adexo3
۱۲۷۱۰۹۳
۴۹۸۲
۴۹۸۲
پ

خرید ویلا یا ساخت ویلا، کدام یک به صرفه‌تر است؟

خرید ویلا به صرفه تر است یا ساخت ویلا ؟ کدام یک برای من مناسب تر است؟ ممکن است برای شما هم این سوال پیش امده باشد. هر کدام از این دو انتخاب مسیری متفاوت و مراحل و شرایط خاصی را برای ویلا دار شدن پیش پای شما میگذارد.

 

ساخت ویلا ممکن است از نظر اقتصادی به صرفه تر باشد ولی مراحلی مانند خرید زمین ویلایی، اخذ جوازهای ساخت و ساز، مشاوره با یک شرکت معماری برای طراحی ویلا و انتخاب پیمانکاران کاملا به عهده خود شما خواهد بود. در مقابل خرید ویلا مسیری سریعتر برای ویلا دار شدن است ولی هزینه های بسیار بیشتری به شما تحمیل میکند. اگر شما هم بر سر دو راهی خرید یا ساخت ویلا قرار گرفته اید این مطلب می تواند راهگشای شما باشد.

خرید ویلا یا ساخت ویلا، کدام یک به صرفه‌تر است؟

اگر علاقه زیادی به خطه شمال کشور داشته باشید، حتماً با سفر به جنگل‌ها و دریای زیبای آن ناحیه برای یک بار هم که شده به فکر خرید یا ساخت ویلا افتاده‌اید. البته که ساخت و ساز ویلا تنها محدود به شمال کشور نیست و هر ناحیه خوش آب‌وهوایی می‌تواند وسوسه داشتن یک ویلای دلباز را در دلتان زنده کند. اما سوالی که همیشه برای داشتن یک ویلا در ذهن وجود دارد، این است که خرید ویلا بهتر است یا ساختن آن؟ نکته اصلی این‌جاست که اگر این سوال را از چند نفر بپرسید، احتمالاً پاسخ‌های متفاوتی خواهید شنید؛ چرا که هر کس بر اساس ترجیحات و شرایط خود به موضوع نگاه می‌کند. از همین ابتدا باید بدانید که به‌صرفه بودن تنها در مبلغی که ابتدای کار برای خرید یا ساخت ویلا می‌پردازید خلاصه نمی‌شود. به صرفه بودن برآوردی از مجموع تمام هزینه‌هاست و این هزینه می‌تواند وقت و انرژی نیروی انسانی را نیز شامل شود. در این مقاله قصد داریم خرید ویلا یا ساخت ویلا را از جهات مختلف بررسی کرده و در نهایت، یک نتیجه‌گیری کلی از مبحث داشته باشیم. همراه ما بمانید.

ویلا بخریم یا ویلا بسازیم؟

برای پاسخ دادن به پرسش خرید یا ساخت ویلا جواب قطعی وجود ندارد و همه چیز بسته به آن است که شما چه ویژگی‌هایی را در اولویت خود دارید. اگر کسی به شما بگوید بدون شک ساخت ویلا گزینه بهتری است، قطعاً مشکلی با صرف وقت و هزینه زیاد ندارد و به ازای آن، نتیجه بی‌نظیری از یک ویلای شخصی دریافت می‌کند. برای شخص شما ممکن است مسئله‌ای مثل زمان از اهمیت زیادی برخوردار باشد. در این صورت قطعاً ساخت ویلا انتخاب مناسبی برایتان نیست و نمی‌توانید مدت زمان طولانی در انتظار آماده شدن ویلا بنشینید. چیزی که امروز در عموم افراد دیده می‌شود، این است که بومیان یک محله، با داشتن زمینی موروثی اقدام به ساخت ویلا می‌کنند؛ اما افراد غیر بومی معمولاً خرید ویلا را ترجیح می‌دهند. البته که این مسئله را نمی‌توان به تمام افراد تعمیم داد. بیایید مزایا و معایب هر یک را به تفکیک بررسی کنیم و در آخر بگوییم که خرید ویلا یا ساخت ویلا، کدام یک به صرفه‌تر است؟خرید ویلا یا ساخت ویلا، کدام یک به صرفه‌تر است؟

خرید ویلا چه مزایایی داشته و برای چه کسانی مناسب است؟

خرید ویلا مزایای دارد که می‌تواند برای بسیاری از افراد ترغیب‌کننده و وسوسه‌انگیز باشد. در مقابل، معایبی نیز در این کار دیده می‌شود که می‌تواند چندان خوشایند نباید. ابتدا به بررسی مزایای خرید ویلا می‌پردازیم:

  • پررنگ‌ترین نکته در خرید ویلا، صرفه‌جویی در زمان است. برای خرید ویلا کافی است با بودجه معین به املاکی‌های ناحیه مورد نظر مراجعه کرده و ظرف چند روز، ویلای مناسب خود را پیدا کنید. در این روش نیازی به دوندگی برای اخذ مجوز و انجام کارهای اداری ندارید که این، خود یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.
  • همان طور که گفته شد، برای خرید ویلا، کارهای اداری معنایی ندارند و شما تنها برای انجام معامله و کارهای این چنینی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه خواهید کرد. بنابراین اگر حوصله انجام دادن کارهای اداری را ندارید هم خرید ویلا مناسب شماست.
  • اگر بودجه مشخص و محدودی دارید، ویلا خریدن برای شما گزینه مناسب‌تری است. تمام هزینه‌ای که برای تحویل گرفتن ویلای آماده می‌کنید، همان هزینه ابتدایی است که می‌پردازید. پس از آن مبلغی از جانب صاحب قبلی مطالبه نمی‌شود.

افرون بر این مزایا، معایبی نیز وجود دارند که باید آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید. از جمله این معایب می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ویلایی که می‌خرید، ممکن است از آن چه در ذهن دارید فاصله داشته باشد. به هر صورت پیدا کردن چیزی که دقیقاً باب میل شما باشد، دشوار به نظر می‌رسد.
  • ایرادات پنهانی خانه در همان ابتدای کار مشخص نمی‌شوند و اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد، بعد از گذشت مدتی ممکن است هزینه جدیدی برایتان بتراشد.
  • مصالح به کار رفته در ساخت بنای خانه نامعلوم‌اند. به همین دلیل ممکن است بعد از مدتی دچار مشکلاتی در بنای خریداری شده شوید و ملزم به پرداخت مجدد هزینه برای تعمیرات باشید.

حال که با مزایا و معایب خرید ویلا آشنا شدید، می‌توانیم به جزئیات ساخت ویلا بپردازیم.خرید ویلا یا ساخت ویلا، کدام یک به صرفه‌تر است؟

مزایای ساخت ویلا

به طور کلی ساخت ویلا به صرف زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل، به کسانی توصیه می‌شود که از این بابت مشکلی نداشته و می‌توانند هزینه و زمان زیادی را به ساخت ویلا اختصاص دهند. با این حال نتیجه نهایی می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. حال بیایید به بررسی مزایای ساخت ویلا بپردازیم:

  • هنگامی که برای ساخت ویلا اقدام می‌کنید، همه چیز را مطابق میل و خواست خودتان پیش می‌برید. از نقشه ساختمان گرفته تا جزئیات به کار رفته در آن، همان چیزی می‌شوند که رویای آن را دارید. به این ترتیب در ساخت ویلا همه ‌چیز مطابق خواست و سلیقه شماست.
  • اگر خودتان ویلا را بسازید از کیفیت مصالح مطلع هستید و با انتخاب بهترین نوع مصالح، می‌توانید تا مدت‌های طولانی از صرف هزینه مجدد برای تعمیر و ترمیم دور بمانید.
  • ساخت ویلا امکان داشتن ویلا در نقاطی که از نظر ویلاسازی چندان پر رونق نیستند را نیز فراهم می‌کند. برای مثال اگر قصد داشتن ویلا در یکی از شهرهای گلستان و یا گیلان را دارید که چندان از نظر خرید و فروش پررونق نیست، می‌توانید از گزینه ساخت ویلا استفاده کنید.

چند مورد از مشکلات ساخت ویلا را نیز به اختصار مرور کنیم:

  • برای ساخت ویلا باید زمان زیادی صرف کنید. پروسه خرید زمین، مصالح و آغاز کار قطعاً زمان‌بر خواهند بود.
  • دوندگی‌های اداری برای انجام ساخت و ساز، حوصله زیادی را می‌طلبد. اگر توان انجام این کار را دارید، ساخت ویلا گزینه مناسبی برای شماست.
  • ساخت ویلا هزینه زیادی را می‌طلبد. از طرفی ممکن است هزینه‌ها به صورت غیرمنتظره‌ای بالا بروند. با نوساناتی که در قسمت مصالح وجود دارد احتمالاً حین ساخت ویلا محاسبات ابتدایی‌تان به هم خواهند خورد.

به طور کلی می‌توان گفت اگر محدودیتی ندارید و خواهان یک ویلای منحصر به فرد و لوکس هستید، ساخت ویلا گزینه بهتری برای شماست؛ اما اگر با بودجه و زمانی محدود می‌خواهید صاحب یک ویلای معمولی شوید، خرید ویلا مناسب‌تر است. البته در صورت داشتن بودجه کافی، ویلاهای بسیار مجلل زیادی نیز وجود دارند که می‌توانید خریداری کنید. نکته مهم، در منحصر به فرد بودن ویلای شماست.

نتیجه‌گیری

با توجه به آن چه در متن فوق گفته شد، « خرید ویلا یا ساخت ویلا، کدام یک به صرفه‌تر است؟» تنها یک پاسخ معین ندارد؛ بلکه وابسته به عوامل متعددی است که باید نسبت به ترجیحات خود، آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. نکته مهم این است که در هر دو مورد، به سراغ متخصصین و افراد آشنای به کار بروید تا در نهایت از انتخاب خود راضی بوده و از ویلایی زیبا لذت ببرید.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج