adexo3
۱۰۶۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مواظب بلع بچه‌ها باشيد!

يك متخصص كودكان عنوان كرد: «مسموميت‌هاي ناشي از مواد‌مخدر و مسموميت با مواد محرك در ميان كودكان و منتهي شدن برخي از آن‌ها به مرگ، شيوع زيادي دارد.» مسموميت‌ها در گروه سني اطفال شايع است و در برخي موارد با مسموميت‌هاي كشنده در اين گروه سني مواجه مي‌شويم

يك متخصص كودكان عنوان كرد: «مسموميت‌هاي ناشي از مواد‌مخدر و مسموميت با مواد محرك در ميان كودكان و منتهي شدن برخي از آن‌ها به مرگ، شيوع زيادي دارد.» مسموميت‌ها در گروه سني اطفال شايع است و در برخي موارد با مسموميت‌هاي كشنده در اين گروه سني مواجه مي‌شويم. از جمله اين مسموميت‌ها، مسموميت با مواد‌مخدر مانند كراك و متادون است كه در رديف مسموميت‌هاي شايع و خطرناك كودكان قرار مي‌گيرد. وي افزود: «از علائم متداول مسموميت با مواد‌مخدر در كودكان مي‌توان به خواب‌آلودگي، بي‌حالي و شل شدن عضلات، سطحي و كندشدن تنفس اشاره كرد كه ممكن است در موارد شديد، فرد به كما فرو رفته يا جان خود را از دست بدهد، مت‌آمفتامين‌ها مانند شيشه از مواد ايجاد‌كننده اين مسموميت هستند كه با بلع اشتباهي آنها توسط كودك علائم تحريك‌پذيري شديد در كودكان بروز مي‌كند. اين علائم مي‌تواند شامل بي‌قراري، گريه شديد، پرحرفي، افزايش درجه حرارت بدن، تعريق بالا، بي‌خوابي، احساس قدرت، بي‌اشتهايي، توهم، هذيان، ‌رفتارهاي عجيب و تشنج باشد كه ممكن است در نهايت به خونريزي مغزي و مرگ منجر شود.

منبع : مجله شهرزاد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج