adexo3
۱۶۶۸۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چکار کنیم کودک‌ مان زود‌تر زبان باز کند؟!

تحقیقی که به تازگی در کشور نروژ انجام شده نشان می‌دهد مصرف کافی اسید فولیک در هفته‌های اول بارداری احتمال بروز مشکل تاخیر در زبان باز کردن کودکان را کاهش می‌دهد.

چکار کنیم کودک‌ مان زود‌تر زبان باز کند؟!

تحقیقی که به تازگی در کشور نروژ انجام شده نشان می‌دهد مصرف کافی اسید فولیک در هفته‌های اول بارداری احتمال بروز مشکل تاخیر در زبان باز کردن کودکان را کاهش می‌دهد. به گزارش برترین ها طبق این بررسی‌ها زنان حامله‌ای که در 2 ماه اول بارداری مواد حاوی اسید فولیک مصرف می‌کنند، كودك‌شان کمتر به اختلالات عصبی در دوران نوزادی دچار می‌شود. یکی از شایع‌ترین نتایج ابتلا به این اختلالات در کودکان تاخیر در زبان باز کردن است. کریستین روس، مدیر این تیم تحقیقاتی از موسسه سلامت عمومی نروژ می‌گوید مصرف مکمل‌هایی که دارای اسید فولیک هستند می‌تواند تاثیرات مثبتی بر زنان باردار داشته باشد. اسید فولیک که نام دیگر آن ویتامین B9 است در لوبیا چیتی، اسفناج، مارچوبه، بروکلی، بامیه، کلم، گوشت گاو و مرغ، جگر، نان و غلات سبوس‌دار، ماءالشعیر، پنیر، خرما، سبزیجات برگی شکل، حبوبات، شیر، قارچ، ماهی‌تن، جوانه گندم خام، کاهو، آب پرتقال، زرده تخم‌مرغ و موز وجود دارد. توصیه می‌شود زنان، مکمل اسید فولیک را ۲ تا ۳ ماه قبل از بارداری و در ۳ ماهه اول بارداری مصرف کنند، مخصوصا زنانی که سابقه ناهنجاری‌های عصبی در اقوام‌شان وجود دارد و زنانی که داروهای خاصی مثل داروی ضد صرع مصرف می‌کنند به شدت به آن محتاج هستند. کمبود اسید فولیک در زنان باردار، منجر به کاهش وزن تولد و تولد نوزادان نارس و با نقص لوله عصبی نیز می‌شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

چکار کنیم کودک‌ مان زود‌تر زبان باز کند؟!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج