adexo3
۱۴۲۲۷۶۹
۳ نظر
۱۲۶۲۴
۳ نظر
۱۲۶۲۴
پ

ادایی‌های تهران به این رستوران می‌روند و امتیاز جمع می‌کنند

برخی افراد حتی اگر بودجه زیادی هم نداشته باشند از بعضی کارها دست نمی‌کشند؛ کارهایی از قبیل خرید محصولات زیبایی و رفتن به رستوران.

برترین‌ها: برخی افراد حتی اگر بودجه زیادی هم نداشته باشند از بعضی کارها دست نمی‌کشند؛ کارهایی از قبیل خرید محصولات زیبایی و رفتن به رستوران. برای بسیاری این کارهای تجملی کوچک ارزش زیادی دارد.

ادایی‌های تهران به این رستوران می‌روند و امتیاز جمع می‌کنند

محققان در تازه‌ترین دستاورهای خود به این نتیجه رسیدند که تجملات کوچک استرس را از بین می‌برند. طبق شواهد، فعالیت‌هایی مانند گوش‌ دادن به موسیقی و معاشرت با دوستان استرس را کاهش می‌دهد. البته هرکدام از این فعالیت‌ها ممکن است درنظر برخی قدری تجملاتی باشد.

ادایی‌های تهران به این رستوران می‌روند و امتیاز جمع می‌کنند

برخی هم اما این تجملات کوچک را ادا تلقی می‌کنند، مثلا اگر کسی خیلی به پوستش رسیدگی کند، به او ادایی می‌گویند، بماند که شبکه‌های اجتماعی واقعا اصالت برخی از این تجملات کوچک را از بین برده، به هر حال در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که نمایش تجمل‌گرایی یا به اصطلاح "ادا" در فضای مجازی به وفور یافت می‌شود. همه ما نیز با رفتارهایی که اصطلاحا به آن «ادایی بودن» یا «ادا درآوردن» می‌گویند آشنا هستیم. رفتاری که امروزه بیشتر از آن با «کلاس گذاشتن» و البته اصطلاحات دیگری که کمی غیرمودبانه هستند یاد می‌شود. این روزها نیز عکس گذاشتن با فلان مغازه پاستافروشی در تهران خیلی باب شده. انگار امتیازی‌ست که برخی نباید از آن غافل شوند. خب برخی ژانرها هم این فرمی‌ست و ما اصلا به عقاید کسی بی‌احترامی نمی‌کنیم.

ادایی‌های تهران به این رستوران می‌روند و امتیاز جمع می‌کنند

نکته مهم در این باره این است که دقیقا نمی‌شود گفت کدام رفتار در دسته «ادایی بودن» قرار می‌گیرد. حتی به کار بردن برخی جملات و اصطلاحات هم می‌تواند در زمره چنین رفتاری قرار بگیرد. مثلا برخی از ما در خانه خودمان یک جور رفتار می‌کنیم اما در بیرون و دقیقا در همان موقعیت به شکلی دیگر. حالا سوال این است که آیا ما داریم ادا در می‌آوریم؟ آیا ادایی هستیم؟ نمی‌شود به این سوال پاسخ قطعی داد. چون اصولا هر رفتاری قابل اجرا در هر محیطی نیست. اصلا ما ایرانی‌ها یک ضرب‌المثل داریم که می‌گوید: «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد» پس نمی‌شود تفاوت رفتار در یک موقعیت اما در دو مکان مختلف را به ادایی بودن نسبت داد. اما نمی‌شود کتمان کرد که برخی رفتارها دیگر واقعا ادا محسوب می‌شود و تحمل کردنی نیست. اصولا معاشرت با این آدم‌های ادایی هم کار بسیار دشواری است و به روحیه آسیب می‌زند.

ادایی‌های تهران به این رستوران می‌روند و امتیاز جمع می‌کنند

اما حالا با نتایج تازه محققان درباره مزیت تجملات اندک، کاربری در توئیت خود نوشته: باز بگید ادا بده. توئیتی که با واکنش گسترده دیگر کاربران همراه شده. خودتان بخوانید. نظرات هم انصافا خواندنی‌ست:

امیر که شاکی به نظر می‌رسد: کجاش خوبه ؟!!! من یکبار با قطار ۵ستاره و ادایی رفتم تهران، هنوز ک هنوز سر اون سیصد تومن اضافی که بابتش دادم دارم حرص می‌خورم.

سیال: اگر بخاطر ادایی بودن بهم حقوق می‌دادن امروز یه لامبورگینی کنار جی کلاسم پارک بود.

ویشکا: از این به بعد خودمو با جدیدترین یافته محققان راضی می‌کنم که چرا باید کیف با برند dior که پسندیدم رو بگیرم.

سهراب: ادایی بودن کلا جالب نیست. مثلا طرف رژیم غذایی می‌گیره برای سلامتیش اما به شکلی کاملا ادایی این کار رو انجام می‌ده. در واقع هدف از این رژیم چیز دیگه‌ایه نه کلاس گذاشتن برای محیط پیرامون.

علیرضا: جا داره این اتفاق رو به سجاد افشاریان، سلطان ادای خاورمیانه هم تبریک بگیم.

ادایی‌های تهران به این رستوران می‌روند و امتیاز جمع می‌کنند

بلک جک: ادا ادا ادا. فقط ادا. نقل‌قول از مارکس. کافه فلان. سجاد افشاریان. تئاتر‌ و اجرا زیرزمینی. اسپرسو با شربت شاتوت. سیبیل و موی بلند. کتاب‌فروشی. عکس با کتاب‌فروشی. عکس با کتاب. پیتزا سبزیجات. این‌ها رو رعایت کنید تا یک ادایی درجه یک باشید.

سپیده: دوستم به من می‌گفت ادایی. نیست ببینه ادایی بودن واسه روان چیز خوبی شده.

پارسا: اتفاقا که من و نامزدم ماهی دو بار پولمون رو برای ادا خرج می‌کنیم. خیلی هم حال میده.

سهیل: ما همکار داشتم به چایی می‌گفته چای. نه به خاطر اینکه از لحاظ ادبیات درسته. فقط صرفا به خاطر اینکه کلاس بذاره و بگه من ادایی هستم.

بختک: تنها ادایی که دارم وقتی تو خونه تنهام عود و چراغ آبیم رو روشن میکنم موزیک می‌ذارم و کمی هم نقاشی می‌کشم.

نفیسه: من و دوستم بعد اینکه یه شات اسپرسو گرفتیم با شیربادوم قاطی کردیم و بدترین شیرقهوه عمرمونو خوردیم تصمیم گرفتیم دیگه هیچ‌وقت ادایی نباشیم.

کویین: دقیقا روزایی که سعی میکنم زندگی ادایی و زیبا داشته باشم، حتی اصلا نشون ندم و فقط برای خودم، تموم کارهام رو انجام بدم و لذت ببرم و همه چیز به زیباترین و لوکس‌ترین حالت خودش باشه، حالم خوبه.

مونا: دانشمندان دارن یواش یواش باحال می‌شن! خوشمان آمد.

و عسل: یعنی واقعاً گاهی آدم از دانشمندان عصبی می‌شه. خب طبع انسان در ذاتش میل به زیبایی داره و برخی از تجملات (به غیر از فیک‌ها ) جزو نیازهای فطری انسان حساب می‌شه و به اون حس خوب القا می‌کنه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهلول

      تا ابلهه در جهان است مفلس دزد و غارتگر در نماند
      مردم اوج اخر الزمان جنون دیوانگی اقتصاد زندگی
      نمی فهمند

    • عضو اللبدل

      دقیقا اقتصاد روی این حماقت ادایی ها حساب باز کرده

    • داود

      زندگی با ساده زیستی تعهد برای هیچ کس بوجود نمی‌آورد و انسان با داشته های واقعی خود و نه از قرض از دیگران برای خود نمایی زندگی سالم و بدون استرس را ادامه داده و کالا نمایشی زندگی نمی‌کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج