چون دوستهستن چشم پوشی کنن.همه اینا برا اینکه بعدا با بچه طلاقی پیش نیاد.خیلی باید دوران نامزدی طولانی باشه.ودرمورد همه‌چی کنکاش بشه .اگه بهم بخوره بهتره تا بچه وبچه هایی بدبخت بشن.وقتی تودوران دوستی دعواتون میشه بدونین بعدا هم همینه. پس بهمش. بزن این دوستی را.

    • ناشناس

      اگه زن هستید ازدواج در این کشور بزرگترین اشتباهتونه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اگه مرد هستيد ازدواج در اين مملكت بزرگترين اشتباهتونه . دوساعت بعد از جاري شدن صيغه عقد زن مهريه رو ميذاره اجرا و شما وارد جهنمي ميشيد كه زني كه فكر ميكرديد دوستون داره براتون ساخته.

    • حسین

      ما همه اماده ایم موقع عقد مهریه نگیرند ما هم حق طلاق رو بدیم بهشون . در باره اموال هم بعد از طلاق هرکی اموال خودشو برداره بره.
      ببینم شما خانوم ها که میگید ظلم شده قبول می کنید یا شوهر براتون کیسه پول و درامد هست

      پاسخ ها

      • احمد

        احسنت

      • ناشناس

        اونوقت خانمه بشینه تو خانه برای شما غذا بپزه و بچه بزرگ کنه و سر کار نره اونوقت که پیر شد و از ازدواج و کار و این حرفها گذشت خونش رو تو شیشه کنید که حالا پاشو برو خب مال و اموال از کجا اورده چطور تو سن بالا بتونه کار کنه و زندگیشو بچرخونه ؟

    • ناشناس

      حق طلاق در مقابل مهریه
      نفقه و نصف کردن اموال و خرج عروسی در مقابل جهیزیه
      همه را حذف کنید ملت نفس بکشن
      هم آقایون و هم خانوم ها

    • صبا

      قضیه برعکس هم هست آادمی میشناسم که ده ساله هیچ رابطه ای باهمسربه شدت روانی وعصبیش نداره اما به خاطر سکه ها مجبوره دراتاق جدا به زندگیش ادامه بده

    • ناشناس

      هی روزگار
      پسرخواهرم یه دختر داشت که کارشون ب طلاق کشید ، دختر وپدر بشدت بهم وابسته بودن ،حالا مادر دختر را برده شوهر هم کرده ،اجازه نمیده این دوتا همو ببینن 😥😥😥ماه هاست پدر و دختر همو ندیدن

    • ناشناس

      اگه قوانین ازدواج ما مشابه غرب بشه دیگه هیچ مردی ازدواج رسمی نمی کنه حتی اگه رونالدو باشه

    • رستم رستمی

      همه چیزمون با همه چیزمون همخوانی داره اکثربازپرس و قاضیامون سهمیه ای،دانشگاه ها تجارتخانه و پولی،مهریه ها،یک کیلو بال مگس و چشم چپ و پای راست،زنان ومردان بی وجدان، چی بگم؟از کجا بگم؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        همینه که هست
        اگر دوست نداری از ایران برو😐🤦🏻‍♀️

    • ناشناس

      چند درصد از آقایون مهریه ی خانمشون و تمام و کمال دادن؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • حسین

        من سال 90 زنم 5 سال بنای ناسازگاری گذاشت و افتاد دنباله مهریه که بره عشق و حال بعد با مهریه ای که از من گرفت رفت خونه و ماشین خرید و بعدشم ولگردی

      • علی

        بزرگترین ظلم به مردها میشه

      • ناشناس

        و چند درصد از آقایون مانع ملاقات زن مطلقه و بچه هاش شدند؟ مرد مهربان بسیار داریم فقط دور اطراف را ببینید

      • ناشناس

        درصد زیادی از جمله داداش بیچاره من

      • ناشناس

        پول مرد مال خودشه ، چون با زحمت به دستش اوردن

    • حسین راستی

      وقتی که زن برادرای شوهرم نسبت به زندگیم حسادت کردند و یکی از آنها خواهر 38ساله اش را با ترفندهای عجیب و غریب به صیغه شوهر ساده لوحم در آورده و بویی از انسانیت و شرع ودین وهیچ مذهبی نبرده و ادعا می‌کند که کار ناشرعی انجام نداده وزندگی مرا بهم زده.چه میشود کرد؟قانون هم برایش ایرادی نمیگیرد!!!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        لطفا اسم بی وفایی و بی معرفتی و عدم تعهد را ساده لوحی نگذارید.

      • ناشناس

        تو هم برو با یکی دیگه از زندگی لذت ببر

    • مریم

      من خودم زن هستم ولی خداییش خانم هاهم خوب برای خودشون کاسبی میکنن. همکارشوهرم همین چندروزپیش بااصرارخانم جداشدو1میلیاردنقدگرفت. اقااصلاراضی به طلاق نبود، چون بچه داشتن، حضانت بچه روهم خانمه گرفت الانم به وسیله ی بچه داره کلی بازم ازاقاهه میکنه. تودادگاه به قاضی گفته این اقامنوبازوربرده خونه ی خواهرش. دورازجون ماخانما، بعضی هااز طلاقشون خوب پول میگیرن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        کسی از طلاق پول نمیگیره از ازدواج پول میگیره

    • حسین

      چندتا زنُ بیا نشونت بدم با مهریه چه کاسبیها که نکردن.درستِ بیشتر حق زن ضایع شده ولی کم نیستن مردایی که به خاطر مهریه نابود شدن

    • ناشناس

      قانون بزارن بعد طلاق اموال نصف مهریه ام حذف بشه

    • ناشناس

      مهریه رو به زور تو حلقوم مردها نمیکنن.هر کی اوکی رو‌ گفت باید پاش هم وایسه

    • علی

      زن من بچم دوسال داشت طلاق راحت گرفت چون حوصله دادگاه نداشتم مهریشو یه مقدارشو گرفت راحت رفت ازدواج کرد با یکی دیگه چون بچه نمی خواست .چون من بچه میخواستم زورش کردم بدنیا بیارش دوسال نگهش داشت گفت از بچه خوشم نمیاد رفت ..الان بچه شده هشت سالش اومده میگه بچه رو بزار ببینم ..من باید اجازه بدم بچه رو ببینه واقعا ..تو این هشت سال بیچاره شدم بزرگش کردم خیلی سخت بود .همه زنها مثل هم نیستن .

    • ایرانی

      راضیم خونه ماشین بچه اموال بدم فقط از دست این زنم راحت شم فقط به خاطر بچهام موندم وگرنه همه چی رو ول میکردم دوتا پاهم قرض میکردم کور به کور میشدم میرفتم ..لعنت خدا به چه زن باشه چه مرد به زندگیشه خیانت کنه لعنت خدا لعععععععنت

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خب چرا طلاق نمیگیری مگه مرد نیستی حق طلاق فقط مال مرده دیگه خوب طلاق بگیر

      • علی

        مردها اگر بخوان طلاق بدن باید مهریه رو کامل بدن تمام قوانین علیه مردهاست

      • ناشناس

        امروزه تمام قوانین علیه مردهاست مرد نمیتونه طلاق بده چون مهریه را باید کامل بده
        زنها عدم ناسازگاری میگذارند و تمکین نمیکنند که در این خصوص قانون ضمانت اجرایی ندارد
        مهریه عملا باعث فلج شدن زندگی و هست و نیست مرد و اینده مرد میشود

    • ناشناس

      اره من حاضر بودم حضانت و حق طلاق کار و‌ ... داشته باشم بعد از ازدواجم هرچی باهم‌بدست آوردن تقسیم کنیم ... مهریه هم نمیخواستم .

    • بدون نام

      حرف حق زدی ما همینیم

    • ناشناس

      سلام من پدری هستم که ازهیچ کوششی برای فرزندم دریغ نکردم وپای نداشته های یک ناانسان ایستادم امابعد4سال فقط به نجات فرزندمان بایک بچه راضی شدیم حتی ماهی یکبارمیل بدیدن فرزندش هم نمیکند

    • ناشناس

      دوتا ماشین ۲۰۶ و سمند و بهترین خونه اجاره کرده بودیم و در حد وسعم زندگی خوبی داشتیم و سه تا فرزند نوجوون که یکی از دیگری بهتر تا وقتی که نمیدونم چی شد .یهو گفت همه دارن خونه میخرن و شاسی بلند میخرن و حسابهای میلیاردی دارن و بریز بپاش دارن و گفت که دیگه نمیخواد زندگی کنه و میخواد خودش رو بتنهائی موفق کنه و بدون اینکه بگه رفت سکه ها رو اجرا گذاشت و کلی شکایتهای دروغین ضرب و جرح و ... اما هیچ جا نرسید و همه جا حق رو بمن دادن . حتی بچه هام . با این.وجود اصلا برای لحظه ای بظلم فکر نکردم و همه جا مظلوم بودم فرزندانم منو بهترین پدر دنیا میدونن . چون فقط رضایت خدا جلوی چشمانم بود .

    • ناشناس

      مردها هم قید ازدواج رو زدن

    • ناشناس

      نفقه ،مهریه، سربازی، تقسیم اموال بدست امده پس از ازدواج بین زوجه، تا کی نابرابری حقوق زنان و مردان. چرا زن نباید بره سر کار؟ چرا انقدر در حق مردان ظلم میکنید. زندانها پر شده از مردها

    • ناشناس

      آفرین به شما پدر مسولیت پذیر

    • ناشناس

      دقیقا

    • ناشناس

      من هم با نظر شما موافقم اون بچه چه گناهی کرده که باید تو سرشت پاکش این کش ومش شکل بگیره واسیب دیده اس وفردا زمان با این روحیه میخاد زندگی وخانواده تشکیل بده تو جامعه

    • ناشناس

      آفرین حتی دوران عقد هم همینطور باید باشه
      اگه مردی بد اخلاقه در دوره عقد یعنی بعد از عروسی بدتر هم میشه
      اگه مدام همسرشو گریه میندازه دختر نباید آبرو داری کنه و به پدر و مادرش چیزی نگه بلکه باید مطرح بشه و اگه میشه درمان و اگه نمیشه جدایی
      مردی که نمیتونه خانمشو خوشحال کنه یعنی بعد از عروسی هم همش غر میزنه و گیر میده

    • علی

      امروزه 99 درصد طلاق ها به درخواست زنهاست و 70 درصد بخاطر دلایل پیش و پا افتاده زشت بودن مرد - کم پول بودن مرد- کوتاه قد بودن مرد - خود خوشگل بینی زن - وووو.........توهم گرفتن سکه های مهریه و عشق حال کردن با پول مهریه
      این واقعیت امروز است و قربانی پسرها میباشند

      پاسخ ها

      • علی

        دقیقا همینطور هست هر جا رو که نگاه میکنی یه پسر قربانی مهریه دیده میشه

    • ناشناس

      آفرین

    • ناشناس

      سخت ترین کار دنیا ازدواج و تربیت فرزند است. که متاسفانه نه کلاس آموزشی نه مشاوره نه آموزش و نه کتابی در مدارس در این مورد تدریس میشه. زندگی بیشتر افراد از رو ناآگاهی نسبت به ازدواج و تربیت فرزند به طلاق منجر میشه .
      آموزش مسایل ازدواج و زندگی زناشویی مهمتر از آموزش مسایل علمی و.... هست چرا تو مدارس تدریس نمیشه؟

    • ناشناس

      خدا را شکر که ما خود را گرفتار ازدواج نکردیم

    • ناشناس

      از قانون ناعادلانه مهریه ام بگین لطفا...
      سکه ۳۳ میلیونی و بعضی زنهای کاسب

    • yoooo

      اینا همه علتش. ضعیف شدن ایمان به خداوند و توقع بالا. هست .....مرد خیانت میکنه. علتش بی ایمانی هست .....زن پوست مرد رو میکنه. علتش. بدعت و ضعف ایمان ......وبالاتر از همه. نبود عشق واقعی که اگه. باشه ....هیچ چیز. نمیتونه. باعث جدایی بشه

    • ناشناس

      منم مورد دیدم سر نخواستن بچها دعواست
      دنیای بدی شده همه جور آدمی میبینی

    • ناشناس

      از زمانی که سکه نجومی گران شد
      زنم که می‌دنست من از سیگر وقلیان بدم می آد بچه هاشو دودی کرد تا اختلاف پیش بیا مهریه بزاره اجرا و سپس طلاف ب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج