adexo3
۱۴۷۳۶
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

آشپزخانه‌اي مرتب و همه چیز در دسترس

آشپزخانه شما كمد آقاي ووپي نيست!

اگر هر روز در آشپزخانه آشپزي مي‌كنيد، به چيدماني نياز داريد كه در آن همه چيز سريع در دسترس باشد. بايد بتوانيد هر چيزي را در كوتاه‌ترين زمان پيدا كنيد و در عين حال بتوانيد راحت به آشپزخانه وارد و از آن خارج شويد.

آشپزخانه شما كمد آقاي ووپي نيست!
آشپزخانه شما كمد آقاي ووپي نيست!



يك فكر خوب:

اگر بچه كوچك داريد و با نگهداري او موقع كار در آشپزخانه مشكل داريد، مي‌توانيد مكاني را در آشپزخانه براي بچه‌ها درنظر بگيريد. يك ميز كوچك بچگانه همراه اسباب‌بازي‌هاي آشپزي، باعث مي‌شود دختر شما موقع پخت‌وپز توي دست‌و پاي‌تان نباشد


اگر هر روز آشپزي مي‌كنيد...

اگر هر روز در آشپزخانه آشپزي مي‌كنيد، به چيدماني نياز داريد كه در آن همه چيز سريع در دسترس باشد. بايد بتوانيد هر چيزي را در كوتاه‌ترين زمان پيدا كنيد و در عين حال بتوانيد راحت به آشپزخانه وارد و از آن خارج شويد.

ضروري‌ها را در دسترس بگذاريد: براي صرفه‌جويي در وقت بايد آشپزخانه را طوري بچينيد كه تمام چيزهايي كه نياز داريد در دسترس شما قرار بگيرند. براي مثال روغن، ادويه، قاشق، تابه، آبكش و چيزهاي ديگر را بايد نزديك سينك ظرفشويي بگذاريد. چاقو، تخته برش يا وسايل ديگر خرد كردن را كنار كابينت يا پيشخوان آشپزخانه بگذاريد و همچنين پياز را نزديك آن‌ها قرار دهيد. آرد و شكر را در كابينت نزديك مخلوط‌كن بگذاريد. جاي درست قابلمه‌ها نزديك گاز و جاي درست بشقاب‌ها نزديك ميز آشپزخانه شماست. فراموش نكنيد، تابه‌اي كه بيشتر از همه از آن استفاده مي‌كنيد را جلوي كابينت بچينيد.

از فضاي زير كابينت‌ها استفاده كنيد: اين فضا‌ها را بهتر است در دسترس قرار دهيد. مثلا يكي از كابينت‌ها را بدون در و به شكل قفسه طراحي كنيد تا دسترسي به آن راحت‌تر باشد. كشوهايي در قفسه‌ها طراحي كنيد كه بتوانيد با بيرون كشيدن آن‌ها به درون طبقات دست پيدا كنيد. شما مي‌توانيد در كابينت‌هاي زيري كه معمولا تاريك هستند لامپ بگذاريد تا سريع‌تر چيزي كه مي‌خواهيد را پيدا كنيد.

ديوارها را به كار بگيريد: ديوارها كاملا در دسترس هستند. از آن‌ها براي نگهداري وسايلي كه دائم آن‌ها را به كار مي‌گيريد استفاده كنيد. مثلا گيره‌هاي مخصوص را از فروشگاه‌هاي لوازم آشپزخانه بخريد و كفگيرها و ملاقه‌ها را به آن‌ها آويزان كنيد همچنين از گيره‌ها مي‌توانيد براي نگهداري ماهيتابه‌ها هم استفاده كنيد. شما مي‌توانيد حلقه‌هاي نگهداري حوله را هم به ديوار آويزان كنيد و روي آن‌ها حوله قرار دهيد. چيزهايي مثل دستگيره‌هاي رنگي هم آشپزخانه را زيبا مي‌كنند و هم باعث مي‌شوند راحت‌تر به آن‌ها دسترسي داشته باشيد.

زباله‌دان را كارآمد كنيد: يك سطل آشغال بزرگ كه زير ظرف‌شويي قرار دارد، سرعت عمل شما را مي‌گيرد. اگر سرعت توليد زباله‌تان زياد است، مي‌توانيد كيسه‌هاي خريد ميوه يا چيزهاي ديگر را كنار آشپزخانه در جايي كه ديد ندارد بگذاريد و آشغال‌ها را در آن بريزيد و هر روز بيرون بگذاريد. با اين روش با كمتر مصرف كردن كيسه زباله به طبيعت هم كمك خواهيد كرد. اين كيسه‌ها را حتي مي‌توانيد اين‌ور و آن‌ور ببريد و با يك چرخ زدن در آشپزخانه تمام زباله‌ها را جمع كنيد.


اگر هفته‌اي 3-2 بار آشپزي مي‌كنيد:

وقتي تمام هفته مشغول كار هستيد و فقط يك آخر هفته فرصت آشپزي داريد، بايد يك بار در فصل مواداوليه آشپزي خود را آماده و منجمد كنيد. آشپزخانه شما بايد اجازه اين كار را به شما بدهد.

لوازم را در جلو و مركز آشپزخانه بگذاريد: ظرف‌هاي نگهداري غذا، مخلوط‌كن و كاسه‌هاي بزرگ پخت غذا را جلوي دست‌تان روي كابينت بگذاريد. در تمام هفته اين لوازم به كارتان نمي‌آيند و شايد آشپزخانه شما كمي شلوغ به‌نظر برسد اما مهم نيست. به جايش آخر هفته موقع آشپزي مي‌توانيد سريع ظرف‌هاي‌تان را پيدا كنيد.

لوازم مورد نياز را خريداري كنيد: اگر زياد غذا ذخيره مي‌كنيد، پس نياز به وسايل خاصي براي نگهداري و استفاده دوباره از آن‌ها داريد. مثلا كيسه‌هاي بسته‌بندي، ظرف‌هاي دردار مخصوص فريزر و مايكروفر، يك مايكروفر خوب براي گرم‌كردن غذا و يك غذاساز مجهز براي كار سريع‌تر به كارتان مي‌آيند. شما بايد بتوانيد به بهترين شكل غذاها را بسته‌بندي كنيد. اگر براي چند روز غذا درست مي‌كنيد و در يخچال مي‌گذاريد به قابلمه‌هاي بزرگ‌تر و ترازو براي چندبرابر كردن مواد لازم براي دستورهاي غذايي هم نياز داريد.

فريزر را ساماندهي كنيد: درصورت استفاده مدام از مواد‌غذايي منجمد، فريزر شما زياد پروخالي مي‌شود. در اين صورت معمولا فريزر پر از غذاهاي كهنه‌اي مي‌شود كه آن‌ها را فراموش كرده‌ايد. اين غذاها هر چه بيشتر بمانند، بيشتر خواص خود را از دست مي‌دهند. براي جلوگيري از اين كار قفسه‌اي را براي نگهداري غذاهاي قديمي‌تر و قفسه ديگر را به غذاهاي جديد اختصاص دهيد. هر هفته فريزرتان را بررسي كنيد و مواد‌غذايي كهنه را جلوتر بگذاريد تا سريع مصرف شوند. راه‌حل مفيد ديگر استفاده از برچسب‌هاست؛ مواد‌غذايي را كه ذخيره مي‌كنيد روي بسته‌بندي آن‌ها برچسب بزنيد و تاريخي كه آن‌ها را در فريزر گذاشته‌ايد را روي بسته‌بندي يادداشت كنيد. با اين روش فراموش نمي‌كنيد كدام غذا را چه زماني در فريزر گذاشته‌ايد.


اگرآشپزخانه اتاق نشيمن هم هست...

شايد شما بخواهيد از آشپزخانه به‌عنوان جايي براي گفت‌وگو با دوستان، همسر يا فرزندان‌تان استفاده كنيد. شايد بچه كوچك داريد و لازم است در تمام مدتي كه در آشپزخانه كار مي‌كنيد، حواس‌تان به هال هم باشد. در اين صورت بايد آشپزخانه را به گونه‌اي بچينيد كه بتوانيد از آن استفاده‌هاي مختلف كنيد؛ هم حرف بزنيد و هم كار كنيد.

پيدا كردن وسايل را آسان كنيد: وسايل لازم را نزديك پيشخوان بچينيد. از گيره‌هاي ديواري استفاده كرده و چاقو، تابه يا وسايل لازم ديگر را كنار پيشخوان روي ديوار نصب كنيد. بهتر است وسايل را به‌ترتيب اهميت استفاده‌اي كه از آن‌ها مي‌كنيد كنار دست‌تان بگذاريد تا مجبور نشويد براي هر وسيله‌اي در كابينت‌ها بگرديد. حتي اگر مي‌توانيد بهتر است ظرفشويي يا گاز را روي پيشخوان طراحي كنيد تا در تمام مدت آشپزي يا شستن ظرف‌ها، نگاه‌تان به خانه باشد.

2 كار را با هم انجام دهيد: سعي كنيد در آشپزخانه جاهايي را براي كارهاي جداگانه با دسترسي برابر طراحي كنيد و وسايل لازم آن‌ها را نزديك هم بگذاريد. براي مثال اگر يك سطل آشغال بزرگ داشته باشيد كه پدالي باشد، مي‌توانيد آن را جلوي پيشخوان بگذاريد و در همان زماني كه مواد‌غذايي را خرد مي‌كنيد، آشغال‌هاي آن را در سطل بريزيد يا مثلا مي‌توانيد روي كابينت كنار گاز مواد را خرد كرده و همينطور كه سالاد درست مي‌كنيد، حواس‌تان به غذا هم باشد.

طراحي كنيد: اگر به گل‌وگياه علاقه‌مند هستيد، مي‌توانيد آشپزخانه را با گلدان‌هاي سبز و زيباي كوچك تزئين كنيد. براي اين كار بايد در آشپزخانه نور داشته باشيد. اين گلدان‌ها شما را سر حال مي‌آورند و اشتهاي مهمانان شما را زياد مي‌كنند. مي‌توانيد يك دستگاه پخش در آشپزخانه بگذاريد و به كمك آن هنگام كار موسيقي گوش كنيد. اگر عادت به تماشاي تلويزيون داريد، مي‌توانيد يك تلويزيون كوچك هم در آشپزخانه بگذاريد البته به شرطي كه حواس‌تان زياد پرت نشود!

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

آشپزخانه شما كمد آقاي ووپي نيست!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج