۱۲۸۱۲
۱۹ نظر
۵۱۳۸
۱۹ نظر
۵۱۳۸
پ

نگاهي نافذ سري پرشور دوستی وفادار

بچه‌ متولد آبان می شود این!!

اگر کمی از طالع‌بینی خورشیدی سر در بیاورید خیلی سریع متوجه می‌شوید که این موجود کوچک و سرحال از متولدین ماه عقرب است! اگر فرزند شما هم یک آبان‌ماهی است خودتان را خسته نکنید، چون او تا به برتری کامل در هر میدانی که برایش حالت مسابقه یا مبارزه داشته باشد نرسد، دست از تلاش نمی‌کشد.

بچه‌ متولد آبان می شود این!!
بچه‌ متولد آبان می شود این!!

در پارک نشسته‌اید و به بازی دسته‌جمعی گروهی از بچه‌ها در یک گوشه چشم دوخته‌اید. یکی از آنها به شدت توجه شما را به خودش جلب کرده است؛ قبراق‌تر از بقیه بچه‌ها به نظر می‌رسد و هرچند مشغول یک بازی کودکانه است اما از تلاشی که می‌کند خیلی راحت می‌توان فهمید حتی حین یک بازی دوستانه هم راغب است برنده باشد. همین‌طور که حرکات او را زیر نظر دارید، متوجه می‌شوید به هیچ وجه زیر بار تسلیم شدن نمی‌رود. اگر کمی از طالع‌بینی خورشیدی سر در بیاورید خیلی سریع متوجه می‌شوید که این موجود کوچک و سرحال از متولدین ماه عقرب است! اگر لحظه‌ای احساس کردید یک آبان‌ماهی تمام‌عیار به نشانه تسلیم، دست‌هایش را بالا برده، سخت در اشتباهید چون او هرگز تسلیم نمی‌شود؛ حتی در یک بازی کودکانه! پس شک نکنید که این یک تصمیم کاملا سیاستمدارانه و موقتی است تا در اولین فرصت راهی پیدا کند و دوباره مبارزه را از سر بگیرد. کودک متولد آبان آنقدر این مبارزه را -که شاید اصلا هم جدی نباشد- ادامه می‌دهد تا درنهایت دست‌هایش را به نشانه پیروزی بلند کنند و همه او را برنده بدانند. پس اگر فرزند شما هم یک آبان‌ماهی است خودتان را خسته نکنید، چون او تا به برتری کامل در هر میدانی که برایش حالت مسابقه یا مبارزه داشته باشد نرسد، دست از تلاش نمی‌کشد.


مواظب چشمانش باشید‌

از زل زدن آدم‌ها به خودتان کلافه می‌شوید؟ خب طبیعی است که هر کسی از این موضوع عصبانی شود اما اگر کوچولوی شما دست بر قضا در آبان ماه متولد شد، منتظر نگاه‌های خیره او به چشمانتان باشید. کودک متولد این ماه به محض این که تشخیص بدهد چه کسی چه نسبتی با او دارد، نگاه مسحورکننده‌اش را به چشم‌های آدم‌ها می‌دوزد و با قدرت فوق‌العاده‌ای که در چشمانش دارد عین این‌ که طرفش را هیپنوتیزم کرده باشد او را کاملا تحت کنترل و فرمان خود درمی‌آورد! بنابراین اگر پدر و مادر یک آبان‌ماهی هستید منتظر چنین روزهایی باشید و خودتان را برای جادوی چشم‌های دوست داشتنی‌ فرزندتان آماده کنید. اگر هم می‌خواهید در این مجادله نگاه، شما برنده باشید و به راحتی آب خوردن مسحور چشمان فرزندتان نشوید بهتر است به این نگاه‌ها بی‌اعتنایی کنید؛ البته اگر قدرت این کار را داشته باشید. به هر حال او بچه است و شما بزرگ‌تر، بنابراین هرچند که قوانین شما به عنوان والدین عجیب و غریب باشد،او چاره‌ای ندارد جز پیروی از آنها مگر این که موفق شود از قدرت جادویی نگاهش برای به تسخیر درآوردن قلب و روح شما استفاده کند که اتفاقا امکانش هم زیاد است. از ما گفتن بود، مواظب چشم‌هایش باشید.


به او یاد بدهید که...

باید خیلی چیز‌ها را به فرزندتان یاد بدهید ازجمله این‌ که چطور باید ملاحظه بچه‌های ضعیف‌تر از خودش را بکند. به او یاد بدهید وقتی در یک مسابقه ورزشی بازنده می‌شود باید اخلاق ورزشی را حفظ کند و ناامید نشود. برایش توضیح بدهید که باید به افراد بزرگ‌تر از خودش احترام بگذارد و همچنین یادش بدهید آدم‌هایی را که باعث ناراحتی‌اش می‌شوند، ببخشد. البته به عنوان والدین یک کودک آبان‌ماهی بد نیست بدانید صداقت و شهامت دو خصیصه اخلاقی بارز او هستند پس آنها را پرورش دهید و مانع نابودی این خصلت‌های مثبت در کودکتان شوید.


کنارش باشید

این بچه‌ها ذاتاً بااراده هستند آنقدر که اگر بخواهند، می‌توانند در هر کاری بهترین شوند و در راس قرار بگیرند و البته به خوبی می‌توانند این موقعیت را برای خود حفظ کنند. خب این اتفاق خوبی است اما تا زمانی که آن‌ها بچه هستند اجازه ندهید این اتفاق برایشان خودمختاری ایجاد کند و درنهایت حمایت شما را پس بزنند. اگرچه این بچه‌ها در ظاهر از تایید و تشویق خوششان نمی‌آید اما در باطن واقعاً به آن نیاز دارند. تا زمانی که فرزندتان یک کودک است باید کنارش باشید تا هدف ارزشمندی را در زندگی‌اش پیدا کند. فراموش نکنید که او بچه پرشروشوری است و برای این که راهش را در زندگی انتخاب کند احتیاج دارد که شما کنارش باشید و او را حمایت کنید پس تا زمانی که به شما احتیاج دارد این همراهی را از او دریغ نکنید. بعد از آن است که باید بگذارید جلو برود و کم‌کم روی پای خودش بایستد.


گاهی به او بگویید نه...

کودکتان ممکن است بعضی وقت‌ها طوری رفتار کند که شما تصور ‌کنید قبل از این ‌که هر چیزی یاد گرفته باشد لجاجت و یكدندگی را فرا گرفته! اگر جزو آن دسته از پدر و مادرهایی هستید که زیادی آسان می‌گیرند بهتر است از همین ابتدای ماجرا درباره تربیت او خود را شکست‌خورده بدانید.

وقتی به فرزند متولد آبان خود می‌گویید به چیز خاصی دست نزند، او عصبانی می‌شود و با‌‌ همان چشم‌هایی که پیش‌تر توصیفش را کردیم به شما زل می‌زند. این نگاه‌ها این بار از عصبانیت است. لطفا مقابلش کم نیاورید! خونسردی خود را حفظ کنید و در عین حالی که با او مهربان هستید، با جدیت نگاهش را پاسخ بدهید. البته او نگاهش را از شما برنمی‌گرداند و اینقدر این مبارزه را ادامه می‌دهد که شما کوتاه بیایید، شاید این کار آنقدر طول بکشد که دندا‌‌ن‌هایتان از شدت عصبانیت به هم قفل شوند اما لطفا خونسرد باشید و این عصبانیت را رو نکنید. در اینجا لازم است در عین مهربانی با قاطعیت به او بگویید نه! هرچند این نه محکم شما نمی‌تواند پایان این ماجرا باشد و این مجادله همچنان ادمه پیدا می‌کند، اما این شما هستید که باید تلاش کنید حرفتان را به کرسی بنشانید وگرنه بازی را باخته‌اید و کودک آبان‌ماهی‌تان برای همیشه در قلب شما تاخت‌وتاز می‌کند. بدون آن که بتوانید جلوی او را بگیرید!


دارو‌ها را دور از دسترس کودکان بگذاریدَ!

واقعیت خنده‌داری است اما بچه‌ متولد آبان عاشق دارو است! پس حواستان باشد که انواع دارو‌ها را از دسترس او دور نگه دارید. او اتفاقا به آتش هم علاقه خاصی دارد بنابراین باید مواظب باشید هرگز کبریت را جایی نگذارید که بتواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد و خودش را به آتش بکشد! واقعیت خنده‌دار دیگر این که این بچه‌ها به شدت شیفته فیلم‌های ترسناک هستند و داستان‌های علمی و تخیلی ازجمله داستان‌های ارواح را بسیار می‌پسندند! تعجب نکنید، شما با موجود عجیب و غریبی طرف هستید و فقط کافی است دستتان بیاید که چطور باید این موجود عجیب را مهار کنید! یادتان باشد که این بچه‌ها ذاتاً برای خانواده احترام عمیقی قائل هستند پس می‌توانند به دستورات و الزامات خانواده احترام بگذارند.


این دوستان وفادار

این بچه‌ها دوستانی به شدت وفادار و ثابت‌قدم هستند اما در عین حال با غریبه‌ها رفتار ی کاملا خشن و خشک دارند. این را بدانید که اگر یکی از همبازی‌ها از روی بداخلاقی عمدا یکی از اسباب‌بازی‌های او را بشکند فرزند متولد آبان شما هم در یک عمل متقابل دقیقا همین بلا را سر او می‌آورد و چه‌بسا یک مشت و لگد هم برای خالی نبودن عریضه نثارش کند و مسلما این وظیفه شماست که جلوی چنین رفتارهایی را بگیرید. به او بیاموزید که به جای انتقام گرفتن حس بخشش را در خودش تقویت کند هرچند مطمئن نباشید که او خیلی راحت حرف شما را بپذیرد و آن را موبه‌مو اجرا کند؛ پس باید راهش را پیدا کنید و از آن دری که باید، وارد شوید.


از هیجانات پرقدرت تا طبیعت جوشان

باید اجازه بدهید فرزند متولدآبان شما انرژی خود را تخلیه کند چون بر خلاف آنچه که شما و همه می‌‌بینید، او بچه آرامی نیست. بهتر است در خانه و مقابل چشم‌ او از بحث‌ کردن حذر کنید چون بحث‌های خانوادگی او را گرفتار کابوس‌های شبانه می‌کند. فرزند متولد آبان شما سرشار از هیجانات پرقدرت است و طبیعت پرجوش‌وخروشی دارد که به تنهایی نمی‌تواند از پس مهار آن برآید؛ پس دست به کار شوید و راهنمایی‌اش کنید تا بتواند هیجانات خود را تحت کنترل داشته باشد. نکته‌ای را که خوب است یادتان باشد این است که تنبیه‌های شدید یا فشارهای بیش از حد می‌توانند درمورد او فاجعه به بار بیاورند پس رعایت اعتدال را در این زمینه‌ها فراموش نکنید.


تشویق یا تنبیه

معلم مدرسه همیشه یک سوال در ذهن دارد و آن هم این که باید بچه متولد آبان را متوجه کلاس کند یا این که او را تنبیه کند تا برایش درس عبرتی شود؟! اگرچه رفتارهای متناقض این بچه‌هاست که کار را به اینجا می‌کشاند اما نباید از این نکته غافل شد که به لحاظ درسی بچه‌های تیزهوشی هستند و شاید به همین دلیل است که همواره در لیست شاگردهای زرنگ کلاس قرار می‌گیرند و تشویق می‌شوند.البته خیلی هم خوشحال نشوید چون تعدادی از آنها در عین تیزهوشی از زیر بار درس و مشق فرار می‌کنند و درنتیجه مرتب تنبیه می‌شوند! بهتر است معلم‌های محترم در مدرسه به بچه‌های متولد آبان کمک کرده و بیشتر به آنها و ویژگی‌های اخلاقی‌شان توجه کنند چون این توجه آنها سبب می‌شود که بچه‌ها در مدرسه فعال‌تر باشند.


فعلا شما را ستایش می‌کند!

در تربیت بچه‌های متولد آبان باید قاطعیت را چاشنی مهر و محبت کرد چون در غیر اینصورت شما پدر و مادر محترم بازنده‌اید!

کودک متولد آبان فقط و فقط از کسانی چیز یاد می‌گیرد که احساس کند آن‌ها از خودش قوی‌تر هستند؛ بنابراین قاطعیت شما را ستایش کرده و وقتی احساس ‌کند شما از او محکمتر هستید دل به دلتان می‌دهد. اما از آنجا که این برتری درباره جثه هم صدق می‌کند، زیاد خوشحال نشوید چون این شرایط تا وقتی ادامه دارد که کمی بزرگ‌تر شود و بالاخره بتواند برتری‌اش را به شما ثابت کند. آنوقت است که دیگر کارتان درآمده و از همین حالا باید بدانید که آن زمان دیگر دور، دور یکه‌تازی اوست!


به تنهایی‌اش احترام بگذارید

صراحت این کودکان را پای بی‌ادبی آنها نگذارید. فرزند متولد این ماه با این که بچه رکی است اما اصلا بی‌ادب نیست. در ضمن نکته مهم دیگری که باید درباره او بدانید این است که بچه متولد آبان به تنهایی نیاز دارد پس اصلا و ابدا تلاش نکنید سر از اسرارش دربیاورید بلکه برعکس اجازه بدهید کمدی قفل‌دار داشته باشد که کلید آن هم فقط دست خودش باشد و وسایل شخصی‌اش را آنجا بگذارد. در عین حال که بچه‌های متولد آبان هرگز اجازه نمی‌دهند کسی سر از افکارشان دربیاورد اما پنهان کردن چیزی از آنها تقریبا غیرممکن است. این بچه‌ها تقریبا می‌خواهند از همه چیز سر دربیاورند و این "همه چیز" می‌تواند شامل رازهای خانوادگیشان هم بشود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

بچه‌ متولد آبان می شود این!!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sansiz

      حیف که من یک ماه زودتر بدنیا اومدم:((

      پاسخ ها

      • یه دختر آبانی

        من آبانیم.من برعکس توخیلی دخترای مهرماهی رو دوست دارم.البته من به ماه تولدم آبان افتخارمیکنم ولی دخترای مهرماهی واقعا مهربونن کینه بدل نمیگیرن و زندگی رو سخت نمیگیرن.به ماه تولدت افتخارکن

    • FFFFF

      ساناز خانوم برو خوشحال باش كه زودتربدنيا اومدي.همچين ادماي جالبي هم نيستن!!

    • چیستا

      دقیقا درسته من آبانیم :D

    • بابک جون

      اتفاقا من آبان ماهیم از خودم تعریف نمیکنم ولی بخدا خیلی مهربونم همه هم دوسم دارن (fffff) جون باید خیلی هم از خدات باشه تا آبان ماهی باشی!

    • FFFFF

      بابك جون 3نفرازدوستاي صميمي من آباني هستن.جونم به جونشون بست است اما كلا آدمو كفري مكنن وچيزايي ديگه...دركل جالب نيستيد.قبول كن عزيزم

    • مريم

      من 26 سالمه خودمم آبانيم دقيقا اين حرفا احساس بچگي من بود و الان باردارم و بچمم قراره آبان به دنيا بياد پس من مي تونم از پس تربيتش بر بيام.

    • هلنا

      من یه آبانی هستم و همهی این چیزهای که گفتید در مورد من صدق میکه.و خیلی هم افتخار می کنم که ابانیم

    • ترانه

      سلام من مامانه یه بچه آبانیم همش راسته

    • فاطمه

      من یه آبانیم واقعا همش راسته

    • فاطمه

      من یه آبانیم واقعا همش راسته

    • محمد

      البته که یه آبانی مدیر خوبی هست شک نکنید ولی اگه نشه بخوبی از اونا استفاده کرد همه چیز یک مجموعه تباه و بی حاصل است من یک آبانی ام.

    • حلما

      سلام من حلما ام یه دختر بچه ی 14 ساله که اکثریت میگن بزرگ تر از سنم فکر میکنم و این جمله رو فقط آبانی ها درک میکنن اما آبانی ها خصوصیات جدا گانه ای دارن ولی هم دیگه رو خوب درک میکنن و اصلا شبیه به هم نیستن مثلا خود من تله پاتی میکنم طالع بینی میکنم روانشناسیم خیلی خوبه آدما رو زود میشناسم و میتونم گاهی اوقات که خیلیییییییی تمرکز میکنم میتونم آینده رو ببینم و معمولا از بحث کردن کم نمیارم همیشه به لطف خدا تو هر زمینه ای برنده میشم.
      ما آبانی ها با هم فرق داریم ولی ترز فکرمون یکی هست
      ما آبانی به چیزی که هستیم افتخار میکنیم چون با دیگران تفاوت داریم و مثل بچه های همسنمون فکر نمیکنیم

    • فاطمه

      همش درسته من وقتی بچه بودم اینجوری بودم سایتتون عالیهههه

    • فاطمه

      همش درسته من وقتی بچه بودم اینجوری بودم سایتتون عالیهههه

    • لیلا

      همش درسته منم ازابانی بودن راضی

    • خدا

      من ی ابانیم همه درسته فقط یک چیز ما از فیلم های ترسناک خوشمان نمی آید هم من و هم دوستای ابانیم

      پاسخ ها

      • shayan

        من با افتخار 14آبان بدنیا اومدم. اتفاقا من بر عکس شما خیلی از فیلم های ترسناک خوشم میاد.دوست آبانی ندارم ولی چندتا پسر آبانی میشناسم تو فامیل و دانشگاه که اونام اخلاقاشون و تمایلاتشون خیلی شبیه منه.مثلا من خودم فیلمای ترسناک،بزن بزن و اکشن(مثل فیلمای بروس لی و امثال اون)،فیلمای گانگستری،فیلم ها و داستانهای معمایی و پلیسی_ جنایی که یه رازی توشون هست و باید کشف بشه وامثال اینها خیلی دوست دارم.از فیلمای درام و عاشقونه خوشم نمیاد(البته فیلمای عاشقونه اگه صحنه داشته باشه نگا میکنم ولی به شرط اینکه زیاد داشته باشه خخخ)خودمم خیلی آدم پرجنب و جوش و فعالی هستم دقیقا همین جور که اینجا نوشته مثلا الان هم دانشگاه میرم هم سرکار هم باشگاه بدنسازی میرم.بعد جالبه با اینکه خیلی فعالم و اینور اونور میرم ولی دوستای زیادی ندارم کلا سرم به کار خودمه و اهل ارتباطات زیاد نیستم.قبلا تو دوران نوجوونی کلاس تکواندو میرفتم ولی زیاد خوشم نیومد با راهنمایی مربیم رفتم کلاس کنگ فو.عاشق کنگ فو بودم الانم هستم.کلا از بزن بزن و اکشن خوشم میاد.خیلی شبیهم بود! اصلا انگار منو توصیف کردن نه یه بچه آبانی رو

      • بنیامین

        واااای تو دقیقا مثل منی!! منم عاشق فیلمای وحشت و اکشن وکارآگاهیم.وای اصلا باورم نمیشه یه نفر تااین حد تمایلاتش شبیه من باشه. عاشق ورزش، تحرک،دوستای زیادی ندارم سرم به کارخودمه،عاشق فیلمای صحنه دار(کلا منظورم ازون فیلما)و...دقیقا مثل خودمی. ولی من بچگیام دوستای زیادی داشتم ولی هرچی بزرگتر شدم از جمع کناره گیری میکردم وارتباطاتم کمتر میشد.تومدرسه هم باخیلیا دعوا میکردم همیشه سروکارم به ناظم و مدیر می افتاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج