اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۳۰۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

خطرات MP۳پليرها براي شنوايي

ميليون‌ها نفر به‌دليل گوش دادن به موسيقي با صداي بلند با استفاده از‌ MP۳پليرها در معرض ابتلا به مشكلات شنوايي قرار دارند.

خطرات MP3پليرها براي شنوايي

خطرات MP3پليرها براي شنوايي

ميليون‌ها نفر به‌دليل گوش دادن به موسيقي با صداي بلند با استفاده از‌ MP۳پليرها در معرض ابتلا به مشكلات شنوايي قرار دارند.
تحقيقات نشان مي‌دهد حداقل 10 درصد از مردم در حال گوش دادن به راديو، صداي آن را به قدري زياد مي‌كنند كه حتي بلندتر از صداي يك دريل در حال سوراخ كردن يك ديوار است. يك ششم مردم نيز صداي‌ MP3 پلير خود را آنچنان زياد مي‌كنند كه شدت آن بيشتر از يك هواپيماي در حال بلند شدن از زمين است. محققان متوجه شدند حدود 17 درصد از مردم در آينده به‌دليل گوش دادن به موسيقي با صداي بلند دچار مشكل شنيدن صداي زنگ در گوش خود خواهند شد.

اگر يك فرد براي مدت طولاني به صدايي با شدت بيش از 85 دسي‌بل گوش دهد، شنوايي او دچار آسيب خواهد شد. شدت صداي يك دريل روشن حدود 110 دسي‌بل است و اين در حالي است كه بعضي از مردم با صدايي حتي بلندتر از دريل به موسيقي گوش مي‌دهند. نكته نگران‌كننده اين است كه حدود 90 درصد مردم نمي‌دانند حد مجاز و بي‌خطر براي افزايش صداي موسيقي چه ميزان است و حتي 43 درصد هم از اين‌كه گوش دادن به موسيقي با صداي بلند به قدرت شنوايي آن‌ها آسيب وارد كند، نگران نيستند. اگر شما هم عادت به شنيدن موسيقي با صداي بلند داريد، بهتر است هرچه سريع‌تر به يك پزشك مراجعه كنيد تا از سلامت شنوايي خود اطمينان حاصل كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج