adexo3
۱۲۸۸۱۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

اولین تماس ویدئویی تاریخ در ۷۸ سال پیش

رویای ارتباط تصویری از دیر باز ذهن انسان را به خود مشغول کرده بود، ریشه این خیال‌پردازی‌ها به قرن ۱۸ میلادی بر میگردد و انسان‌های آن روزگار زمانی را پیش‌بینی می‌کردند که بتوانند صدا و تصویر افراد را از فاصله‌های دور دریافت کنند.

فارنت: رویای ارتباط تصویری از دیر باز ذهن انسان را به خود مشغول کرده بود، ریشه این خیال‌پردازی‌ها به قرن ۱۸ میلادی بر میگردد و انسان‌های آن روزگار زمانی را پیش‌بینی می‌کردند که بتوانند صدا و تصویر افراد را از فاصله‌های دور دریافت کنند. جالب اینجاست بدانید که تاریخچه اولین تماس ویدئویی به ۷۸ سال پیش برمی‌گردد، دهم اسفند ماه سال ۱۳۱۴ شمسی آلمانی‌ها موفق به برقراری اولین تماس ویدئویی دوطرفه شدند.

اولین تماس ویدئویی تاریخ در 78 سال پیش

برای برقراری این تماس تلفنی ویدئویی از راه دور که توسط اداره پست آلمان انجام شده بود بیشتر از ۱۶۰ کیلومتر کابل کواکسیال ببین دو شهر برلین و لیپزیگ (Leipzig) کشیده شده بود. پس از مدتی قسمت‌های مختلفی در هر دو شهر برای اینکار مشخص شدند و مسیر‌های بیشتری کابل کشی شد تا پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد.

اولین تماس ویدئویی تاریخ در 78 سال پیش

البته انصافا باید گفت که تکنولوژی به کار رفته توسط آلمانی‌ها برای برقراری تماس تلفنی در آن زمان در نوع خود مثال‌ زدنی بود. تماس‌های تصویری با سرعت ۲۵ فریم بر ثانیه بر روی صفحه‌ای از جنس لامپ اشعه کاتدی (cathode ray) قابل مشاهده بود. این صفحه نمایش از ۱۷۲ ردیف تشکیل شده بود که اگر بخواهیم با واحد پیکسل امروزی محاسبه کنیم معادل ۴۰،۰۰۰ پیکسل می‌باشد و ابعادی به اندازی صفحه نمایش ساعت داشت.

البته تماس تصویری از راه دور در آن زمان ارزان تمام نمی‌شد و یک تماس ۳ دقیقه‌ای معادل با ۱/۱۵ حقوق هفتگی یک کارمند آلمانی در آن زمان بود. برقراری تماس نیز به این راحتی‌ها نبود و برای اینکار باید از قبل با اداره پست هماهنگ می‌شد و در ساعت مقرر به کیوسک مربوطه مراجعه می‌کردند.

متاسفانه این سرویس عمر کوتاهی داشت چرا که با شروع جنگ جهانی دوم در سال ۱۳۱۹ شمسی سرویس ارتباط تصویری از راه دور آلمان نیز به کار خود پایان داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      فتوشاپه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج