adexo3
۴۶۰۲
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

شیرین بینـا

کار سخت، پوست بد

بازیگران مطرح سینما و تلویزیون درباره چگونگی مراقبت از پوست‌شان به شما می‌گویند.

کار سخت، پوست بد

کار سخت، پوست بد

متاسفانه به خاطر آسیب‌های زیادی که در کار بازیگری برای پوست وجود دارد پوست بازیگران زودتر از افراد عادی شکسته و پیر می‌شود. در طول کار که به علت شرایط سخت و فشار شدید کاری خیلی نمی‌توان دغدغه پوست را داشت و به آن توجه کرد اما بایدتا آنجا که امکان دارد در زمان فاصله بین دو کار تحت نظر پزشک و در سالن‌های زیبایی پوست به پوست رسیدگی کرد، زیرا عدم رسیدگی به پوست می‌تواند مضرات جبران‌ناپذیری به پوست وارد کند که بعدها با هرگونه دارو و یا تزریق نیز نمی‌توان پوست را به حالت اولیه برگرداند.


هزینه باید صرف شود

چون هزینه کارهای زیبایی پوست بسیار زیاد است و برای من پیش آمده مثلا اگر برای کاری 2 میلیون تومان دستمزد گرفتم، دو برابر آن را برای جبران آسیب‌هایی که به پوستم در طول کار وارد شده هزینه کردم. کارهایی مثل پیلینگ، لیفتینگ، آبرسانی و ... به اضافه استفاده از گران قیمت‌ترین و بهترین محصولات مشهورترین مارک‌های خارجی. همه اینها کمک می‌کند که پوست آسیب دیده به حالت اولیه برگردد و احیا شود. ورزش‌های صورت هم لازم هستند که سعی می‌کنم آنها را خیلی شدید و مرتب انجام ندهم. این ورزش‌ها برای کسانی است که وقت داشته باشند همیشه انجام بدهند در غیر این صورت وقتی یک مدت انجام بدهید و بعد رها کنید پوست به شدت آسیب دیده و از شکل و قیافه می‌افتد و خیلی خطرناک است. من فقط شب‌ها قبل از خواب ورزش‌های مخصوص دور چشم و روی گونه را انجام می‌دهم.


پوست ما زمانی برای بازسازی ندارد

ما معمولا شب کار هستیم و تقریبا در طول کار هیچ وقت نمی‌توانیم درست بخوابیم. متخصصین می‌گویند اگر یک فرد عادی ساعت ۱۱ شب بخوابد تازه از ساعت ۲ که خواب عمیق‌تر شده تا ۴ صبح پوست شروع به کلاژن‌سازی می‌کند این یعنی من بازیگر در طول یک پروژه سه، چهار ماهه پوستم اصلا بازسازی نمی‌شود. خود بی‌خوابی و وضعیت سخت کار ما بی‌اشتهایی هم می‌آورد و تازه اگر هم اشتهایی باشد زمان و مکان مناسبی برای غذای خوب خوردن نیست.


به مد زیاد اهمیت نمی‌دهم

این روزها خیلی مد شده همه انواع تزریق و بوتاکس و... انجام می دهند. من چندان میانه‌ای با این کارها ندارم و به نظرم بهتر است صورت فرم طبیعی خودش را داشته باشد این‌طوری دست گریمور هم در کار بازتر است. اما گاهی برای بعضی از نقش‌ها مجبور می‌شوم تزریق کنم. مثلا وقتی یک نقش جوان را باید ایفا کنم مجبور می‌شوم البته با هماهنگی کارگردان و گریمور، از تزریق استفاده کنم. ولی هیچ وقت روی خط خنده و لب‌هایم تزریق انجام ندادم چون به نظرم دیگر خیلی مصنوعی و بد فرم می‌شود و چهره را از حالت طبیعی خارج می‌کند. معمولا هم اثر این تزریق‌ها دو، سه ماه است و بعد از بین می‌رود اگر با آب گرم شست‌وشو و ماساژ دهید، زودتر هم از بین می‌رود.


گریم به پوست آسیب می‌رساند

من ترجیح می‌دهم از وسایل گریم شخصی خودم در کار استفاده شود اما خیلی وقت‌ها گریمورها قبول نمی‌کنند. از طرفی مواد گریمی که آنها استفاده می‌کنند یا محصولاتی هستند که مارک‌های معروف مخصوص کشورهای جهان سوم ساخته‌اند و کیفیت خوبی ندارند یا اگر هم نوع خوب‌شان باشند تاریخ مصرف آنها سال‌هاست گذشته. بهداشت هم چندان در کار ما رعایت نمی‌شود. مثلا از یک فوم یا یک پودرزن و... برای همه مشترک استفاده می‌شود بدون اینکه در نظر بگیرند شاید کسی بیماری یا آلرژی داشته باشد. فکر کنید در حالیکه صورت‌های همه ما زیر گریم سنگین و نور شدید عرق کرده، برای همه از یک پودرزن استفاده می‌شود. خود اینها ایجاد لک و جوش و هزار مسئله دیگر می‌کند. برای من بارها این مسئله پیش آمده، وقتی هم اعتراض کنیم می‌گویند مگر ما چقدر دستمزد می‌گیریم که بخواهیم اینقدر هزینه کنیم.


از عرقیجات استفاده می‌کنم

در فاصله بین کارها تحت نظر پزشک متخصص به پوستم رسیدگی می کنم و به روش‌های سنتی و گیاهی زیاد اعتقادی ندارم ولی عادت دارم شب‌ها صورتم را با گلاب مرغوب ماساژ می‌دهم و دور چشمم را با عرق بهار نارنج تمیز می‌کنم به جز آن فقط از کرم‌های گران قیمت خارجی و یا کرم‌های دست‌ساز مخصوصی که پزشکم می‌دهد استفاده می‌کنم. به جای اینکه از میوه‌جات به عنوان ماسک استفاده کنم، سعی می‌کنم بیشتر تازه آنها را بخورم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج