۲۸۰۰۵
۱۹۰ نظر
۱۵۳۹۰
۱۹۰ نظر
۱۵۳۹۰
پ

۶ روش طبیعی برای افزایش وزن !

درمانگران طب سنتی به افرادی که برای افزایش وزن و رسیدن به تناسب‌اندام به آنها مراجعه می‌کردند مصرف انواع حلیم، کله پاچه، خوراک گوشت اردک، خوراک کبک و گوشت بزغاله را توصیه می‌کنند.

مجله سیب سبز: در جامعه امروز ایران کمتر افرادی را می‌بینیم که به‌دنبال چاق شدن و افزایش وزن باشند. شاید دلیل اصلی آن موجی است که نه تنها در جامعه ایران بلکه در میان مردم بسیاری از کشورهای جهان برای کاهش وزن و لاغری وجود دارد. از این روست که افراد اندکی را می‌توان در سالن انتظار پزشکان و درمانگران طب‌ های طبیعی دید که برای افزایش وزن به مطب این گروه از متخصصان مراجعه کرده باشند.
گروهی نیز که برای افزایش وزن مراجعه می‌کنند مقصودشان از مراجعه، رسیدن به تناسب‌اندام است و نمی‌خواهند بر وزنشان افزوده شود. این گروه از مردم به دلایل مختلفی دچار لاغری می‌شوند که از میان آنها می‌توان به رژیم بد غذایی، بی‌اشتهایی عصبی و اختلال‌های گوارشی اشاره کرد. برخی از این عوامل و شیوه‌های درمان آنها برای دستیابی به تناسب‌اندام را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اختلال در هضم و جذب؛ دلیل لاغری

گاهی ممکن است اختلال در سوخت و ساز و متابولیسم بدن عامل لاغری افراد باشد، به همین دلیل این مسئله نیز باید توسط درمانگر یا متخصص مورد بررسی قرار بگیرد. گاهی بروز مشکل در عملکرد دستگاه گوارش یا یکی از اندام‌هایی که در سوخت‌وساز بدن تاثیر‌گذار است، موجب ‌هضم یا جذب مناسب مواد غذایی و ماده مفید خوراکی‌ها شده و در مدت زمان کوتاهی کمتر از ۲ هفته موجب لاغری فرد می‌شود، پس برای رسیدن به وزن، متناسب و افزایش وزن، بهتر است افراد لاغر این مورد را نیز در نظر داشته باشند تا بتوانند از اصلاح رژیم غذایی‌شان نتیجه موثرتر و ماندگارتری بگیرند. با شناسایی علت اختلال در سیستم گوارشی می توانید برای درمان آن از یکی از متخصصان طب سنتی ایران یا طب سوزنی برای درمان کمک بگیرید.
6 روش طبیعی برای افزایش وزن !

اهمیت رژیم غذایی سالم

درمانگران طب سنتی بر این باورند مواد غذایی که ما در طول روز مصرف می‌کنیم به مرور در بدن ما به خلط‌هایی مانند بلغم، صفرا، سودا و خون تبدیل می‌شوند. اگر مواد غذایی ما از مواد غذایی سالم، مفید و پرخاصیت باشد؛ هضم، جذب مواد و تشکیل اخلاط چهارگانه در بدن به درستی انجام می‌شود و بدن نیز پذیرای این مواد خواهد بود. اما اگر مواد غذایی که مصرف می‌کنیم نتیجه یک انتخاب بد یا ترکیبی از مواد غذایی نامناسب و بی‌خاصیت باشد، اخلاط نامناسبی در بدن تشکیل می‌شود و بدن آنها را جذب نمی‌کند.

هر هفته از این غذاها بخورید

درمانگران طب سنتی به افرادی که برای افزایش وزن و رسیدن به تناسب‌اندام به آنها مراجعه می‌کردند مصرف انواع حلیم، کله پاچه، خوراک گوشت اردک، خوراک کبک و گوشت بزغاله را توصیه می‌کنند. آنها معتقدند گنجاندن این مواد به سبد غذایی افراد لاغر به آنها کمک می‌کند که بر لاغری خود غلبه کنند. البته این درمانگران به افراد لاغر هشدار می‌دهند که این غذاها را با تجویز درمانگرشان به سبدغذایی خود اضافه کنند زیرا پیش از افزودن این غذاها به برنامه غذایی روزانه باید از سلامت جسمی خود مطمئن باشند و معاینه شوند.

علاوه براین، این درمانگران مصرف شیربرنج و شیرینی‌هایی مانند باقلوا، قطاب و خوردن پسته، فندق، بادام و کنجد و گنجاندن میوه‌های شیرین به سبد غذایی را از دیگر عوامل موثر در افزایش وزن افراد لاغر می‌دانند.
6 روش طبیعی برای افزایش وزن !

تناسب حجم غذا و فعالیت روزانه

درمانگران طب سنتی بر این باورند حجم کم غذا یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار در بروز لاغری در زنان و مردان است. آنها بر این باورند بدن انسان نیروی خود را در طول روز براساس موادغذایی و خوراکی‌هایی که مصرف می‌کند به دست می‌آورد و در صورتی که تناسبی میان حجم غذا و فعالیت‌های روزانه افراد به لحاظ فکری و جسمی وجود نداشته باشد، آنها دچار لاغری می‌شوند. در حقیقت سوخت‌وساز غذا و میزان انرژی​ای که تولید می‌کند فعالیت انسان‌ها را در طول روز تضمین می‌کند. بنابراین اگر میزان غذای دریافتی بدن در طول روز کم باشد، بدن به مرور زمان لاغر می‌شود، به همین دلیل انتخاب نوع غذا و میزان آن در افراد علاقه‌مند به افزایش وزن و تناسب‌اندام بسیار مهم است، یعنی ممکن است فردی بگوید من غذای زیادی مصرف می‌کنم اما غذایی که نام می‌برد در گروه غذاهای کم‌کالری باشد، در نتیجه مصرف این غذا با حجم زیاد هیچ تغییری در او ایجاد نمی کند.

رابطه استرس و کاهش وزن

بی‌اشتهایی عصبی امروزه یکی از شایع‌ترین دلایل بروز لاغری در مردم است که به دلیل کارهای سنگین، پر مسئولیت و پرتنش به‌وجود می آید. گاهی ممکن است یک خانم خانه دار نیز از این اختلال رنج ببرد و به دلیل تمرکز زیاد بر مشکلات خانوادگی در طول روز حین انجام فعالیت‌های روزانه‌اش به این اختلال عصبی مبتلا شود.

درمانگران طب سنتی نیز ناراحتی، اضطراب، غصه، استرس و فشارهای عصبی را از جمله دلایل کاهش اشتها و بروز لاغری در افراد می‌دانند. از این رو، اگر در گروه افراد پراسترس و پر مشغله قرار دارید و تصمیم دارید برای رسیدن به تناسب اندام چند کیلو وزن اضافه کنید، بهتر است پیش از شروع یک برنامه درمانی دقیق و رژیم غذایی مناسب، بر حالات روحی خود تسلط پیدا کنید و این مسئله را درمان کنید.

این نکات را جدی بگیرید

در کتب طب سنتی عوامل مختلفی برای کاهش وزن و ابتلا به لاغری ذکر و توصیه هایی در این زمینه مطرح شده است.

- افرادی که شغل آنها نیاز به پژوهش و تحقیق و کارهای علمی و مطالعاتی دارد و افرادی که پرتحرک‌اند و فعالیت‌های سنگین جسمانی دارند در مقایسه با افراد دیگر بیشتر در معرض لاغری قرار دارند.

- افراد مبتلا به بیماری های کبدی یا بیماری‌هایی که منجر به بزرگی طحال در بدن آنها می‌شوند نیز از جمله افرادی هستند که ناخودآگاه در معرض لاغری قرار می‌گیرند.

- آرامش خاطر و نشاط روحی و فکری از جمله عواملی است که به درمان لاغری کمک می‌کند و تاثیر زیادی در جذب موادغذایی و افزایش وزن دارد.
6 روش طبیعی برای افزایش وزن !

- ابتلا به اسهال از مواردی است که موجب حفظ ریتم کاهش وزن می‌شود. این مکانیسم در حقیقت در برخی از شیوه‌های درمانی برای لاغرشدن افراد چاق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

- ابتلا به سوءمزاج بارد نیز یکی دیگر از دلایل ابتلا به لاغری است. درمانگران برای درمان لاغری پیش از هر چیز احتمال وجود سوءمزاج بارد را در بیماران‌شان بررسی می‌کنند.

- وجود انگل در دستگاه گوارش نیز از جمله مواردی است که موجب کاهش وزن افراد و لاغری آنها می‌شود زیرا انگل پیش از آنکه مواد غذایی هضم و جذب شود از آنها تغذیه می‌کند.

- خواب معتدل و مناسب نیز در درمان این اختلال موثر است. افرادی که برای درمان لاغری و افزایش وزن به پزشک مراجعه می‌کنند باید علاوه بر کنترل و تنظیم ساعات خوابشان، فعالیت‌ها و برنامه های روزانه خود را نیز تنظیم کنند.

- برخی داروهای گیاهی در عطاری‌ها به فروش می‌رسد که برای درمان لاغری از سوی فروشندگان توصیه می‌شود. متاسفانه تجویز بسیاری از این داروهای گیاهی بدون لحاظ کردن علل واقعی لاغری در افراد، صورت می‌گیرد. در حقیقت این گروه به همه افراد لاغر با طبع و مزاج مختلف یک داروی گیاهی را تجویز می‌کنند،به همین دلیل است که برخی از مردم از این داروها نتیجه می‌گیرند و برخی آنها نتیجه نمی‌گیرند و با مصرف آن دچار اختلال دیگری نیز می‌شوند. از این رو لازم است افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند و می‌خواهند لاغری خود را درمان کنند پیش از مصرف هر گیاه و داروی طبیعی با متخصص و درمانگر طب سنتی مشورت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حوریا

      به نظر من افرادی مثل مامان من که هر چی میخورن لاغر تر هم میشن تا میتونن بخورن خلاصه کله رو بکنن تو آخور اینقد بخورن تا به اون وزن دلخواه برسن. من که آبم می خورم انگار یه دیس پلو خوردم اینقد که شانسم خوبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • سارا

        من ۴۰ کیو هستم و قدم ۱۶۰ هست و هم منو بچه فرض میکنن خیلی ناراحتم واین روش هم جواب نداده هر چه قدر هم میخورم لاغر تر هم میشم هیچ مشکلیم ندارم۴۰

    • Melody

      ممنونم.

    • نیکا

      خوب بود ولی کاش یکم اراده داشتیم اینارو درست رعایت می کردیم شاید فرجی شد.
      ولی اون قسمت که استرس باعث کاهش وزن میشه رو خیلی قبول دارم خودم بهش رسیدم

      پاسخ ها

      • مریم

        سلام خوبی

    • محمد 2

      ادماي لاغر هرچی هم بخورن بازم چاق نميشن فايده اي نداااااااااااااااااااااره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.يكيش خود من

      پاسخ ها

      • امین

        الحق که گل گفتی به نظر من چاق شدن افراد لاغر خیلی سخت تر از لاغر شدن افراد چاقه! منم هرکاری میکنم چاق نمیشم فک کنم زمینه ارثی تو لاغری خیلی تاثیر داره

      • بدون نام

        نا اطلا منم خیلی لاقر بودم چند سال تلاش کردم ولی نشد اخر تصمیم گرفتم برم دکتر تغذیه الانم به وزن ایده الم رسیدم

      • سبحان

        تنها راه افزایش وزن برای ما لاغر ها تغذیه مناسب و کاهش استرس و صد البته ورزش بدنسازی برای اقایونه من 183 قدم و 57 کیلو وزنم بود الان رسیده به 64 بدون استفاده از مکمل فقط جون هرکی دوست دارید مکمل های استروِئیدی استفاده نکنید نگی نگفتی!!

      • sahel

        دقیقا

    • محمدی

      زیاد جالب نیست

      پاسخ ها

      • مریم گلی

        خوبی عشقم

    • صدف

      خوراک اثر داره . اما استرس کارو خراب میکنه . استرس و بیماری گوارشی عامل های خیلی مهمی هستن که باعث لاغری میشن وگرنه چاق شدن زیادم سخت نیست من خیلی استرس دارم ! و همین طور مشکل گوارشی .... من قبلا خیلی اندام متناسبی داشتم ولی حالا هر کی میبینتم میگه چه قدر لاغر شدی صدف ... حسرت میخورم برای اون روزا که توی فامیل اندام من تک بود ... اما حالا شدیدا کمبود وزن پیدا کردم نمیدونم یهو این مشکلات از کجا اومدن سر منه بدبخت . زندگی خوبی داشتم ولی خب سختی کشیدم و رنج و غصه ... دعام کنید ..

      پاسخ ها

      • shayan

        سلام حتما واست دعا میکنم ولی شکر کن که لاغری مثل من

      • بدون نام

        تو اول پرچم کشور و تشخیص بده بعد لاغر شو

    • انیس

      موثر نیس

    • ali

      faghat monazzam varze6 knid

    • شاکی

      من نیتوم زیاد بخورم حالت تهوع بعد از خوردن زیاد که عاملش استرس است به من دست می دهد چیکار کنم؟!!!!!!!!!

    • سها

      من هر راهی رو که بگید رفتم.اقا ما لاغرا از همون اول بدبخت افریده شدیم و بسسسسسس...رژیم مژیمم کشکه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگی همی اینا کشکه

      • رامین

        راحترن و بهترین راهی که من با کلی تجربه و تحقیقی که داشتم فقط کپسول چاقی فول فت هستش که بی نظیره من و دوستم به توصیه نظر دهنده ها از این کپسول استفاده کردیم واقعا معرکه بود یه چاقی طبیعی بدون اینکه کوچکترین ضرری ایجاد کرده باشه خواستید اصلشو بگیرید که مطمئن باشید از جنسش... چاقیش مثل بقیه مکملها نیست که غیر عادی باشه قیمتشم مناسبه

      • زهرا

        نه عزیزم من الان دارم چاق میشم

    • هستی

      من که هرچی میخورم لاغرترمیشم...

      پاسخ ها

      • فری

        خوب پس نخور تا چاق شی

      • پرپر

        ههههه چ جالب حتما درس نمیخوری

    • مسعود

      علت اصلی که به هدف نمیرسید و لاغر هستید حساسیت هستش اگر به وزنتون اینقدر دقت نکنید و استرسو بزارید کنار و هر روز به خودتان بگویید من دارم چاق میشم و با روحیه غذا بخورید مطمئنا به هدف مورد نظرتون میرسید.
      بیش از 70 درصد این لاغری ها مشکلات روحی روانی و استرس و اضطراب و عوامل محیطیه پس سعی کنید از این عوامل دوری کنید.

    • مریم

      خوب بود اما وزن کم ارثی هم هست من که هرچی میخورم اونقدر که میخوام تاثیر نداره

    • سامان

      اینایی که گفتین بدرد نمی خوره

    • سام

      من هرچی میخورم هیچ فایده ای نداره همه میگن ارثیه موندم

    • محسن تقوایی

      به نظرم استرس واعصاب خوردی باعث میشه ادم هر چی خورده مثل سم رو بدن تاثیر بذاره

    • پیمان

      ما لاغرا هیچوقت چاق نمیشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میشیم عتماد بنفس داشته باش

    • شایان

      همه میگن خوشبحالت ولی دوست دارم 10 کیلو اضافه کنم بعضیا هم میگن شبیه معتادا هستی

      پاسخ ها

      • niaz

        اره منم دقیقا

    • parvin

      منم خیلی لاغرم البته پارسال کمی چاق شده بودم که همه میگفتن اندامت داره خوب میشه ولی نمیدونم چرا بازم لاغر شدم الان هرکی میبینه میگه چرا اینقدر لاغر شدی دوست دارم خیلی زود حداقل 10 کیلو چاق شم من قدم 167 و وزنم 50 کیلوست

    • فهبمه

      منن دوست دارم يه چيزي بخورم كه سريع چاق شم حوصله برنامه ريزي غذايي ندارم.كلا با خوردن زياد موافق نيستم

    • ممدعشقی

      بچ ها منم لاغرم قدم 178وزنم70اگه10کیلواضافه کنم خیلی عالیه رفیقایه منم اول لاغربودن مثل خودم ولی از وقتی از این داروهای چاقی استفاده کردن خیلی کنده شدن ولی من هرچی میخورم تعصیر نزاشته.

      پاسخ ها

      • احمدرضا

        تو لاغر نيستي ديوونه اي
        اخه ادم حسابي 70 كمه كه مي خواي زيادش كني
        من بايد 15 كيلو زياد كنم كه بشم 70
        من لاغرم نه تو

      • بدون نام

        پس من باید چیکار کنم که قدم 187 و وزنم 59 ؟؟
        17 کیلو باید سنگینتر بشم.... !!!!!!!!

      • حححح

        دوست عزیز،نهایت خوش فرمی بدن،زمانیه که وزن،شیش یا دا واحد کم تر از قد باشه.ینی شما الان با قد 78،وزن بین 68 تا 72 واستون خیلی خوبه و خوش اندامین الان از نظر وزنی...خیالت راحت

    • مریم

      من نمیتونم زیاد بخور م ولی با غلبه بر استرس و ورزش و رژیم صحیح موافقم

    • فری

      اهان تو باهوشی

    • محبوبه

      همتون برین خدارو شکر کنین که هرچی دلتون میخوادو میتونین بخورین نه قند نه اوره نه چربی هیچیم سراغتون نمیاد، راضی بودین وزن بالا داشته باشین اما نتونین غذای دلخواهتونو بخورین؟؟؟؟؟
      من قدم 166 وزنم 47 خیلیم راضیم

      پاسخ ها

      • مهسا

        خوش ب حالت

    • حسین

      یه نکته کوچولو ولی مهم.این که همیشه سر یه ساعت خاصی وعده های غذاییتو صرف کنی.چیزای شیرین هم خیلی تاثیر داره.
      موفق باشین.

    • سمیرا

      من اصلا میل به عدا خوردن ندارم، مشکل خاصی هم ندارم، چکاب کامل رفتم، اعصای خانوادمم لاعر نیستن! من چیکار کنم که میلم ببره؟!!!!!!!!!!در کل خوب بود، ممنون

    • هادی

      چاق شدن به جنس ادما هم بستگی داره

    • مهسا

      سلام ............بابا من از همون بچگی بدبخت بودم......قدم170 وزنم50 ...19 سالمه هرکسی که منو میبینه فکر میکنه دبیرستانیم.. دوست دارم هرچی زودتر یه تغییری بکنم..

      پاسخ ها

      • محسن

        برید متخصص تغذیه

    • پارسا

      اقامنم خیلی لاغرم154 قدم باوزن40تازه باردارم چیکارکنم

      پاسخ ها

      • امیر

        اقا یه سوال مگه پارسا اسم پسر نیس ؟؟

    • سجاد

      بزارید بدرد خودمون بنالیم ،ما لاغرا روانی هستیم.

    • حسین

      من هرکاری میکنم جاق نمیشم یه راه حلی بهم پیشنهادبدین

    • مهدی

      سلام بچه ها ناامیدنباشیدمنم انقدر لاغربودم حتی روم نمیشد برم مهمونی دوساله رفتم بدنسازی کمی داروخوردم بدنم شکل گرفته وزنمم بالا رفته شماهم اگه خودتون بخواین میتونین

    • سارا

      منم اول خیلی لاغر بودم ولی باخوردن شیرینی جات تونستم تا حدودی به وزن دلخواهم برسم تنها راهش خوردنه!!!

    • هانیه

      سلام بوبچ چرا اینقدناامیدین ..من باورزش به وزن دلخواهم واندام متناسب رسیدم البته سن تون که یه کم بالا بیادبهتروزن میگیرین

    • نازی

      سلام. من 165 قدمه و قبلا 65 کیلو بودم ولی بعد دو سال بخاطر استرس کاری رسیدم به 48 کیلو بعد هم بخاطر استرس روحی شدید رسیدم به 38 کیلو. الان 50 کیلو هستم. و دارم همینطور اضافه میکنم. توصیه میکنم سراغ هیچ داروی هورمونی نرید ضرر داره. هرکی اشتهاش کمه قرص شیکوریدین از داروخونه بگیره. ولی اگه میخواید واقعا به وزن نرمال برسید با دوتا کار ساده میشه: یکی دوری از استرس دوم ورزش. موفق باشید

    • mona

      منم قدم 172 هست 53 کیلو هم هستم دلم میخواد یکم چاق شم چیکااار کنم که موثر باشه؟؟؟ :(

    • aram

      Khosh bhaletun baz qadetun khube man 154 vaznamam 40 . Pish motekhasesam raftam faqat pulam raft. Kheyli dep shodam

    • aram

      Khosh bhaletun baz qadetun khube man 154 vaznamam 40 . Pish motekhasesam raftam faqat pulam raft. Kheyli dep shodam

    • علی

      سلام . من 2سال پیش 85 کیلو بودم قدمم 187 هست . ولی بخاطر استرس های بیش از حد به 73 کیلو رسیدم . حالا هم دارم کلی غذا میخورم ولی تغییری نمیکنم.

    • سمیه

      سلام منم فک میکردم لاغرم قدم 157 وزنم 53 ولی با خوندن نظرات دوستان فهمیدم خوبم

    • بدون نام

      ﺳﻼﻡ ﻣﻨﻢ ﺧﻴﻠﻲ ﻻﻏﺮﻡ ﺯﻭﺩ ﭼﺎﻕ ﻣﻴﺸﻤﺎ ﻭﻟﻲ ﻛﺎﻓﻴﻪ ﻳﻪ ﺭﻭﺯ ﻛﻢ ﻏﺬا ﺑﺨﻮﺭﻡ ﺯﺣﻤﺖ ﻳﻪ ﻣﺎﻫﻢ ﻭاﺳﻪ ﭼﺎﻗﻲ ﻫﺪﺭ ﻣﻴﺮﻩ ﺧﻴﻠﻲ ﺯﻭﺩ ﻻﻏﺮ ﻣﻴﺸﻢ!

    • الی

      سپرو هپتادین بخورید ولی خواب آوره ودکتر معده هم میتونه با بالن معدتونو بزرگ کنه فقط اگه بتونید اندسکوپی بدید

    • Arkan

      من175قدمه و ٥٠ كيلو هستم من نسبت به دوستان لاغرتر هستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم مثله تو هستم خعلی لاغرم

    • صالح

      من قدم170ووزنم54 کیلو هست ظاهرا که باید وزنمو اضافه کنم ولی با استفاده از روشBMIدارای وزن مطلوب هستم.

      پاسخ ها

      • علی

        من شرایطم عین تو هست 170 قد و 54 وزن 20 سالمه هر کاری کردم چاق نشدم!

    • جواد

      سلام من قبلا وزنم خوب ولی ازوقتی به سنی رسیدم که فهمیدم مشکلات زندگی یعنی چی لاغر شدم خوردنم تاثیری نداره همش استرس دارم چیکار کنم

    • بدون نام

      من قدم 160 اما وزنم 39 تو دانشگاه همه بهم مییگن مردنی چیکار کنم توروخدا

    • سارا

      سلام من خیلی لاغرم خیلی خیلی هم دکتر رفتم ولی اصلا چاق نمی شم

    • فاطیما

      من قبلا خیلی لاغربودم بعدکه نامزدکردم خیلی از استرسهام کم شد در عرض یکسال بدون اینکه غذام زیادشه کم کم وزنم اضاف شد من خیلی به اطرافیان دقت کردم لاغها خیلی استرسی وفکروخیالی هستند فقط باید توی زندگی بیخیال باشی .برای هرچیز کوچیکی ذوق داشته باشی ودچار روزمرگی نشی

    • مهناز

      سلام منم 165قدمه 50وزنم .هرروز دارم لاغر تر میشم همش هم از استرس و اعصابه. ولی برام جالبه جون همه حسودیشون میشه میگن خوبی .انشا...هممون جاق شیم

    • ندا

      وای من ۱۶۸قدمه ۴۳ وزنم. روانی شدم میخوام ب ۵۸ برسم لااقل،باوجود خوشگلیم ازخودم بیزارم

      پاسخ ها

      • سدرا

        مثه من..

    • علی

      هر راهی که بگین رفتم ولی چاق نمیشم 20 سالمه 170 قد و 54 وزن دیگه از این چاق تر نمیشم نمیدونم چیکار کنم.

      پاسخ ها

      • مهدی

        برو بدنسازی از دارو استفاده نکن حجم غذاتو 3 برابر کن . شیر 2 لیوان بخور عسل و شیرینی بخور . همیشه باید دهنت متحرک باشه ( در حال خوردن) قول میدم 3 ماهه 6 کیلو زیاد کنی

    • مستانه

      سلام
      من 24سالمه 40کیلوام با160قد
      هرکی میبینه میگه 18سالته بدبختی اینجاس اصلا دوست ندارم غذابخورم یه مدت خوب میخورم فقط صورتم پر میشه دوباره روحیه امو از دست میدم با میشم مثل میت

    • سما

      سلام بچه ها..منم یکیم عین شما.باخوندن نظراتتون دلیل اصلی لاغریموفهمیدم.فهمیدم که مال استرس ولی چیکارکنم خب دست خدم که نیس.بهرحال ممنون .استفاده کردیم

    • بدون نام

      من 172 قدمه 55 وزنمه.بخاطر استرسي كه داشتم از 58 رسيده بودم به 52 اما الان كه اومدم خوابكاه تو 10 روز 3 كيلو اضافه كردم.باشكاهم ميرم الان همينجوري وزنم ميره بالا.البته چهاروعده غذا ميخورم من.به شمام پيشنهاد ميكنم استرسو بذارين كنار.دنيا ارزش حرص خوررن نداره اصا.فكر وخيالم نكنيد فقط بخوريد.بعد يه مدت اطرافيا كه ميكن چاق شدي كلي به ادم روحيه ميده.البته طرز فكر مثبتم خيلي تاثير داره.اينجا كه همه نااميد بودن!

    • بدون نام

      سلام.منم 185 قد دارم و 70کیلوم
      خیلی لاغرم ازشدت لاغری لپام ی لیوان آب میگیرن.دکتر میگه ارثیه
      گفت زن بگیر.!!!!!!!!!!!!!

    • مریم اسکلت

      با سلام
      دختری هستم۲۲ساله با ۱۵۳سانت قد و ۳۵ کیلو وزن و بیش از حد لاغرم بدلیل اشتهای کم و عصبی و ضعیف بودن معده ام قادر به افزایش وزنم نیستم و از این وضع خیلی رنج میبرم دکتر و بدنسازی و مکمل های مختلف رو امتحان کردم ولی نتیجه ای نگرفتم ازدواج هم کردم ولی دریغ از یک کیلو اضافه وزن آیا راهی برای افزایش اشتها با ماندگاری دائم وجود داره؟خواهش میکنم کمکم کنید ممنون میشم اگه جواب رو به ایمیلم بفرستین

      پاسخ ها

      • ناصری

        سلام دوست عزیز شربت آلوئه ورا هم معدتو شستشو میده هم اینکه افزایش اشتها میاره هم اینکه برای پوست و مو مناسبه.میتونید استفاده کنید

    • فاطمه

      بچه ام تازه ازشیرگرفتم خیلی بی اشتهاس چکارش کنم

    • کوشان

      سلام.منم جزو لاغرا بودم ولی با ورزش تونستم بهش غلبه کنم.فقط یکم همت میخواد.شماهم میتونین

    • بدون نام

      سلام.من 155سانت قد و وزنم 38کیلو خیلی لاغرم یه بچه دارم ولی هرکی منو می بینه فکر میکنه من هنوز ازدواج نکردم ازلاغریم خسته شدم شوهرم همش متلک بارم میکنه اطرافیانم مسخرم میکنن نمی دونم چیکارکنم اشتهام خیلی خیلی کمه امیدوارم همتون به خواستتون برسین

    • کامبیز

      تاثيرسن یادتون نره!تابیست وپنج بدن رشدمیکنه،پس کالری باس دوبله سوبله باشه!!!

    • سیامک

      من قدم ۱۸۳و وزنم ۷۳ کیلو،پرورش اندام کار میکنم قبلا وزنم ۸۰ بود اون موقع خیلی از زندگی رازی بودم خخخخ.
      اما الان حدودا دو ساله که کارم خیلی سخت شده و شیفتییه در کل پدرمو در میارن سر کار.قبلا توو باشگاه همه منو نگاه میکردن و الانم نگاه میکنن با این تفاوت که الان میگن چقدر لاغر شدی!!منم دوست دارم برم یه گوشه مثل یه مرد گریه کنم!!!در کل دیوانه شدم باید از این کار لعنتیم جدا بشم

    • فریده

      بچه ها ممنون منم حالا فهمیدم دلیلش استرسه من که از فردا میرم پیش یه روانشناس مشاوره بگیرم

    • بدون نام

      من هم خیلی لاغر بودم 172قدو58وزنم بود اما با خوردن عرق یونجه قبل از غذاوخوردن شیرینی بعد از غذا به 71کیلو رسبدم

      پاسخ ها

      • محمد

        چند وقت استفاده کردی اخه منم میخوام استفاده کنم 178 قدمه و 61 وزنم میخوام حداقل ب 70 برسم

    • مانی

      سلام دوستان
      25 سالمه 187 قدم هست 52 کیلو وزنم هست همه بهم میگن لاغر و نحیف هستی انواع قرص چاقی رو هم امتحان کردم دوماه خوبه وزنم میرسه تا 60 دوباره 10 کیلو کم میکنم یکسال بدنسازی مداوم رفتم با مکمل ولی فقط 5 کیلو اضاف کردم دوباره شدم ۵۲ حالا شروع کردم به خوردن قرص دگزا یک هفته هست ولی هنوز تغییری نکردم

    • فرحناز

      چاق و لاغر شدن به ژن نیس
      ژن یعنی رنگ پوست و مو که نمیشه تغییر داد

    • محمدامین

      سلام.بابا چاق شدن کاری به زیاد خوردن نداره. باید درست و رو برنامه خورد.بعدشم چاق شدن استعداد میخاد مثلا: من یه رفیق دارم خیلی تپله اگه آب هم بخوره چاق میشه ولی ما که استعدادش نداریم اگه روزی 50 کیلو هم غذاهای مقوی بخوریم فایده نداره

    • saeid

      سلام منم همین مشکلو داشتم دکتر تغذیه رفتم الانم وزنم خیلی خوبه

    • ندا

      سلام

    • یگانه

      شیر خشک تاثیر خوبی داره حتما امتحان کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دستور شیر خشک چه جوری

    • سعید

      سلام همه عوامل از جمله کم خوری بی اشتهایی استرس عصبی بودن بیخوابی تو لاغری تاثیر گذاره ولی با عرض معذرت مجردا بیشتر به دنبال کارای تجسمی هستن که این قضیه تبعات منفی داره یکیش لاغریه با تشکر از همتون

    • محمد

      سلام من فکر کنم اگه آب و هوا خوب به ادم برسه خودش خودجوش چاق میشه حالا امتحان کنید ضرر نداره .

    • فاطمه

      سلام.من 22سالمه وقدم 165 و وزنم 50 چیکارکنم ک 3ماه 10 کیلو اضافه کنم.دوتام بچه دارم وهمش شوهرم مسخره ام میکنه.با اینکه خوشگلم اما از وزن واندامم راضی نیستم

    • ترنم

      وای جمع لاغرا حسابی جمعه ها..
      منم از دست لاغریم خسته شدم به خدا.
      قدم 160 و وزنم 47. یه دختر هم دارم . اما همه میگن اصن بهت نمیخوره و فک میکنم هنوز نامزدم.
      حوصله ی غذا خوردن و کلا ندارم.
      حاضرم گرسنه بخوابم اما غذا نخورم.
      یه چیزی میخوام اشتهام رو ببره بالا.
      موقعی که باردار بودم همش میخوردم. غذا کم میخوردم اما دفعات زیاد. انقد وزن گرفته بودم که همه تعجب کردن. اما شش ماه بعد زایمان همه ی زحماتم به فنا رفت.
      عرق یونجه گرفتم ببینم تاثیر داره.
      دعا کنین با خبرای خوش بیام. اگه تاثیر داشت براتون مینویسم.

    • لاغر چاق شده

      *** من 25 سالمه قبلا وزنم نرمال بود يعني يكمم چاق بودم 156 قدم و 58 كيلو وزنم بود ولي از 4 سال پيش كه فشار هاي روحي و رواني به من و خانوادم وارد شده هر كدومممون به يه دردي مبتلا شديم. منم وزنم كم شده از 58 رسيدم به 50 كيلو. خيلي ناراحت بودم چون بيشتر از هر جاي بدنم صورتم كه تپل بود لاغر شده بود همه ميگفتن اندامم خوبه ولي صورتم يكم لاغر شده بود***
      يه راهي پيدا كردم صددرصد تضميني... تو 15 روز عيد من هر روز صبح همراه صبحانه هميشگي كه ميخوردم يه ليوان بزرگ كه گنجايش سه تا ليوان نرمال رو داره شير موز با عسل و دو قاشق غذا خوري پودر مخلوط (شير خشك و بادام و پسته و بادام هندي و نخودچي و تخمه افتابگردان و پودر نارگيل و كنجد سياه و سفيد و فندق و گردو و بادام زميني كه همه رو با هم سه بار چرخ كرده بودم و تو يخچال نگه مي داشتم) درست كردم و خوردم و بعد عيد شدم 55 كيلو درسته كه الان ديگه اين معجون رو نميخورم ولي فقط يك كيلو از وزنم رو از دست دادم و شدم 54 كيلو. مطمئنم هر كي اين معجون رو بخوره سريع جواب ميگيره.
      ***اگه جواب گرفتين از راهكار من براي سلامتي منو خانوادم دعا كنين.***

    • الهه

      وایییییییی همه تون مث من لاغرین :'(
      منم میخوام چاق شم.165 قدمه،45 وزنمه
      اعتماد ب نفسمو آورده پایین.همه لباسا تو تنم زار میزنه.میخوام برم باشگاه ثبت نام کنم اگرم نرفتم میرم از عطاری ها داروی گیاهی اشتها آور بخرم .به امید چاقی هممون.;-)

    • نسیم

      من 19 ساله هستم قدم 167و وزن40 کیلو چیکار کنم 15 کیلو چاق شم

    • توتیا

      بچه وضع شما ازهمه بهتره.من 30 سالمه 167 قدم 41 وزنم بوده که ماه رمضون شدم 38.اعضای صورتم زیباست اما از بس لاغرم مثل اسکلت میمونم من از خدامه بشم 50 ولی خیلی غم و غصه میخورم.

    • بدون نام

      من

    • farzaneh

      سلام من قدم 169..وزنم 45..به طرز وحشتناکی دارم وزن کم میکنم..همه مسخرم میکنند خسته شدم..موقع خوردن حالت تهوع میگیرم..خیلی کم غذام..هزارجوور دکتر رفتم آزمایش هم دادم گفتن سالمی..یه مدت دچار افسردگی بودم نمیدونم دیگه چیکار کنم..چرا وزنمووو از دست میدم..

    • ارمان

      سلام دوستان من 20 سالمه182 قد 86 وزن 4 ساله بدنسازی کار می کنم و من تو این چن سال که تو باشگاه بودم با خیلی از افراد برخورد کردم که می خواستن چاق شن و منم راهنماییشون می کردم و واقعا برنامه ی غذایی که بهشون توصیه می کردم بعد از عمل کردن بهش بعده 2 ماه کمه کم4 کیلو اضافه می کردن برنامه هر روزتون اینه که صبح زودکه از خواب بیدار می شید باید با اب ولرم دهنتونو بشورید بعد از اون شنبه 1یک.عددنان2. یک کاسه عدسی وصبحانه هر چی بود بخوریدوبعد ساعت 10.30خامه با کیک بعد نهار هر چی بود بوخورید بعد ساعت3.5 -4سیب زمینی و تخم مرغ اب پز و2 عدد نان لواش وبعد از اون ساعت 10 شام هر چی بود بخورید وبعد قبل از خواب شیر و خرمابخورید .یکشنبه صبح کنسرو لوبیا بخورید و2 عدد لواش و صبحانه هرچی بود بخورید وبعد ساعت 10 اب میوه و کیک و بعد ساعت 1 ناهار هرچی بود ساعت 3.5-4هم ماکارونی و سویا بخورید با قیمه درست نشه ما کارونی بعد بهتون می گم چرابعد ساعت 9 شام هرچی بود و بعد قبل خواب شیر و خرما بخورید .دوشنبه برنامه ی شنبه رو اجرا کرده .سه شنبه برنامه ی یک شنبه.چهار شنبه هم 1لیوان شیر و 1 عدد کیک و مربا ساعت 10 هم که شد اگه تونستید و بودجشو داشتید این معجونو ک می گم درست کنید شیر 1 پیمانه خامه 4 قاشق غذا خوری عسل دو قاشق غذا خوری مغز گردو و بادام و پسته از هر کدوم 200 گرم بعد ان هارا در مخلوط کن ریخته بعد نوش جان کنید و بعد ناهار بخورید و بعد ساعت 4 که شد اگه تونستید میوه بخورید لازم به ذکره که عزیزانه من میوه رو یادتون نره که شبا تو این برنامه بگون جونید چون میوه بدن شما رو از نظر ویتامین تامین می کنه .بعد شام بعد قبله خواب 1 لیوان شیرداغ برای خواب ارام .پنج شنبه برنامه ی شنبه .جمعه برنامه ی چهار شنبه دوستان من تو این برنامه بیشتر سعی کردم که سطح پروتیین و کربوهیدرات بدنتونو بالا ببرم که این دو بهترین عامل و اصلی ترین عامل برای اضافش وزن و حجم بدن هستش دوستان ارجمند لازم به ذکر است که من این برنامه رو به خاطر همین ساده بیان کردم چون که نیمی از مردم جامعه ی ما اقشاره کم درامد و متوسط هستن برنامه رو جوری طراحی کردم که همه بتونن ازش استفاده کنن اگه درست و دقیق طبق این برنامه عمل کنید من بهتون قول می دم که در ارز 2 ما به وزنه ایده التون برسید .

      پاسخ ها

      • sahel

        خیلی زیاااده

    • بهار

      با سلام به نظر من آدمای لاغر اکثرا آئمای حساس زود رنج و پر استرسی هستن همینه که نمیزاره چاق بشن یه نگاهی به آدمای چاق بندازید غالبا بیخیالن یعنی اندازه لاغرا زندگی رو به خودشون سخت نمیگیرن پس بیخیال شید و استرستونو کنترل کنید و غذا خوب بخورید تا چاق شید البته اگه استرسو کنترل کنید مطمین باشید اشتهاتونم خودش بهتر میشه

    • مهدی

      اکثر نظر کاربرهای محترم شبیه هم هس کپسول فارماتون از داروخانه بگیرید

    • Maryam

      سلام
      من خودم ٢١ سالمه ١٧١ قدمه ٤٥ وزنمه، هر راهي كه بگين رفتم، داروي گياهي و انواع ازمايش رو انجام دادم، هوجور قرص و ويتامين و حتي كراتينم خوردم تاثير نداشت البته خودمم طولاني مدت اين كارارو نكردم، ولي واسه چاق شدن دوتا چيز تاثير صد در صد داره يكي اينكه استرس نداشته باشين، اصن فكر لاغر بودنم نميزاشت چاق شم، بيخيال باشين، دوم اينكه ورزش كنين نيازي نيست حتما برين باشگاه و مكمل بخورين، من تو خونه هر روز ٢٠ تا ٣٠ دقيقه ورزش كششي انجام ميدم تو همون هفته ي اول تاثيرشو ديدم، تازه شروع كردم، عاليههههههه، بعدش اينكه اب زياد بخوريد، اعتماد به نفس پايين هم نميزاره ادم چاق شه چون همش درحال غصه خوردنه كه چرا لاغرم، اعتماد به نفستونو ببرين بالا استرستونم كم ميشه، ورزشم مرتب انجام بدين ، ايشالا هممون چاق ميشيم، باز خوبه لاغريم خپل نيستيم

    • پويا

      دخانيات و مشروبات رو بزاريد كنار.اجيل و بادام زميني و سيب زميني زياد بخوريد.٦ وعده در شبانه روز غذا بخوريد.استرس و حرص خوردن رو بزاريد كنار.متخصص تغذيه و ازمايش تيروييد بديد.ورزش حتما بكنيد.اين ها صد درصد موثراند.درضمن ادم يك شبه به همه چيز دست پيدا نميكنه كه شمام بايد صبر و حوصله داشته باشيد.

    • یک لاغر

      اییییییییییییییییییی چقد لاغر!!!!!!!!

    • Abolfazl mortezai

      من که هر کارمیکنم غذاهم زیاد میخورم اب هم زیاد میخورم ولی چاق نمیشم اگه میشه راهنمایی کنید ممنون

    • جواد

      سلام دوستان .من ۱۸۷قدمه و وزنم هم۶۸کیلوییه ۱۹سالمه.به نظر خودم و دوستانم لاغر بنظر میرسم من رو راهنمایی کنید ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیدونم

    • maryam

      من هرراهی که گفتین انجام دادم اما وزنم اضاف نمیشه.از لاغریم خیلی رنج میبرم لطفا راهکارهای دیگری رو بگین.

    • زهرا

      منم قدم ۱۶۶ وزنم ۴۶. به نظرتون خیلییییی لاغرم؟من فقط میخوام صورتم پر شه هیکلم خوبه.

    • سحر یعقوبی

      من 45 کیلو هستم و قدم 164
      همه از اندامی ک دارم خوششون میاد و میگن لاغری بیشتربهت میاد اما خودم دوست دارم 10 تا 15 کیلو اضاافه کنم ... خواهش میکنم کمکم کنید.
      یه دکتره تغذیه خوب تووی شیراز میخام اگه میشناسید معرفی کنید.

    • نازی

      پودر حکیم تهرانی خودتون درست کنین دستورشم با ی سرچ بالا میاد محاله وزنتون بیشتر نشه ولی یکم صبر میخواد من که هفته اول پودر خوردم دو کیلو چاق شدم ولی به دلایل دخترونه سه کیلو تو ی ماه چاق شدم ی کیلوو نیمش فقط موند با بدنسازی بهتر جواب میده قرص سپرو هم ضرر بدی نداره قرص ویتامین ای و سپرو زیر نظر دکتر مصرف کنین خوبه ولی به اندازه پودر حکیم تاثیر ندارن

    • محمد

      با سلام به همه ی اقایون که میخوان چاق بشن ناموساااااا یه راهی سراغ دارم سه ماهه بدون هیچ مکمل و قرصی میتونی اینقدر خوشتیپ و پر بشی که کت شلوار تو تنت برقصه فقط یه جمله میگم یکیش خود من اقا کونتو سفت کن سه ماه جق نزن خودارضایی نکن ببین چی میشی اگه این کارو کردید و نتیجه نگرفتید لعنت بفرستید...
      باتشکر

    • فاطمه

      من هم خیلی لاغر هستم 162قدم 48کیلو وزن دارم ماه رمضان که هست بچه شيرخواره هم دارم فک کنم تا آخر ماه از اینه که هست هم لاغر تر شوم

    • بدون نام

      منم خیلی لاغرم دنبال ی چاره میگردم ک چاق شم

    • فاطمه

      من 15 سالمه قدمم 170 وزنم 45 خیلی کم غذام

    • هنگامه

      سلام.من 20سالمه.قدم170.وزنم53.خیلی دوست دارم بشم60 اما نمیشه چیکار کنم ک اشتهام زیاد شه از راه سنتی.اینم بگم من ادم عصبی هستم و استرس میگیرم خیلی ناراحتم از این قضیه لاغریم

    • بدون نام

      منم لاغرهستم کم وزنترهم میشم چون اشتهابه غذاندارم ولی صورتم پروچاق هسته ولی میخوام اشتهام به غذابیشتربشه امامیل به غذاندارم

    • ارمین

      سلام من شانزده سالمه سال پیش56کیلو بودمقدم هم ۱۷۹_۱۸۰بود شروع کردم به فیتنس یه ماه ونیم کار کردم بعد شدم61بعدم به ورزش ادامه دادم البته نه بصورت منظم عید شدم ۶۳بعد عید نزدیکای امتحانات وزنم برگشت به۶۱الانم که تابستون شده شدم۶۴.۵میخوام بگم استرس وورزش در افزایش وزن خیلی تاثیر داره استرسوبذارین کنار وورزش کنین ورژیم غذایی خوب داشته باشین منم تصمیم گرفتم تا اخر شهریور وزنم به ۷۲برسونم که ایشالله میتونم به امید موفقیت همه فعلا یا علی

    • eli

      دوستان اول باید برید دکتر ببینید دلیل لاغر شدنتون چیه؟ بعد دارو مصرف کنید الکی برای خودتون دارو و قرص تجویز نکنید. کسانی هم ک بعد از غذاخوردن حالت تهوع میگیرن و نمیتونن غذارو تموم کنن بخاطر استرسه. استرس و فشار عصبی رو از خودتون دور کنید. با ورزش و رژیم مناسب میشه چاق شد

    • احمد

      من 183 قدمه و وزنم 71 کیلو میخوام 10 کیلو چاق بشم لطفا راهنمایی کنین

    • sahar

      سلام من قدم۱۶۳وزنم 43میخوام چاق بشم ولی هر چی میخورم تاثیری نداره

    • پرناز

      سلام.منم خیلی لاغرم استرس وترس زیاد دارم،سردردهمیشگی هم دارم اگه چاق شدین به منم بگین راحلشو ممنون

    • مونا

      دوستتان برای چاق شدن صورت هرروزیعنی صبح 1عددوشب 1عددسیب زمینی آب پز بخوریدتاثرش عالیه یا اینکه ازروغن خراطین استفاده کنیدبمالیدبه صورتتون .ب ای چاق شدن کل بدن ازعرق رازیانه هرشب 1استکان ولی موقعه ای ک پریودشدیه اصلاا نبای بخورید البت بگم ها عرق ازیانه سینه هازوخیلیی بزرگ میکنه

    • سعیده

      سلام صبحونه عسل و کره و گردو بخورید من خودم تجربشو داشتم.بعدازظهراهم بخوابید ان شا الله به وزن مطلوبتون برسید

    • نگار

      سلام من ۱۶۲قدمه ۴۱وزنمه میشه راهنماییم کنید من ازدواج کردم شونزده سالمه همه واسه لاغرییم مسخرم میکنن خودم حامله ام واسم دعا کننین

    • ایدا

      آقا ناموسسا ما لاغرا هرکاری کنیم چااااق نمیشیم
      من 169 قدمه و 45 کیلوام ک قبلا 50 بودم ..چن تا داروی گیاهی امتحان کردم ولی بخاطر اعصابم تاثیر نداشت..تاالانم گفتم معدم خراب نشه داروی خاصی نمیخوردم..ولی الان دیگه دل و زدم ب دریا و بیخیال شدم مکمل سفارش دادم ببینم چی میشه ...بابا دنیا دوروزه ..مقصد خاکه بخورییین

    • هادی

      سلام
      ماشالاه همه لاغرن که
      دوستان برا چاق شدن باید بیخیال دنیا شد باید شاد بود
      امان از استرس ,پدر ادمو در میاره,عین انگل آدم رو از داخل میخوره ,سعی کنین استرس رو از زندگیتون دور کنین
      و اینکه همیشه ورزش کنین ,واقعا خیلی تاثیر داره,ورزشی که بتونه تمام ماهیچه های بدن رو فعال کنه ,بعد از ورزش حتما مواد غذای مغذی بخورین,مثل آجیل ,موز ,بادام هندی
      یه خواهشی هم از دوستانی دارم که با برنامه های خودشون تونستن چاق بشن ,روش های خودتون رو به اشتراک بزارین در صورت امکان

      امیدواوم همه به وزن ایده آلمون برسیم

      ولی باز خدا رو شکر کنیم که تپل نیستیم

    • شالیز

      دوستان من ارشد گیاهان دارویی خوندم و فراوری و داروسازی گیاهی انجام میدم یه کپسول کاملا گیاهی ساختم که واقعا برای افزایش وزن و افزایش اشتها جواب داده.عزیزانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستن به ایمیل بنده مسیج بدن.

    • لهیا

      منم لاغرم لههههه

    • زینب

      سلام بچه هامن بعدازعیدنامزدیمه خیلی لاغرم یه دارویی بگین بدون عوارض شیمیایی خیلی دپرسم میترسم خانواده شوهرم منو اینجوری ببینن پشیمون شن!!!

    • طوفان

      سلام.وزنم 72 کیلوس.البته با برنامه غذائی و مکمل شد انقدر اما صورتم پُر نمیشد.راهی برا پر شدن صورت هست که جواب بدد؟؟؟؟

    • سعید

      سلام دوستان بهترین گزینه برای افزایش وزن بدنسازی همراه با مکمل هستش تیم تن یار مکمل گینر و کراتین رو برای افراد لاغر پیشنهاد کردن که عالیه عکساشم تو پیج و کانالشون هستن امیدوارم موفق باشین

    • مرتضی

      من 24 سالمه 170قدمه و 58 کیلو وزنم ،چه کار کنم چاق بشم

    • selin

      سلام دوستان من حدود یک ماه از کپسول 5040استفاده کردم چون خیلی تبلیغ کرده بودن واسش ولی هیچ نتیجه ای ندیدم . به نظرم بهترین راه استفاده از پودر جوانه گندم هست .

    • بدون نام

      من قدم ۱۷۹سانت هست و وطنم ۷۰ به نظر شما کاهش وزن دارم

    • هستی؟

      من ۱۶۸ قدمه ۵۳ کیلو هستم دوس دارم ۵ کیلو اضافه کنم باید چکار کنم

    • saeed

      سلام
      من وزنم 60 بود و قدم 188
      الان 2 ماه هست پودر چاقی کرامس البته اصلش رو مصرف میکنم
      خوراکم رو زیاد کردم
      غذای مقوی زیاد میخورم
      شیر و بستنی و ژله و ... زیاد میخورم الان رسیدم خداروشکر به 75 کیلو
      استرس خیلی تاثیر داره
      شبا زود بخوابید
      وعده های غذاییتون رو زیاد کنید کم باشه اما زیاد
      ایشالله ک همه ب وزن ایده الشون برسن ❤

    • زارا

      منم خیلی لاغرم اون کپسول که میگی خیلی خوبه قیمتش چنده؟اازداروخونه بایدتهیه کنم؟

    • کوثر

      سلام من یک دختر14ساله هستم نمیدونم چرا دستام وپاهام خیلی لاغرن

    • مهدیه

      من 9روز دیگه15ساله میشم.وزنم38کیلو و قدم159سانته.لاغر بودنم روی شکل و فرم ستون فقراتم تأثیر گذاشته و شونه هام به سمت جلو خم شدن.هر چی غذا میخورم چاق نمیشم.دیگه نمیتونم لاغری رو تحمل کنم.هر کی منو میبینه فکر میکنه سوء تغذیه دارم در حالی که این طوری نیست...

    • بدون نام

      غذا بخورید استراحت کنید و ورزش کنید؟!حوای کمرتونم داشته باشید!!!

    • والتر

      سلام زیر نظر متخصص وطب سوزنی وطب سنتی ومتخصص غدد ومتابولیسم باش همه این کارارو بکن شاید به امید پرورگار نتیجه گرفتی اصلن خوددرمانی نکن وداروهای سرخود وداروهای عطاری را مصرف نکن بعد که نتیجه گرفتی باشگاه برو تلقین به لاغری نکن خوش بین باش خواب منطم داشته باش به امید پرورگار به نتیجه میرسی

    • بدون نام

      سلام به همه لاغرا. قصه منو اگه بدونیدهمه به گریه میفتید.
      من مردم و ازوضعیتم خجالت میکشم حتی به ازدواج فکرکنم. من ۲۶ساله.۱۸۳قد. ۵۳ وزن. هرکی منومیبینه میگه فوقش دبیرستانیم. وضیعتم ارثی هم نیست وهیچ بیماری هم ندارم ولی نمیدونم چه مرگمه نیم کیلوزیادنمیشم. وضعیت اسفناک اینکه یه برادر دارم ۱۸ساله. قدش ازم۲سانت بلندتر۱۸۵ ولی۷۵وزن.
      مچ من ۱۴و بازو۲۱وران ۳۸...داداش مچ ۱۸وبازو۳۰و ران۵۰...
      اینم بگم که تناسب قد ووزن ما تا ۱۵ سالگی تقریبا شبیه هم بودیم بایه کم تفاوت.
      من تو۳سال( از۱۵تا۱۸ سالگی) ۱۱کیلووزن و ۲۵سانت قدم اضافه شد. (وزن ۳۹بودو۵۰شد. قد۱۵۵بودو ۱۸۰شد ) ولی برادرم تو ۳ سال ۲۲ کیلو وزن و۲۵سانت قداضافه کرد ( وزن۵۰بودو۷۲شد. قد ۱۶۰ بودو۱۸۵شد)
      ومن توی ۸ سال(از۱۸سالگی تا الان) فقط ۳کیلو وزن و ۳سانت قد اضافه کردم. کابوس این روزا و شبای من کمبود ۲۲ کیلوییم در برابر برادر کوچکترم شده. واین کمبودبرای من هرروز بیشتر میشه (چون اون توسن رشده) ولی من توسن رشد فقط قدم بلند شدووزن هیچی ولی برادرم تناسب رشد داره.
      شما نمیدونید چقدصحنه بدیه وقتی از برادر ۹سال کوچکترت لاغرتر وضعیف تری. وقتی باهم سلام میکنیم دست کوچیک من توی دست بزرگ اون گم میشه. و همش مسخرم میکنه. منو نیم متراززمین بلندمیکنه و من نمیتونم ۵سانت بلندش کنم. باهم مچ میندازیم زور ۲دست من یه یک دست اون نمیرسه.
      هر کاری هم بگید کردم از باشگاه و عطاری و دکتر و... ولی هیچ تاثیری نداره. نیم گرم اضاف نمیشم.
      حالا با این توصیفات اگه کسی راه حل دیگه ای داره جون هر کی دوست داره بهم بگه . اجرتون با خدا....

    • r.z

      سلام آقای بدون نام چقدرشماشبیه من هستی. مشکل منم لاغری مفرطه.توکل خونواده فقط من لاغرم وهرکاری میکنم چاق نمیشم.آزمایشم دادم هیچ بیماری ندارم. دکترودکترگیاهی هم زیادرفتم امابدون تاثیربوده.باشگاه رفتم قبولم نکردن وگفتن بایدحداقل۶۰کیلوبرسی تابرات تاثیری کنه. من پسری ام ۲۶ساله. ۱۸۴قدو۵۳وزن. درمقابل ی برادردارم۹سال کوچکتره ۱۷ساله.۱۸۵قدو۷۳وزن. اینم بگم جفت ماتا۱۴سالگی لاغروشبیه هم بودیم(من۳۸وزن.۱۵۰قد) . (برادرم۴۰وزن.۱۵۴قد) تفاوت ما تو۳سال دبیرستان(۱۵.۱۶.۱۷)انجام شد. من تو۳سال فقط قدم بلندشدولی داداش متناسب رشدکردو به تناسب اندام رسید. من تو۳سال ۱۰کیلووزن و۳۰سانت قداضاف کردم (آخر۱۵سالگی ۴۰ وزن و۱۶۰قد،آخر ۱۶سالگی۴۵وزن و۱۷۰قد،آخر۱۷سالگی۵۰وزن و۱۸۰قد) . ..... درمقابل داداش تو۳سال۳۰کیلووزن و۳۰سانت قداضاف کرد(آخر۱۵سالگی۴۵وزن و۱۵۸قد، وسط۱۶سالگی۵۴ وزن و۱۶۳قدوآخر۱۶سالگی۶۰وزن و۱۷۰قد ، تاماه نهم ۱۷سالگی یعنی خرداد۹۷. ۷۰وزن و۱۸۴قد. ) . از خرداد تاالان که ۲ ماه میگذره ۳کیلوو۱سانت اضافه کرده. در حالیکه من تو۹سال گذشته ۳کیلوزیاد شدم. دقیقا برای داداشم ثابت شده که تاهرزمان که توسن رشده هرماه ۱.۵کیلواضاف میشه وتاآخر ۹۷ به ۸۵کیلومیرسه. واین موضوع برای من کابوس شده چون تاالان ۲۰کیلوازش کمترم تاآخرسال میشه ۳۲کیلو..
      موضوعی که حرصم میده اینه که تا۲سال پیش(تا۱۶سالگی داداشم)ازم به قولی حساب میبردامااززمانیکه فهمید دیگه زورم بهش نمیرسه ومن هرکاری میکنم بی اثره شروع کرده به تحقیرومسخره کردن من. من (مچ۱۴.بازو۲۱.ساق پا۱۹.ران۳۸) ولی برادرم (مچ۱۸.بازو۳۰.ساق پا۲۳.ران۵۰) . منو میبره جلو آینه میگه نگاکن بازوی من ۳۰ وران تو۳۸. و تا آخر سال بازوی من میشه اندازه ران تو. یامثلا انگشترخودشوازانگشت دومش درمیاره میگه بیا بکن توشصتت کوچولو.
      ومن درمانده ام که الانی که ازش ۲۰کیلو کمترم وضعیتم اینه واویلا که تا۷ماه دیگه بشه ۳۲ کیلو.
      بدبختی اینجاست که از۱۷تا۲۰ سالگی ۳ کیلواضاف شدم واز ۶ سال پیش حتی نیم گرم اضاف نمیشم. این وضع که داداشم میبینه بیشترمسخرم میکنه .
      حالا ازشما خواهش میکنم اگه راه حلی میدونید حتما بهم بگید که از این عذاب بیام بیرون . یاعلی .

    • شمسی

      سلام خسته نباشیدمن خیلی لاغرشدم هرچیکارمیکنم چاق نمیشم اشتهامم خوبه ولی چاق نمیشم بایدچیکارکنم که چاق بشم

    • زهرا

      وای من خیلی لاغرم دوست دارم چاق شم وزنم ۵۰ قدم ۱۶۰

      پاسخ ها

      • g. g

        من آرزومه مثل توبودم قد۱۶۰ووزن۵۰ که خیلی خوبه لااقل هیکلت اسکلتی نیست . توکلا۸تا۱۰کیلوکمبودوزن داری ولی من ۱۸۴ قدو۵۳ وزنمه و حداقل ۳۰ کیلو کمبود وزن دارم چی بگم ....هیکلم شده مثل مداد دراز ولاغر ...

    • سعید

      هرچه درد هست از استرس هست هر غذایی بخوری استرس داشته باشی چاق نمیشی چون استرسدستگاه گوارش مختل میکنه وقتی مختل شد یبوست میگیری
      اونوق باید غذایی بخوری که یبوست رفع کن که اون غذا باعث لاغری هستش
      استرس کم کنی هرجور که میتونی خودتونو سرگرم کنی با کار یا ورزش یا دوستان یا خانواده

    • سعید

      چرا نظر من ارسال نمیشه

    • باران

      کسی میدونه که قرص مخمر اب جو چاق میکنه یا نه؟

    • حسینی

      سلام

      موقع وزنه زدن احساس خستگی میکنم
      علتشو کسی میدونه؟
      قدم ۱۸۰ هس
      وزنم ۶۶
      سنمم ۲۶ هس
      ب نظرتون چقد اضاف کنم خوبه؟

    • r

      بابا شماها همتون از من بهترید .قد و وزناتون زیاد با هم فاصله ندارن یا لااقل سنتون کمه . من چی که ۲۶ سالمه . با ۱۸۴قد و ۵۳ وزن .اندامم دقیقا مثل بچه راهنماییه . مچم ۱۴. بازو ۲۱. دیروز تو مسجد یه بچه کنارم نشسته بود اندامش از من درشتر . خیره شده بود به دستای من . فکرکنم تا به حال آدمی به لاغری من ندیده بود . باهاش دست دادم یه دستای بزرگی داشت ! بهم میگه یه کم بخور داری میمیری . دنبالش رفتم بیرون بهش گفتم عموجون چند سالته گفت ۱۴ .گفتم چند کیلویی گفت ۶۰. قدش ۱۶۰بود . اون گفت توچندی خجالت کشیدم بگم. منو بلند کرد وگفت ۵۰بیشتر نیستی . اونجا بود که باخودم گفتم خاک برسرت که زور یه بچه ۱۴ ساله رو نداری .
      شما رو به خدا یکی به دادم برسه ......

    • جیگر

      تویی که میخای زود چاق شی حوصله برنامه رژیمی نداری قرص سیپرا یا دگزا بخور

    • خانم

      بچه ها من دارو گیاهی گرفتم ک ارامبخش و خواب آور باشه بقیه راه حلا رو رفتم جواب نگرفتم سنبل الطیب و اسطوخودوس و گل گاو زبان بخرید هر شب از همشون دم کنید تو ی لیوان .

    • نسرین

      من هم خیلی استرسیم هم خیلی حساس فکر کنم معده من ضعیف است دکتر تغذیه رفتم یک ماه وزنم بهتر شد ولی بعدش ثابت شد نمی دونم از کدوم دسته هستم وسواس کمی هم دارم ممنون میشم راهنمایم کنید

    • محمد

      سلام منم لاغرم قدم 178 وزنم 61 فکر و خیالمم زیاده تازگیا میگن خیلی لاغر شدم میخوام بدونم چ جوری میتونم چاق بشم البته تا ب حال دنبال چاقی نرفته بودم الانم عرق یونجه پیشناهاد کردن دو روزه دارم استفاده میکنم میخوام بدونم فایده ای داره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وزن شما معمولی است

    • بدون نام

      سلام من چی کار کنم سن 18 قد 192 وزن 66

    • :)

      سلام دوستان من هرروشی رو بگین امتحان کردم برای چاقی ازمکمل ها بگیر تا امپول تقویتی....ولی فایده نداشت تنها چیزی که رو من تاثیر کرد وزنمو برد بالا قرص ال دی بود درارض چندماه وزنمو برد بالا

    • morteza

      سلام من قدم 183 و وزنم 56کیلو از لاغریم خوشم نمیاد همه چی هم امتحان کردم ولی اثری نداشته در ضمن من خیلی هم عصبی و جوشی هستم به نظر شما باید چیکار کنم؟

    • باران

      من وقتی یه زره چاق میشم با کوچیکترین استرس فورا اب میشم دیگه تصمیم گرفتم چاق نشم

    • z

      سلام.من پسری ام۲۷ساله.۱۸۶قد.۵۳وزن.خیلی لاغرم.آزمایشای زیادی دادم ومشکلی ندارم.دکترتغذیه وطب سنتی هم رفتم.اما بی فایده. به اندازه ۲نفرغذامیخورم اما انگار راست رودم حتی نیم گرم اضاف نمیشم.از ۱۷سالگی تاالان ۶سانت قد وصفر گرم وزن اضافه شدم.وزنم از بچه ۱۳ساله کمتره و هر کی منو میبینه اصلا باورش نمیشه که ۲۷ سالمه. با این وضعیت اعتماد به نفس رو به کل ازدست دادم.حتی زورم به بچه ۱۳ساله نمیرسه.
      یه راه حلی بهم بدید .
      متشکرم.

    • هانی

      سلام ۲۸ ساله هستم با دو فرزند ۷ ساده و ۱و نیم ساله . اقا من وزنم خیلی پایینه خلاصا با قد ۱۷۲ وزن ۵۰ کیلو . هر چیم میخورم انگار ک انگار .البته استرسی هستم . نمیدونم چیکار کنم صورتم ک افتضاحه .کممممممممممممک . دوران شزر دهیم ک بدتر لاغرم کرده .

    • بهار

      تاثیر گذار نیست چون من دوازده سالمه هر چی می خورم چاق نمی شوم ولی به چاق شدن نیاز دارم

    • ***

      سلام.فکرکنم بین لاغرهایی که پایین مشکلشون گفتن من ازهمه لاغرترم.پسری ام۲۷ساله.۱۸۶قدو۵۲وزن. البته تا۶ماه پیش۵۶بودم ولی الان۵۲شدم. دلیل این کاهش استرسی که درگیرشم . ولی درکل خیلی لاغرم. ارثی هم نیست.بقیه خانواده ازمن بهترند.برادرم۱۹سالش که۱۸۰قدو۶۲وزنشه وداره به مروربیشترمیشه. ولی من از۲۰تا۲۶سالگی روی۵۵مونده بودم که پارسال برج۱۲یک کیلوبیشترشدم. ولی الان خیلی افت کردم . آزمایش هم دادم .هیج مشکلی ندارم.لطفااگر کسی راه حلی داره کمکم کنه .

    • احمدرضا

      من قدم 162 و وزنم 46 کیلوگرم هست . خیلی خیلی لاغرم لطفا بهم کمک کنید و راهنمایی کنید که چجوری چاق تر شم

    • لقمان

      من خیلی لاغرم دوست دترم چاق بشم لطفا به من کمک بکنی

    • Tina

      سلام من برم باشگا خوبه؟
      مسخرم میکنن لاغرم
      قد ۱۵۴
      وزن ۳۵_۳۶

    • محمدحسن کشاورز

      سلام من هرچي ميخورم چاق نميشم و روزي 2بار مدفوع دارم هرچي ميخورم مدفوع ميشه بايد چيکار کنم ؟ و اصن کاهش وزن ندارم

    • سحر

      ای بابا همه لاغرن که....شماخوبین من قدم 169 وزنم 50 خیلی لاغرم خیلی دوست دارم چاق شم همسرم میگه 5 کیلو چاق شی کافیه ولی من 10 کیلو کمبود وزن دارم

    • ندا

      سلام منم خیلی لاغر بودم هنوزم هستم اما ی محصول ب اسم پنیر مایه دارم مصرف میکنم پنیر اغوز شتر هیت واقعا تاثیر داشته الان توی 4 ماه 5 کیلو زیاد شدم

    • ساناز

      منم مشكل لأغري دارم ٢٥سالمه قدم١٦٣وزن ٥٣ دوتا دختر دارم خيليا عيبمو ميكنن كه با دو شكم هنوز الاغرم ميخوام چاق شم چيكار بايد بكنم

    • ساناز

      منم مشكل لأغري دارم ٢٥سالمه قدم١٦٣وزن ٥٣ دوتا دختر دارم خيليا عيبمو ميكنن كه با دو شكم هنوز الاغرم ميخوام چاق شم چيكار بايد بكنم

    • sahel

      سلام منم هرکاری میکنم ک چاق شم ما انگار ن انگار دیگه خسته شدم.....

    • شیلا

      سلام مانکنا.من۱۵۶قد،۴۴وزنمه.یکماه جوانه گندم خونگی خوردم نتیجه نداد.خیلی از لاغری رنج میبرم اما جلو شوهرم و بقیه همش میگم اندامم ماهه وقتی جلو اینه میرم از خودم لذت میبرم،تلقین میشه به مخاطب و میگن درسته لاغری امابد نیستی خخخ.اعتمادبنفس کاذبم بد نیس،لازمه

    • بدون نام

      دوستان هیج وقت ناامید نباشید اگ میخان چاق بشین قرص دگزامتازون بخورین چاق میشین ولی بیش از حد نخوردین که باعث پوکی استخون بشه تا میتونین بخورین موفق باشین

    • گلی

      من ۳۸ سالمه وزتم ۴۷ کیلویه چی کار کنم چاق بشم

    • Arash

      سلام خیلیا نظرات سردی دادن بنظرم اولین گام برای چاقی رفتن پیش دکتر تغذیس بقیشم باید بخوری فقط بخور نمیتونی بزور بخور من خودم اشتهام کوره ازوقتی دکتر رفتم هرزگاهی اینقد میخورم که دیگه نمیدونم چیکا کنم خلاصه بگم اگه میخاین چاق شین بخورین شکلات خشکبار یادتون نره

    • یاس

      دلیل لاغری جونا از نظر من یکی فعالیت و جنب و جوش زیادشونه و یکی افسردگی و غشه از همه لحاظ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج