adexo3
۷۲۴۴۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اسپاي خانگي را حتما تجربه کنید

بسیاری از گیاهان دارویی علاوه بر آنکه به صورت خوراکی از سوی درمانگران تجویز می‌شوند به شیوه موضعی و عمومی نیز تاثیرات درمانی فوق‌العاده و شگفت‌انگیزی در افزایش میزان سلامت و قوای عمومی بدن دارند.

اسپاي خانگي را حتما تجربه کنید
مجله زندگی ایده آل: بسیاری از گیاهان دارویی علاوه بر آنکه به صورت خوراکی از سوی درمانگران تجویز می‌شوند به شیوه موضعی و عمومی نیز تاثیرات درمانی فوق‌العاده و شگفت‌انگیزی در افزایش میزان سلامت و قوای عمومی بدن دارند. استفاده موضعی از کرم‌ها و مرهم‌های گیاهی، بهره‌گیری از بخورهای گیاهی و همین طور حمام کردن با اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهان دارویی شفابخش از دیگر شیوه‌هایی است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و تسکين بسیاری از فشارهای روحی و عصبی از سوی درمانگران به مخاطبان‌شان عرضه می‌شود.

اسپاي لاوندر

ويژه رانندگان فراري از ترافيك روزانه

اگر شما هم در گروه افرادي قرار مي‌گيريد كه با آمدن ماه مهر و افزايش ترافيك خيابان‌ها و اتوبان‌ها دچار عصبانيت و استرس مي‌شويد بهتر است اسپاي لاوندر را تجربه كنيد. اسپاي خانگي با اين گياه در شب‌هايي كه بعد از ترافيك خيابان‌ها به خانه بازمي‌گرديد مي‌تواند روحيه شما را از اين رو به آن رو كند و آرامش و نشاط را به شما هديه كند. به گفته درمانگران شيوه‌هاي طبيعي درمان استحمام با عصاره گیاه اسطوخودوس(لاوندر) تاثیر زیادی در افزایش توان بدن، سیستم ایمنی و سیستم عصبی بدن دارد. با اضافه كردن عصاره یا اسانس این گیاه دارویی به وان حمام و قرار گرفتن در آن علاوه بر آنکه می‌توان از اثرات درمانی این گیاه در کنترل تحریکات عصبی و تنش‌های روزمره بهره برد، می‌توان به افزایش عملکرد مغز و میزان تمرکز بر فعالیت‌های روزمره نیز پرداخت.

اسپاي خانگي را حتما تجربه کنید

اسپاي اكاليپتوس

براي شما كه در اماكن شلوغ رفت‌وآمد داريد

روزهايي كه مجبوريد به خاطر خريد، ملاقات دوستان يا شرايط كاري در محيط‌هاي شلوغ و پر ازدحام مثل پاساژ‌ها، سالن كنفرانس يا مدرسه رفت و آمد مي‌كنيد، مي‌توانيد از اين اسپاي ميكروب‌كش استفاده كنيد. براي تهيه اين اسپاي ضدعفوني‌كننده كه مي‌تواند احتمال ابتلا به ميكروب‌ها و ويروس‌هاي شايع در فصل پاييز را به حداقل برساند كافي است ۱۰ تا ۱۵ گرم اكاليپتوس را درون ۳ ليوان آب بريزيد و اجازه دهيد يك ليوان از آب موجود در آن تبخير شود و بجوشد. اين جوشانده را پس از ولرم شدن به آب نيمه ولرم وان اضافه كنيد. دراز كشيدن در اين وان و استنشاق عطر خوش اكاليپتوس علاوه بر ميكروب‌زدايي مي‌تواند به ميكروب زدايي از سيستم تنفسي بدن نيز كمك كند.

اسپاي بادرنجبويه

براي شما كه قلب‌تان حساس است

اگر مي‌خواهيد قلب‌تان را تقويت كنيد و راحت‌تر از پس استرس‌ها و تنش‌هاي ناشي از زندگي روزمره و كار بربياييد، پيشنهاد مي‌كنيم كه دست‌كم يك بار در هفته از اسپاي بادرنجبويه بهره ببريد. گياه بادرنجبويه يكي از مفيدترين گياهان دارويي است كه سال‌ها توسط درمانگران و متخصصان براي كنترل و بهبود روند درماني برخي ناراحتي‌هاي قلبي به عنوان درماني كمكي توصيه مي‌شود. در كنار نوشيدن دمنوش بادرنجبويه استفاده موضعي از اسانس يا عصاره اين گياه به ويژه استحمام با آن نيز مي‌تواند همين تاثيرات درماني را داشته باشد. براي استفاده از اسپاي خانگي بادرنجبويه كافي است ۵ تا ۱۰ قطره از عصاره يا روغن طبيعي بادرنجبويه را درون وان آب نيمه‌گرم بريزيد و دست كم يك بار در هفته ۲۰ تا ۳۰ دقيقه در اين آب دراز بكشيد و خود را با آن بشوييد.

اسپاي پوست پرتقال

براي شما كه پوستي نرم و مرطوب مي‌خواهيد

اگر در گروه افرادي قرار داريد كه با شروع فصل پاييز و سرد شدن هوا دچار خشكي و زبري پوست مي‌شويد به شما توصيه مي‌كنيم اسپاي اسانس پرتقال را براي پيشگيري از خشك شدن پوست‌تان تجربه كنيد. اسپاي خانگي پرتقال با عصاره اين ميوه زمستاني تاثير زيادي در شادابي پوست و آبرساني بهتر سلول‌هاي پوستي دارد. برای این منظور کافی است وان حمام را از آب ولرم پرکنید و نصف استكان عصاره يا اسانس پرتقال را درون وان بریزید. خلال كردن پوست تازه پرتقال و قرار دادن آن در اين آب نيز مي‌تواند به بهبود شادابي و افزايش ريلكسي شما كمك كند. تنها كافي است به مدت ۳۰ دقیقه در وان دراز بکشید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه و دوش گرفتن خواهید دید که پوست بدن‌تان نرم، با نشاط، جوان و لطیف شده است.

اسپاي زنجبيل

براي شما كه دردهاي مفصلي سراغ‌تان مي‌آيد

اسپاي خانگي با عصاره زنجبيل مي‌تواند بخش زيادي از دردهاي مفصلي و استخواني شايع در فصل‌هاي سرد مثل پاييز و زمستان را تسكين دهد. اگر اين روزها درد‌هاي مفصلي كلافه‌تان كرده مي‌توانيد با حمام كردن با عصاره زنجبيل بخش زيادي از دردهاي‌تان را تسكين دهيد اما بايد مراقب باشيد كه اگر در گروه افراد گرم‌مزاج قرار داريد نبايد بدون مشورت با متخصص طب سنتي و به طور خودسرانه از اين گياه دارويي استفاده كنيد چرا كه ممكن است با حساسيت يا برون‌ريزي پوستي رو به رو شويد. براي استفاده از این حمام کافی است ۳ تا ۴ قطره از عصاره زنجبيل را درون وان حمام بريزيد و براي ۲۰ تا ۳۰ دقيقه درون آب دراز بكشيد.

اسپاي خانگي را حتما تجربه کنید

اسپاي آويشن

ويژه سرماخورده‌ها

استنشاق بخور آويشن و نوشيدن دمنوش اين گياه معطر به صورت توامان مي‌تواند يكي از بهترين روش‌هاي طبيعي براي درمان سرماخوردگي، آنفلوآنزا و گلودردهاي شايع در فصل پاييز باشد. از آنجا كه بخور آويشن بهترين روش براي درمان دردهاي سينوسي و سردردهاي ناشي از سرماخوردگي است، مي‌توانيد از اسپاي خانگي جوشانده يا اسانس آويشن براي اين منظور نيز استفاده كنيد. براي اين منظور كافي است ۲ ليوان از جوشانده صاف شده آويشن يا ۵ قطره از اسانس آويشن را كه به صورت صنعتي تهيه مي‌شود و در داروخانه‌ها نيز موجود است در آب نيمه‌ولرم بريزيد و ۲۰ دقيقه درون اين آب دراز بكشيد و از بخور متساعد شده از وان استشمام كنيد. دراز كشيدن در اين بخور علاوه بر درمان و پيشگيري از سرماخوردگي به از بين رفتن اسپاسم‌هاي عضلاني و تسكين التهاب‌هاي دستگاه تنفسي كمك مي‌كند.

میوه را بجوشانید و پس از جوشانیدن آن را صاف کرده و در حمام استفاده کنید. اگر عصاره صنعتي پرتقال را در داروخانه‌ها پيدا نكرديد مي‌توانيد با جوشاندن خلال پوست پرتقال اين عصاره را تهيه كنيد.

اسپاي سنبل‌الطيب

بهبود كيفيت و عمق خواب

يكي از ساده‌ترين شيوه‌هاي افزايش آرامش و تسكين اعصاب در خانه بدون وابستگي از داروهاي شيميايي اسپاي سنبل‌الطيب است. اين گياه ويژگي‌هاي عجيبي دارد كه يكي از شاخص‌ترين آنها عطر خوش و خاصيت آرامش‌بخشي آن است. بسياري از درمانگران مصرف خوراكي و موضعي اين گياه را بهترين روش براي كنترل تنش و استرس‌هاي ناشي از كار روزمره مي‌دانند. به اعتقاد كارشناسان و متخصصان طبيعي استفاده از عصاره و اسانس این گیاه در وان حمام و دراز كشيدن در آن به مدت نيم ساعت تاثیر زیادی در ریلکسی و آرامش عضلات بدن، از بین رفتن تنش‌ها و آرامش اعصاب دارد. استحمام با عصاره این گیاه پیش از ساعات خواب در برطرف کردن بی‌خوابی، اختلالات ناشی از بی‌خوابی و داشتن خوابی عمیق و آرام موثر است. براي آماده كردن مقدمات اين اسپاي خانگي می‌توانید مقداری از این گیاه را دم کرده و پس از صاف کردن جوشانده آن را به وان حمام اضافه کنید و از اثرات آرامش‌بخش آن بهره ببرید. حتي مي‌توانيد از اسانس يا عصاره آن كه به صورت صنعتي توليد مي‌شود، استفاده كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج