adexo3
۱۱۳۳۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تابلوهای ۳ میلیون پوندی را ببینید

در حراجی سوتبی یک مجموعه آثار هنری به نام «هویت ایتالیایی» نیز برای فروش چکش خورد که آثار به فروش رفته این مجموعه در کل به قیمت ۳۹.۴۵۶ میلیون پوند به فروش رفتند. این مجموعه بخشی از حراجی هنر قرن بیستم ایتالیا بود.

یک نقاشی کوچک از لوسین فروید که «شاهکار بی‌بدیل» خوانده شده به قیمتی بالغ بر سه میلیون پوند به فروش رفت.

این تابلو «سر پسر» نام دارد و در اندازه ۲۱.۶ سانتیمتر در ۱۵.۹ سانتیمتر کشیده شده است. خریداری ناشناس تابلو را به قیمت ۳.۱۷۷ میلیون پوند خرید.

این اثر چهره چارلی لوملی، همسایه و یکی از سوژه‌های اصلی فروید را نشان می‌دهد. با اینکه تابلو به قیمت بالایی به فروش رفت اما متخصصان تخمین می‌زدند تابلو به قیمت چهار میلیون پوند فروخته شود.

«سر پسر» در سال ۱۹۵۲ کشیده شده و سر سوژه را درحالی نشان می‌دهد که دست چپش تکیه‌گاه اوست. فروید در زمان کشیدن این تابلو دچار افسردگی بود و گفته می‌شود این اثر او را از میل به خودکشی رهایی داده است.

تابلوهای 3 میلیون پوندی را ببینید

در حراجی سوتبی یک مجموعه آثار هنری به نام «هویت ایتالیایی» نیز برای فروش چکش خورد که آثار به فروش رفته این مجموعه در کل به قیمت ۳۹.۴۵۶ میلیون پوند به فروش رفتند. این مجموعه بخشی از حراجی هنر قرن بیستم ایتالیا بود. تخمین زده می‌شد این مجموعه بین ۳۴ تا ۴۸ میلیون پوند به فروش برود که طبق انتظار این اتفاق افتاد.

یکی از آثار مهم این مجموعه «Combustione Legno» اثر سال ۱۹۵۷ آلبرتو بوری بود که رکوردی جدید برای بوری خلق کرد. حراجی احتمال می‌داد این اثر بین ۸۰۰ هزار پوند تا ۱.۲ میلیون پوند به فروش برود، اما پنج خریدار بر سر این تابلو رقابت کردند و تابلو در نهایت به قیمت ۳.۱۷۷ میلیون پوند به فروش رفت.

تابلوهای 3 میلیون پوندی را ببینید

چینی ویت‌پال، رئیس بخش هنرهای معاصر اروپا حراجی سوتبی گفت: «ما موفق شدیم این مجموعه مهم را برای فروش عرضه کنیم، این مجموعه شامل آثار نفس‌گیر و بسیار ماهرانه‌ بود که هوایی تازه در بازار ما دمید.»

او افزود: «مجموعه‌داران مشتاقانه به آثار ارائه شده واکنش نشان دادند. فروش امروز ما بالاترین فروش ما در تاریخ حراج آثار هنری قرن بیستم ایتالیا بود.»

گرانترین اثر حراجی تابلو «سر پسر» لوسین فروید بود که صاحب‌نظران آن را شاهکار بی‌بدیل و نقاش آن را اسطوره مکتب نقاشی لندن می‌خوانند. فروید نوه زیگموند فروید -روان‌شناس اتریشی- بود و ژوئیه امسال در ۸۸ سالگی درگذشت.

بوری یکی از شش هنرمندی بود که در حراجی رکوردشکنی کرد. دیگر هنرمندان لئون کوسوف، ویم دلوویه، فرانچسکو لوسوویو، میکل‌آنجلو پیستولتو و جوزپه پنونه بودند.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تابلوهای 3 میلیون پوندی را ببینید


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج