adexo3
۹۴۶۱۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

طنز؛ مناظره غرضی و زیباکلام

با توجه به اینکه محمد غرضی، صادق زیبا کلام را به مناظره فراخوانده، ما از این تک فرصت حیاتی استفاده کرده و مناظره ای گروهی را با حضور آقایان اکبر ترکان، محمدرضات رحیمی، صادق زیباکلام و محمد غرضی برگزار کردیم.

طنز؛ مناظره غرضی و زیباکلام





همشهری جوان: با توجه به اینکه محمد غرضی، صادق زیبا کلام را به مناظره فراخوانده، ما از این تک فرصت حیاتی استفاده کرده و مناظره ای گروهی را با حضور آقایان اکبر ترکان، محمدرضات رحیمی، صادق زیباکلام و محمد غرضی برگزار کردیم. به خاطر اینکه سوال هم با دو هزاران ساعت - نفر کار کارشناسیِ ما از پیش تعیین شده بود، مجری مناظره را هم همان بنده خدای کنار مرتضی حیدری گذاشتیم که از توی تنگ، فقط این جوری کاغذ می کشید بیرون:

شهیدی فر: [کاغذ اول را می کشد بیرون]

تعجب ما + توضیح فوری و ضروری: خدا شاهد است ما همان بابایی که گفتیم را به عنوان مجری تعیین کرده بودیم! یعنی الان خودمان هم غافلگیر شدیم که چه شکلی شهیدی فر جایگزینش شد!

شهیدی فر: مردم سلام! ما امروز می خوایم مناظره برگزار کنیم. مناظره هم که می دونید چیه؟ آقای غرضی شما که حتما می دونید مناظره چیه؟

غرضی: ببینید! یک زمان هولاکوخان به داداشش قوبلای خان گفت چرا اینقدر بحث می کنی با اینها؟ بزن تو دهنشون و بعد هم گردنشون رو بزن و خلاص! ما اینجا بحث نداریم که. برادرش هم همین کار را کرد. تا اینکه یک روز دوتایی نشسته بودند دیدند اینقدر به جای اینکه با ملتشان حرف بزنند و بحث کنند، سرشان را زیر آب کرده اند که دیگر کسی باقی نمانده و امپراتوری مغول دارد منقرض می شود. بعد از امپراتوری مغول...

طنز؛ مناظره غرضی و زیباکلام

اکبر ترکان : آقایان! بنده که اینجا نشستم، ۲۰۰ تا حکم از رئیس جمهور دارم! بیکار نیستم که. اینطور که آقای غرضی از دوره مغول شروع کرده، تا برسد به دوره معاصر، ۴ سال دوره مسئولیت ما تمامشده رفته پی کارش. آقای شهیدی فر بنده خواهش می کنم شما این یک جا را بی خیال بدیهیات شو! این سوال های بدیهی و مسخره چیه می پرسی؟

محمدرضا رحیمی: واقعا جای بزرگ مناظره گر سده اخیر، بی نظیرترین مرد فرابشری در ۵۰ سال اخیر، جناب آقای دکتر احمدی نژاد خالی۱ واقعا جای همه ما خالی! خدا را شکر آقای ترکان پیش از هرگونه مناظره ای خودشان به چند شغله بودنشان اذعان و اعتراف کردند. من دوتا حکم داشتم پدرم را درآوردند. بنده خدا بقایی ۱۶ تا حکم داشت و دیگر دوستان ما هم در همین مایه ها مسئولیت و حکم داشتند. همین شماها پدر ما را در اوردید. این وسط، قربونی هم غلامحسین ما بود!

شهیدی فر: دوستان! من خواهش می کنم نوبت را رعایت کنید. هنوز سوال ها مطرح نشده، نصف زمان مناظره رفت. ببینید آقای زیباکلام چقدر ساکت و منضبط نشسته سر جایش، یک کلام هم حرف نمی زند. آفرین! آفرین آقای زیباکلام!

زیباکلام : آفرین ندارد! بنده نگرانم باز صحبت کنم بیایند ما را ببرند [برای تجدید گریم!]

ترکان: شما هم باور کردی؟ اینها برای اینکه زیاد حرف نزنی، اینجوری به شما القا کردند. با حرف زدن که گریم آدم به هم نمی خورد!

غرضی: آقا! مردم گشنه ان! ما نشستیم اینجا داریم درباره چی حرف می زنیم؟ الان هی می گن مردن فلانجا در اعتراض به فلان سریال واکنش نشون دادن. من به شما عرض می کنم. اینها را باور نکنید. اینها به خاطر مشکلات اقتصادی اعتراض کردند. آقای ضرغامی به خاطر مشکلات اقتصادی عذرخواهی کرد. او سریال به خاطر مشکلات اقتصادی و تورم متوقف شد. چرا مسائل را طور دیگری تحلیل می کنید؟ چرا بیراهه می روید؟

شهیدی فر: مردم خداحافظ! برمی گردم البته، ولی مردم فعلا خداحافظ! مردم؟

ترکان: آقا! تو چرا یک چیز را ۱۰ بار تکرار می کنی؟ چرا رو مُخ من راه می ری؟ بیا اینجا ببینم ...

[در این لحظه شهیدی فر همانطور که معلوم نشد چه شکلی به جای مجری برنامه ما ظاهر شد، همان شکلی هم ناگهان غیب شد!]
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      یخ کنی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج