اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۷۲۷۲
۵۳۵۵
۵۳۵۵
پ

آموزش تزئين جاي حبوبات

اغلب خانم‌ها از نگهداري شيشه‌هاي خيار‌شور و سس مايونز و امثال آن كلافه مي‌شوند و بلافاصله پس از خالي شدن، آن‌ها را درون سطل آشغال مي‌اندازند.در این قسمت ما به شما یاد می دهیم چگونه از تزئین جای حبوبات نهایت لذت را ببرید.

آموزش تزئين جاي حبوبات
آموزش تزئين جاي حبوبات

اغلب خانم‌ها از نگهداري شيشه‌هاي خيار‌شور و سس مايونز و امثال آن كلافه مي‌شوند و بلافاصله پس از خالي شدن، آن‌ها را درون سطل آشغال مي‌اندازند. درحالي‌كه با يك طراحي ساده آن‌ها به راحتي با وسايل آشپزخانه هماهنگ مي‌شوند و مي‌توان از آن‌ها براي نگهداري حبوبات‏، مربا‌ و ترشي استفاده كرد. اين بار به شما آموزش مي‌دهيم كه چگونه روي شيشه‌ها نقاشي كنيد. يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي طراحي با ويتراي آن است كه اين رنگ بعد از خشك شدن كاملا قابل شست و شو بوده و حتي بعد از چندبار شسته شدن نيز شفافيت خود را حفظ مي‌كند.

وسایل مورد نیاز
  • رنگ شيشه يا رنگ ويتراي
  • قلم‌مو
  • خمير دورگير
  • شيشه يا آينه


آموزش تزئين جاي حبوبات

طرح بكشيد

ابتدا طرح مورد نظر را انتخاب كنيد؛ توصيه مي‌كنم براي كار اول يك طرح ساده را نقاشي كنيد اما همان‌طور كه قبلا نيز اشاره كردم اين شيوه نقاشي به مهارت طراحي نياز ندارد و شما مي‌توانيد هر طرحي را داخل شيشه با چسب نواري بچسبانيد تا ثابت شود و سپس با استفاده از خمير دورگير روي خطوط طرح را بكشيد. دورگير وقتي خشك ‌شود پف مي‌كند، به همين دليل باعث مي‌شود رنگ داخل آن محوطه بماند. بنابراين با توجه به ليز بودن شيشه و رقيق بودن رنگ ويتراي، دورگير مانع حركت رنگ‌ها و مخلوط شدن آن‌ها مي‌شود. توصيه مي‌كنم قبل از طراحي روي شيشه، روي يك برگه كاغذ تمرين كنيد تا هنگام كشيدن خطوط دست‌تان نلرزد. هر جا كه دست‌تان لرزيد يا اين‌كه خطوط نامنظم شد، مي‌توانيد با استفاده از دستمال كاغذي دورگير را پاك كنيد و دوباره آن قسمت را بكشيد. البته توجه داشته باشيد كه دورگير زود خشك مي‌شود، بنابراين بايد سعي كنيد كه درصورت لزوم بلافاصله آن‌را پاك كنيد. اما اگر احساس كرديد كه كاركردن با خمير دورگير براي شما دشوار است‏‌ ابتدا با ماژيك CD ، طرح را روي شيشه منتقل كنيد و بعد با خمير دورگير خطوط ماژيكي را دوباره بكشيد.


آموزش تزئين جاي حبوبات

طرح‌تان را پر كنيد

بعد از اين‌كه دورگير خشك شد، طرح را با رنگ ويتراي پر كنيد. توجه داشته باشيد كه رنگ رقيق يا غليظ نباشد تا بتواند آن حالت شيشه‌اي بودن خود را نشان بدهد.


آموزش تزئين جاي حبوبات

رنگ بزنيد

رنگ را با ضربات قلم‌مو روي شيشه قرار دهيد. براي اين‌كه كار راحت‌تر شود دست‌ ديگرتان را داخل شيشه قرار دهيد تا تسلط بيشتري پيدا كنيد. براي رنگ‌كردن طرح‌ها علاوه بر استفاده از قلم‌مو مي‌توانيد از يك قطعه اسفنج استفاده كنيد. اسفنج را به كمي رنگ آغشته كنيد و با ضربات ملايم رنگ را روي شيشه بزنيد تا پوشش كافي را ايجاد كند. اگر رنگ يك دست نمي‌شود يك لايه رنگ بزنيد و اجازه دهيد كه خشك شود و بعد جاهايي كه خوب رنگ نگرفته را دوباره رنگ بزنيد.


آموزش تزئين جاي حبوبات

آموزش تزئين جاي حبوبات

در شيشه را تزئين كنيد

با رنگ دلخواه روي در شيشه را نيز كاملا رنگ كنيد تا چاپ قبلي روي آن مشخص نشود يا اين‌كه با استفاده از پارچه روي آن‌ را بپوشانيد. بهترين پوشش براي روي در شيشه‌ها، فوم‌هاي گل‌سازي است. اين فوم‌ها چربي كمتري به‌خودشان مي‌گيرند و درصورت لك شدن نيز قابل شست‌ و شو هستند. ضمن اين‌كه با يك چسب مايع معمولي هم مي‌چسبند. براي اين كار مطابق عكس الگوي در را روي پارچه بكشيد و بعد يك فاصله يك سانتي‌متري هم براي لبه در درنظر بگيريد. وقتي كه پارچه را به در چسبانديد با استفاده از قيچي لبه اضافي پارچه را بچينيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

آموزش تزئين جاي حبوبات


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج