اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۴۴۵۰
۲۳ نظر
۱۸۱۸۴
۲۳ نظر
۱۸۱۸۴
پ

راز سریال محبوب صداوسیما که چپ و راست هم تکرارش می‌کنند!

سریال‌های آسیای شرقی همواره پناهگاه امنی برای چارت برنامه‌های صدا و سیما بوده‌اند چرا که این سریال‌ها با فرهنگ و علایق مخاطبان ایرانی همسو هستند.

برترین‌ها _ آیدا فلاحیان: سریال‌های آسیای شرقی همواره پناهگاه امنی برای چارت برنامه‌های صدا و سیما بوده‌اند چرا که این سریال‌ها با فرهنگ و علایق مخاطبان ایرانی همسو هستند. یکی از ماندگارترین سریال‌های این خطّه‌ی همسو، سریال افسانه جومونگ است که کمتر کسی در ایران به پای تماشایش ننشسته. محبوبیت سریال جومونگ نه تنها در سال پخش این سریال، چه بسا در بازپخش‌های آن نیز قابل مشاهده است. اما دلیل این محبوبیت بیش از حد چیست؟ در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این سریال می‌پردازیم.

یک قهرمان با شخصیت کامل سفید

راز سریال محبوب صداوسیما که چپ و راست هم تکرارش می‌کنند!

طبیعی است که کاراکتر جومونگ، به عنوان نقش اصلی سریال، محبوبیت بسیار زیادی بین مخاطبان دارد. علت این محبوبیت وجه‌ی کاملا سفیدیست که از او به عنوان یک قهرمان ساخته شده. قهرمانی که هرگز ظلم نمی‌کند و به طور کلی خالی از هرگونه جاه طلبی است. جومونگ به یک شاهزاده مهربان، یک دوست فداکار، یک فرمانده شجاع و یک امپراطور با عدالت است و تمام این صفات باعث می‌شود که  مخاطبان در برابر دوست داشتن جومونگ مقاومت نکنند.

بانوی اول گوگوریو، سوسانو

راز سریال محبوب صداوسیما که چپ و راست هم تکرارش می‌کنند!

در زمان پخش سریال جومونگ، کاراکتر دیگری نیز در سریال حضور داشت که توجه مخاطبان را جلب کرد. این کاراکتر کسی نبود جز بانو سوسانو. چهره‌ی زنان چه در سریال‌های ایرانی و چه در سریال‌های خارجی، یک چهره منفعل و مظلوم است به طور که بینندگان در آن زمان به این چهره عادت داشتند اما حضور سوسانو به عنوان یک دختر جاه طلب و باهوش، توجه همه را به خود جلب کرد. او دختری آشنا با تجارت و فنون رزمی است با این حال در فضای زنانگی تبدیل به یک بانوی نجیب و با وقار می‌شود.

نمایش هنرهای رزمی

راز سریال محبوب صداوسیما که چپ و راست هم تکرارش می‌کنند!

تجربه ثابت کرده است که مخاطبان صدا و سیما ایرانی علاقه خاصی به فیلم‌ها و سریال‌های اکشن و رزمی دارند و همین دلیل، پخش شدن فیلم‌های بورسلی و جکی چان و یا سریال‌های اکشن مثل "هشدار برای کبری۱۱" توجیه می‌کند. سریال افسانه جومونگ نیز یک نمونه دیگر از سریال‌های جنگی است که برای بینندگان تلوزیون مورد قبول واقع شده. به همین دلیل می‌توان گفت نبردهای پی در پی جومونگ و نیروهایش برای رسیدن به پیروزی در محبوبیت این سریال تاثیرگذار بوده است.

تصویرِ عشق در چوسان قدیم

راز سریال محبوب صداوسیما که چپ و راست هم تکرارش می‌کنند!

با وجود سکانس‌های جنگی بسیار زیاد در سریال جومونگ، نمیتوان این سریال را یک سریال خشن دانست. وجود مثلث‌های عشقی بین کاراکتر‌های اصلی که مشهورترین آن‌ها مثلث عشقی سوسانو، جومونگ و تسو است، سریال را از حالت خشن و زمخت خارج می‌کند. حتما شما نیز به خاطر دارید که در سال پخش این سریال، بینندگان فراز و نشیب‌های داستان عشق جومونگ و سوسانو را به وسواس تمام دنبال می‌کردند و از آن لذت می‌بردند.

تبلیغات گسترده

راز سریال محبوب صداوسیما که چپ و راست هم تکرارش می‌کنند!

یکی دیگر از  عوامل تاثیرگذار بر محبوبیت سریال جومونگ، تبلیغات گسترده در سطح کشور برای این سریال بود. تصویر جومونگ بر روی کوله‌های مدرسه، دفترهای مشق و حتی لواشک‌ها هم دیده می‌شد. شاید بتوان گفت این شهرت فراگیر جومونگ بعد از اولین پخش سریال از صدا و سیما باعث حفظ شدن محبوبیت او در چند سال بعد از پخش این سریال شد.

در نهایت باید گفت این پنج عامل ذکر شده برای محبوبیت بیش از حد سریال جومونگ سطحی و قابل درک است اما باید به این نکته توجه داشت که این عوامل سطحی، نمی‌توانند محبوبیت بیش از حد این سریال را توجیه کنند. محبوبیت این سریال می‌تواند از وجوه مختلف‌ و عمیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد و حتی به عنوان یک مسئله جامعه شناختی عمیق بازبینی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ب . م

      با سلام
      از نکات منفی این سریال همین را بس که پشت این فیلنامه و تهیه کنندگی سریال، لابی صهیونیستی بود و معادل هایی چون وجود منجی و یا آمدن منجی که خواهد آمد و عدالت را بر تمامی سرزمین های چوسان قدیم و چوسان جدید اتحاد تمامی ملت ها را ،او باعث خواهد شد،مطرح میکنه. ولی،چه کسی و چه مذهبی داره روی این منجی کار میکنه و نحوه اشاعه اون مهمه که ما از اون غافلیم.

    • ناشناس

      برترینها تو هم بیا و یاد بگیر به خاطر محبوب شدن انقد سیاه نباشی و سیاه نمایی رو بذاری کنار

      پاسخ ها

      • میتی از مشد

        خدارو شکر من این سریال را تا الان ندیده ام

      • میتی از مشد

        الان چوسان قدیم و چوسان جدید چه فرقی داند

    • ناشناس

      واقعا سریال دوستداشنتی است

    • ناشناس

      فقط‌مزخرف‌بود

    • moom

      واقعا عالی و نوستالژی بود
      و کاملا سلیقه ای هستش
      کسی که دوست نداره کاملا مختاره نگاه نکنه ولی حق توهین نداره به سلیقه ی دیگران

    • ناشناس

      احسنت
      همین گوگوریو رو برابر با ارض موعود نشون دادن و اتحاد ۵ قبیله(کشور) تحت یک حاکمیت که یاداور همون نظریه نیل تا فرات هستش رو به خوبی به تصویر کشیده

      اما چیزی که الان مردم دارن میبینن شباهت های رژیم صهیونیستی با تسو هستش که در پایان خودش و کشورش رو با همین سیاستها نابود میکنه

    • نت

      اسم این سریال که میاد حالت تهوع میگیریم

    • ناشناس

      ماکه هر وقت میبینیم یاد برجام وهدف اصلاحاتچیها برای مذاکره وصلح با امریکا میفتیم .قشنگ میگه نتیجه صلح با دشمن ومذاکره چیه.خیلیم عالی

    • ناشناس

      جالبه که این همه تلوزیون پخشش کرده و مادر من هم صد باری هست داره میبینه همه تکرار هاش رو هم میبینه اما من هنوز یک بار این سریال رو ننشستم ببینم!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        برعکس بابام هر موقع نشون میده نگاه میکنه
        بعد مامانم میگه بزار یه چیز دیگه ببینیم
        بعد دعواااااا میشهههههه😢😢😢😢😢

    • ناشناس

      چون از بزرگان خودمون فیلم نمی‌سازیم با دیدن اینا یاد کوروش و اردشیر و نادر میفتیم

    • یاسمن

      انقدر تکرار دادند دیگر از محبوبیت افتاد

    • ناشناس

      حالم از جومونگ و سریالهای شرق آسیا بهم میخوره،تمام سریال‌های شرق آسیا،بدون استثناء جنگ و دعوا هست

    • آخرین سنگر سکوته

      چقد بدم میاد از این جومونگ یک قسمتش رو هم ندیدم

    • مجید حیدری

      کاملا درست میفرمایید

    • همتا

      اگه سالی ۳۶۵ بار تکرارش رو هم پخش کنن بازم نگاه میکنم .. روح آدم آرامش میگیره .. گفتم آدم

    • *****

      ازرعایت حدود،ادب،احترام ودرکنارآن هنرهای رزمی،نوع پوشش وانسجام خانوادههادرمحبوبیت سریال میتوان نام برد.

    • افشین

      متنفرم ازین سریال و هیچوقت هم نگاش نکردم

    • امیر

      من فقط به شخصه به خاطر دوبله حرفه‌ای که داره جومونگ رو می‌بینم

    • ناشناس

      با درود به اندیشمندان ❤️
      علت محبوبیت یا پر مخاطب بودن سریال هایی مثل افسانه جومونگ یا جنگجویان کوهستان یا امپراطور دریا و مانند اینها فقط و فقط حس عدالت طلبی مردم و صداقت مسوولین و فرمانروایان (البته در افسانه ها )و گاهی اوقات حس انتقام جویی عموم از مسوولین و فرمانروایان ظالم و فاسد بی کفایت می باشد ! همانطور که گفتید اسم سریال هست افسانه جومونگ ! پس مشخص می شود عدالت و توسعه و رفاه و رفاه طلبی برای عموم مردم در این سرزمین توهمی بیش نیست ! و مهمتر صداقت و لیاقت و کفایت فرمانروایان و مسوولین هم افسانه ای بیش نیست ! پس در می یابیم این کاروان و سارابان با هم به بیراهه می روند !!!

    • ناشناس

      شگفت زده ام از کسانی که میگن اصلا نگاهش نکردم و از سریال متنفرند.مگه میشه آدم ندیده متفر بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج