adexo3
۵۱۹۵۲
۵۱۶۶
۵۱۶۶
پ

تن پوش های رنگارنگ و ارزان پنجره ها

شايد نيازي نباشد براي انتخاب، خريد و نصب پرده هاي منزلتان متحمل هزينه گزافي شويد؛ كافي است به چند نكته توجه كنيد.

تن پوش های رنگارنگ و ارزان پنجره ها

روزنامه هفت صبح: شايد نيازي نباشد براي انتخاب، خريد و نصب پرده هاي منزلتان متحمل هزينه گزافي شويد؛ كافي است به چند نكته توجه كنيد.

پرده در چيدمان خانه هاي ايراني نقش پررنگي دارد. پرده ها مي توانند جلوه هايي از رنگ و زيبايي را در خانه شما به نمايش بگذارند و چيدمان آن را تحت تاثير قرار دهند. حتما مي دانيد كه يكي از اركان ساخت هر خانه اي وجود پنجره است و پنجره ها مي توانند بخشي از زيبايي هر خانه را تامين كنند.

البته زماني اين زيبايي دو چندان مي شود كه پرده هاي زيبا بر آنها آويخته باشد. پرده ها در كنار طرح و سبكي كه يك پنجره دارد، مي توانند بر زيبايي ويژه پنجره ها بيفزايند استفاده از پرده هايي كه با طرح و رنگ و چيدمان خانه شما تناسب بيشتري داشته باشد، نيازمند رعايت يكسري نكات است. اول اينكه پرده اي كه براي خانه خود انتخابمي كنيد، متناسب با چيدمان خانه شما باشد، دوم اينكه چه پرده هاي خانه برعهده دارند. پرده مي تواند شكل و سبك مختلفي داشته باشد. سبك و شكل پرده را مي توانيد متناسب با ديگر وسايل خانه خود هماهنگ كنيد.

علاوه بر جنبه هاي زيبايي شناختي، پرده ها سليقه و علاقه شما را نيز به اطرافيان نشان مي دهند. درواقع پرده ها و رنگ ها و طرح هاي آنها روحيه و حال و هواي خاص شما را به بيننده نشان مي دهد. به همين دليل بايد تلاش كنيد كه نهايت سليقه تان را در انتخاب نوع پرده خانه خود به خرج دهيد.

تن پوش های رنگارنگ و ارزان پنجره ها

زمان مناسب براي نصب پرده

زمان نصب پرده در خانه چه هنگامي است؟ ممكن است به تازگي به خانه جديد خود نقل مكان كرده باشيد و يا خانه خود را رنگ آميزي كرده باشيد و يا بخواهيد خانه خود را گردگيري كنيد. در اين صورت هميشه به ياد داشته باشيد كه آخرين چيزي كه بايد به مرتب كردن و نصب كردن آن بپردازيد، پرده پنجرههاست. زيرا شستن و تميز كردنپرده زمان بر و به نسبت پرهزينه است.

پس بهتر است حواستان باشد كه حتما پرده را در آخرين مرحله از گردگيري خانه آويزان كنيد. از طرفي تا رنگ ديوارها به طور كامل خشك نشده، پرده ها را نصب نكنيد.

پرده هاي آشپزخانه نيز نبايد تا پايين پنجرهبرسد زيرا معمولا مقدار زيادي چربي را به خود جذب مي كند. به ويژه اگر پرده شما در قسمت بالايي هود و يثا در كنار هود آشپزخانه نصب شده باشد، حتما بايد پرده را بافاصله از قسمت انتهايي پنجره نصب كنيد.


تن پوش های رنگارنگ و ارزان پنجره ها

پرده آلومينيوم

اين پرده هاي سبك وزن بيشتر در نوع كركره اي ديده مي شوند. تنوع رنگ دارند و قابل هماهنگ كردن با قسمت هاي مختلف خانه هستند. اين پرده بيشتر براي قسمت هايي چون سالن هاي رو به حياط مناسب است. زيرا نور آفتاب رنگ انها را از بين نمي برد و در مقابل نور آفتاب دوام خوبي دارند. نياز به زير پرده اي نيز ندارند.


پرده پارچه اي

پرده هاي پارچه اي طيف گسترده اي را دربر مي گيرند. از حريرهاي نازك وتورهاي ظريف گرفته تا پارچه هاي مخملي ضخيم. هر يك از اين جنس ها در قسمت هاي مختلف خانه كاربرد دارند.

پرده هاي ضخيم مخمل براي اتاق پذيرايي مناسبند. البته حتما بايد آنها را با زيرپرده اي استفاده كنيد تا دوام بيشتري داشته باشند. رنگ آنها را نيز باتوجه به سليقه خود مي توانيد از رنگ هاي گرم و تيره تا رنگ هاي روشن و سرد انتخاب كنيد. اگر روحيه اي هنري داريد و علاقه به رنگ وجهه بارز روحيه شماست بهتر از رنگ هاي شاد و مفرح استفاده كنيد. برعكس اگر روحيه شاعرانه داريد، رنگ هاي سرد وتيره براي شما گزينه هاي مناسبتري است.


لباس فاخر پنجره ها

پرده عموما براي پوشش پنجره به كار مي رود و مي تواند زيبايي منحصر به فردي به پنجره هاي اتاق ببخشد. پنجره ها به خاطر قابليت باز و بسته شدن، در نما و ظاهر پرده ها تاثير زيادي دارند. شما با به كار بردن پرده مي توانيد حتي نقص هاي پنجره خود را بپوشانيد.

همچنين پرده باعث زيبا شدن دو چندان پنجره ها مي شود. آنچه قبل از هر چيزي در چيدمان يك خانه به چشم مي آيد، پرده، رنگ آن و نوع چيدمان آن است. پس نبايد از نقش تعيين كننده پرده در خانه غافل باشيد. هميشه هنگام خريد پرده، نوع پنجره خانه خود را به ياد داشته باشيد.

تن پوش های رنگارنگ و ارزان پنجره ها

پنجره خانه شما ممكن است بالارونده باشد و يا رو به پايين باز شود. از طرفي ممكن است عمومي يا افقي باز شود. توجه به سبك پنجره هاي راهنماي شما در خريد پرده مناسب است.


پنجره هاي ناموزون

اگر شما در خانه اي قديمي زندگي مي كنيد كه پنجره هايش از شكل افتاده است، اصلا نگران نباشيد. هيچ احتياجي هم به تعويض پنجره ها و صرف هزينه اضافي نداريد. شما مي توانيد با انتخاب چوب پرده هاي عريض تر و بلندتر از پنجره خانه خود، پرده اي بزرگتر از اندازه پنجره انتخاب كنيد و بدين وسيله ناموزوني پنجره خود را بپوشانيد.

همچنين مي توانيد يك پنجره باريك را با يك پرده پهن، عريض جلوه بدهيد. از طرفي شما م يتوانيد پرده را بالاتر از بلندي پنجره هاي كوتاه نصب كنيد و آنها ر ابلندتر نشان دهيد. در خانه هاي قديمي پيش م يآيد كه بعضي وقت ها دو پنجره به فاصله نزديكي از هم قرار گرفته اند و اگر بخواهيد براي هر كدام پرده اي نصب كنيد، شكل زيبايي ندارد.

در اين مواقع بهتر است كه براي هر دو، يك پرده نصب كنيد و به اين ترتيب هم هزينه كمتري پرداخت مي كنيد و هم زيبايي خاصي به اين دو پنجره مي بخشيد.


رسمي يا خودماني

جنس پرده خانه شما رسمي بودن يا خودماني و راحت بودن شما را نشان مي دهد. البته جنس پرده رابطه مستقيمي با هزينه و بودجه شما نيز دارد اما نكته اساسي اين است كه مهمترين مسئله در زيبايي پرده نوع چيدمان و تناسب آن در خانه شماست و نه مقدار هزينه اي كه براي خريد آن پرداخته ايد.

تن پوش های رنگارنگ و ارزان پنجره ها

شما مي توانيد باانتخابي بجا، پرده اي زيبا و رويارويي براي خانه خود انتخاب كنيد بدون اينكه متحمل هزينه اضافي شده باشيد. مشهورترين پارچه هايي كه براي پرده ها استفاده مي شود، از جنس حرير نازك، تور، ساتنيا مخمل هاي ضخيم است. بسته به فصل استفاده ومكانپنجره، نوع و جنس پارچه متفاوت است. هيچگاه لازم نيست كه پارچه هاي مخمل را براي آشپزخانه استفاده كنيد زيرا تنها انها را هدر داده ايد.

بسته به حال و هوايي كه دوست داريد در خانه شما برقرار باشد مي توانيد جنس پرده ها را از نازك تا ضخيم انتخابكنيد. خوبي پرده ها ينازك اين است كه بخش زيادي از نور خانه را تامين و حالت رخوت و كسلي را از خانه شما دور مي كند. از طرفي پرده هاي ضخيم كاهش و افزايش دماي خانه شما را به خوبي برعهده مي گيرند و تنظيم كننده خوبي در اين مواقع هستند.


آفتاب و پنجره

هنگام انتخاب پرده براي خانه، دقت داشته باشيد كه براي همه پنجره ها از يك جنس پارچه استفاده نكنيد. پنجره اي كه در معرض تابش شديد آفتابقرار دارد، پارچه اي ضخيم تر مي طلبد و براي پنجره هاي رو به سايه پارچه هاي نازك مناسب است.

همچنين پرده هايي كه براي پنجره ها مي خريد جنس و طرح متفاوتي با پرده هايي كه برا ي جداسازي اتاق ها از سالن استفاده مي كنيد، خواهد داشت. پرده هاي مخملي با رنگ هاي كلاسيك براي خانه هاي بزرگ مناسب است و پرده هاي ساده و نازك براي خانه هاي كوچك و ويلايي.

تن پوش های رنگارنگ و ارزان پنجره ها


به علاوه زيبايي

اگر از طرح و نقش پرده خانه خود خسته شده ايد، لازم نيست كه دوباره اقدام به خريد پرده بكنيد، براي اينكه حالت متفاوت و زيبايي به پرده خانه خود بدهيد، مي توانيد روي پرده هايي كه قابليت دارند، انواع طرح هاي گلدوزي يا سكه و دكمه دوزي انجام بدهيد و آنها را از يكنواختي نجات دهيد و خودتان را نيز در فضايي متفاوت و زيبا قرار دهيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج