adexo3
۳۵۵۱۷۳
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

آن سوی دیگر اینترنت، وب پنهان - وب تاریک!

"دیپ وب" در طی چند سال اخیر به دلایل اشتباه توجه زیادی را به سمت خود معطوف کرده و بدنام شده است. اما در مورد اهداف آن اشتباهات زیادی وجود دارد. "دیپ وب" اصلاح جستجو برای دسترسی محتویات موجود روی اینترنت (وب) است که با موتورهای جستجوگر کنونی نظیر گوگل و بینگ و یاهو و ... قابل دسترسی نیستند.

وب سایت ویدوآل: "دیپ وب" در طی چند سال اخیر به دلایل اشتباه توجه زیادی را به سمت خود معطوف کرده و بدنام شده است. اما در مورد اهداف آن اشتباهات زیادی وجود دارد. "دیپ وب" اصلاح جستجو برای دسترسی محتویات موجود روی اینترنت (وب) است که با موتورهای جستجوگر کنونی نظیر گوگل و بینگ و یاهو و ... قابل دسترسی نیستند.

این سایت‌ها موتورهای جستجوی مرسوم فقط برای جستجوی در سطح اینترنت یا همان "سِرفِس وب" کاربرد دارند. خب؛ تمام چیزهایی که شما با یک موتور جستجوی معمولی جستجو می‌کنید تقریبا فقط ۵ درصد کل مطالب در دسترس و آنلاین است. بقیه‌ی ۹۵ درصد فقط از طریق "دیپ وب" قابل جستجو است.

اگر چه این یک فقط تخمین است اما همانطور که "دیپ وب" (بخش غیرقابل جستجو بوسیله‌ی موتورهای جستجوی معمولی) و "سِرفِس وب" (بخش قابل جستجو با موتورهای جستجوی معمولی) به طرز مضحکی و با سرعت زیادی در حال رشد هستند؛ اما این نشان از آن دارد هنگامی که شما در حال جستجو با موتور جستجوی گوگل هستید؛ فقط در حال خراشیدن سطح اطلاعات موجود هستید؛ چیزی که فکر کردن به آن هم بسیار ترسناک است!

بنابراین چه اطلاعاتی در "دیپ وب" وجود دارد که از طریق جستجوی گوگل قابل دسترسی نیستند؟ خب؛ این شامل پایگاه‌های اطلاعاتی، صفحات مستقل و اسناد شبکه‌های خصوصی مانند محتویات آموزشی، روزنامه‌ها و دیگر محتویات قانونی که صاحبان آن‌ها تصمیم به مخفی کردن آن‌ها گرفته‌اند؛ می‌شود.

این سایت‌های فهرست‌بندی نشده جایی ثبت نشده و بوسیله‌ی هیچ کدام از موتورهای جستجو قابل جستجو نیستند. اگر شما از یک پایگاه اطلاعاتی مانند (پایگاه اطلاعاتی) شرکت خود استفاده کنید احتمال این‌که از "دیپ وب" استفاده کرده‌اید بسیار زیاد است. بنابراین, همانطور که می‌بینید؛ "دیپ وب" استفاده‌های کاملا" قانونی و گستره‌ی فعالیت خودش را بوسیله‌ی شرکت‌های مختلف دارد و نباید با "دارک وب" اشتباه گرفته شود.

"دارک وب" هنگامیست که شما به هزارتوی شبکه‌ها در دیپ وب (یا همان اعماق وب) می‌روید و اینجاست که خیلی چیزها در جریان است! راه اصلی راه‌یابی به آن از طریق شبکه‌ای به نام "تور" است ؛ با علامت یک پیاز - مرورگری است که به شما امکان دسترسی مخفیانه به وب سایت‌هایی که به .onion ختم می‌شوند را می‌دهد.

این وب سایت‌ها با دامنه‌های (آدرس‌هایی) که به .onion ختم می‌شوند؛ اولین بار در اواخر دهه‌ی ۹۰ بوسیله‌ی مرکز تحقیقات نیروی دریایی آمریکا؛ به عنوان راهی مخفیانه برای انتقال اطلاعات حساس - با استفاده از لایه‌های مختلف رمزگذاری شده و ایمن برای جلوگیری از ردیابی کاربران آن؛ ساخته شدند.

امروزه شبکه‌ی "تور" کابردهای (خاص) خود را دارد. برای مثال؛ افرادی که در جوامع دیکتاتوری زندگی می‌کند و یا به دلایل منطقی نمی‌خواهند فعالیت‌های آن‌ها بوسیله دولت پیگیری و ردیابی شود از "تور" برای مخفی سازی فعالیت‌هایشان استفاده می‌کنند.

اما متاسفانه بدلیل ناشناس بودن (و عدم ردیابی) تور ؛ در طی ده سال اخیر از آن در بازار سیاه و فعالیت‌های غیر قانونی استفاده شده است. یکی از مشهورترین این سایت‌ها؛ سایت خرید و فروش آنلاین مواد مخدر "سیلک رُود" بود که در سال ۲۰۱۱ راه اندازی و به عنوان سایت اصلی خرید و فروش مواد مخدر؛ یکی از پربازدیدترین سایت‌های "دیپ وب" بود که با بهره‌گیری از سیستم پرداخت "بیت کوین" ردیابی کابران آن‌را بسیار سخت می‌کرد. این سایت در سال ۲۰۱۳ بعد از یک جستجوی طولانی برای پیدا کردن صاحبش آقای راس آلبریت بسته شد و بعد از بسته شدن (سایت) در یک حراجی به قیمت ۱.۲ بیلیون دلار بفروش رسید که ۸۰ میلیون دلار آن به آقای راس رسید!

اما "دارک وب" یا همان (لایه‌های پنهان و تاریک اینترنت) چیزهایی فراتر از فروش مواد مخدر را در خود جای داده است. چیزهایی همانند: کارت‌های شناسایی و پاسپورت‌های جعلی؛ سلاح‌های گرم، مواد منفجره، مواد شیمیایی و ویروس‌های کامپیوتری که برای به خطر انداختن امنیت و هک کردن اطلاعات شخصی کاربرد دارند. شما همچنین می‌توانید اطلاعات شخصی افراد را خریداری کنید! احتمال میرود که اطلاعات شخصی افراد مهم و سرشناس مانند رییس جمهورها و نخست وزیران کشورها نیز آنجا پیدا شوند! اما مثال‌هایی از چیزهای نگران کننده‌ی دیگر که می‌توان آنجا پیدا کرد: دستورالعمل پخت یک زن است! اصلا" شوخی هم نیست! دستور کامل پخت یک انسان!

شما همچنین می‌توانید مقادیر بیشماری کالاها و اسکناس‌های جعلی خریداری کنید. همچنین می‌توانید قاتل اجیر کنید! البته این سرویس‌های (اجیر کردن قاتل) مطمئن نیستند و ممکن است کلاهبرداری باشند. اما یکی از نگران کننده‌ترین چیزها آن‌جا (در دارک وب) شکنجه‌ی گسترده‌ی حیوانات و انسان‌ها با نام "رِد رووم" یا اتاق‌های قرمز است. اتاق‌های قرمز مکان‌هایی هستند که بعضی افراد برای شکنجه دیگران پول پرداخت می‌کنند و روش‌های شکنجه را نیز انتخاب می‌کنند و از طریق وب کم زنده تماشا می‌کنند!

اما یکی دیگر از فعالیت‌های "دارک وب" (یا همان لایه‌های مخوف اینترنت) که حتی نمی‌خواهم به آن اشاره کنم ولی مجبور هستم؛ سایت‌های سوءاستفاده کودکان است. گفتن این حقیقت بسیار باعث عصبانیتم می‌شود اما متاسفانه در این کره خاکی افرادی وجود دارند که از هیچ چیز بجز تماشای رنج و زجر دیگران لذت نمی‌برند!

به ما انسان‌ها نعمت زندگی داده شده است تا از آن استفاده کنیم و جهانی بهتر بسازیم نه اینکه زندگی انسان‌های دیگر و حیوانات را هم روانی و هم جسمی شکنجه کنیم و از بین ببریم! اما خوشبختانه بعضی از کشورها بخش جرایم رایانه‌ای را با تمرکز اصلی روی محدود کردن حلقه‌های جرم و جنایت و سوءاستفاده از کودکان راه اندازی کرده‌اند.

بنابراین پاسخ به این پرسش که: چه چیزهایی می‌تواند در "دیپ وب" پیدا شود؟ همه چیز است! (هر چیز که فکرش را بکنید!) حتی تروریست‌هایی مانند (گروه) داعش از آن برای ارتباط مخفیانه با یکدیگر استفاده کردند. اگرچه اخیرا یکی از وب سایت‌های این گروه توسط افراد مرتبط با هکرهای ناشناس هک شد!

بنابراین چرا نمی‌توان "دارک وب" را از دسترس خارج کرد؟ خب؛ باید بگوییم که اصلا کار آسانی نیست! بدلیل اینکه (دارک وب) قسمت سیاه و تاریک "دیپ وب"‌ی است که بسیار مفید و پر کاربرد است و از دسترس خارج کردن آن به دلیل عدم توانایی در ردیابی (شبکه) "تور" به همین سادگی عملی و امکان‌پذیر نیست! همچنین پول و سرمایه و نیروی متخصص زیادی برای بستن آن مورد نیاز است. بنیان گذار وب سایت "سیلک رود" فقط بخاطر بر جای گذاشتن رد پا و جستجو در "سرفس وب" (سطح وب) توسط سازمان اطلاعات آمریکا؛ اف بی آی دستگیر شد و سایت بخاطر بازرسی‌های بعدی توسط اف بی آی بسته شد و هنوز جز اسرار آن‌هاست.

پس هنگامی که با خیال راحت مشغول وب‌گردی در "دارک وب" هستید و خیال‌تان از بابت ردیابی راحت است؛ توجه داشته باشید هر کلیک (بر روی چیزهایی که نباید) می‌تواند عواقب بسیار بدی برای شما فراهم آورد! برای این‌که شما نمی‌دانید چه کسانی می‌توانند سیستم شما را هک کنند و داستان‌های هک کردن وب‌کم‌های دیگران بی شمار هستند!

بنابراین؛ "دیپ وب" استفاده‌های (خاص) خود را دارد ولی این "دارک وب" است که مشکل ساز است! و در آخر امیدواریم این ویدیو شما را به رفتن به (هزارتوی) "دارک وب" تشویق (ترغیب) نکرده باشد. بخاطر این‌که هدف این ویدیو چیز دیگری بوده است. امیدوارم از این ویدیو لذت برده باشید!


در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
آن سوی دیگر اینترنت، وب پنهان - وب تاریک!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سجاد

      عجب!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج