adexo3
۱۲۰۱۱۰۴
۳ نظر
۶۰۰۰
۳ نظر
۶۰۰۰
پ

در جستجوی تنها راه نجات برای ابرقهرمان محبوب

با آمدن نسخه با کیفیت فیلم مرد عنکبوتی «No Way Home» بالاخره می‌توانیم درباره این فیلم با جزئیات صحبت کنیم. مرد عنکبوتی جدید ترکیبی موفق از نوستالژی و ریبوت نرم است که در آن برخی رشته‌های داستان دچار مشکل هستند.

برترین‌ها: با آمدن نسخه با کیفیت فیلم مرد عنکبوتی «No Way Home» بالاخره می‌توانیم درباره این فیلم با جزئیات صحبت کنیم. مرد عنکبوتی جدید ترکیبی موفق از نوستالژی و ریبوت نرم است که در آن برخی رشته‌های داستان دچار مشکل هستند. در ادامه برای واکاوی بیشتر این اثر با نقد فیلم Spider-Man: No Way Home همراه ما باشید.  هشدار! در ادامه شاید به نقاط بر بخورید که فیلم برایتان اسپویل شود.

در جستجوی تنها راه نجات برای ابرقهرمان محبوب

زمانی‌که برای اولین بار فیلم Spider-Man: No Way Home معرفی شد چندان تشنه‌ی تماشایش نبودیم. زمانی تماشای این فیلم تبدیل شده بود به یک دغدغه‌ی ذهنی که به دلیل درز اطلاعاتی بو برده بودیم که قرار است تمامی اسپایدرمن‌ها و طبیعتا تمامی دشمنان مرد عنکبوتی از دیرباز تا کنون در این فیلم حضور داشته باشند. ضمنِ هیجان‌زده شدن، دغدغه‌هایمان این شده بود که همه چیز خوب از آب در بیاید. با این حال اگر ریزبینانه‌تر به این اثر نگاه کنیم یک سری ایراداتی را می‌بینیم. انتشار نسخه با کیفیت و بلوری فیلم Spiderman: No Way Home بهانه‌ای شده برای نقد این فیلم سینمایی پر انتظار و نگاهی بر نقطه ضعف‌هایش.

داستان فیلم در شرایطی اتفاق می‌افتد که همه به هویت اصلی مرد عنکبوتی پی برده‌اند و می‌دانند که پیتر پارکر (تام هالند) همان مرد عنکبوتی است. این مسئله باعث شده تا زندگی عادی پیتر با مشکلات بسیاری مواجه شود و به همین جهت او به سراغ دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) می‌رود تا او را از این وضعیت خلاص کند اما ...

در جستجوی تنها راه نجات برای ابرقهرمان محبوب

از زمان پیش تولید این فیلم تا لحظه نمایش آن در سینما‌ها یک سوال خاص ذهن مخاطبان را به خود مشغول کرده بود؛ آن سوال چیزی نبود جز این که آیا جدیدترین قسمت مرد عنکبوتی به واسطه ورود به مولتی‌ورس و جهان چندجانبه خود شامل چند مرد عنکبوتی است، یا از اساس آیا به جز پیتر پارکر تام هالند شخص دیگری نیز با این عنوان در فیلم وجود دارد یا خیر؟! خب جواب مثبت است، بله! توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در این فیلم حضور دارند و نه تنها این حضور کوتاه نیست، بلکه در واقع قوس داستانی رضایت‌بخشی دارند که بسیاری از موضوعات را از دل فیلم‌های خودشان می‌گیرد. در واقع، شما می‌توانید سه فیلم اول توبی مگوایر و دو فیلم اندرو گارفیلد را قبل از این اثر تماشا کنید و به این فکر کنید که بین هر پنج فیلم آنها با این اثر، داستانی مشترک وجود دارد.

حال با گفتن این نکات بیایید به صورت جزئی به بررسی ساختار فیلم بپردازیم؛ سومین قسمت از سه‌گانه فیلم‌های مرد عنکبوتی مارول با مضمون رسیدن به جهان چند وجهی، مجموعه‌ای از اهداف بلندپروازانه، اما دشوار داشت. اول، این اثر باید سه‌گانه فیلم‌های مرد عنکبوتی MCU را با موفقیت به پایان می‌رساند. دوم، این فیلم باید به‌عنوان یک اثر مستقل عمل می‌کرد و در عین حال نوستالژی سالمی را برای طرفداران قدیمی و جدید به ارمغان می‌آورد. و سوم باید آینده را برای مرحله بعدی رشد نسخه تام هالند تنظیم می‌کرد.

در جستجوی تنها راه نجات برای ابرقهرمان محبوب

«Spider-Man: No Way Home» از حیث جلوه‌های ویژه اثری ستایش برانگیز است. اثری که نشان می‌دهد مارول با استادی تمام به تمام جزئیاتی که خلق کرده مسلط شده و می‌تواند به هر شکلی که فیلمنامه ایجاب کند، دنیای خود را وارونه یا تغییر دهد و تمام این تغییرات را در شرایطی اعمال کند که کمتر نقصی در تصویر مشاهده نشود. به همین نکات مثبت باید هدایت صحنه‌های اکشن را نیز اضافه کرد که در این جا به‌درستی انجام شده و هیجان لازم را به مخاطب انتقال می‌دهد. ازدیاد شخصیت‌های اَبَرقهرمان و شرور این فرصت را در اختیار سازندگان قرار داده تا بهترین عملکرد خود را در رقم زدن یک اکشن سرگرم‌کننده نشان دهند و نتیجه نیز درخشان است. ازاین‌حیث می‌توان گفت که «مرد عنکبوتی: راهی به خانه» به‌راحتی در رده سرگرم‌کننده‌ترین آثار سال قرار می‌گیرد و تماشای آن لذت‌بخش است.

اما برعکس ویژگی‌های مثبت «Spider-Man: No Way Home» در بخش جلوه‌های ویژه، این اثر مانند اکثر آثار اَبَرقهرمانی در بخش فیلمنامه و محتوا با ایرادات بزرگی مواجه است. ایراداتی که البته سال‌هاست درباره آثار اَبَرقهرمانی مطرح است و به چنان کلیشه‌ای مبدل شده که حتی بسیاری آن را به حال خود رها کرده یا پذیرفته‌اند. «مرد عنکبوتی: راهی به خانه» نیست به‌طورکلی فاقد قصه جدید است و هرآنچه که در تصویر مشاهده می‌کنیم به‌نوعی بازی با نوستالژی است. جدیدترین قسمت «مرد عنکبوتی» بیش از آن که بخواهد برای مخاطب داستانی جدید خلق کند، به تحریک احساس آشناپنداری مخاطب چنگ می‌زند تا از این طریق او را خلع سلاح کند.

در جستجوی تنها راه نجات برای ابرقهرمان محبوب

به طور کلی آنچه این فیلم انجام می‌دهد برای هواداران این شخصیت قطعاً دیدنی است. این اثر تاریخچه سری فیلم‌های قبلی مرد عنکبوتی را به گونه‌ای ادغام می‌کند که نباید کار کند، اما کار می‌کند و دلیل مناسبی را برای خودنمایی فیلم‌های مورد علاقه قدیمی از گذشته فراهم می‌کند و در عین حال عصر جدیدی را برای پیتر پارکر تام هالند آغاز می‌کند.

و اما مطابق معمول نظرات کاربران را نیز برایتان آوردیم:

در جستجوی تنها راه نجات برای ابرقهرمان محبوب

در جستجوی تنها راه نجات برای ابرقهرمان محبوب

در جستجوی تنها راه نجات برای ابرقهرمان محبوب

در جستجوی تنها راه نجات برای ابرقهرمان محبوب

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      مرد عنکبوتی فقط ۱،۲،۳ توبی مگوایر

    • ناشناس

      دقیقا الان چندتا فیلم از مرد عنکبوتی ساخته شده؟؟ کسی میتونه به ترتیب بگه؟

    • تد

      از نظر من شخصیت مرد عنکبوتی یعنی توبی مگوایر و لا غیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج