اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۸۳۸
۱۸ نظر
۵۸۴۲
۱۸ نظر
۵۸۴۲
پ

لیزر موهای زائد در خانه!

تا به‌حال چیزی در مورد لیزرهای خانگی شنیده‌اید؟دستگاه‌هایی که به گونه‌ای ساخته‌شده‌اند که بتوانند تا حدی عملکردی شبیه لیزرهای کلینیکی داشته‌باشند تا بتوانند به ریشه موهای زائد حمله کرده و برای مدت طولانی شما را از شر آنها خلاص کنند.

لیزر موهای زائد در خانه!

مجله سیب سبز : تا به‌حال چیزی در مورد لیزرهای خانگی شنیده‌اید؟دستگاه‌هایی که به گونه‌ای ساخته‌شده‌اند که بتوانند تا حدی عملکردی شبیه لیزرهای کلینیکی داشته‌باشند تا بتوانند به ریشه موهای زائد حمله کرده و برای مدت طولانی شما را از شر آنها خلاص کنند.هیجان انگیز است که بتوان در خانه با تنها یکبار هزینه کردن برای همیشه موهای زائد را از بین برد؟ اما آیا واقعا می‌توان چنین انتظاری داشت؟ در اینجا سعی کرده‌ ایم تمام جوانب مختلف این دستگاه‌ها را بررسی کنیم، از روش کار آنها تا نظر پزشکان مختلف و....

لیزر موهای زائد در خانه!

تکنولوژی لیزرهای خانگی چیست؟

در این دستگاه‌های لیزر خانگی از تکنولوژی به نام آی پی ال (intense pulse light) یعنی سیستم های نور شدید پالسی استفاده می‌کنند. این تکنولوژی لیزر نیست بلکه فلش لامپ‌های زنون است که نور چند طول موجی ایجاد می کند که قادر است اثرات گوناگون روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد، دستگاه IPLبا پالس نوری شدید جهت حذف موهای صورت، پاها، پشت و پوبیس به‌صورت آرام و بی خطر استفاده می شود. پالس های نوری با تمرکز روی فولیکول موها موجب ایجاد گرما و تخریب آنها بدون سوختگی یا آسیب به پوست می شود. دستگاه حذف موی IPL سریع وکاملا بدون درد است. عوارض جانبی کم است ولی می تواند شامل قرمزی و تورم در محل درمان باشد که به سرعت برطرف می شود.

آیا ليزر موهای زائد دردناک است ؟

مثل لیزرهای کلینیک‌ها، معمولا این دستگاه‌های نیازی به مواد بی‌حس کننده ندارند فقط برخی از آنها دارای ژل خاصی است که به خنک کردن پوست کمک می‌کند.زمانی که اشعه لیزر به پوست تابیده می شود تنها سوزش مختصری احساس می شود که آن هم توسط همان ژل های خنک کننده یا دستگاه‌های خنک کننده مخصوص به حداقل می رسد.

آیا برای تمام بدن قابل استفاده‌ است؟

اين به نوع دستگاه ليزر خانگي بستگي دارد و اگر در دفترچه دستگاه تاکيد شده آن را مثلا براي صورت، سينه يا ناحيه تناسلي استفاده نکنيد، حتما اين توصيه را جدي بگيريد چون ممکن است پالس‌هاي نوري آن دستگاه براي اين نواحي بدن مناسب نباشد اما اگر محدوديت مصرفي در دفترچه ذکر نشده بود،‌ مي‌توان از آن براي از بين بردن موهاي زائد تمام قسمت‌هاي بدن کمک گرفت.همچنین حواستان باشد که يکي از شايع‌ترين عارضه‌هاي پوستي ليزر، سوختگي است. به خصوص اگر در استفاده از آن دقت‌ نکنید، ممکن است پوست فرد دچار سوختگي شود.

هیچ روش دائمی وجود ندارد!

نمی‌توان برای همیشه موهای زائد را از بین برد بله تنها می‌توان برای مدتي طولانی از شر آنها خلاص شد؛ این مطلب را به اين دليل می‌گوییم که تا به حال نه IPL و نه لیزر از طرف سازمان FDA به عنوان یک روش دائمی شناخته نشده‌اند. یعنی تا به‌ حال شواهد کافی برای اثبات این موضوع به دست نیامده‌ است.

چه کسانی می‌توانند از دستگاه‌های لیزر خانگی استفاده کنند؟

لیزر موهای زائد در خانه!

مقایسه‌ای کلی بین روش‌های مختلف از بین بردن موهای زائد

لیزر موهای زائد در خانه!

این دستگاه‌ها لیزر واقعی نیستند!

امتیاز این دستگاه‌ها این است که از لیزر ارزان‌تر بوده و یکی از آنها فقط با تعویض عدسی می‌تواند جای چند دستگاه لیزر متفاوت کار کند اما به طور کلی نسبت به دستگاه‌های لیزر ضعیف‌تر است و در نتیجه به جلسات بیشتری برای درمان نیاز است، البته برخی از پزشکان عقیده دارند این دستگاه‌ها با تولید نور تنها موها را به حالت خواب یا تلوژن می‌برد و در نتیجه رشد موها کند می‌شود و موها بعد از مدتی دوباره رشد خواهد کرد.

چطور موها از بین می‌روند؟

نور لیزر از سطح پوست عبورکرده و جذب رنگدانه‌های مشکی تنه مو در زیر پوست می‌شود. انرژی جذب شده تبدیل به حرارت مي‌شود و این حرارت سلول‌های زاینده مو را که در تحتانی‌ترین قسمت مو یا در محل اتصال عضله مو به ساقه مو قرار دارند از بین می‌برد.

تنها سراغ مارک‌های معتبر بروید

روش کار دستگاه‌هاي ليزر موهاي زائد خانگي شبيه دستگاه‌هاي ليزر موهاي زائد کلينيکي است با اين تفاوت که طوري طراحي شده‌اند كه خطر کمتري براي استفاده خانگي داشته باشند و بتوان به سادگي از آنها استفاده كرد. متاسفانه انواع نامرغوبي از اين دستگاه‌ها هم در بازار وجود دارد که به هيچ‌وجه شبيه ليزر عمل نمي‌کنند؛ بنابراين اگر قصد خريد چنين محصولي را داريد، حتما از ميان مارک و نشان‌هاي معتبر جهاني انتخاب کنيد.

بهتر است قبل از ليزر، حتما پوست تميز، خشک و عاري از هرگونه لوازم آرايشي يا کرم باشد. بعد از ليزر هم بايد تا چند ساعت يا يک روز، ‌البته در صورت امکان، پوست را در معرض نور آفتاب يا مواد آرايشي قرار نداد و آن را خشک و تميز نگه داشت.

نباید از لیزرهای خانگی خیلی انتظار بالایی داشت و متوقع بود که بتوانند موها را کامل از بین ببرند؛ درضمن کسانی که پوست تیره و سبزه دارند هنگام کار با این دستگاه‌ها باید توجه و دقت بیشتری کنند، چرا که ممکن است به راحتی پوستشان دچار سوختگی شود.

پوست‌های سبزه دقت بیشتری کنند

وقتی در کلینیک‌های پزشکی از لیزرهای خیلی قوی با انرژی‌های بالا استفاده می‌کنند، باید مراحل درمان را چندین بار تکرار کنند تا بتوانند حجم موها را کاهش دهند ،حالا اگر بخواهیم همین لیزرها را با لیزرهای خانگی که قدرتی به مراتب ضعیف‌تر دارند مقایسه کنیم می‌توانیم به خوبی متوجه اثربخشی پایین این دستگاه‌ها بشویم و اینکه نباید از آنها خیلی انتظار بالایی داشت و متوقع بود که بتوانند موها را کامل از بین ببرند. از طرف دیگر کسانی که پوست تیره و سبزه دارند هنگام کار با این دستگاه‌ها باید توجه و دقت بیشتری کنند، چرا که ممکن است به راحتی پوستشان دچار سوختگی شود.

به دنبال علت موهای زائد باشید

درست است که ليزر درماني باعث کاهش حجم موهاي زائد مي شود اما اگر بيمار مشکل هورموني داشته باشد بايد در کنار ليزر دارو نيز مصرف کند تا عامل اصلی موهای زائد رفع شود. از علل مهم رشد موي زائد، تخمدان پلي کيستيک يا PCO است، يعني تخمدان هاي چند کيستي هورمون مردانه توليد مي کند و اين افزايش هورمون مردانه در خانم ها باعث پر مويي از نوع مردانه، ريزش موي مردانه، جوش شديد و بي نظمي قاعدگي مي شود. علاوه بر این پرکاري غدد فوق کليوي، مصرف يک سري داروها و زمينه هاي ژنتيک به علاوه پرمويي با دليل ناشناخته قسمت عمده اي از علل پرمویی را به خود اختصاص مي دهند.بنابراین اگر به فکر از بین بردن دراز مدت موهای زائد هستید باید اول از لحاظ هورموني، مصرف دارو، سابقه خانوادگي، نظم عادت ماهانه و ريزش مو بررسي شوید و درصورت کشف علت بايد در صدد رفع آن باشید و در کنار این درمان‌ها به دنبال راه‌های رفع موها باشید.
هر روش چه ویژگی‌هایی دارد
درمان‌های غير دارويي به 2 روش الکتروليز و ليزر تقسيم می‌شود ،در الکتروليز با کمک جريان برق و سوزن ظريفي فولیکول مو سوزانده مي شود ، اين روش بايد چند بار انجام شود و بسيار وقت گير و دردناک است و ممکن به پوست صدمه وارد کند اما در چند سال اخير با استفاده از ليزرهاي خاص موهاي زائد درمان مي شود.از طرف دیگر دو گونه دستگاه از نوع لیزر برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد؛ گونه اول دستگاه‌های لیزری است و گونه دیگر دستگاه‌های غیرلیزری یا نوری که دستگاه‌های خانگی جزو این دسته آخر قرار می‌گیرد، اما در مورد این سیستم‌های لیزر خانگی باید گفت اثر بخشی چندانی ندارند و چندان توصیه نمی‌شوند؛ تنها کاری که می‌توانند انجام دهند این است که همانند اپیلاسیون مدت رشد موها را طولانی‌تر می‌کنند و در نتیجه می‌توان گفت خیلی کوتاه‌مدت اثر می‌گذارند و به طور موقت موها را کم می‌کنند.اما ناگفته نماند که تا به حال هیچ عوارضی از چنین دستگاه‌‌هایی دیده‌ نشده‌ است.

لیزر موهای زائد در خانه!
چند لیزر خانگی موجود در بازار

PHILIPS LUMEA

سازندگان این دستگاه مدعی هستند که لومیا با اعمال پالس‌هاي آرام نوري به ريشه مو ، باعث ريزش طبيعي موها بدون امکان رويش مجدد مي‌شود و مطالعات باليني نشان مي دهد در صورت 4 تا 5 بار استفاده با فاصله هاي زماني 2 هفته اي ، کاهش قابل ملاحظه اي در موهاي زائد بدن قابل مشاهده خواهد بود.یکی دیگر از مزیت‌های این دستگاه این است که داراي 5درجه تنظيم شدت نور براي استفاده مناسب در هر نقطه از بدن است.

لیزر موهای زائد در خانه!
از دستگاه‌های قدیمی لیزر خانگی

REMINGTON

این سیستم از بین برنده موهای زائد I-light شامل یک دستگاه تامین انرژی به همراه ماشین لیزر با چراغ کارت ریج است، همچنین می‌توان قدرت فلش آن را تنظیم کرد تا با توجه به نقطه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید به کار برید مثلا برای نواحی وسیع‌تر فلش‌های متعدد به کار برید و برای استفاده در یک نقطه بدن فلش تک استفاده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      فتوشاپه

    • maryam

      لطفا من و راهنمایی کنید که این دستگاه لومیا را بخرم یا نه ؟؟؟؟ اخه قیمتش هم خیلی بالاست اگر نتیجه ای نگیرم واقعا پولمو ریختم تو چاه

    • هما

      سلام من اين دستگاه لوميارو خريدم و از بقيه شنيدم خوب
      جواب ميده اما خداييش خيلى درد داره وحشتناك من كه
      از درجه ٢ تا حالا بالاتر نتونستم برم خيلي هم وقت ميبره مثلا
      برا پاهام چيزي حدود ٢ساعت طول كشيد قيمتشم حدود
      ٢٥٠٠ هست اميدوارم بعد از اين همه درد جواب بده

    • مهربان

      سلام این دستگاه روی باروری تاثیر نداره؟

    • maryam

      من که رفتم خریدم این دستگاه رو. تا اینجا که خوب بوده موهای دست و پا و صورتمو که انداختم دیگه در نیومده ، اگر تا اخر عمر در نیاد که خیلی خوبه. من 3 میلیون خریدمش .
      اصلا درد نداره فقط بعضی از قسمت های بدن که پوست نازک تره سوزش ایجاد می کنه که طبیعی. خیلی بهتر از اپیلاسیونه . من که تا اینجا راضی بودم.
      در زمان باروری نباید استفاده بشه ولی تاثیری که روی باروری داشته باشه رو نمیدونم.

      پاسخ ها

      • فاطمه

        عزیزم شما که استفاده کردین راضی بودین میشه برند ش رو بگین؟ مرسی

    • allia

      من در انگلیس زندگی میکنم از این دستگاهاهم استفاده کردم خیلی خوبه بعد از آخرین جلسه که انجام دادم الان 8ماه که هنوز موهام در نیومده من برای ریش صورتم البته ناحیه گردن استفاده کردم دوستان چین هم داره از این دستگاه میزنه مواضع باشید ایران میاد نخرید

      پاسخ ها

      • فاطمه

        شما از کدوم برند استفاده کردین که راضی بودین ؟ شمام 3 تومن خریدین؟

    • liliom

      دوستان آیا کسی از این دستگاهها استفاده کرده که مدت طولانی موهاش درنیومده باشه؟ یا مثلا مقدار موهاش به طور قابل توجهی کم شده باشه؟ یا فقط اینا همش تبلیغه و اگه بخریمش پولمونو هدر میدیم؟؟؟

    • پريا

      من سالهاي سال كه ليزر ميكنم ١٥ سال خيلي خوب شده ولي تمام نميشه كم و ضعيف ميشه با توجه به كلينيكهاي پوست كه خيلي گرون ميگيرن به صرفه هست اينو بدونيد كه فقط موهاي زخيم رو ميگيرن اگر پرز هست فايده نداره زير بغل قسمت تناسلي و بيكيني اكر ضخيم هست رمينگتون بهتر و قويتره

    • لیلی

      من از دی 92 هردوهفته استفاده میکنم،یعنی تا الان دوسال و نیم هردوهفته. اما فقط نصف موهام رفته. نصف دیگش همینجوری قطور مونده. دستامو ببینید مثل اینایی که کچلی گرفتن نصفش مو داره نصفش نداره. مهمونی بخوام برم حتما باید ژیلت کنم. خلاصه از پولی که دادم راضی نیستم.کاش بیرون همین پول و برای لیزر میدادم موهام یکباره میریخت راحت میشدم.

    • لیلا

      سلام دوستان آیا تا به حال کسی دستگاه لیزر تریا رو خریده که ازش راضی باشه؟

    • فرهاد

      با سلام
      انسان زیبا پسند هست پس اشکالی در کاهش دادن رشد مو یا کم کردن حجم موی بدن وجود ندارد پس سنت را رها کنید و مدرن باشید و از زیبا بودن و تمیز بودن هیچگاه خجالت نکشید.
      من موهای بدنم خیلی زیاد بود طوری که بعضی وقتا پشمال و همچین چیزایی بهم میگفتن خخخ.
      خیلی راها استفاده کردم نه اینکه کامل از بین ببرم بلکه حجم مورو کم کنم چون وقتی استخری جایی میرفتم احساس میکردم که موهای بدنم توجه همه رو جلب میکنه و ....
      خلاصه یک راهی که تا حد زیادی جواب داد دقیقا سنگ پا بود...البته یکمدت زمان میبره اما حجم مورو کلی کاهش میده...روش به اینصورته که وقتی میرید حموم مثلا موهای ران و ساق پاتونو با تیغ از ته بزنید و روی سنگ پا مقداری صابون بزنید و محکم بکشید به جاهایی که تیغ زدید و مورو از ته زدید...محکم کشیدن در حدی نباشه که پوست رو بکنه فقط کمی پوستتون سرخ بشه وکمی احساس سوزش بکنه...کمی غیر عاقلانه هستش و دردناک اما اثراتشو بعد از چندبار استفاده خاهید دید الان موهای پای من کلی کاهش حجم داده و رشدش کم شده و الان میزان و طبیعی شده...بعد از این کار خاهید دید که برفرض مثال در ده سانتیمتر مربع از پوست اگر صد تا دونه مو بود الان حدود 50 درصد مو رشد میکنه یعنی یک در میان موها در نمیاد و زیر پوست مخفی میمونه ..شاید فکر کنید مشکل پیچش مو زیر پوستی ایجاد بشه که بنده چنین چیزی برام اتفاق نیوفتاد چون موهای پا و ساق نسبت به موهای زیر ناف نازکتر هستش و ضعیف و همچنین تاثیر این روش بیشتر اعمال میشه...من برای زیر ناف و سینه استفاده نکردم شاید اونقسمتها هم جواب بده اما احتمالا زمان زیادی باید صرف بشه...در ضمن بنده در مدت یکماه جواب گرفتم...لطفا اگر این روش را استفاده کردید اینجا بگید ..ممنون

      پاسخ ها

      • اسماعيل

        ،سلام پيشنهاد مي كنم از روشهاي نوين استفاده كنيد
        پس سنت را رها کنید و مدرن باشید و از زیبا بودن و تمیز بودن هیچگاه خجالت نکشید

    • مهناز

      غش کردیم از خنده
      این دیگه چ روشیه آقا
      خب مرد باید پشمالو باشه دیگه.بغیر از بازیگرای بخصوصی بقیه مردا همه مو دارن حالا بضی کمتر بضی بیشتر.اهمیتی ندین به این مساله

    • مینا

      واقعا تعجب انگیز بود... این چ روشیه.... مگه ریشه مو اینقدر رو هست ک با سنگ پا کم بشه؟؟؟

    • شهیاد

      ببخشید این لیزرها برای موهای زاید مردها هم کاربرد داره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره گوگولی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج