اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۲۱
۵۲۴۸
۵۲۴۸
پ

جو فریزر فقید در فیلم سیلوستر استالونه

جو فریزر، قهرمان سابق بوکس و رقیب دیرین محمد علی کلی که هفتم نوامبر درگذشت در فیلم «راکی» با بازی سیلوستر استالونه حضوری کوتاه داشت.

جو فریزر، قهرمان سابق بوکس و رقیب دیرین محمد علی کلی که هفتم نوامبر درگذشت در فیلم «راکی» با بازی سیلوستر استالونه حضوری کوتاه داشت.

جو فریزر در صحنه‌ای از «راکی» پیش از یک مسابقه با روی رینگ می‌آید و با سیلوستر استالونه در نقش راکی و حریف او دست می‌دهد و خوش و بش می‌کند.

فریزر که هفت نوامبر پس از مبارزه طولانی با سرطان کبد در سن ۶۷ سالگی درگذشت، بعدها گفت بخش تمرین راکی در این فیلم و دویدن او در مسیر موزه هنرهای فیلادلفیا درواقع از زندگی او وام گرفته شده است.

جو فریزر فقید در فیلم سیلوستر استالونه

فریزر برنده مسابقات بوکس المپیک سال ۱۹۶۴ در بخش سنگین‌وزن بود و در فاصله سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۳ تاج برترین بوکسور جهان در بخش سنگین وزن را در اختیار داشت.

با این حال شهرت اصلی فریزر به سه مسابقه تاریخی او با محمدعلی کلی برمی‌گردد. جالب اینجاست که در فیلم «راکی» شخصیت آپولو کرید نیز براساس کلی پرداخته شد.

فریزر در گفت‌وگوی سال ۲۰۰۸ با گاردین فاش کرد دو صحنه از فیلم اسکاربرده «راکی» محصول سال ۱۹۷۶ براساس تجربیات او نوشته شده بود. جان جی. آویلدسن کارگردان این فیلم بود. فیلمنامه را استالونه نوشته بود و فیلم سه اسکار بهترین فیلم، کارگردانی و تدوین را به خانه برد.

این بوکسور گفت: «پس از آمدن از هارلم به فیلادلفیا در یک سلاخ‌خانه کار می‌کردم. باید حواسم را جمع می‌کردم که خون حیوانات قربانی‌شده در مسیر مشخص حرکت کند و به آبراه بریزد. گاهی صبح‌های زود بین ردیف‌های ممتد گوشت‌های آویزان تمرین بوکس می‌کردم. استالونه این ایده را در «راکی» به کار برد.»

کلی و فریزر در سه مسابقه مردم دنیا را سرگرم کردند که هیجان‌انگیزترین آن‌ها سال ۱۹۷۵ در مانیل برگزار شد. ماجرای این مسابقه در مستندی به نام «هیجان در مانیل» ثبت شده است.

جو فریزر فقید در فیلم سیلوستر استالونه

در این مسابقه که ۱۴ راند به طول انجامید فریزر پا به پای کلی مبارزه کرد اما در نهایت مربی‌اش نگذاشت او راند پانزدهم وارد زمین شود، چون فریزر بر اثر ضرباتی که به صورتش خورده بود و ورم کردن عضلات دور چشمش قادر به دیدن نبود. این مسابقه را کلی برد.

فریزر در سه مسابقه خود با کلی فقط یک بار در سال ۱۹۷۱ موفق شد در مسابقه‌ای که به «مبارزه قرن» معروف شد، او را شکست دهد. چهره‌های مشهور موسیقی و سینما مثل فرانک سیناترا، برت لنکستر، دایانا راس، داستین هافمن و وودی آلن به تماشای این مسابقه رفتند.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

جو فریزر فقید در فیلم سیلوستر استالونه


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج