adexo3
۱۶۱۱۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

نکته هایی خواندنی درباره سر الکس فرگوسن

مردی که با شیاطین به موفقیت و شهرت رسید

ما با یک شخصیت ورزشی و یک مربی همه فن حریف رو به رو هستیم که چهره ای کاملا موفق است و البته عادت های خاص خودش را هم دارد. چهره های موفق، عادت های موفقیتی هم دارند که همین عادت ها، موجب پیروزی و کامیابی شان می شود.

مردی که با شیاطین به موفقیت و شهرت رسید

برترین ها: الکس فرگوسن را باید با تیم منچستر یونایتد به یاد بیاورید. احتمالا الان که دارید این مطلب را می خوانید، چند روز و شاید هم هفته ای، از تمرکز رسانه های ما روی این شخصیت ورزشی گذشته است؛ تمرکزی که به واسطه حضور 25 ساله او در منچستر یونایتد و تبدیل کردن این تیم، به پرافتخارترین تیم انگلستان و یکی از پرافتخارترین های جهان اتفاق افتاد.

این چیزهایش مهم نیست. مهم، این است که ما با یک شخصیت ورزشی و یک مربی همه فن حریف رو به رو هستیم که چهره ای کاملا موفق است و البته عادت های خاص خودش را هم دارد. چهره های موفق، عادت های موفقیتی هم دارند که همین عادت ها، موجب پیروزی و کامیابی شان می شود.

مردی که با شیاطین به موفقیت و شهرت رسید

به این مناسبت، سراغ این پیرمرد همیشه موفق و همیشه پرکار رفته ایم و نکته های مهمی از زندگی این چهره را انتخاب کرده ایم که تقدیم تان می کنیم؛ تا ببینید یک مربی و یک رهبر، چگونه باید سمبل نیروهای خودش باشد و شاید از این نکته ها، بتوانید در کار و بار و موقعیت خاص خوتان هم استفاده کنید.

* پیرمرد در دسامبر ۱۹۴۱ در گلاسکوی اسکاتلند به دنیا آمده است و در حال حاضر، از معروف ترین مربیان جهان بوده و البته کلی رکورد ریز و درشت را هم به نام خودش ثبت کرده.

* روزگاری که فوتبال را شروع کرد، شاگرد کارخانه آچارسازی گلاسکو بود و به صورت پاره وقت آن جا کار می کرد. در همین ایام بود که به عنوان بازیکنی آماتور کارش را شروع کرد.

* اولین افتخار قهرمانی اش در حوزه مربیگری را، با ابردین در لیگ اسکاتلند به دست آورده است.

* در اواسط دهه نود بود که سر از منچستر یونایتد درآورد و قهرمانی های این تیم نه چندان مطرح آن روزهای انگلستان و اروپا، شروع شد.

* او حتی به واسطه موفقیت هایش، نشان شوالیه هم دریافت کرده و بارها بهترین مربی جهان لقب گرفته است.

* به نوشته سایت گل، اولین بار کتی هولدینگ را در یک تجمع اعتراضی در دهه هفتاد ملاقات کرد و یک دل که نه، صد دل عاشق او شده و سرانجام، پیوند زناشویی مابین این دو برقرار شد. لطفا این کتی را به یاد داشته باشید، چون در موفقیت های پیرمرد نقش فوق العاده ای داشته است.

مردی که با شیاطین به موفقیت و شهرت رسید

* او زمان بازیگری اش، البته گلزن قهاری هم بود. زمان کارگری اش هم، سعی فراوانی می کرد و جزو کارگران برگزیده بخش خودش لقب گرفت. به طور کلی علاقه زیادی به موفق بودن و تلاش کردن داشت.

* اولین بار، هدایت باشگاهی را برعهده گرفت که هشت تا بازیکن داشت و حتی محض رضای خدا، یک دروازه بان هم نداشت. اما او، انگیزه فراوانی برای این کار داشت.

* او همیشه آرزو داشت که منچستر یونایتد را هدایت کند. اما وقتی که می خواست به آن جا برود، کتی همسرش راضی نبود. اما مدیریت ارتباط، کارش را کرد و پیرمرد، توانست کتی را راضی به این کار کند.

* فرگوسن، مانند وینس لومباردی بزرگ، اعتقاد داشته و دارد که رفتار بازیکنان در بیرون از باشگاه، ربط زیادی به موفقیت آنها در باشگاه هم دارد. به خاطر همین بود که بازیکنان شب زنده دار و آنهایی را که زیادی تلاش نمی کردند و مغرور بودند، نمی توانست حمل کند.

حمیدرضا صدر، در کتابی با عنوان نیمکت داغ، از پیرمرد چنین می نویسد: «(توصیف ورود فرگوسن به منچستر یونایتد، برای اولین بار) برخورد سرد از سوی بازیکنان. شانه بالا انداختن. آدامس جویدن. مارک هیوز بعدها پس از ترک منچستر فاش کرد بازیکنان بزرگ اصلی منچستر استقبالی از ورود فرگوسن نرکدند. لشکری از بازیکنان یونایتد حکایات نظم و تنبیهات فرگوسن را شنیده بودند.»

* خوزه مورینیو، که خود مربی بزرگ و مغروری است، درباره پیرمرد می گوید: «فرگوسن یک مربی استثنایی در تاریخ فوتبال انگلیس و اروپاست. امیدوارم او با همین انگیزه و شادابی برای چندین سال دیگر روی نیمکت یونایتد بنشیند.»

* آرسن ونگر، مربی تیم فوتبال آرسنال و از رقبای پیرمرد نیز درباره او می گوید: «چه می توانم بگویم؟ مردم درباره آن بسیار صحبت می کنند. همه آن چه درخصوص فرگوسن می توان گفت استمرار و کیفیت کار اوست. ضمن این که فرگوسن یک مربی استثنایی است، چراکه من کسی را نمی شناسم که ۲۵ سال در سطح بالایی در یک باشگاه فعالیت کرده باشد. بی تردید کسی قادر به انجام آن نیست.»

مردی که با شیاطین به موفقیت و شهرت رسید

* می گویند که او روی دیوار کارش، کاغذی چسبانده به این شرح که: «بدون عرق ریختن و جان کندن، موفقیت حاصل نمی شود.» خود او هم نمونه عالی این جمله است. همین اخلاق او هم باعث شده که بازیکن بزرگی چون برایان گیگز، درباره اش بگوید: «حتی اگر ساعت ۴ صبح، از بازی خارج از خانه ت ان برگشته باشید و بعد بخواهید ساعت ۸ به محل تمرین باشگاه بروید. بازهم یک نفر زودتر از شما آن جاست؛ فرگوسن. او یک حرفه ای تمام و کمال است که هرگز از کارکردن خسته نمی شود.»

* او با منچستر یونایتد، توانسته رکوردهای پرافتخارترین تیم انگلیس و پرافتخارترین مربی تاریخ معاصر را برای خودش دست و پا کند.

* پیرمرد درباره علت موفقیتش می گوید: «کتی. او اجازه نمی دهد حتی یک دقیقه پس از ساعت ۵ صبح در خانه بمانم!» حتی پسرش هم این حرف او را تا یید می کند و علت موفقیت های پدر را مادر بچه ها می داند.

* بد نیست بدانید که این مربی اسکاتلندی ۱۲ عنوان قهرمانی در لیگ برتر، پنج قهرمانی در جام اتحادیه و چهار قهرمانی در جام حذفی را در این مدت کسب کرده است. او همچنین دوبار لیگ قهرمانان اروپا را با یونایتد فتح کرده است.


پندهای پیرمرد پیشتاز

کتابی به فارسی ترجمه شده است درباره وینس لومباردی، بزرگ ترین مربی تاریخ راگبی جهان با عنوان افسانه لومباردی. در مقدمه این کتاب، اشاره شده که لومباردی، یک مربی و رهبری ورزشی است، اما 26 درسی که در این کتاب مطرح شده، برای تمام راهبران و مدیران تنجاری و غیرتجاری جهان کاربرد دارد. حالا این حرف را درباره گفتارها و حرف های فرگوسن نیز می شود مطرح کرد. با هم بخش هایی از این حرف های او را مرور می کنیم؛ باشد که بتوانیم از آنها در کسب و کار و زندگیمان استفاده کنیم.

** برای تبدیل شدن به یک مربی ممتاز، مهم ترین نکته مشاهده است. مشاهده یک اصل مهم برای رسیدن به کیفیتی بالاست. شما به عنوان یک مربی و با مشاهده دقیق، آن چه را که می خواهید به دست می آورید.

** باید پشتکار داشته باشید. کار در سطح ممتاز کاری آسان نیست. اگر این خصوصیت را نداشته باشید، بعد از یک شکست نمی توانید سر جلسه تمرین رفته و این بی انگیزگی، به بازیکنان شما نیز منتقل می شود. در کنار آمادگی تکنیکی، باید اشتیاق روانی هم به آنها منتقل کنید.

مردی که با شیاطین به موفقیت و شهرت رسید

** خیلی ساده ارتباط برقرار کنید. مربیان زیادی وجود دارند که مدام در حال صحبت کردن مشاهده می شوند، اما موفق به انتقال پیام نمی شوند. ساده و مختصر و صریح حرف بزنید. یادم می آید زمان بازیکنی ام، ما صبر می کردیم که با مربی درباره فوتبال و تمرین و بهترشدن حرف بزنیم، اما او درباره چیزهای دیگر حرف می زد. صحبت کردن اضافه بر سازمان، خطر بزرگی برای مربی است.

** برای یک مربی خوب شدن، تصمیم گرفتم که ریسک کنم. خواستم که درباره فوتبال بازی کردن، همه چیز را یاد بگیرم. ۲۳ ساله که بودم، به آکادمی مربیگری رفتم و درجه ب گرفتم. تلاش کردم و درجه آ را هم گرفتم. همه کتاب هیا مربیگری را می خواندم. حریص اطلاعات بودم.

** برای تبدیل شدن به یک بازیکن ممتاز، باید فداکاری کنید و اشتباه های شما کمتر شود. اما برای تبدیل شدن به یک مربی ممتاز، باید فداکاریتان بزرگ تر باشد. گاهی باید حتی خانواده تان هم فدا شود و به شدت کار کنید.

** یک مربی ممتاز، از کارکردن معذب نمی شود، بلکه لذت می برد.

** مربیان جوان باید قدم به قدم و پله پله رشد کنند. خود من از پایین ترین سطح کار و پیشرفتم را شروع کردم.

** برای پیشرفت کردن، یادتان باشد عجله نکنید، به زمان نیاز دارید.

** یک مربی جوان باید بر شغلش تمرکز داشته باشد و همه محرک ها و عوامل محیطی را از یاد ببرد. بر کارتان و تیمتان متمرکز شوید زیرا بازیکنان بهترین سلاحی هستند که در اختیار دارید.

مردی که با شیاطین به موفقیت و شهرت رسید

** مورینیو به عنوان یک مترجم وارد کار سطح حرفه ای شد. اما او یک هدف داشت و در این راه، سخت عطش شنیدن و یادگرفتن را داشت.

** تداوم می تواند باعث موفقیت شود.

** زمانی که جوان بودم، اشتیاق به دانستن را هرگز از دست ندادم. پیام من به همه مربیان این است که پشتکار داشته باشند. باید محرکی داشته و بر ناامیدی غلبه کنید.

** برای تبدیل شدن به یک بازیکن ممتاز، باید فداکاری کنید و اشتباه های شما کمتر شود. اما برای تبدیل شدن به یک مربی ممتاز، باید فداکاریتان بزرگ تر باشد. گاهی باید حتی خانواده تان هم فدا شود و به شدت کار کنید.

منبع: مجله موفقیت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sanaz

      چرا اولش نوشتین با شیاطین به موفقیت رسید؟؟؟!!!!

    • کورش13

      ساناز جان آخه بازی کنان تیم منچستر معروف به شیاطین سرخ هستند . به دلیل بردهای زیاد .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج