adexo3
۸۶۱۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پيش از هر كاري، فكر كنيد!

بهترین آشپزخانه‌ را داشته باشید

آيا پيش از تغيير دكوراسيون آشپزخانه خود و رسيدگي به آن، به دليل اين كار فكر كرده‌ايد؟ آيا مي‌دانيد به چه لوازم و اشيايي علاقه داريد و دوست داريد آنها را حفظ كنيد و كدام وسيله يا شيء را مي‌خواهيد هرچه زودتر دور بريزيد؟

بهترین آشپزخانه‌ را داشته باشید

بهترین آشپزخانه‌ را داشته باشید

  • پيش از هر كاري، فكر كنيد

آيا پيش از تغيير دكوراسيون آشپزخانه خود و رسيدگي به آن، به دليل اين كار فكر كرده‌ايد؟ آيا مي‌دانيد به چه لوازم و اشيايي علاقه داريد و دوست داريد آنها را حفظ كنيد و كدام وسيله يا شيء را مي‌خواهيد هرچه زودتر دور بريزيد؟ اگر نه حتما به آن فكر كنيد و فهرستي كوتاه از آنچه مي‌خواهيد انجام شود تهيه كنيد. اين كار مي‌تواند به مقدار زياد در وقت شما صرفه‌جويي كند.


بهترین آشپزخانه‌ را داشته باشید


  • تعيين جاي قرار‌گيري

جاي تجهيزات و وسايل مختلف را در بهترين حالت انتخاب كنيد. براي نمونه، ماشين ظرف‌شويي بايد نزديك به كابينت مخصوص ظروف و قاشق و چنگال قرار داده شود تا چيدن ظرف‌هاي شسته شده و انتقال آنها از ماشين به جاي اصلي‌شان دشوار نباشد.


بهترین آشپزخانه‌ را داشته باشید


  • فضاي ذخيره‌سازي

براي رسيدن به بيشترين و بهترين حالت ذخيره‌سازي، براي فضايي كه در دسترس داريد، وقت بگذاريد. اگر از محدوديت فضا رنج مي‌بريد، مي‌توايند با ايده‌هاي خلاقانه گنجايش فضاي‌تان را به نحو چشم‌گيري افزايش دهيد.


بهترین آشپزخانه‌ را داشته باشید


  • فضاي آماده‌سازي

فضاي آماده‌سازي غذا، اصلي‌ترين بخش هر آشپزخانه به شمار مي‌رود. اين فضا كه معمولا در سطح بين سينك ظرفشويي و گاز قرار دارد، بايد ابعاد مناسب (معمولا در حدود 90سانتي‌متر) و همچنين روشنايي كافي داشته باشد. سازماندهي و قراردادن وسايل و اشياء مورد نياز (از قبيل تخته گوشت، ظروف مخصوص مخلوط كردن مواد غذايي و انواع ادويه‌جات) نيز در كابينت‌هاي پاييني سطح آماده‌سازي بسيار مهم است. بهترين حالت اين است كه ظروف، لوازم و مواد مورد نياز براي آماده‌سازي، در كابينت موجود در آن فضا قرار داده شود.


بهترین آشپزخانه‌ را داشته باشید


  • نورپردازي

نورپردازي در دكوراسيون همه قسمت‌هاي خانه اهميت بسيار دارد و آشپزخانه نيز از اين امر مستثنا نيست. نور‌پردازي كامل و كافي، آشپزخانه شما را دلباز و وسيع نشان مي‌دهد و به اين ترتيب، كار در آشپزخانه برايتان ساده‌تر مي‌شود

  • بودجه

با در نظر گرفتن بودجه‌اي قطعي و روشن در ذهن خود شروع كنيد. اين كار سبب مي‌شود تا بتوانيد لوازم و وسايلي را كه با بودجه شما هماهنگي دارند، به راحتي بخريد و برنامه‌ريزي خود را طبق آنها پيش ببريد.


بهترین آشپزخانه‌ را داشته باشید


  • لوازم و تجهيزات

جستجو و تحقيق دوباره، بهترين روش براي انتخاب بهترين گزينه در ميان تنوع بي‌شمار موجود در بازار است. ابتدا طرحي خام از نيازهاي خود و وسايل لازم براي برآوردن اين نياز‌ها در آشپزخانه را تهيه كنيد و بر مبناي آن و همچنين با در نظر گرفتن بودجه خود به انتخاب و خريد اقدام كنيد.


بهترین آشپزخانه‌ را داشته باشید


  • كشوها

كشوها جداره بلندتري نسبت به طبقه‌ها و قفسه‌ها دارند و از اين رو مي‌توانند فضاي بيشتري را براي ذخيره‌سازي در اختيار شما قرار دهند. هرچه جداره اين كشو‌ها را بيشتر در نظر بگيريد عمق آنها و همچنين گنجايش آنها براي ذخيره‌سازي بيشتر خواهد شد.

  • نصب هود

وجود هود در آشپزخانه بر سالم‌تر شدن فضاي آشپزخانه كمك مي‌كند.


بهترین آشپزخانه‌ را داشته باشید


  • نگهداري از وسايل

اگر قصد داريد وسايل و لوازم آشپزخانه را در آينده بفروشيد، آنها را ساده نگه‌داريد؛ يا اگر آنها را براي خودتان تزئين و طراحي مي‌كنيد، طوري اين كار را انجام دهيد كه تا سال‌ها برايتان جذاب و دوست‌داشتني باشد.

  • منوهاي غذايي

اگر به دليل مشغله زياد وقت چنداني براي آشپزي نداريد و ناچاريد بيشتر از بيرون غذا سفارش بدهيد، پس بايد جاي مناسبي را براي قرار دادن منو‌هاي غذايي مختلف در آشپزخانه خود در نظر بگيريد كه هر بار براي سفارش غذا دنبال آنها نگرديد.


بهترین آشپزخانه‌ را داشته باشید


  • سطوح كانتر

انتخاب يك ماده مرغوب و با كيفيت براي سطح كانتر كه علاوه بر كيفيت و ماندگاري، جذابيت و زيبايي نيز داشته باشد، بسيار مهم است. در انتخاب ماده سطح كانتر، دقت و وقت بيشتري را صرف كنيد.


بهترین آشپزخانه‌ را داشته باشید


  • ديوار بين كابينت‌هاي تحتاني و فوقاني

براي پوشش اين قسمت از ديوار آشپزخانه كه نقش تاثير‌گذاري بر جلوه دكوراسيون آشپزخانه دارد، جنسي را انتخاب كنيد كه علاوه بر زيبايي و تناسب با سبك و رنگ دكوراسيون آشپزخانه، به راحتي نيز تميز شود و چربي و كثيفي را به خود جذب نكند.


بهترین آشپزخانه‌ را داشته باشید


  • تهويه

از وجود يك تهويه خوب در آشپزخانه خود مطمئن شويد. وجود تهويه قوي و خوب در آشپزخانه سبب مي‌شود تا بخار و چربي به جاي اينكه روي كابينت‌ها و ديوار بنشيند، به بيرون كشيده شود و فضاي آشپرخانه شما سالم و براي مدت زيادي تميز بماند.

  • قفسه‌هاي توكار

به جاي اينكه قفسه‌ها و طبقه‌هاي ايستاده را روي سطح كانتر قرار دهيد و اشياء دم‌دستي و مورد استفاده خود را داخل آنها بگذاريد، به طراحي قفسه‌ها و طبقات توكار اقدام كنيد تا با اين كار بر زيبايي دكوراسيون آشپزخانه خود بيافزاييد و جلوه‌اي منظم و مدرن به آن ببخشيد.

  • پريزهاي برق

به اين فكر كنيد كه ممكن است به چند پريز برق در آشپزخانه، همزمان با هم نياز پيدا كنيد. پريزهاي برق در آشپزخانه بايد در دسترس و تعداد آنها به مقدار لازم باشد. بنابراين سيم كشي آشپزخانه نيز بايد كامل و اصولي انجام شود.

  • آويز‌هاي ديواري

آويزهاي ديواري متعدد از جنس استيل ضد زنگ مي‌تواند امكان استفاده بهينه از فضاي ديوار را به شما بدهد تا بتوانيد با آويختن اشياء و لوازم پر استفاده روي آن، هم بهتر و بيشتر از فضا استفاده كنيد و هم بر مدرن شدن جلوه دكوراسيون آشپزخانه خود بيافزاييد.

  • كشوي اشياء كم استفاده

كشويي را در آشپزخانه به اشياء و لوازم كم استفاده و لوازمي كه حتي ممكن است هرگز از آنها استفاده نشود اختصاص دهيد و آنها را از اشياء پر‌مصرف جدا سازيد تا بدانيد در زمان‌هايي كه به آنها نياز پيدا مي‌كنيد كجا بايد دنبال آنها بگرديد.


بهترین آشپزخانه‌ را داشته باشید


  • كشوي قابلمه‌ها

اهميت حضور كشو‌هاي بسيار عميق و بزرگ را در آشپزخانه ناديده نگيريد. اين كشوها براي قرار دادن قابلمه‌ها و ماهي‌تابه‌ها بسيار ايده‌آل و مناسبند.

  • سادگي را سرلوحه قرار دهيد

براي بطري‌ها و قوطي‌هاي مواد غذايي كه قرار است در كابينت‌ها قرار گيرد، انواع شيشه‌اي و ساده را در نظر بگيريد تا هم فضاي داخل كابينت شلوغ و ناخوشايند جلوه نكند و هم پيدا كردن مواد مورد نظر برايتان راحت‌تر باشد. البته براي قوطي‌هايي كه قرار است روي سطح كانتر قرار گيرند، مي‌توانيد از انواع دكوراتيو و رنگي آن استفاده كنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

بهترین آشپزخانه‌ را داشته باشید


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج