adexo3
۱۷۷۹۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کاری کنید که پرده ها خودنمایی کنند!

در ميان تمام عناصر دكوراسيوني، پرده‌ها بيشترين فرصت را براي خودنمايي پارچه در دكوراسيون به وجود مي‌آورند.

کاری کنید که پرده ها خودنمایی کنند!

کاری کنید که پرده ها خودنمایی کنند!

برترین ها: در ميان تمام عناصر دكوراسيوني، پرده‌ها بيشترين فرصت را براي خودنمايي پارچه در دكوراسيون به وجود مي‌آورند. پارچه‌ها در قالب پرده‌‌هاي آويخته با چين‌هاي زيبا در سطحي وسيع خود را به نمايش مي‌گذارند. نور ورودي كه از پشت پارچه پرده به داخل مي‌تابد نقش مهمي در جلوه پارچه پرده دارد. لايه‌هاي پارچه‌ كه به عنوان پرده‌ روي هم قرار مي‌گيرند ، كامل كننده يكديگر هستند. به‌خصوص زماني كه پارچه‌هايي با رنگ‌هاي قوي و تيره‌ از پشت پارچه‌هاي شفاف و ملايم جلوه‌اي مات و كدر به خود مي‌گيرند.

پارچه‌هاي موسلين يا سيلك شفافيت خاصي دارند و به‌خوبي نور را از خود عبود مي‌دهند و بهترين گزينه براي قرار گرفتن در مجاورت پارچه‌هاي كدر با بافت‌ متراكم هستند. اگر طرحي كه در ذهن داريد را نمي‌توانيد به‌صورت آماده در بازار خريداري كنيد با اقداماتي كه در شماره‌هاي گذشته به برخي از آنها اشاره شده و در مطالب آينده نيز تبیین می شود، پارچه‌اي جديد خلق كنيد. براي مثال تنها با ايجاد حاشيه‌ روي پارچه‌اي ساده، آن را به پارچه‌اي منحصر به فرد تبديل كنيد و به عنوان پرده در دكوراسيون خانه خود استفاده كنيد.

تركيب پارچه‌هايي كه شما براي دكوراسيون پنجره به کار می برید، بايد با سبك اتاقي كه پنجره در آن قرار دارد، متناسب باشد. براي مثال براي خانه‌اي با سقف بلند و پنجره‌هاي قدي، از پرده‌اي قدي از سقف تا زمين با پارچه‌هايي دارای بافت‌هاي سنگين و با شكوه به همراه لوازم تزئيني چشم‌گير استفاده كنيد. همچنين براي پنجره‌ يك آپارتمان مدرن، از پرده‌‌اي ساده بهره برید.

در گذشته از پرده تنها به‌عنوان عنصري براي حفظ حريم خانه و مهار كردن نور ورودي به داخل استفاده مي‌شد، اما امروزه علاوه بر آن، يكي از عناصر مهم دكوراسيوني نیز محسوب مي‌شود.

کاری کنید که پرده ها خودنمایی کنند!

پرده ساده و كرم رنگ پنبه‌اي، به‌خوبي سبب شده تا بافت‌هاي متنوعي كه در اين اتاق وجود دارند از قبيل سنگ، شيشه و آجر، به‌صورت برجسته خودنمايي كنند. ارتفاع بلند پرده، فضا را بلند و دلباز جلوه داده است. همچنين اين پرده‌ها سبكي كلاسيك دارد كه بسيار شيك است.

دكوراسيون ساده براي پنجره‌ها:

پنجره‌هايي ساده به زيبايي مي‌توانند منظره آ‌ن‌سوي خود را قاب كنند. پرده‌هاي ساده نيز تا حدي اين چنين عمل مي‌كنند. اين نوع پرده‌ها هميشه جذابيت و زيبايي خاص خود را دارند. اين نوع پرده‌ها كه با پارچه‌هايي بسيار ساده دوخته مي‌شوند، توجه بيننده را به دكوراسيون قسمت‌هاي ديگر فضا معطوف مي‌كنند و باعث مي‌شوند نگاه كمتر درگير دكوراسيون پنجره شود. در اين حالت احساس خوشايندي از تماشاي دكوراسيون پنجره به فرد القا مي‌شود.

گاهي اوقات اگر براي پنجره‌ اتاق‌هايي كه دكوراسيوني شلوغ و پيچيده دارند پرده‌اي ساده در نظر بگيريد، جلوه كلي دكوراسيون اتاق ناقص به نظر خواهد رسيد. در چنين مواردي پيشنهاد مي‌شود از پرده‌هاي ساده براي پنجره‌ها استفاده نكنيد. چنانچه دكوراسيون خلوتي با قاليچه و روكش مبلمان ساده و طرح‌هاي خلوت داريد، براي پنجره‌ها از پرده‌‌هاي ساده استفاده كنيد.

انواع شيدها با پارچه‌هاي خلوت يا ساده و رنگ‌هاي ملايم نيز، مانند پرده‌هاي ساده، جلوه‌اي بسيار راحت و زيبا دارند. يكي ديگر از دلايل استفاده از پرده‌ها و شيدهاي ساده برجسته‌تر نشان دادن بافت پارچه‌اي است كه براي پرده يا شيد استفاده شده است. معمولا بافت پارچه‌هاي بدون طرح با رنگ‌هاي ملايم بيشتر جلوه مي‌كند.

رنگ‌هاي سفيد، طوسي، سبز زيتوني و آبي ملايم براي پرده‌ها و شيد‌هاي ساده مناسب هستند.

کاری کنید که پرده ها خودنمایی کنند!

در اين اتاق نشيمن از دكوراسيوني خلوت استفاده شده است. براي پنجره‌ها پرده‌هاي ساده پنبه‌اي سفيد رنگ به عنوان پوشش پنجره‌ها در نظر گرفته شده است. اين پرده‌ها در عين سادگي به شكلي هنري آويخته شده‌اند. قسمت پايين پرده كه به شكلي خوشه‌اي روي زمين ريخته، جلوه‌اي زيبا به اين فضا بخشيده است. رنگ روشن و جنس سبك اين پرده‌ها نور طبيعي را به داخل راه مي‌دهد و باعث مي‌شوند ديوارهاي سفيد فضا درخشان‌تر و كف‌پوش اتاق پوليش شده به نظر برسد و فضايي دلباز و وسيع به اتاق مي‌بخشند.

پارچه‌هاي ظريف و حريرها

پارچه‌هاي ظريف مانند حرير در دو نوع شفاف و نيمه‌شفاف موجود هستند. اين پارچه‌ها علاوه‌بر اينكه فيلتري در برابر نور خورشيد هستند، منظره و جلوه خارج را به طور كامل مسدود نمي‌كنند. پارچه‌هاي حرير به رنگ‌هاي سفيد و كرم بسيار معمول هستند، اما امروزه رنگ‌‌ها و طرح‌‌هاي متنوعي از اين نوع پارچه‌ها را مي‌توان خريداري كرد.

پارچه‌هاي ظريف از لحاظ نوع بافت و الياف، تنوع گسترده‌اي دارند براي مثال پارچه‌هاي موسلين، انواع حريرها، پارچه‌هاي توري، انواع سيلك‌ها و... . پارچه‌هاي ظريفي كه با الياف طبيعي بافته شده‌اند بسيار حساس اند و به مراقبت‌هاي ويژه احتیاج دارند اما پارچه‌هاي ظريف مصنوعي در برابر شست‌وشو زياد مقاوم هستند و به اتو كردن نياز ندارند.

پارچه‌هاي ظريفي مانند موسلين، كريشه و تنزيب (پارچه لطيف توري شكل)، سال‌هاي زيادي به‌عنوان پوششي در برابر نور خورشيد استفاده مي‌شده است. امروزه مي‌توان براي خلق پرده‌اي زيبا از اين پارچه‌ها به‌صورت تنها استفاده كرد. اين پارچه‌هاي ظريف در پرده‌هاي چند لايه به‌عنوان يكي از لايه‌هاي مهم به حساب مي‌آيند.

با كم و زياد كردن تعداد چين‌ها در پرده‌هايي با پارچه‌هاي ظريف، مي‌توان جلوه پرده را تغيير داد و ميزان نور ورودي و حفظ حريم داخلي خانه را كم و زياد كرد و آن را به‌راحتي با شرايط محيط و حال‌وهواي خانه تطبيق داد.

براي فضاهاي رسمي و مجلل، تركيب پرده‌هاي حرير و ظريف به عنوان لايه زيرين، در كنار پرده‌هاي مخمل ضخيم كه به دو طرف پنجره هدايت شده‌اند، بسيار شكيل و زيبا است. در چنين حالتي مي‌توانيد با كنار زدن پرده‌هاي مخمل و استفاده تزئيني از آنها، نور طبيعي را به داخل راه دهيد يا با باز كردن لايه‌هاي مخمل جلوي ورود نور را بگيريد. در اين حالت جلوه‌اي جديد براي پرده پديدار مي‌شود.

در انتخاب و استفاده از پارچه‌هاي حرير و ظريف رنگ شده، اين نكته را مد نظر قرار دهيد كه رنگ اين پارچه‌ها ممكن است به‌دليل قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشيد، به مرور از بين ‌برود.

انواع تورها و ديگر پارچه‌هاي ظريف، مي‌توانند به تنهايي پرده‌اي زيبا و كامل براي دكوراسيون خانه شما به‌خصوص در فصل تابستان باشند. در فصل زمستان نیز يك لايه از پرده‌اي ضخيم‌تر را به اين پرده‌ها اضافه كنيد و به سادگي پرده‌اي زمستاني و چند لايه داشته باشيد.

کاری کنید که پرده ها خودنمایی کنند!

پرده‌هاي حرير ساده در عين سادگي و زيبايي، مي‌توانند حريم داخلي فضا را محفوظ نگه دارند و به نور طبيعي اجازه دهند تا به فضا وارد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج