adexo3
۱۳۷۳۵۵۸
۲۲ نظر
۲۴۲۸۲
۲۲ نظر
۲۴۲۸۲
پ

۸ لحظه باورنکردنی از شبکه ۴ که باید ببینید

چندی پیش یکی از کاربران در توئیتر خود نوشت که لحظه اوج شبکه «من وتو» را بنوسید و این اتفاق برای شبکه ۴ هم تکرار شد!

برترین‌ها: چندی پیش یکی از کاربران در توئیتر خود نوشت که لحظه اوج شبکه «من وتو» را بنوسید و این اتفاق برای شبکه ۴ هم تکرار شد!

مدتی است که ‎شبکه چهار هم به فهرست سوژه‌های کاربران اضافه شده است و تابوی قدیمی و خبرساز این جمله که «شبکه چهار را کسی تماشا نمی‌کند!» را کاملا شکسته است!

شبکه چهار به دلیل ذات محتوایی که تولید می‌کند، نسبت به شبکه‌های کم‌بیننده صداوسیما هم کم‌بیننده‌تر است! ولی در طول دو دهه اخیر این شبکه سوژه‌هایی را در برنامه‌های تولیدی خود برای مخاطبان و کاربران شبکه‌های اجتماعی خلق کرده که در مطلب زیر به برخی از آنها می پردازیم.

گاف ولایتی در شبکه چهارم سیما زنده

سال 91 بود که بخشی از برنامه شبکه چهار سیما در حوزه شعر و ادب با حضور ولایتی، چهره سرشناس سیاسی خبرساز شد.

8 لحظه باورنکردنی از شبکه 4 که باید ببینید

ماجرا از این قرار بود که ولایتی حین خواندن اشعاری دچار فراموشی لحظه‌ای شد که در آن دوران کاربران و مخاطبان با قیاس سکانسی از شعارخوانی مرحوم فتحعلی اویسی در سریال «بدون شرح» با این گاف ولایتی شوخی کردند.


سانسور حرف‌های جنجالی لوریس چکناواریان در «شوکران»

بیست‌ و دومین قسمت برنامه تلویزیونی «شوکران» در آبان‌ماه 98 با حضور لوریس چکناواریان آهنگساز و چهره موسیقی ایران و جهان، روی آنتن شبکه چهار سیما رفت که حواشی قابل توجهی داشت که این بخش از حرف های چکناواریان در پخش زنده جنجالی و در بازپخش این برنامه سانسور شد:

8 لحظه باورنکردنی از شبکه 4 که باید ببینید

* هر بقالی جنس خودش را تبلیغ می‌کند. البته بینندگان برنامه باید بر ما ببخشند که صحبت‌های ما چندان علمی نیست. خودمان را با علم، ثروت و قدرت بند نکنیم، زندگی اینطوری جهنم می‌شود. شاید این را سانسور کنید اما باید بگویم که هر کس باید دیوانه شود تا به جایی برسد، آدم نرمال به جایی نمی‌رسد. نباید از دیوانگی خودتان خجالت بکشید. خوش به حال آدم‌های دیوانه، آدم عاقل که از زندگی لذت نمی‌برد!


مناظره داغ در برنامه «شیوه» که صداوسیما را بهم ریخت!

علی علیزاده (نظریه‌پرداز ِخارج‌نشینِ حامی دولت) موسی غنی‌نژاد (چهره مطرح و منتقد اقتصادی) را به مناظره دعوت کرد. غنی‌نژاد در نامه‌ای سرگشاده به علیزاده با قبول مناظره، انجام آن را مشروط به برگزاری در یک رسانه همگانی فعال در ایران کرد. پیشنهاد میزبانی مناظره در  برنامه شیوه شبکه چهار مطرح و با قبول طرفین این مناظره برگزار شد.

8 لحظه باورنکردنی از شبکه 4 که باید ببینید

این مناظره درباره مکتب اقتصاد ایران و نسبت آن با لیبرالیسم مطرح شد که سوال طوفانی و بحث‌برانگیز غنی‌نژاد از علیزاده او را در موقعیت سختی روی آنتن زنده قرار داد که در روزهای بعد رویارویی صف مخالفان و موافقان این دو تحلیلگر در بدنه صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت.


ممنوع‌التصویری مجری مشهور به دلیل خواندن پیامک ممنوعه!

در شهریور 94 خبری منتشر شد مبنی بر اینکه علی درستکار، مجری معروف صداوسیما و برنامه «این شب‌ها» شبکه چهار به دلیل خوانده پیامکی تند و ساختارشکن روی آنتن زنده ممنوع‌الکار و ممنوع التصویر شده است. خبری که در آن دوران در پی سکوت علی دستکار بر صحت این شایعه دامن زد. در ادامه ویدئو و متن پیامک خوانده شده از سوی علی درستکار در برنامه «این شب‌ها» را بخوانید و ببینید:

8 لحظه باورنکردنی از شبکه 4 که باید ببینید

«اما عزیزی با عصبانیت با اسم یکی بود و دیگر نیست، نوشته: خوب مردم را سرگرم عاشورا ماشورا کردید تا مسئولان با خیالی آسوده و بی‌دغدغه به غارتگری‌ها و ظلم و ستم‌هاشون ادامه بدن و در دلشون به مردم زود باور و ساده بخندن و تا ابد غرق در مشکلاتی که هیچ وقت حل نخواهد شد باقی بگذارند، در مسیر خوبی قدم گذاشتید به خیال خودتان، متأسفم برای خودم و هم‌نسلانم که در این زمان و مکان زیست می‌کنیم. خاک بر سر ما باشد بهتر از این روزگار سیاه است که برای ما به وجود آوردید.»


صالح علا با «بینندگان جان» سوژه شد

8 لحظه باورنکردنی از شبکه 4 که باید ببینید

سکانسی از برنامه «چشم شب روشن» با اجرای محمد صالح علا در سال 95 در برنامه زنده و تکه کلام این شاعر - مجری حسابی خبرساز شد که در ادامه بخشی از آن را مشاهده می‌کنید:

اکانت کاربری «دوست شاعر من» در خاطره‌بازی و به یاد این چهره فرهنگی صداوسیما نوشت:  با محبوب من! شما که نیستید پاییز کز کرده و غمگین است. زودتر بیاید که از من جز شما چیز دیگری نمانده است. هر شب، هر شب در خواب‌هایم رفت و آمد دارید اما هیچ روزی در بیداری به دیدن من نمی‌آیید. هر روز شما را دوست دارم. هر روز دلم می‌تپد. کاش جمعه دل آدمی تعطیل بود.


لحظه هولناک سقوط دکور روی مهمان برنامه!

سقوط دکور روی مهمان برنامه «عصر گفتگو» شبکه 4 صحنه‌ ای وحشتناک را در استودیو رقم زد اما تسلط مهمان برنامه برای ادامه گفتگوی خود روی آنتن زنده در فضای مجازی بازتاب فراوانی داشت.

8 لحظه باورنکردنی از شبکه 4 که باید ببینید

کیارش با بازنشر بخشی از این صحنه در توئیتر خود نوشت که فرو ریختن دکور روی سر مهمان برنامه زنده شبکه 4 جدا از علمکرد ضعیف طراح دکور، رفتار مهمان حین گفتگو قابل توجه بود و او با خونسردی مطالب خود را بیان کرد.


گاهی به آسمان نگاه کن : برنامه «آسمان شب»

آسمان شب، نام برنامه‌ای بود که به صورت هفتگی از شبکه ۴ با اجرای سیاوش صفاریان‌پور پخش می‌شد و به علم نجوم می‌پرداخت.

8 لحظه باورنکردنی از شبکه 4 که باید ببینید

این برنامه را می‌توان یکی از پایدارترین برنامه‌های صداوسیما در سال‌های اخیر دانست که به مدت چندین سال پی در پی روی آنتن زنده می‌رفت و مخاطبان بسیاری داشت. راز ماندگاری آسمان شب را باید در حاشیه امن موضوع برنامه و در میزان جذب بینندگان پرشمار آن جستجو کرد!


مصاحبه زنده با حافظ شیرازی روی آنتن شبکه چهار!

ویژه برنامه سال تحویل 98 شبکه 4 با حضور حافظ سوژه شبکه‌های اجتماعی شد. امیرحسین مدرس و دوستانش سعی کرده بودند شمایلی از شعرای نامی کشور را در حال شعرگویی برای شبکه نخبگان کشور روی آنتن سیما ببرند اما واکنش‌ها به این ایده خیلی مثبت نبود!

8 لحظه باورنکردنی از شبکه 4 که باید ببینید

بیش از هزار بار هشتگ شبکه چهار در ساعات سال تحویل استفاده شده بود و در میان آنها که از این هشتگ استفاده کردند می‌شد چهره‌های روزنامه‌نگار و تلویزیونی را هم دید. برای مثال احسان مازندرانی فعال رسانه‌ای به شوخی نوشته بود: «دیدم حافظیه و شیراز خلوته، نگو حافظ اومده بود شبکه ۴». کاربری به نام فرید نوشته بود: «به نظرتون سعدی چند تا سکه گرفته اومده شبکه ۴؟»

مدرس که از این انتقادها دلخور بود، گفته بود: «ایده بسیار خوب و هوشمندانه‌ای هم بود که با توجه به فرصت اندک آماده‌سازی، خوب هم اجرا شد. بدون اینکه بدانند چه شده و برنامه چه بوده، شروع به اظهار نظر و انتقاد کرده‌اند! بروند کامل ببینند و بعد نظر بدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      من نمیدونم رو پیشونی مون چیزی نوشته شده

    • ناشناس

      حافظ خوب اومد

    • ناشناس

      فقط مجری درستکار پرچمش بالاست بچه میدان زهره نازی اباد

    • ناشناس

      بنظرتون غنی نژاد استاد دانشگاه با پرسیدن سئوال کاملا تخصصی در حد دکترا اقتصاد از علیزاده خیلی احساس غرور و دانشمند بودن کرده ؟؟؟؟🙄🙄🙄

    • ناشناس

      علی درستکار از همه درست تر بود

    • یاسمن

      اینها هم نقشه خودشان هست

    • ناشناس

      یکی دو بار صحبتهای اقای غنی نژاد دیدم ایشون به قدری مسلط صحبت میکنه که کاملا واضح اختلاف فاحشی با طرف مقابل داره و هر بار طرف مقابل چنان در گوشه رینگ گیر میندازه که برای فرار دست به دامان هوچی گری میشن کاش دولت از این اشخاص استفاده کنه

      پاسخ ها

      • حسین عزیزی

        آفای علیزاده که ماشالله دانشمند جامعن و تو همه چیز نظر تخصصی میدن دکتر غنی نژاد هم نه فقط این یه سوال که چندبار سوال تخصصی ازش پرسید و اونم هربار تو جواب موند و با هوچی گری از گوشه رینگ فرار کرد . فیلم کاملش رو من دیدم واقعا در حد هپ‌نبودن ولی طرفدارای علیزاده رو به این نتیجه رسوند که علیراده واقعا یه هوچی گره و چیزی بارش نیست

    • دهه پنجاهی

      من دهه هشتاد اتفاقا شبکه چهار رو زیاد نگاه میکردم بقیه رو اصلا نمی دیدم..فیلم و سریال ایرانی قابل دیدن نیست.الان البته سالهاست کلا تلویزیون نمی بینم و رسانه ام اینترنته.دوره تلویزیون خیلی وقته گذشته

    • ناشناس

      خیلی عالی بود مخصوصا جناب آقای ولایتی با اون شعر گفتنش 😂🤣👌

    • ناشناس

      برنامه علی درستکار برای شبکه یک بود
      اتفاقاً اون شب منم بیننده بودم

    • بی نام

      رسما" دیوونه خونست🤣

    • ناشناس

      حیف این مردم با این وضع زندگی

    • کوروش

      چقدر خندیدم مخصوصا با خدا ببامرز فتحعلی اویسی
      واقعا دیگه امثال اویسی و مشایخی و انتظامی و نصیریان و رشیدی و کشاورز و شکیبایی رو دیگه نمیشه کسی رو جایگزینشون کرد

    • ناشناس

      همش خو یادش رفت😅

    • ناشناس

      دیوانه شدن از سخنان لوریس چکناواریان، بر گرفته از شعر شاعر نامدار ارمنی پارویر سواک هست و شعری به" نام دیوانه میشوم" دارد و منظور عشق زیاد هست و ارامنه به چیزی که زیاد بهش علاقمندند و عشق می‌ورزند، می‌گویند "براش دیوانه میشم" یعنی عقل از سرم میپره ،منظور از دیوانه شدن آن برداشت عامه نیست ،اشتباه ارامنه اینه که اصطلاحاتی که بکار می‌برند با ترجمه لفظی بکار می‌برند و اکثرا سوء تفاهم میشه فقط کسانی که با ارامنه در ارتباط هستن یا از نظر شغلی و یا همسایگی متوجه صحیح منظور حرفهاشون میشن

    • ناشناس

      منوتو سیرک خالص بود
      شبکه چهار همین یک برنامه زندگی پس از زندگیش می ارزه به کل برنامه ها

    • جانباز رسمی ایران عزیزم

      امیرحسین مدررررس؟عجب اعتماد به نفسی!!!!!!!

    • علی

      شبکه چهار مثل مردم ایران مظلومه. راستی غزه رو یادم رفت بگم

    • ناشناس

      اجرای زنده جنجالی پرواز همای

    • ناشناس

      آفرین به مجری مردمی آقای علی درست کار، که اون پیامک که حرف دل خیلی از ایرانیان بود رو خوند.

    • متین

      چقدر این خبرنامه شما خود تحقیره
      میخواد همه چی ایرانو بد جلوه بده
      تلویزیون که صبح تا شب تو مغازه ها و خونه ها روشنه رو میگه کم مخاطب!

      دوست نداری ایرانی باشی خب برو پاکستانی شو
      برو مالزی ای شو
      درباره ایران ... نخور ببخشیدآ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج