adexo3
۳۰۵۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

روش‌هايي براي اين‌كه زندگي زناشويي‌تان را دلپذير تر كنيد

خرده اختلاف‌هاي زن و شوهري

هيچ‌چيز نمي‌تواند آزاردهنده‌تر از يك رابطه شكست‌خورده باشد، اگر شما به‌دنبال چنين رابطه‌اي نيستيد همين حالا براي ايجاد تغيير دست به كار شويد

خرده اختلاف‌هاي زن و شوهري

خرده اختلاف‌هاي زن و شوهري

اين‌كه چطور يك‌رابطه آرام به يك زندگي شكست خورده و پر تنش تبديل مي‌شود، سوالي است كه بسياري زن و شوهر‌ها با آن روبه‌رو هستند. اغلب آنها هنگام روبه‌رو شدن با اين اتفاق، همسرشان را مقصر دانسته و حتي گاهي احساس مي‌كنند اگر او در زندگي‌شان نبود، روزهاي آرام‌تر و شادتري را مي‌گذراندند. اغلب آن‌ها هرگز براي بازگرداندن روزهاي گذشته به‌خود و رفتار‌هاي‌شان توجه نكرده و گمان نمي‌كنند كه ايجاد چند تغيير ساده، چطور مي‌تواند آن رابطه سرد يا پرتنش را زيرورو كند و زندگي تازه‌اي را براي‌شان بسازد. دكتر فيل كه سال‌هاست براي ساختن زندگي بهتر به مراجعانش كمك مي‌كند، معتقد است بازنگري در رفتار‌ها و عادت خودمان مي‌تواند يكي از قدم‌هاي موثر براي برقرار ساختن آتش‌بس باشد. او پيشنهادهاي زير را براي كساني كه دوست دارند آرامش را به زندگي مشترك‌شان برگردانند مطرح مي‌كند.


رابطه را قضاوت كنيد

شما بيشتر از هر كس ديگري در برابر ازدواج‌تان مسئول هستيد. اگر احساس نارضايتي مي‌كنيد يا اينكه گمان مي‌كنيد همه چيز جاي خودش نيست، هرگز نقش يك قرباني معصوم را براي خودتان بازي نكنيد. در چنين روابطي قرباني‌اي وجود ندارد. شما بايد مسئوليت اين ارتباط را بپذيريد و اگر نارضايتي‌ها را در خود مي‌بينيد براي تغيير دادن جريان يا اصلاح آن پيش‌قدم شويد. يادتان نرود، هيچ كس به اندازه خودتان نمي‌تواند شما را نجات بدهد و مسيري سالم را براي زندگي پيش روي‌تان بگذارد.


ريسك‌پذير باشيد

نگذاريد ترس از اشتباه‌كردن يا شكست خوردن مانعي براي تجربيات‌تان باشد. شما دو راه داريد؛ اين‌كه زندگي‌تان را به آنچه خود مي‌خواهيد تبديل كنيد يا اينكه با گرفتن شانس تجربه و تغيير بر خودتان هرگز به آنچه مي‌خواهيد نزديك نشويد. اين شانس را جدي بگيريد و به جاي گوشه‌نشيني سعي كنيد به سمت زندگي‌اي كه دوست داريد و آرزويش را داريد حركت كنيد. از روبه‌رو شدن با سختي‌ها و تجربيات تازه نترسيد و سعي كنيد بهترين بهره‌برداري را از اين تجربه‌ها كرده و آن‌ها را به نفع خود تمام كنيد.


همسرتان را با خود شريك كنيد

اينكه همسرتان بداند شريك زندگي، تصميمات و تجربيات شماست، ارزشمند‌ترين موضوع از نظر او خواهد بود. به جاي اينكه از آسيب ديدن ترس داشته باشيد و مدام بخواهيد محدوده‌اي امن را تنها براي خودتان طرح كنيد، سعي كرده در كنار هم حركت كنيد. سعي كنيد، ريسك اتفاقات تازه و تصميم‌هاي جديد را با هم تحمل كنيد و هرگز خود را در مقابل يا دور از شريك زندگي‌تان قرار ندهيد.


نکته : اگر به جاي اين‌كه مدام بخواهيد خودتان را حق به جانب جلوه دهيد، به آرامش زندگي‌تان و شاد بودن‌تان فكر كنيد، همسرتان احترام بيشتري به شما خواهد گذاشت و زندگي‌تان به سمت آرامشي پيش خواهد رفت كه هر دوي شما براي بيشتر كردنش تلاش مي‌كنيد


علت سرخوردگي‌تان را پيدا كنيد

اگر در رابطه‌تان با مشكلاتي روبه‌رو شده‌ايد و احساس مي‌كنيد ميلي به ادامه دادن آن زندگي نداريد، علل اين سرخوردگي را براي خودتان فهرست كنيد. چه مشكلاتي پيش آمده و چه رفتارهايي از همسرتان سرزده كه شما به اين فكر رسيده‌ايد؟ حالا وقت آن است كه كمي به‌خودتان فكر كنيد. چقدر خود شما در به‌وجود آمدن آن مشكلات سهيم بوده‌ايد و چقدر اين رفتارهايي كه از همسرتان سر مي‌زده را در ميان رفتارهاي خودتان هم مي‌بينيد. بي‌طرفانه در اين مورد فكر كنيد و خود و زندگي‌اي كه شما را آزار مي‌دهد را قضاوت كنيد. آيا هنوز هم نمي‌خواهيد به اين زندگي ادامه دهيد؟


روي احساسات‌ نقاب نزنيد

هيچ‌چيز نمي‌تواند آزاردهنده‌تر از يك رابطه شكست‌خورده باشد كه در آن هركسي تنها به خواسته‌ها و افكار خودش بها مي‌دهد. اگر شما به‌دنبال چنين رابطه‌اي نيستيد بايد با همسرتان صادق باشيد و احساسات‌تان را بي‌پرده و بدون جهت به او ابراز كنيد. سعي نكنيد، هر حرف‌تان را به خاطر گرفتن يك امتياز به زبان بياوريد بلكه تلاش كنيد تا با صادق بودن در مورد احساسات‌تان، يك رابطه‌ بالغ و مسئولانه را شكل دهيد. سعي كنيد، بي‌محابا و بي‌حساب‌وكتاب پيش برويد و آرامش اين صداقت را به رابطه‌تان منتقل كنيد.


به گذشته نگاه كنيد

زماني كه به يك مشكل در ارتباط‌تان بر مي‌خوريد، سعي كنيد به يك قدم قبل برگرديد. سعي كنيد آنچه تا همين چند روز پيش به‌عنوان ويژگي‌هاي مثبت شريك زندگي‌تان در ذهن داشته‌ايد را به ياد بياوريد و باور كنيد كه او تنها اين فرد منفي كه حالا به آن فكر مي‌كنيد، نيست. زمان را به عقب برگردانيد و دليل شكل گرفتن اين رابطه را به ياد بياوريد. سعي كنيد با ديدن تمام جنبه‌هاي شخصيتي او و تمام پستي و بلندي‌هاي زندگي‌تان، اين ازدواج را به يك رابطه عاشقانه امن تبديل كنيد.


از مشكلات فرار نكنيد

بسياري از آدم‌ها فكر مي‌كنند وجود مشكلات در زندگي مشترك به معناي شكست آن زندگي است اما اين‌طور نيست. دليلي ندارد شما تمامي مشكلات زندگي‌تان را حل كنيد و قطعا نمي‌توانيد يك ارتباط افسانه‌اي را بسازيد. تفاوت يك زندگي خوب و يك زندگي شكست خورده در وجود مشكلات نيست بلكه در توانايي طرفين براي مديريت كردن آن مشكلات است. حتي اگر خودتان موضوعي براي اختلاف و تنش نداشته باشيد، طبيعت زندگي مشكلات بسياري را به رابطه شما تحميل خواهد كرد، پس مهارت روبه‌رو شدن با آن‌ها را ياد بگيريد و جوري پيش برويد كه مشكلات به زندگي‌تان آسيب نزنند.


۳ پيشنهاد ويژه

  • بحران‌را پشت‌سر بگذاريد
روزهاي سخت و اتفاقات ناخوشايند، جزئي از زندگي هستند. بخواهيد و نخواهيد اين روز‌ها در زندگي شما هم پيش مي‌آيند اما مديريت شرايط و برطرف كردن بحران‌ها مهارت شماست. هرگز سعي نكنيد، از بحران‌هاي زندگي‌تان به‌عنوان ابزاري براي كنترل همسرتان و تهديد كردنش استفاده كنيد. با گفت‌و‌گو و مطرح كردن نگراني‌هاي‌تان مي‌توانيد مرحله بحران را سپري كنيد و پس از آن به هر بهانه كوچكي آن مسائل را گوشزد نكنيد.
  • خودخواه نباشيد
فراموش نكنيد، زندگي مشترك تنها براي آرامش شما نيست بلكه شما وظيفه داريد اين آرامش را به همسرتان هم منتقل كنيد. اگر فكر مي‌كنيد، اين زندگي نتوانسته شما را به آرزو‌هاي‌تان برساند، به اين فكر كنيد، چقدر شما همسرتان را به آرزو‌هايش رسانده‌ايد. بخش ديگري از مسئوليت‌پذيري در زندگي مشترك، قبول مسئوليت ساختن زندگي آرام براي همسرتان است. هر دوي شما به چنين زندگي‌اي احتياج داريد و تنها با همكاري هردو نفرتان است كه مي‌توانيد به آن دست پيدا كنيد.
  • احساس را به عمل تبديل كنيد
هيچ وقت تلاش كرده‌ايد كه مفهوم عشق را به عمل تبديل كنيد. سعي كنيد، احساسات مثبت‌تان را وارد زندگي‌تان كنيد. قرار نيست اين موضوع تنها در حرف‌ها و كلمات‌تان ظهور پيدا كند بلكه بايد تمامي رفتار‌هاي‌تان را هم در بر بگيرد. يادتان نرود، عاشق بودن با غرق شدن در عشق تفاوت دارد و قرار نيست شما براي ساختن زندگي عاشقانه و آرام مانند روزهاي اول آشنايي‌تان رفتار كنيد. شما بايد خودتان و زندگي‌تان را براي هرچه بهتر و موفق‌تر شدن آماده كنيد. پس كمي بيشتر به حسي كه نسبت به زندگي مشترك و همسرتان داريد فكر كنيد و رفتارهاي خودتان را هم مورد بازنگري قرار دهيد. چقدر رفتارهاي شما و سبك زندگي‌تان اين احساسات را نشان مي‌دهند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی قشنگ بود واقعا عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج