adexo3
۹۳۷۸۶
۲۰ نظر
۵۰۴۶
۲۰ نظر
۵۰۴۶
پ

تصاویری دردناک از شکار سنجاب در چیتگر

آنها در پارک چیتگر تهران با فاصله نه چندان زیاد از مقر اصلی سازمان حفاظت محیط زیست و البته احتمالا در چند قدمی نیروهای انتظامی و انتظامات با خیال راحت به شکار انواع و اقسام حیواناتی که می بینند می پردازند و در همان جا عکس یادگاری می گیرند و عکس ها را بدون هراس از احتمال پیگرد قضایی در سایت منتشرمی کنند!

عصرایران: آنها در پارک چیتگر تهران با فاصله نه چندان زیاد از مقر اصلی سازمان حفاظت محیط زیست و البته احتمالا در چند قدمی نیروهای انتظامی و انتظامات با خیال راحت به شکار انواع و اقسام حیواناتی که می بینند می پردازند و در همان جا عکس یادگاری می گیرند و عکس ها را بدون هراس از احتمال پیگرد قضایی در سایت منتشرمی کنند!

عکس ها واضح است و دلخراش. چند جوان تهرانی در پارک چیتگر تهران که بخشی از زمین های شهری تهران یعنی جایی با فاصله نه چندان زیاد از مقر اصلی سازمان حفاظت محیط زیست و البته احتمالا در چند قدمی نیروهای انتظامی و انتظامات با خیال راحت با حمل اسلحه های "پی اس پی " - اسلحه هایی بدون صدا ولی با قدرت کشندگی بالا برای حیوانات - با خیال آسوده وارد پارک شده و به شکار انواع و اقسام حیواناتی که می بینند می پردازند و در همان جا عکس یادگاری می گیرند و عکس ها را بدون هراس از احتمال پیگرد قضایی در سایتی - که نامش نزد سایت عصر ایران محفوظ است - منتشرمی کنند!

این سایت حتی از این هم فراتر رفته و برای این کار غیر قانونی و غیر انسانی خود عضو گیری هم می کند تا با هم قرار های دسته جمعی برای رفتن به شکار بگذارند!

به علاوه این، اقداماتی چون آموزش شکار و خرید و فروش اسلحه شکاری نیز در سیاهه اقدامات این سایت ثبت است!

سایت عصر ایران در راستای وظیفه ذاتی خود در گام نخست تنها درباره این قبیل اقدامات زشت و غیر انسانی که در همین شهر تهران و در "بیخ گوش" نهادهای مسئول در پایتخت کشور صورت می پذیرد، چهره این افراد را نمایش نمی دهد.

این گزارش صرفا یک اطلاع رسانی است و سایت عصر ایران هنوز اطلاع ندارد آیا مقامات مسئول با این افراد متخلف که هم مایه رنج و عذاب حیوانات بی زبان اند و هم به طبیعت و محیط زیست بشر که سهم مشای تک تک انسان های روی زمین است، دست درازی می کنند، برخورد کرده اند یا نه !؟

اما از در دسترس بودن سایت رسمی این جریان می شود حدس زد که شاید این متخلفان قانون و طبیعت همچنان به این قبیل اقدامات زشت خود ادامه می دهند.

بدیهی است این گزارش کوتاه علاوه بر نیت اطلاع رسانی به شهروندان تهرانی و مخاطبان عام سایت ، می تواند رونوشتی باشد برای مسئولان ذی ربط در سازمان حفاظت از محیط زیست و نیروی انتظامی تا به وظیفه قانونی خود در پیگرد این متخلفان عمل کنند.

تصاویر واقعی این افراد و آدرس سایت آنها در اختیار سایت عصر ایران محفوظ است.

6 عکس زیر در تاریخ 15 آذر 1391 روی وب سایت آنها منتشر شده است

تصاویری دردناک از شکار سنجاب در چیتگر

تصاویری دردناک از شکار سنجاب در چیتگر

تصاویری دردناک از شکار سنجاب در چیتگر

تصاویری دردناک از شکار سنجاب در چیتگر

تصاویری دردناک از شکار سنجاب در چیتگر

تصاویری دردناک از شکار سنجاب در چیتگر

آخرین عکس شکار این گروه که در سایت منتشر شده است

تصاویری دردناک از شکار سنجاب در چیتگر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیطون

      اسگول به تمام معنا.احمقا فکر کردن شیر زدن
      :((

      پاسخ ها

      • ميلاد

        واقعا اينا تو زمان ناصرالدين شاه گير كردن!

    • شیطون

      اسگول به تمام معنا.احمقا فکر کردن شیر زدن
      :((

    • شادی

      اگه میخایید قهرمان بشید برید شیر شکار کنید نه موش.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اه برا چی شیر اون مگه جون ندارن چقدر بیشعوری

    • الی

      وحشیا... دشمنای طبیعت... انسان نماها... اه اه حالم بد شد! :-(

    • محراب

      من از نویسنده مطلب تقاظا دارم مطب را کامل بگذارند!!!
      چون حقیقت به این گونه ای که مطرح کردن نبوده!و همون موقع توی همون سایتی که ایشون(نویسنده این خبر)ازش شناخت کاملی هم نداره این مورد مطرح شد و با انتقاد شدید **تمامی** اعضاش روبه رو شد و همون شخص مسئول بشدت پشیمون شد و دیگه چنین کاری نکرد.
      و درضمن کار اشتباه یک فرد را نمیشه به یک مجموعه تعمیم داد دوستان.
      موفق و سربلند باشین

    • بدون نام

      حق به این دوستان نمیدم برای شکار سنجاب. از طرفی خودشونم از این کار ناراحت بودند و اینو هم اعلام کردند.
      همه ما اشتباهاتی میکنیم.
      ولی کسی که گفته شکار شیر باید به یاد البرز ایران بیفته و از حرفش خجالت بکشه. اینم موش نیست سنجابه و سنجاب خیلی زیاده.
      دشمن طبیععت هم کسانی هستند که آسیبهای غیر قابل بازگشت به طبیعت میزنند. با کشتن یه سنجاب طبیعت نابود نمیشه.
      جوگیر نشید لطفا. عاقل باشید و خودتون فکر کنید.

      پاسخ ها

      • علی

        همه ما اشتباه می کنیم و با همین اشتباهاتمون محیط زیست و همه حیوانات طبیعت ایران از جمله پلنگ ، یوز پلنگ، کل ، آهو ، جبیر و ... رو از بین می بریم واقعا جای بسی تاسف

    • بی کـــار

      بابا اسنایپـــــــــر :|

    • علی

      اقای نویسندهو
      دروغگوی بزرگ،این عکسها مال چیتگر نیست و ومال ورامین هست،این دو شخصی هم که این سنجاب رو زدند بشدت توسط بقیه مواخذه شدند و همونجائی که عکسهارو قرار داده بودند حق مطلب ادا شده و فهمیدند کار اشتباهی کردند/
      حالا شما با انتشار بدون اجازه این تصاویر و گفتن دروغ باعث تحریک بیجای سازمانهای وابسته میشید با یک دروغ برای بازار گرمی تو سایتتون کلی مشکل ببار میارید،اگر تا 72 ساعت این مطلب تصحیح و حقیقت اون گفته نشه یا حذف نشه افراد حاضر در این عکس هم شکایتی مبنی بر دروغ بودن اخبار شما تنظیم میکنند.حالا خود دانید

    • ali

      اقای نشر دهنده با استفاده از دروغ قصد در تخریب سایت نکنید،انجمن مذکور تلاش زیادی برای فرهنگ سازی شکار و تیراندازی کرده،با اعدام فرد خاطی کسی عبرت نمیگیره بلکه با توجیه اون فرد میشه بقیه رو هم از این کار منع کرد تو همون سایتی که نام بردید خیلی از افراد این عمل رو محکوم کردند وخود فرد متوجه اشتباهش شد،بعد از یکسال زمان یادتون افتاده که یکی اینکارو کرده؟دیر جنبیدی عزیزم بچه ها زودتر توجیهش کردند و دیگه ازینکارها نمیکنه،انجمن مذکور خیلی مطالب درمورد محیط زیست داره،کلی فرهنگ سازی کرده،کلی زحمت کشیدن،حالا با اینکارتون زحمات اونهارو هدر ندید

    • aliana

      بنظرم کار پسندیده ای این نویسنده انجام نداده واقعا متاسفم از این نوع خبرنامه ها که فقط بدنبال داغ کردن تنور به هر قیمتی هستند
      من مدیر اون انجمن هستم و این موضوع مال بیشتر از یکسال هست و نویسنده هم بخوبی این موضوع را میداند (لااقل امیدوارم به عمد نادیده نگرفته باشد) اینها تازه تفنگ بادی خریده بودند که توی اون انجمن هم بهشون تذکر و اخطار داده شد و اینها هم پذیرفتند و از رفتار خودشون هم معذرت خواهی کردند دیگه چه لزومی داره الان بعد از گذشت یکسال و اندی این عکسها را از آرشیو انجمن ما بیرون بکشید و با آبروی مردم بازی کنید .
      جا داره نویسنده محترم از اینکه برای سرقت این عکسها از آرشیو انجمن با نیرنگ عضو شده اند معذرت خواهی کنند و توضیح و تصحی لازم را نیز در حق مطلب ادا کند .

    • علی یا kooshan

      من هم عضو این سایتم و این مباحث برای سال پیش هست و قبلا تذکرات لازم بهشون داده شده و اونا از کارشون پشیمون شدن و ... و کار شما زشت تر از اون ها است که عضو سایت شدین و از ارشیو این عکس ها را برداشتین و بدون اجازه ازشون استفاده کردین و نباید با ابروی مردم بازی کرد برای این که خبر داشته باشین.البته با توجه به فراخور مورد.

    • بدون نام

      شمایی که با این جدیت با این موضوع بر خورد میکنید بهتره کمی اطلاعات در این مورد داشته باشید و بعد اظهار نظر کنید
      در وهله ی اول شما بدونید که اسم این سلاح ها پی سی پی هستش نه پی اس پی ثانیا این تفنگ ها که توی عکس ها هستن اصلا پی سی پی نیست و البته پی سی پی ها هم , هم رده ی تفنگ های بادی محسوب میشن و همچین قدرت کشندگی بالایی ندارند و پس الکی شلوغش نکنید
      دوما به این کاربران اخطار لازم داده شده و به نظر من اینجور رفتار ها بیشتر از روی نادانی و بی اطلاعی این افراد هستش تا این که قصد خاصی داشته باشن بهتره ما شروع به اطلاع رسانی بکنیم تا این که ابروی هم رو ببریم و البته کار شما خیلی زشت تره اخه این خاله زنک بازیا چیه ؟؟؟؟ شما بگو چند تا سنجاب و قورباغه و .... روزانه در چیتگر به خاطر تصادف با دوچرخه ها جونشون رو از دست میدن ( من خودم یه شب داشتم با یه حیوون که مثل روباه بود تصادف میکردم)
      ولی اون عکس اخر که تصویر شکار دو کبوتر هستش که خود شکارچی با توجه سلاحش حتما پروانه ی شکار داشته که دست به شکار زده و حالا محیط زیست اومده اجازه ی شکار این پرنده رو به صاحب تفنگ صادر کرده حالا شما اینجا کاسه ی داغ تر از اش شدید !؟ دیگه اون اخری هم الکی چاشنی کردی ؟ چی تو اون عکس غیر اخلاقیه !؟
      خود شکار هم در دین مبین اسلام مشکلی نداره حالا شما میخای بگی اسلامم درست نیست و شکار کلا غیراخلاقیه !؟ پس اون گوشت گوسفند یا مرغی که من و شما میخوریم از کجا تامین میشه !؟ خوب مسلما کشتار حیوانات حلال گوشت برای مصرف شخصی اونم در فصل شکار به هیچ عنوان مشکل نداره.حالا چه اون حیوون در دامداری پرورش پیدا کنه چه تو دامن طبیعت
      شما بهتره به فکر اون شکارچی های غیر قانونی باشی که اون تفنگی که با جواز هشت ملیون تومن پولشه رو با مبلغی ناچیز میخره و شروع میکنه به کشتن ببر و گراز و انواع پرنده و پستان دار در خطر انقراض و ......
      برای نمونه چند موردش رو ذکر میکنم ببینم جوابی دارید ؟!
      1- البرز
      2- اون پلنگی که لاشه ی سوختش پیدا شد
      3- اون گوزن زرد ایرانی که با شلیک گلوله ی خفیف کشته شد
      4- ببری که توسط سک های شکاری کشته شده
      5- اون گرازی که به جرم خوردن 2 خوشه انگور در مازندران زیر ضربات چماق جون داد
      6- کفتار راه راهی که تو اصفهان کشته شد
      7- اون خرس ماده و بچه هاش که سلاحی شدن
      8- قاچاق پرنده های شکاری ایران که به صورت زنده به کشور های دیگه صادر شدن
      9- محیط بان های عزیزی که به دست شکارچی های غیرقانونی زخمی شدن اونم به وسیله ی کارد و تبر
      شما حریف اونا نیستی و چسبیدی به سنجاب ؟!

    • بهروز

      خيلي خبر خوبي بود ...
      اره آمدي جانم به قربانت ولي حالا چرا!؟
      بعد دوسال ياد اون سنجاب بيچاره افتادي
      پس بهتره بعد از عناوين : سرگرمي

    • مردم

      آشغالای شکارچی همه چیرو منقرض کردین

    • بدون نام

      یعنی همش یه سنجاب تو چیتگر بود و دیگه منقرض شد !؟؟! خخخخ

    • jojo

      واقعا که!!!!! بی فرهنگا!!!! اخه اون سنجاب بدبخت چه اسیبی بهتون میرسوند!!!!!!! جو گیرا !!! تازه به دوران رسیده ها!!! اه اه اه !!1 دوستان اگه میشه نظرات طولانی ننویسین چون کسی نمیخونه!!!!!!

    • sina

      اینا دیگه کی اند؟ اون سنجاب نه گوشتش قابل خوردن نه اینکه زنده گرفته شده بود بنابرای فقط برای تفریح جون یه حیوون رو گرفتند در ثانی اون دوتا کبوتر مگه چقدر گوشت دارند که حاضر شدند ازبین ببرن یعنی اینقدر گرسنه ودر مونده بودند در اسلام شکار حلاله البته برای خوراک ودر صورت نیاز وبه اندازه سیر کردن شکم نه برای تفریح وخوش گذرانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج