adexo3
۱۳۴۸۷
۵۰۵۱
۵۰۵۱
پ

گرانترین عکس‌های دنیا را حتما ببینید

عکس «راین ۲» اثر آندرس گورسکی هفته پیش در نیویورک به قیمت ۴.۳ میلیون دلار به فروش رسید و به گرانترین عکس تاریخ بدل شد. رکوردشکنی این عکس موجب شد تا نگاهی بیندازیم بر ۱۰ عکس گران‌بهای فروخته شده در حراجی‌ها؛

عکس «راین ۲» اثر آندرس گورسکی هفته پیش در نیویورک به قیمت ۴.۳ میلیون دلار به فروش رسید و به گرانترین عکس تاریخ بدل شد.

رکوردشکنی این عکس موجب شد تا نگاهی بیندازیم بر ۱۰ عکس گران‌بهای فروخته شده در حراجی‌ها؛ عکس‌هایی که در فاصله سال ۱۸۹۷ تا ۲۰۰۹ گرفته شده‌اند و بین یک میلیون دلار تا چهار میلیون دلار قیمت دارند.

گرانترین عکس تاریخ «راین ۲» اثر آندرس گورسکی است که هشتم نوامبر ۲۰۱۱ در حراجی کریستی در نیویورک به قیمت ۴.۳ میلیون دلار به فروش رفت. این عکس در سال ۱۹۹۹ گرفته شده است.

رتبه دوم در اختیار «بی‌نام شماره ۹۶» اثر سیندی شرمن است که سال ۱۹۸۱ گرفته شده است. این عکس ماه مه سال ۲۰۱۱ در حراجی کریستی نیویورک به قیمت ۳.۸۹ میلیون دلار فروخته شد.

گرانترین عکس‌های دنیا را حتما ببینید

«راین 2»


سومین عکس پرفروش تاریخ هنر و عکاسی «گاوچران» اثر ریچارد پرینس است که در فاصله سال 2001 تا 2002 گرفته شده و تاریخ دقیق گرفتن آن مشخص نیست. پرینس به واسطه نقاشی‌ها و عکس‌هایش از گاوچران‌ها شهرت دارد. این عکس 14 نوامبر سال 2007 در حراجی سوتبی درنیویورک به قیمت 3.4 میلیون دلار فروخته شد.


گرانترین عکس‌های دنیا را حتما ببینید

«گاوچران»

رتبه چهارم نیز در دست آندرس گورسکی است، عکس «۹۹ Cent II Diptychon» سال ۲۰۰۱ گرفته شد و سه نسخه از آن تاکنون به فروش رفته است. نسخه اصلی این عکس فوریه سال ۲۰۰۷ به قیمت ۳.۳۴ میلیون دلار در حراجی سوتبی در لندن فروخته شد. دو نسخه دیگر سال ۲۰۰۶ به قیمت‌های ۲.۴۸ و ۲.۲۵ میلیون دلار به فروش رفتند.


گرانترین عکس‌های دنیا را حتما ببینید

«99 Cent II Diptychon»

پنجمین عکس گران تاریخ هنر و عکاسی را ادوارد اشتیخن گرفته است و «دریاچه-مهتاب» نام دارد. این عکس سال ۱۹۰۴ گرفته شده و فوریه سال ۲۰۰۶ در حراجی سوتبی در نیویورک به قیمت ۲.۹۲ میلیون دلار به فروش رفت.


گرانترین عکس‌های دنیا را حتما ببینید

«دریاچه-مهتاب»

رتبه ششم در دست عکسی به نام «بیلی دِ کید» (بیلی پسربچه) است که عکاس آن مشخص نیست. در این عکس «بیلی د کید» یاغی معروف دیده می‌شود. این عکس همچنین قدیمی‌ترین عکس در میان ۱۰ عکس گران تاریخ هنر است. اندازه عکس کوچک است و سال ۱۸۷۹ یا ۱۸۸۰ گرفته شده و ژوئن سال ۲۰۱۱ به قیمت ۲.۳ میلیون دلار در حراجی برایان لِبِل فروخته شد.

عکس هفتم را دیمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه در سال ۲۰۰۹ گرفته است. این عکس «کرملین توبولسک» نام دارد و ژانویه سال ۲۰۱۰ در سن پترزبورگ به قیمت ۱.۷۵ میلیون دلار فروخته شد.


گرانترین عکس‌های دنیا را حتما ببینید

«کرملین توبولسک»

هشتمین عکس اثر ادوارد وِستن است که سال ۱۹۲۵ گرفته شده و سال ۲۰۰۸ در حراجی سوتبی در نیویورک به قیمت ۱.۶ میلیون دلار به فروش رفت.

رتبه نهم و دهم در اختیار آلفرد اشتیگ‌لیتز است. این دو عکس در سال ۱۹۱۹ گرفته شده‌اند و نام یکی از آنها «دست‌ها» است. دو عکس در حراجی فوریه سال ۲۰۰۶ در سوتبی در نیویورک به قیمت‌های ۱.۴۷ و ۱.۳۶ میلیون دلار فروخته شدند.

در فهرست ۱۹ عکس گران تاریخ هنر و عکاسی ادوارد وستن، آلفرد اشتیگ‌لیتز، آندرس گورسکی آلمانی و ریچارد پرینس با دو عکس رکورددار هستند.


گرانترین عکس‌های دنیا را حتما ببینید

«موج عظیم»

قدیمی‌ترین عکس «موج عظیم» اثر گوستاو لوگری است که سال ۱۸۵۷ گرفته شده و به قیمت ۸۳۸ هزار دلار در سال ۱۹۹۹ فروخته شد. این عکس در رتبه شانزدهم قرار دارد.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

گرانترین عکس‌های دنیا را حتما ببینید


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج