adexo3
۶۱۵۷۸۱
۱۷۲ نظر
۵۷۳۴
۱۷۲ نظر
۵۷۳۴
پ

چگونه می توان مهماندار هواپیما شد؟

هرچه ناشناخته تر جذاب تر. شاید روی همین اصل است که مهمانداری شغل جذابی محسوب می شود. چرخیدن سرها در فرودگاه به سمت گروه خندان مهمانداران چمدان به دست و کامنت های بی شمار «چه جوری می شه مهماندار شد؟» پای پست هایشان، این را تایید می کند.

هفته نامه همشهری جوان - الناز اسدی: هرچه ناشناخته تر جذاب تر. شاید روی همین اصل است که مهمانداری شغل جذابی محسوب می شود. چرخیدن سرها در فرودگاه به سمت گروه خندان مهمانداران چمدان به دست و کامنت های بی شمار «چه جوری می شه مهماندار شد؟» پای پست هایشان، این را تایید می کند. چون هیچ مهمانداری حوصله و وقت ندارد هر روز چند و چون مهماندار شدن را برای یک عده بگوید، مفصل با دو تن از آن ها صحبت کردیم که ببینیم دقیقا کارشان چیست.

آرش شریف، مسئول خدمات پرواز یکی از ایرلاین های داخلی که سابقه مهمانداری و سرمهمانداری دارد و محمد درودیان که جوان تر است و پنج سال است کارش را شروع کرده. دقیقه و صادقانه از شغل شیکشان گفتند؛ طوری که آخرش خودمان به سمت مهماندار شدن لغزیدیم و نشانی آموزشگاه مهمانداری آقای شریف را گرفتیم.
چگونه می توان مهماندار هواپیما شد؟

نام: آرش شریف

  • سال تولد: 1360
  • مهارت: مهمانداری
  • تحصیلات: تکنسین موتور بدنه هواپیما

نام: محمد درودیان

  • سال تولد: 1369
  • مهارت: مهمانداری
  • تحصیلات: دانشجوی مترجمی زبان

درآمد

مهمانداری بی شباهت به کار نظامی نیست. مهمانداری که تازه وارد می شود روی دوشش یک نیم خط دارد و ماهی دو تا پنج میلیون تومان درآمد دارد بعد از حدود سه سال یک درجه ارتقا پیدا می کند و نیم خط تبدیل به خط کامل می شود. بعد یک خط و نیم و نهایتا دو خط کامل که درجه سرمهمانداری است و ماهی پنج- شش میلیون تومان حقوق می گیرد.

سرمهماندار شدن هشت تا ده سال طول می کشد اما بسته به تلاش شخص، این مدت می تواند کمتر شود. درآمد این شغل ارتباط مستقیمی با تجربه دارد و ساعتی محاسبه می شود.

چگونه می شود وارد شد؟

حریفانِ همه فن

مهمانداری هواپیما هم مثل خیلی از شغل های امروزی یک راه آکادمیک و دانشگاهی برای یادگیری دارد و یک راه میانبر که از آموزش آزاد می گذرد. آقای شریف سال ۱۳۷۷ با پرداخت ۱۲۰ هزار تومان در دوره های آموزش مهماندار شرکت کردند؛ همان دوره هایی که امروز در پنج آموزشگاه تهران و دو آموزشگاه در مشهد و اصفهان برگزار می شود، شش ماه طول می کشد و حدود شش میلیون تومان هزینه دارد.

اگر هم فقط به دانشگاه معتقدید و بس، دانشگاه علمی کاربردی برای مقاطع کاردانی مهمانداری دانشجو می پذیرد که دو سال طول می کشد تا مدرک بگیرید ولی در عوض دو میلیون کمتر هزینه می کنید. اما از ما می شنوید، دوره های آزاد را انتخاب کنید، چون زودتر مشغول به کار می شوید و با حقوق ماه اول، تفاوت شهریه ها جبران می شود.

این را که برای مهماندارشدن چه چیزهایی باید یاد گرفت از محمد شریف که مدیریت یکی از آموزشگاه های تهران را هم به عهده دارد، می پرسیم؛ «۲۷ آیتم اجباری و تعدادی آیتم اختیاری داریم. درس های تخصصی مهمانداری مثل زبان تخصصی، هواشناسی، فیزیولوژی، آداب معاشرت، کمک های اولیه، کالاهای خطرناک، مقابله با آتش، مدیریت بحران، روان شناسی، مشتری مداری و لوازم اضطراری و دستورالعمل مواقع اضطراری و دروس فرود اضطراری روی خشکی و آب است که هم تئوری و هم عملی هستند و با شبیه سازی انجام می شوند.»

این طور که به نظر می رسد، مهمانداری اسم ساده و فریبنده ای است برای شغلی که ترکیبی از مشاغل حساسی مثل خلبانی، آتش نشانی و پرستاری و معلمی و مدیریت است که البته فقط بخش خانه داری و پذیرایی از مهمان آن به چشم می آید!

چگونه استخدام شویم؟

«این» داشته باشید و «آن» نیز هم

بعد از گذراندن دوره آزاد یا گرفتن مدرک کاردانی، نوبت استخدام در یک شرکت هواپیمایی است. به جز شرکت های آسمان، ایران ایر و ماهان که مهمانداران آموزش دیده توسط خودشان را استخدام می کنند، 13 شرکت باقیمانده دیگر، آزمون استخدامی دارند. بعضی ها به صورت کتبی بعضی با مصاحبه و تعدادی دیگر از ترکیب این دو روش برای سنجش داوطلبان استفاده می کنند.

محمد شریف می گوید تسلط بر زبان انگلیسی و دانستن زبان دومی غیر آن امتیاز مهمی در این مرحله محسوب می شود؛ «در مورد شرایط ظاهری، حداقل قد برای خانم ها ۱۶۵ و برای آقایان ۱۷۰ سانتی متر است و وزن هم باید با قد متناسب باشد. آموزشگاه ها قبل از ثبت نام دانشجو آزمایش های پزشکی لازم مثل آزمایش خون و نوار مغز و قلب و بینایی سنجی و... را می گیرند اما برای استخدام هم این آزمایش ها تکرار می شود. در کل پزشک معتمد سازمان هوایی کشور باید توانایی شما را برای مهماندار شدن تایید کند و چشم پوشی در کار نیست؛ مثلا عینکی بودن مسئله ای نیست اما کوررنگی چرا، چون در سیستم هوانوردی دیدن علائم و رنگ ها مهم است.»
چگونه می توان مهماندار هواپیما شد؟

اگر حداقل یک بار سوار هواپیما شده باشید، احتمالا تصویر یک مهماندار در ذهن شما آقا یا خانم قدبلند و خوش چهره ای است که می رود و می آید و دائم به مهمانان لبخند می زند. به خاطر همین با این سوال مواجه شدیم که نکند زیبایی جزء اولویت های استخدامی باشد؟ جواب مثبت بود؛ «خب این موضوع در کشور ما هم مثل خیلی از جاها هست اما روی کاغذ آورده نمی شود. درواقع بین دو داوطلبی که نمره و شرایط یکسانی دارند، زیبایی، اولویت تعیین کننده ای است.»

مسئولیت های مهماندار

از عینک مسافر

مسافری که سوار هواپیما می شود، نه مدیر ایرلاین را می بیند و نه لزوما خلبان و کادر پرواز را، مهماندار به تنهایی نماینده یک سیستم بزرگ برای مسافر و به قول محمد درودیان ویترین ایرلاین است؛ «تصور مردم از فعالیت یک مهماندار، بودن و آوردن سینی پذیرایی و لیوان آب است در حالی که همان مردم اگر هواپیما کوچک ترین تکان نامتعارفی بخورد به اولین چهره ای که نگاه می کنند، چهره مهماندار است. اگر مهماندار آرام باشد یعنی اتفاق بدی نیفتاده ولی اگر کمترین آشفتگی در او ببینند اشهدشان را می خوانند.»

شاید دیده باشید مسافرانی را که از نقص فنی تا تاخیر و شرایط جوی نامناسب، همه را از چشم مهماندار می بینند؛ «ما پرواز را به عنوان یک حرفه می بینیم و مسافر یک وسیله یا حتی تفریح. طبیعی است که سختی هایش را سخت تر تحمل می کند. به خاطر این تفاوت نگاه، ما سعی می کنیم پرواز را با عینک مسافر ببینیم.»

محمد درودیان شرایط کار مهمانداری را این طور توضیح می دهد: «در طول یک ماه برای یک مهماندار سه حالت کاری وجود دارد. حالت اول off که تعطیل است و می تواند پرواز نکند. حالت دوم Stand by که باید در خانه دوش گرفته و با لباس های اتوشده منتظر باشد تا در صورت نرسیدن مهماندار دیگری به پرواز، سریعا به جای او سر کار برود و آخرین حالت هم سر کار و در حال پرواز است.»

ورود به حرفه مهمانداری شاید کار چندان سختی نباشد اما ماندن در آن قطعا توانایی و عشق می طلبد. جدا از فضای داخل کابین مسافران، در طول روز کاری هر کادر پرواز چهار تا شش پرواز انجام می دهند. در فاصله بین پروازها و در طول پرواز استراحتی وجود ندارد و ممکن است این شرایط چند روز طول بکشد.

سختی ها و آسانی کار

دو روی یک سکه

«اگر می خواهید یک کار عادی داشته باشید که هشت صبح سر کار بروید، غروب برگردید و تعطیلات با خانواده و دوستانتان باشید، به مهمانداری فکر هم نکنید. این جا شما خلاف جهت همه حرکت خواهید کرد و علاوه بر ساعت کاری حتی ساعت خواب و غذاخوردن مشخصی هم ندارید.» همین چند جمله آرش شریف کافی است تا کسی که گوشه چشمی به مهمانداری داشته، به شغل های آسان تری فکر کند. مخصوصا اگر بداند هنگام فرود اضطراری چطور در عین حفظ آرامش باید همه مسافران را پیاده کند در حالی که مسئول جان تک تک شان است.
چگونه می توان مهماندار هواپیما شد؟

به دلیل همه این حساسیت ها، آزمایش های پزشکی و بعضی دوره های آموزشی مثل فرود اضطراری هر سال برای همه تکرار می شوند و در صورت وجود مشکل یا تسلط نداشتن، مهماندار از ادامه کار منع می شود. از آقایان مهماندار می پرسم پس چطور با وجود این سختی ها این شغل را انتخاب کردند؟ جواب، قابل تامل بود: «حقیقتش زیبایی های مهمانداری با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست، شما اگر با یک هواپیمای 250 نفره، 15 روز در ماه پرواز کنید، در سال حدود 15 هزار مسافر را می بینید، کسانی که از قشرها و فرهنگ های مختلف هستند و هرکدام هدف متفاوتی از سفر دارند، در پروازهای طولانی فرصت هم صحبتی با این آدم ها و آشنایی با نگاه هایشان را داریم و بعد از چند سال یک پا جامعه شناس می شویم.
هیچ پروازی خالی از تجربه و اتفاقی که توی ذهن بماند، نیست. آن بالا، در ارتفاعغ چند هزار پایی هر اتفاقی بیفتد، ماییم که کمک می کنیم، این امید همه بودن، مسئولیت سنگین و لذت بخشی است، مخصوصا اگر یکی از چهره های مطرح، مسافر پرواز باشد و خودش را به ما بسپارد و ما از فرصت استفاده کنیم و سر حوصله سلفی هایمان را بگیریم.»

نکات مثبت بعدی را بگذارید ما بگوییم، در کار مهمانداری معمولا ۱۵ روز از ماه روز کاری و ۱۵ روز تعطیلی است که خیلی ها با شغل دومی آن را پر می کنند، علاوه بر این ها، در کدام کار در ازای اقامت در هتل های خوب شهرها و کشورهای مختلف به شما حقوق می دهند؟!

خبر خوب

سوالی که پیش می آید این است که تکلیف کسی که قدش کوتاه است یا هر شرط لازم دیگر را ندارد اما سخت دلباخته این کار است چیست؟ اگر به سایت های شرکت های هواپیمایی خارجی نگاه کنید، می بینید که مثلا حداقل قد را 157 زده اند. به دلیل گستردگی خطوط هوایی، عرضه این شغل آن جا بیش از تقاضاست و برای تامین نیروها، شرایط ورود را آسان تر می گیرند اما دلتان را برای حقوق بیشتر صابون نزنید. چون با توجه به سنگین تر بودن هزینه های زندگی در آن جا سطح زندگی شان با مهمانداران اینجا چندان فرقی ندارد. حالا خود دانید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Ghazal

      یه شغل عالیه

      پاسخ ها

      • سمیرا

        بسیار عالیه

      • سمیرا

        من مهمانداری و خیلی دو ست دار م فوق زبان هستم باید چه کار کنم

    • سوگند

      عالی منم علاقه شدید ب این دارم چگونه میتوانم وارد شوم ضمنا دیپلم ناقصم چکار میشه کرد

    • Maral

      من دیپلم تجربی هستم قد170 وزن65 مسلط ب زبان ترکیه و انگلیسی چهره ی خوبی هم دارم ولی 18 سالمه میخاستم بدونم حداقل سن برای خانمها چه سنیه؟؟

      پاسخ ها

      • arman

        سلام سن خوبهولی باشد بری اموزش بلسبنه بعد مهمان دار میشی

      • فهیمه

        ۲۰ سال

      • مهرانا

        خوشبحالت عزیزم ک شرایطشو داری سنتم میخوره چون خداقل ۱۸ هست.موفق باشی

    • بدون نام

      من علافه شدیدی به مهمانداری دارم ولی زبان حارجی خوبی ندارم ولی همه ی شرایطای لازم رو دارم فقط زبان خارجیم خیلی ضعیفه خیلی امکانش هست که قبولم کنن

    • بدون نام

      بهترین شغل دنیاست انشاا... قسمت ماهم بشه

    • M...

      دوستان بالاخره گذروندن دورش بهتره یا دانشگاه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دورش

    • Maryam

      سلام.من امسال میخوام تعیین رشته کنم ب نظر شما انتخاب خوبیه مهمانداری؟

      پاسخ ها

      • عرفان منظمی

        می خوام مهماندار بشم

      • هانیه

        سلام منم همینطور نمیدونم چی کنم خعلی هم علاقه دارم ب مهمانداری ولی میترسم

      • مبینا

        من که خیلی دوس دارم مهماندار بشم یعنی حاضرم تموم زندگیمو بدم به خواطرش به نظرم مهمانداری عالیههههههه

    • Mohdese

      سلام منم خیلی این شغلو دوس دارم همه شرایطشم دارم فقط مشکل سنمه که 19 سالمه

      پاسخ ها

      • کامبیز

        سنتون مناسبه

      • مهرانا

        سنت کافیه عزیز م

    • sanaz

      سلام من خيلي ب اين شغل علاقه دارم خاستم بدونم دوره اموزشش چند وقت طول ميكشه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۶ماه

    • امیر حسین عرب

      من عاشق مهمانداری هستم ولی زبان خارجی من کمی ضعیف است من علاقه بسیار شدیدی دارم امید وارم قبولم کنند خدایا کمک کن

    • roosha

      سلام ببخشید میشه راهنمایی کنید که دقیقا چطوری میتونم وار این شغل بشم؟

    • مرضیه

      چه کار باید کنم تا میهمان دار شوم

    • مرضیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیدونم

    • بدون نام

      من خیلی این شغلوددوسدارم ولی قدم ۱سانت کمترازاستانداردشه بایدچیکارکنم برای ۱سانت؟

      پاسخ ها

      • کامبیز

        کفشی پاتون کنینکه اون یک سانت رو جبران کنه

    • L

      وا ینی کسی ک چهره ی خوبی نداره نمیتونه؟؟؟☹

    • زهرا

      من علاقه زیادی ب مهمانداری دارم
      میشه شرایط مهماندار شدن بگید ؟ وراهنما کنید

    • زهرا

      من علاقه زیادی ب مهمانداری دارم
      میشه شرایط مهماندار شدن بگید ؟ وراهنما کنید

    • تارا

      من امسال میخوام تعین رشته کنم ولی دوراهی گیر کردم امکانش هست ک دررشته ورزشی تحصیل کنم وبعد دررشته مهمانداری؟؟؟ یا از چ رشته ای باید در سال دهم مهمانداری رو تحصیل کرد؟؟

      پاسخ ها

      • ثریا

        من علاقه ی زیادی ب مهماندار هواپیما دارم قدم 150آیا امکانش هست قبول شم؟

    • ریحانه

      آقا سلام؛ واسه زبان خارجیش مدرکی چیزی که ازت نمیخوان، باید حرف زدنت (به زبان انگلیسی) خوب باشه دیگه نه؟؟❓

    • فتانه

      من 33 سالمه قد 175 وزن 80 هستم از نظر چهره هم چهره ی خوبی دارم میتونم وارد این شغل بشم خیلی علاقه دارم میشه راهنمایی کنین

      پاسخ ها

      • کامبیز

        شما باید سنتون رو به 23، قدتون رو به 180 و وزنتون رو به 65 تغیید بدین. حتما موفق میشین.

    • محمد

      بهتره به شغلهای دیگه فکر کنم چونکه قدم 160 هست...

    • ثریا

      من علاقه ی زیادی ب مهمان دار هواپیما دارم قدم 150امکان قبولی هست

      پاسخ ها

      • کامبیز

        حتما بزودی با شما تماس گرفته میشود. منتظر بمانید. در این مدت سعی کنید قد خورتون رو حداقل 20 سانت ارتقا بدین

    • سلیمانی

      من18سالمه قد167وزن 68هستم تحصیلاتم تانهم آیامیتونم بامدرک زبان انگلیسی وارداین شغل بشم چون علاقه زیادی دارم

    • محدقه

      من همه شرایطشو دارم واقعا هم علاقه دارم ولی میترسم بعد استخدام نشم

      پاسخ ها

      • ملیکا

        سلام منم مثل شمام شرایط و دارم ولی میترسم قبولم نکنندو انگیزه پولی که خرج کردم تو این راه و از دست بدم و آخرشم هیچی به هیچی اونقت عمرمم هدر دادم اگه قبول نشم موندم باید چیکار کنم کسی هست بتونه به من هم کمک کنه و روحیه بده ؟

    • رها

      سلام من قدم 164 میتونم شرکت کنم .و من زبانم خوبه ولی چون خصوصی میرم مدرک ندارم در این مورد چگونه هست وقد ?

      پاسخ ها

      • ملیکا

        بله منم مثل شما قدم ۱۶۴ هستش کسی میتونه بگه قبول میکنن یا نه ؟

    • ناشناس

      سلام من هم قراره تعیین رشته کنم برام خیلی سخته بین دوراهی یختی گیرکردم معدلم خوبه برا انسانی قبولم وراحت میتونم معلم شم تورو خدا راهنمایییم کنین قدم ۱۷۵ وزنم ۸۰ چهره خوبی هم دارم

    • yegane

      سلام ینی کسی ک قدش رو ۱۵۷ ایناس نمیتونه وارد این شغل بشه؟؟؟من زبانم خوبه دارم مدرکشو میگیرم چهره خوبی هم دارم ولی قدم باعث شده سست بشم دلم خیلی میخواد وارد این شغل بشم

    • آوا

      من الان از چه رشته ای باید مهمانداری بخونم؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • mohadese

        مهمانداری از رشته تحصیلی تو مدرسه جداس دوست من

    • Saeed

      سلام دوستان من 20 سالمه و قدم 185 تا ظاهرم هم خوبه. دانشجوم , میخواستم ببینم میتونم استخدام شم یا نه؟

    • fateme

      سلام من 22سالمه همه شرایطو دارم قدم 169وزن 56 فقط مدرک زبان انگلیسی ندارم.میتونم استخدام شم؟

      پاسخ ها

      • mohadese

        مدرک زبان نیاز نداره دوست من

    • مائده

      سلام من امسال انتخاب رشته دارم و شغل اينده رو مهماندارى دوست دارم چ رشته اى بخونم تو دبيرستان

      پاسخ ها

      • mohadese

        رشته واسه مهمانداری تو دبیرستان وجود نداره واینکه رشته تحصیلی ملاک نیست فقط باید دیپلم داشته باشی

    • mohadese

      اول دیپلم باید بگیرین بعدا برین دنبال کاراش

    • محمد

      سلام من علاقه دارم مسلط به زبانم هستم دانشجوی خواجه نصیرم قد ۱۸۰ و وزن ۸۰ همه چی اوکیه فقط چجوری اقدام کنم؟

      پاسخ ها

      • mohad

        کدوم شهر زندگی میکنین؟

      • کامبیز

        با مشخصاتی که شما از خود ارایه کردید دیر یا زود شما را درخانه بخت خواهیم دید.

    • محیا

      سلام من به زبان انگلیسی در مکالمه تسلط دارم اما مدرک ندارم و الانم زبان فرانسوی میخونم، قدم 166 و وزنم 58 و 19 ساله، من دانشجو هستم میتونم هم درسمو ادامه بدم هم تو دوره هاش شرکت کنم؟ از طریق ازمون بهتره یا یک راست کلاس شرکت کردن؟

    • ناشناس

      سلام من 10 سالمه خیلی شغل مهمانداری را دوست دارم من قدم 179 است چهرم خیلی خوشگله میخواهم در اینده مهماندار شم

      پاسخ ها

      • مریم

        عشقم تو الان ده سالته قدت179 تا هیجده بشی سرت میخوره ب سقف هواپیما

      • بدون نام

        آره جون خودت

      • بدون نام

        بایدحالت رکوع باشی تااون موقع میتونی!!!؟

    • نجمه

      سلام من خیلی علاقه به این رشته دارم به قول بقیه چهره زیبا وگیرایی دارم اندامم قشنگه زبان انگیلیسیمم خوبه اما من قدم ۱۵۳ هستش ایا کارت سلامت بهم میدن؟!؟؟لطفا جواب بدید کن خیلی درگیر این موضوع هستم

    • محسن

      سلام من علاقه ی زیادی به این کار دارم قدم ۱۸۰وزنم ۹۴دیپلم کامپیوتر دارم و نسبتا خوش قیافه ورزشکارم هستم متولد ۷۹ تهران هم زندگی میکنم میخواستم ببینم باید کجای تهران بریم کلاسش ادرسشو میدید بعد منو با این شرایط قبول میکنن

    • مژگان

      چون قدم ١٥٧نمي تونم مهماندار هواپيما شم؟؟

    • مینا

      سلام . من قدم ۱۷۰ هست فوق لیسانس مدیریت هستم علاقه به این شغل دارم . اما عینگ میزنم و شماره یک چشمم بالاست اما کورنگی ندارم

    • بینام

      سلام من همه ی شرایط رودارم امازبانم ضعیفه به نظرتون قبول میشم یانه تروخدااگه کسی میدونه بگه بلاتکلیف موندم

    • مهسا

      سلام من 18سالمه و قدم 168ودیپلم تجربی دارم وخیلی به این شغل علاقه دارم چکار کنم میشه راهنمایم کنید ممنونم

    • مریم عاملی

      سلام من ۱۸ سالمه، دیپلم تجربی دارم ، قدم ۱۶۴هست و چهره خوبی دارم بنظرتون میشه؟

    • zahra Eshtiyag

      سلام .خسته نباشید .من 18سالمه امسال کنکور میدم رشتمم تجربیه همه شدایط لازم رو هم دارم ففط زبانم ضعیفه و زبان ترکیه هم بلدم فقط موندم دانشگاهش بهتره یا دوره هاش ؟ دوستمم شرایط منو داره و قدش کمی از من کوتاهه .میشه راهنمایی کنیین خیلی مشتاقیم که ا

    • zahra Eshtiyag

      سلام .خسته نباشید .من 18سالمه امسال کنکور میدم رشتمم تجربیه همه شدایط لازم رو هم دارم ففط زبانم ضعیفه و زبان ترکیه هم بلدم فقط موندم دانشگاهش بهتره یا دوره هاش ؟ دوستمم شرایط منو داره و قدش کمی از من کوتاهه .میشه راهنمایی کنیین خیلی مشتاقیم که ا

    • محمد

      به نظرم دوره های عملی آن سخت باشه. بایدازنظرروحی روانی کامل واعتماد به نفس قوی وازقدرت تصمیم گیری سریع برخوردار باشید. کارکردن تو ارتفاع شوخی بردارنیست

    • سمیرا

      من دو ست دار م مهماندار هواپیما شو م چگو نه می تو انم این کار را بکنم

    • محدثه

      سلام دوستان.از اونجایی ک منم مثه شما علاقه ی زیادی ب مهمانداری دارم خواستم تا آخرین اطلاعاتمو در اختیارتون بذارم.طبق آخرین تحقیقات من از ی خانوم مهماندار،مهماندار شدن در اصفهان بسیار سخت است چون ازمون های استخدامی در اصفهان هر4سال یکبار برگزار میشه.لذا همه باید تلاشمونو در تهران ب انجام برسونیم.

    • Raya

      سلام، من ۱۹ سالمه قدم هم ۱۶۵ و وزنم ۶۳ کیلو هست،خوب چهره هم که ماشالله چهره ی زیبایی دارم ولی یه مشکلی هست که گفتن تو ثبت نام اولیه مدرک دیپلم با معدل حداقل ۱۳، مدرک دیپلم رو دارم معدل سال آخرم هم ۱۵ هست ولی معدل کل هر ۳ سالم یکم پاییه،اونجاش یکم منو نگران کرد ،علاقه ی خاصی هم به مهمانداری دارم♥️حالا معدل سال آخرم شرطه یا جمع هر ۳ سال؟خوشحال میشم راهنمایی کنین♥️خسته نباشین

    • بدون نام

      از چه طریقی میشه ثبت نام کرد؟

    • فاطمه

      منظوراززیبایی یعنی چی؟؟

    • فاطمه

      منظوراززیبایی یعنی چی؟؟

    • فاطمه

      منظوراززیبایی یعنی چی؟؟

      پاسخ ها

      • خرمدین

        ینی خوشگل باشه

    • سميرا

      سلام من ١٤سالمه و زبان هم بلد نيستم و مهماندارى هم خيلى دوست دارم ولى ميترسم شروع كنم ازپسش بر نيام ميشه لطفا يك راهكار به من بديد سپاس گذارم؟

    • سميرا

      سلام من ١٤سالمه و زبان هم بلد نيستم و مهماندارى هم خيلى دوست دارم ولى ميترسم شروع كنم ازپسش بر نيام ميشه لطفا يك راهكار به من بديد سپاس گذارم؟

    • سالار

      سلام ببخشید من وزنم60 و قدم 170هستس و پونزده سالم هست میخواستم ببینم از طریق چه رشته ای میتوانم مهماندار شوم

    • مهسا

      من شرایطم قدم ۱۵۸شنوایم سی درصدازدست دادم میتونم مهمانداربشم؟

    • مرضیه

      من رشته گردشگری تحصیل میکنم و علاقه خاصی به این شغل دارم ولی میخوام بدونم باید تافل زبان داشته باشن

    • مرضیه

      من رشته گردشگری تحصیل میکنم و علاقه خاصی به این شغل دارم ولی میخوام بدونم باید تافل زبان داشته باشن

    • مرضیه

      من رشته گردشگری تحصیل میکنم و علاقه خاصی به این شغل دارم ولی میخوام بدونم باید تافل زبان داشته باشن

    • مرضیه

      من رشته گردشگری تحصیل میکنم و علاقه خاصی به این شغل دارم ولی میخوام بدونم باید تافل زبان داشته باشن

    • مرضیه

      من رشته گردشگری تحصیل میکنم و علاقه خاصی به این شغل دارم ولی میخوام بدونم باید تافل زبان داشته باشن

    • فاطمه

      من قدم157 همه شرایطشم دارم فقط می خوام بدونم کلاس های آموزشی توی تهران یا کرج کجاس

    • M.A

      سلام ببخشید من ۱۶سالمه قدم ۱۶۸.زبانم نصفه بلدم.زیبایی ام در حد خوبه ولی دیابت نوع ۱دارم میشه برم تواین شغل کارت سلامت بهم میدن ایا؟لطفا جواب بهم بگین ممنون میشم.

    • Negar

      سلام
      من فکر میکنم تمام شرایطو دارم فقط یه مشکل دارم که یه کمی زانو هام پرانتزیه که موقع راه رفتنم کمی مشخصه
      شما فکر میکنید موقع معاینه پزشکی گیر بدن ؟؟
      ممنونم

      پاسخ ها

      • کامبیز

        زانوی پرانتزی مشکلی ایجاد نخواهد کرد آدم باید قلبش پرانتزی نباشه

    • mohadese

      سلام من همه شرایطو دارم و حتی زبانم هم خوبه فقط نمیدونم بعد از این ک دیپلم گرفتم برم دانشگاهش یا دوره های اموزشیش بهترع و اینکه کدوم یکی از این راه ها کم هزینه تر و سریع تره...

    • مبینا

      سلام ببخشید از رشته انسانی و بدون مدرک تافل هم میشه مهماندار شد لطفا جواب بدید یا رشته گردشگری در کار و دانش خوبه

    • مبینا

      س لام ببخشید از رشته انسانی و بدون مدرک تافل هم میشه مهماندار شد لطفا جواب بدید یا رشته گردشگری در کار و دانش خوبه

    • Melika

      سلام من ۱۴ سالمه و به رشته ی مهمانداری بسیار علاقه دارم میخواستم بدونم بعد از این که نهم هم رفتم باید یه رشته انتخاب کنم یا بعد از نهم باید برم هنرستان؟ و برای مهمانداری باید ریاضی بخونم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیدونم

    • Moohamadi

      سلام من16سالمه رشته تحصیلیمم فنی تقریبا همه شرایطودارم فقط ساکن تهران نیستم خیلی به شغل ممانداری علاقه دارم واینکه الان تازه میخوام یادگیری زبانو شروع کنم ب نطرتون میتونم؟!

    • فرزانه رحیمی

      من دانشجوی کارشناسی حسابداری هستم ومتولد۱۳۷۵وازلحاظ قد ووزن وسن وزیبایی هم درحدخودم دارم وای متاسفانه زبانم خوب نیست ازطرفی هم علافه شدیدی به این شغل پیداکردم بعدازاتمام درسم حتما به دنبال این شغل میرم .

    • بدون نام

      سلام من دیپلم هستم متولد75میشه لطفاراهنمایی کنیدچطوروارداین شغل بشم؟چون علاقه زیادی دارم

    • F...

      سلام. خوشحال میشم جواب بدید.
      بهترین دوست من بسیار به این شغل علاقه داره.
      و واقعا آینده خودش و توی این شغل میبینه. راستش امسال میخواد انتخاب رشته کنه . میشه کمکش کنید ک باید وارد چ رشته ای بشه و چی کنه؟ حتی خوشحال میشه ک راهی پیدا شه ک بتونه با یکی ک در این مورد اطلاعات داره صحبت کنه.
      خواهش میکنم چیزایی ک لازمه رو بگید ممنون

    • بدون نام

      من کارشناسی جهانگردی دارم فقط سی سالمه نمیتونم شرکت کنم

    • محمد

      حتما باید ایرانی باشیم؟؟

    • MAHSA

      من ۱۸ سالمه قدم ۱۷۷ از نظر قیافه چهره خوبی دارم فقط نمیدونم چه رشته ای باید انتخاب کنم ک مناسب شغل مهمانداری باشه لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • mk

        دام پروری

    • Sahar

      الان هزینه دانشگاه چقدر میشه

    • احسان

      شرایط کاملا واضح توضیح داده شده لطفا ازسوالات بیهوده پرهیز کنید

    • مریم

      سلام من ۱۸ سالمه قدم ۱۶۱وزنم ۶۵زبان انگلیسی در حد متوسط تا کانکت دوخوندم زبان ترکیه ایه استانبولی هم بلدم از لحاظ قیافه هم که همه میگن عالی به نظرتون میتونم شرکت کنم؟

    • مژگان جارودی

      من 30 سالمه و فوق لیسانس حسابداری ام و علاقه مند به مهمانداری .مشکل زبلن و قدو وزن ندارم .ایا با این سن منو پذیرش می کنن یا باید قید مهمانداری رو زد.

    • خرمدین

      سلام دوست من . من از شرایط فوق الذکر فقط هواپیماشو دارم :)

    • رقیه

      سلام من قدم ۱۶۰ ازنطرتون چیکارکنم؟خیلی به این کارعلاقه دارم

    • فاطمه

      سلام من ۱۹سالمه قدم ۱۶۷و وزنم۵۷دیپلم گرافیک دارم میخواستم ببینم میتونم استخدام بشم یانه

      پاسخ ها

      • mk

        نه

    • باران

      من که الان قدم ۱۵۰ هست باید چیکار کنم ولی خوب زبانم عالیه

      پاسخ ها

      • mk

        حیف

    • Shirin

      سلام میشه بگین برا ثبت نام چجوری اقدام کنیم اخه ن شماره تلفنی هست ن ادرسی میشه راهنمایی کنید

    • بدون نام

      Slm mn 18 slme az hme lhz hm ok hstm b nzre shma qblm mknn?!

    • عرفان

      آموزشگاههای تهران کجاست ؟

    • ریحانه

      سلام من ۱۹ سالمه قدم ۱۶۴ مدرک ایلتس ۷ دارم و مدرک کمک های اولیه خیلی علاقه دارم به مهمانداری بنظرتون قبولم میکنن چون قدم ۱ سانت کمتره؟

    • ارزو

      سلام من همه شرايط لازم رو دارم قدم ١٧٣ و وزنم هم ۵٠ هس کجا ميتونم دوره ببينم؟

    • روجا

      سلام من ارشد مدیریت دارم قدم ۱۷۵وزنم۷۰چهره خوبی دارم چشمام سبزه ولی زبانم زیاد خوب نیست ب شدت علاقه دارم ب این کار کجا میتونین معرفی کنین برای جذب ..

      پاسخ ها

      • mhix

        Che konm k chshat sbze??

    • darya

      من قدم ۱۶۲؟و همه شرایطشو دارم یعنی نمیتونم مهمان دار بشم؟

    • رها

      سلام چجوری می شه از طریق رشته انسانی مهماندار هواپیما شد؟؟؟؟؟

    • .....R

      سلام من 17سالمه هنوز دیپلم نگرفتم حسابداری میخونم قدم 173و وزنم 60عااااااشق این شغلم قیافه نمیگم خیلی خوشگل ولی خوبی دارم از چه طریقی باید اقدام کنم

    • mzx

      حتما باید ۲۲سالت باشه مثلا اگه کمتر باشی قبولت نمیکنن؟

      پاسخ ها

      • سجاد

        از 18 قبول میکنن ولی شانست کمه چون بقیه لیسانی و ارشد دارن

    • زهرا

      سلام میخاستم بدونم بعد از گرفتن دیپلم دقیقا باید برا مهمانداری چیکار کنم ۱۸سالمه لطف کنین پاسخ بدین ممنون میشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توی یک مرکز اموزش مهمانداری ثبت نام میکنید و تحصیل میکنید هزینش 7تا10ت ولی الان 3ساله استخدامی نزدن و فقط دارن کاهش میدن نیرو هارو

    • بدون نام

      چایی و غذا گذاشتن و پاکت تهوع دادن و جم کردن پسمونده غذای مسافر و با یه دکمه احضار شدن توسط هر بی سروپایی شغل جذابی نیس

    • معصومه

      سلام من پونزده ساله هستم با قد 169 و زبان انگلیسی هم به خوبی مسلط هستم میخواستم بدونم اگر که اکثریت این شرایط و ویژگی های یک مهماندار رو داشته باشم باز هم لزومی به گذروندن دوره های اموزشی داره؟

      پاسخ ها

      • سجاد

        شما باید دوره مهمانداری رو بگزرونید تا براتون مدرک بین المللی صادر بشه و اجازه پرواز داشته باشید شما تنها زبان رو تحصیل نمیکنید در این دوره خیلی درس های تخصصی تری وجود داره

    • eli

      سلام . من 16 سالمه . قدم 170 و وزنم 58 قیافم خوبه ولی صورتم جوش داره ، عینکی هستم ، رزمی (بوکس) کار میکنم و علاقه خیییلی شدیدی ب مهمانداری دارم ولی زبان و کامل بلد نیستم کلاس زبان نرفتم و تا حد مدرسه بلدم ولی دنبال یک آموزشگاه زبان خوب میگرم ک زبانم را تقویت کنم . میش یجای خوب پیشنهاد بدید ک برم خییییییییییلی من مهمانداری را دوس دارم و هر کاری ک لازم باش میکنم تا ب این شغل جذاب برسم .

      پاسخ ها

      • مبینا

        دقیقا مث من منم خیلی دوس دارم مهماندار بشم خیلیییییییییی ولی نمیدونم معدل باید چند باشه و چه رشته ای تو دبیرستان انتخاب کنم

      • سجاد

        دبیرستان مهم نیست اصلا
        شما باید دیپلم بگیرید و بعدش توی مراکز خصوصی اموزش ببینید هزینش الان بین 7تا 10ت
        بعدش با زبان سطح بالا در حد نوشتن و خواندن کامل و سلامت روحی و جسمی میتونید برید واسه استخدام ولی شانس شما خیلی کمه با دیپلم چون همه ارشد و کارشناسی هستن الان و 3 ساله استخدام نزدن

    • Mobina

      سلام من مبینا هستم ۱۴سالمه از بچگی دوست داشتمو خواهم داشت که مهماندار هواپیما بشم حاضرم تموم زندگیمو بدم و یک بار تجربش کنم کلاس هشتمم معدل هفتمم شد۱۹ونیم هشتمم ۱۸ونیم خیلی گریه کردم که مبادا این ۱۸ونیم نزاره من مهماندار بشم لطفا راهنماییم کنید که معدل هفتم تا نهم چند باید باشه توروخدا راهنمایی کنید.درضمن زبان انگلیسی هم دارم یاد میگیرم

    • مبینا

      سلام من مبینا هستم ۱۴سالمه و وزنم ۵۱ قدم هم ۱۶۵خیلی دوس دارم مهماندار بشم تنها آرزوی بچگی و الانمه کلاس هشتمم معدل هفتمم ۱۹ونیم شد هشتمم۱۸ونیم اینقدر گریه کردم که مبادا این معدل ۱۸ونیم نزاره من مهماندار بشم حاضرم تمام زندگیمو بدم و مهماندار بشم لطفا راهنمایی کنید که رشته دبیرستانمو چی باید انتخاب کنم توروخدا زود جوابمو بدین

      پاسخ ها

      • سجاد

        هیچ ربطی به رشته دبیرستان نداره و معدل اصلا ملاک نیست شما باید حداقل دیپلم رو داشته باشبد و بعدش اموزش مهمانداری ببینید و بعد اگز شرکتی استخدام زد شما مراجعه کنید و زبان و سلامت جسمی و روحی خیلی خیلی شرطه ولی اصلا استخدامی الان نیست

    • شهریار زارعی

      سلام شهریار زارعی هستم
      تنها ارزوی که دارم تو دنیا دوست دارم مهمان دار شم قدم ۱۸۰
      وزنم ۶۵
      سنم ۲۰ ولی تنها مشکلی که هست زیر دیپلمم تکه تحصیل کردم لطف کنید راهنمایم کنید که چیکار باید کرد متشکرم

      پاسخ ها

      • سجاد

        باید حتما دیپلم رو داشته باشید و بعدش بصورت هزینه شخضی اموزش که بین 7تا10میلیون ت است رو ببینید و بعد میرید توی مراحل استخدام اگر اگهی بزنن ولی بیشتر شرکت ها توی اگهی میزنن حداقل لیسانس و شانس شما کمتر میشه ..و الان حدودا 3 ساله اصلا استخدام نیست و فقط کاهش نیرو وجود داره

    • sss

      سلام من این شغل رو خیلی دوس دارم فقط زبانم خوب نیست قدمم 183 هست ایا اینا مشکلی داره

      پاسخ ها

      • سجاد

        زبان خیلی خیلی خیلی مهمه براشون

    • دنیا

      یعنی دوره های آموزشی مهمانداری تو شهر شیراز موجود نیست حتی برای ماهان و ایران ایر که خودشون آموزش میدن هم باید برای اخذ مدرک تهران رفت؟

      پاسخ ها

      • سجاد

        ماهان و ایران ایر تنها شرکتی هستند که بصورت عادی استخدام میکنن و بعدش خودشون اموزش میدیند ..و شما باید انگلیسی کامل فول باشید و حتما شرایط پزشکی رو دارا باشید ولی باتوجه به شرایط کنونی هیچ استخدامی نزدن طی سه سال اخییر و نمیزنن چون دارن اخراج میکنند

    • مهدی خمسه

      بنظر من ک بدترین شغل مهمانداری هواپیماس!
      اول از همه شغلیه ک جونت در خطره و خواه ناخواه شغلیه ک ریسک و خطر جون و زندگیت رو داره!
      بعد شغل سختیه،یه پرواز حدود 8ساعتی خواب نداری و بیشتر وقتش رو سرپا باید خدمت کنی!
      با حقوق ناچیزی ک میدن اصلا ارزش نداره!
      گذشته از اینکه اسمش فقط قشنگه و مهماندارا رو تمیزو زیبا و خوش لباس میبینی ولی در باطن گارسون و خدمه هستن،فکر کنید شغلی انتخاب کردید ک باید گوش ب فرمان مردم و در خدمتگزاری باشید!
      ادامه در کامنت بعدی

    • مهدی خمسه

      واقعا اگه اسم و پرستیژ مهماندار رو ازش برداریم و فکرش رو کنید تیپ گارسون رستوران رو بزنن و اسمشون رو بذارن گارسون ،آیا در حقیقت فرقی داره؟معلومه که نه!
      بنظر من البته با احترام قصد توهین ب مهماندارا و علاقمندها ندارم اما آدمهایی ک مایل ب این شغل هستند شاید خودشون نمیدونن ک شخصیت ضعیف و زیر دست بودن رو دارن که نقش آبدارچی یا خدمه و خدمت کردن تو وجودشون هس!
      و ادامه در کامنت بعدی

    • مهدی خمسه

      و آیا بهتر نیس به خودتون ارزش قائل بشید و آگاهی پیدا کنید ک یه تغییر و تحولی در خودتون ایجاد کنید و به مراتب بالاتر و شخصیت بزرگ منشانه و باغرور برسید!
      سعی کنید شغلی انتخاب کنید ک شخصیتتون بزرگ دیده بشه و خدمت و ارزش خلق کنید نه اینکه خدمتگزار بشید
      دوستان مایل بودین برای موفقیت و راههای پیشرفت در زندگی بهم ایمیل بدید تا راهنمایی و تجربم رو باهاتون درمیان بذارم
      Mahdy123m@gmail.com

    • سجاد

      دوستان هرکسی هر اظلاعاتی خواست ایمیل بزنه من خودم مهماندارم و دارم خلبانی میخونم میتونم کامل راهنمایی کنم
      hz.sajjad1993@gmail.com

      پاسخ ها

      • samira

        سلام یعنی شما میگین آینده ی شغلی نداره و ممکنه بیکار بمونیم بعد از گذروندن دوره اموزشی و قبول شدن تو آزمونا؟

    • Fateme

      سلام من عاشق کارکردنم بخصوص مهمانداری ۲۱سالمه قد۱۷۱ وزن۷۰ ومسلط به زبان المانی

    • یکی

      سلام من ۱۳ سالمع قدم ۱۵۴ به نظرتون قدم رشد میکنه؟؟؟من مهمانداری دوست ندارم ولی عاشق خلبانیم

    • M

      سلام من ۱۹ سالمه همه شرایط رو هم دارم و اصفهان زندگی میکنم.میخاستم بدونم سه شرکتی ک نیرو میگیرن و خودشون اموزش میدن ب چ صورتی هست؟و ایا مهمانداری شغلی هست ک بازار کار داشته باشه؟

    • رها

      من قدم ۱۵۰ هستش خب؟ امکانش هست ک بزارن وارد هواپیماهای کوچیک بشم؟ چون یکی از دوستام ۱۵۷ بوده قبول کردن ک تو هواپیمای کدچیک استخدامش میکندد... ت روووخدا بم جواب بدید چون واسم خیلی مهمه

    • هلیا

      من قدم174 و وزنم 70 زبان اینگیلیسیم قویه و دوره هلال احمر رو گذروندم و ده سال ورزشکارم هندبال کار میکنم بدنم امادگی داره...شناهم کار میکنم..برای استخدام و ازمون باید به کجا درخواست بدم؟

    • مهسا

      با سلام من میخوام تعیین رشته کنم میخوام مهماندار بشم قدم۱۷۵یا۱۷۰ وزنم ۵۵ یا ۶۰ آیا بعد از سن ۲۰ سالگی قبولم می کنن بعد شما تو توضیحات گفتید که باید بدنی سالم داشته باشیم من یکی از گوشام یکم مشکل ناشنوایی داره بخاطر این موضوع قبولم نمی کنن آیا

    • بدون نام

      سلام من قدم۱۴۵سن۱۲ایا تا اون موقعه میتونم قدم رو افزایش بدم بعد شرایط دانشگاهش چه جوریه دانشگاهش تو کجا و کجا هستش لطفا توضیح بدید

    • بدون نام

      سلام من قدم۱۴۵سن۱۲ایا تا اون موقعه میتونم قدم رو افزایش بدم بعد شرایط دانشگاهش چه جوریه دانشگاهش تو کجا و کجا هستش لطفا توضیح بدید

    • بدون نام

      سلام من قدم۱۴۵سن۱۲ایا تا اون موقعه میتونم قدم رو افزایش بدم بعد شرایط دانشگاهش چه جوریه دانشگاهش تو کجا و کجا هستش لطفا توضیح بدید

    • بدون نام

      سلام من قدم۱۴۵سن۱۲ایا تا اون موقعه میتونم قدم رو افزایش بدم بعد شرایط دانشگاهش چه جوریه دانشگاهش تو کجا و کجا هستش لطفا توضیح بدید

    • مبینا

      سلام.آیا در اصفهان کلاس های اموزشی برگزار میشود؟؟؟؟

    • مائده

      سلام من ۱۸ سالمه و سال۱۲ رشته تجربی هستم و چهار سال هست که زبان میخونم و زبانم خوبه و قدم ۱۷۳ هست و علاقه بسیاری به مهمانداری و خدمات دارم ولی نمیدونم به چه طریقی میتونم وارد این شغل بشم لطفا راهنماییم کنید

    • Mehrane

      سلام من 19سالمه همه شرایطش رودارم امانمیدونم کجاوچجوری باید ثبت نام کنم خواهش میکنم راهنماییم کنین.

      پاسخ ها

      • مسعود

        اگه فهمیدی به من هم بگو مرسی

    • مسعود

      کجا باید بریم دوره لطفا هر کی میدونه بگه

    • زهرا

      چگونه میتونم منم مهماندار بشم؟؟اگه میدونین بگین کجا باید اقدام کنم و استخدامم کنن فقد زبانم ضعیفه

    • بدون نام

      سلاممن ۱۵ سالمه خیلی به خلبانی و کمک خلبانی علاقه دارم زبانم خیلی خوبه معدلم ۲۰ وقتی قدم ۱۵۷ هس هیچ راهی نیس؟

    • پیام اصلانی

      سلام خسته نباشید
      آیا رشته مهمان داری هواپیما معدل چند به بالا میخاد بدون کنکور

    • reza

      ممنون از سایت بسیار خوب و توضیحات شفافتون خیلی روشن بود پیج مهمانداری اینستام خیلی خوبه دوستان حتما سر بزنید

    • باران

      سلام خسته نباشید ببخشیدیه سئوال داشتم من همه شرایطو دارم قیافمم ازخودم تعریف نمیکنم ولی خیلی خوشگله ۱۸ سالمم هست ولی قدم۱۵۳و بسیار عااااااشق این شغلم میخواستم بدونم آیا قدم واقعا مانع از ثبت نامم میشه؟؟؟؟

    • بدون نام

      سلام من امسال میخوام تعین رشته کنم گیر کردم بین مهمانداری روانشناسی فدم ۱۵۷ میشه لطفا کمکم کنید ممنون میشم

    • مریم

      سلام سن من 17است میخواستم بپرسم باید کما برم
      لطفا منو راهنمایی کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج