اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۸۲۶۲۱
۹ نظر
۶۵۴۶
۹ نظر
۶۵۴۶
پ

شازده ارسلان و طلا خانم این شب‌ها همه را پای تلویزیون نشاندند

سریال «بانوی عمارت» سال ۹۷ روی آنتن شبکه سه سیما رفت و با بهره گیری از چهره‌های شناخته شده، در کنار بازیگران جوان با چهره‌ های جدید و داستانی تاریخی با درونمایه‌ عاشقانه، توانست با توجه به بضاعت تلویزیون توجه برخی مخاطبان را به خود جلب کند.

برترین‌ها: سریال «بانوی عمارت» سال 97 روی آنتن شبکه سه سیما رفت و با بهره گیری از چهره‌های شناخته شده، در کنار بازیگران جوان با چهره‌ های جدید و داستانی تاریخی با درونمایه‌ عاشقانه، توانست با توجه به بضاعت تلویزیون توجه برخی مخاطبان را به خود جلب کند.

مخاطبان همیشه به سریال‌های تاریخی علاقه نشان داده‌اند و سریال «بانوی عمارت» به کارگردانی حمیدنژاد، سریالی است که در دوره قاجار می‌گذرد.

شازده ارسلان و طلا خانم این شب‌ها همه را پای تلویزیون نشاندند

حسام منظور، مریم مومن، پانته‌آ پناهی‌ها، رامتین خداپناهی، نیکی نصیریان، اندیشه فولادوند، شبنم فرشادجو، مینا وحید، علیرضا شجاع نوری و ... بازیگرانی هستند که در «بانوی عمارت» ایفای نقش کردند.

چند روزی است شبکه آی فیلم «بانوی عمارت» را دوباره به روی آنتن برده که به همین مناسبت  مطلب نگاهی داشته‌ایم به نقاط قوت و ضعف این سریال که در ادامه می‌خوانید.

شازده ارسلان و طلا خانم این شب‌ها همه را پای تلویزیون نشاندند

نقاط قوت سریال

انتخاب خوب بازیگران

برای شخصیت های اصلی و مهم سریال «بانوی عمارت» یعنی «ارسلان میرزا» و «افسرالملوک»، بازیگران بسیار خوبی انتخاب شده‌‌ بودند. حسام منظور بازیگر نقش «ارسلان میرزا» فعالیتش را از تئاتر شروع کرده و سابقه چندین ساله در زمینه بازیگری تئاتر دارد. او به پشتوانه همین سابقه تئاتری خود، در نقش «ارسلان میرزا» درخشید. شخصیت «ارسلان میرزا» دو روی مختلف دارد. یک روی شخصیت او عاشق‌پیشه و مهربان است و روی دیگر بدجنس و جدی است که این بازیگر در ارائه هردوی این‌ها موفق بود. حسام منظور علاوه بر بازی، صدای خوبی هم دارد که همه این‌ها او را به یک شازده واقعی تبدیل کرد. پانته‌آ پناهی‌ها نیز چهره بسیار مناسبی برای شخصیت یک خانم ایرانی در دوره قاجار بود و به خوبی نقش زنی مغرور را که به جاری بودن خون قاجار در رگ‌هایش می‌نازد و اهل دسیسه‌چینی هم است، در این نقش بازی کرد.

شازده ارسلان و طلا خانم این شب‌ها همه را پای تلویزیون نشاندند

قصه‌ای جذاب و پرکشش

سریال «بانوی عمارت» با یک ماجرای عاشقانه در دل تاریخ شروع شد و همین شروع خوب، توجه مخاطب را در قسمت‌های ابتدایی سریال به خود جلب کرد. مبهم بودن سرنوشت «فخرالزمان»، اتفاقات تاریخی آن دوره مانند کشته شدن ناصرالدین‌شاه و تاثیر آن در تاریخ، شخصیت‌های جدیدی که به تازگی وارد قصه شده‌اند، همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا مخاطب شاهد یک قصه پرکشش و جذاب باشد.

ادبیات ساده و روان شخصیت‌ها

قرار نبود چون سریال تاریخی است، دیالوگ‌ها پر از کلمات سخت و غیرقابل فهم باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این سریال این بود که ادبیات شخصیت‌ها نه آن‌قدر سخت باشد که مخاطب از شنیدن آن‌ها حوصله‌اش سر برود یا درک درستی از محتوای دیالوگ‌ها نداشته باشد، نه آن‌قدر امروزی که تناسب نداشتن آن با ادبیات مردم در دوره قاجار، توی ذوق بزند.

شازده ارسلان و طلا خانم این شب‌ها همه را پای تلویزیون نشاندند

حضور سینمایی‌ها در تلویزیون

در میان بازیگران فیلم، نام دو بازیگر سینما دیده می‌شود که اولین حضورشان را در تلویزیون با سریال «بانوی عمارت» تجربه کردند. پانته‌آ پناهی‌ها که نقش «افسرالملوک» را بازی کرده است، فیلم‌هایی مانند «نفس»، «لاک قرمز» و سریال «شهرزاد» را در کارنامه خود دارد. علاوه بر او، غزل شاکری هم که با سریال «شهرزاد» نامش بر سر زبان‌ها افتاد و مورد توجه قرار گرفت، در «بانوی عمارت» نقش «بهجت‌الملوک» را بازی کرد و برای اولین‌بار در تلویزیون دیده شد. استفاده از این دو چهره سینمایی در «بانوی عمارت» انتخاب مناسب و جذابی بوده است.

شازده ارسلان و طلا خانم این شب‌ها همه را پای تلویزیون نشاندند

آهوی خسته عمارت

یکی از انتخاب‌هایی که به سریال لطمه زد، انتخاب نیکی نصیریان به عنوان بازیگر نقش «آهو» بود. شخصیت «آهو» نقش موثری در قصه داشت، او دختر قوی، شجاع و جسوری بود که از همان ابتدا چند اتفاق مهم و تاثیرگذار در روند قصه را رقم زد. چهره خالی از احساس و بازی یکنواخت نیکی نصیریان باعث شده شخصیت «آهو» با وجود اهمیتش، در قصه باورپذیر نباشد و به اندازه کافی دیده نشود.

شازده ارسلان و طلا خانم این شب‌ها همه را پای تلویزیون نشاندند

نقاط ضعف سریال

 طراحی لباس

به طور کلی طراحی صحنه و چهره‌پردازی بازیگران سریال «بانوی عمارت» قابل قبول بود اما طراحی لباس شخصیت‌ها در بعضی از صحنه‌ها کمی ایراد داشت. مثلا نوع گریم و پوشش شخصیت «فخرالزمان» در شب عروسی‌اش بسیار امروزی بود و شباهت زیادی به لباس عروس در دوره قاجار نداشت. حتی تور و تاجی که روی سر «فخرالزمان» قرار داشت، کاملا مشابه عروس های دوره حال بود و همین مسئله باورپذیری مجلس عروسی در دوره قاجار را که سریال به تصویر می‌کشید، سخت کرد.

مرور تاریخ به سبک جدید!

کارگردان سریال که علیرغم تجربه حرفه ای در کار ، اولین تجربه از ساخت سریال تاریخی را  داشته که همین عدم تخصص نتوانسته نظر بسیاری از افراد حرفه ای در این زمینه و نیز افراد مطلع در تاریخ ایران را جلب نماید. برخی حقایق تاریخی اگر نگوییم به جهت عدم تتبع دقیق نویسنده و کارگردان،  شاید به دلایلی چون ایجاد جذابیت برای مخاطب وارونه جلوه داده شدند. به عنوان مثال، زنان در طول تاریخ گذشته از حق بیان و استقلال رای و برخوردار نبودند چه رسد به اینکه در مقابل همسر خود بایستند.

شازده ارسلان و طلا خانم این شب‌ها همه را پای تلویزیون نشاندند

گاف عجیب؛ چهره‌های عملی در عهد قاجار!

سریال «بانوی عمارت» با اینکه زمان سریال مربوط به عهد قاجار است ولی بازیگرانی با چهره‌های عمل کرده در این سریال نقش آفرینی کردند که از واقعیت دور بود که به محتوای اصلی داستان سریال و شخصیت‌ها ضربه زد.

مثلث‌ها و مربع‌های عشقی!

داستان‌های عاشقانه و مثلث‌های عشقی، همیشه برای مخاطبان جذابند و فیلم‌ها و سریال‌هایی که به نحوی روی این مسئله تمرکز می‌کنند طرفدار‌های زیادی دارند. مخصوصا اینکه این عشق در روزگاری متفاوت با آنچه در آن به سر می‌بریم اتفاق بیفتد و اضلاع این مثلث عشقی در اندرونی عمارت پادشاهی حضور داشته باشند. نویسنده و کارگردان «بانوی عمارت» از این روابط پیچیده و مثلث‌های عشقی متعدد برای بالا بردن جذابیت سریال استفاده کرد.

شازده ارسلان و طلا خانم این شب‌ها همه را پای تلویزیون نشاندند

شباهت سریال بانوی عمارت به «بازی تاج و تخت»

شباهت برخی بخش‌های «بانوی عمارت» به سریال آمریکایی «بازی تاج و تخت» برای این مجموعه حاشیه‌ساز شد و نویسنده‌ی این سریال درپاسخ به این پرسش که سکانس‌های مربوط به شکنجه شازده ارسلان و پیامد آن برای این کارکتر، شباهت زیادی با صحنه های شکنجه یکی از کاراکترهای سریال آمریکایی بازی تاج و تخت دارد، گفته بود: در قصه کاری که یاور شریفی به دستور جهانبخش می کند، کاملا علت دراماتیک دارد و انگیزه جهانبخش با رمزی بولتون کاملا متفاوت است و ریشه در بلاهایی دارد که پدر شازده بر سر زلیخا آورد. ما به این سکانس احتیاج داشتیم و اصلا قابل صرف نظر کردن نبود. برای خود من همین‌قدر که سکانس فقیرانه ما در سیاه چال انبار شاهی مخاطب را به یاد شکوه و عظمت سریال بازی تاج و تخت انداخته جای خوشحالی دشت. فاصله امکانات و بضاعت‌های ما با سریال‌های هالیوودی آنقدر زیاد بود که طرح چنین بحثی اصلا جای ناراحتی نداشت. به هر حال یک اثر نمایشی خواسته یا ناخواسته وامدار تمام آثار ادبی و هنری و نمایشی پیش از خود است.

شازده ارسلان و طلا خانم این شب‌ها همه را پای تلویزیون نشاندند

جنجال هشتگ بانوی عمارت

بانوی عمارت از همان ابتدا با حواشی پرتعدادی مواجه بود. بعد از ماجرای ترانه تیتراژ سریال که پای محسن چاوشی را به حواشی باز کرد، یکی از بازیگران فرعی سریال هم حاشیه ساخت تا شمار حواشی سریال زیاد شود.  اما در کل فارغ از گرفتن یا نگرفتن این سریال، نظرات بینندگان درباره بانوی عمارت پر از طعنه و متلک بوده است.

شازده ارسلان و طلا خانم این شب‌ها همه را پای تلویزیون نشاندند

همزمان با بازپخش این سریال کاربران با هشتگ بانوی عمارت از این سریال انتقاد کردند که برخی از آنها را در ادامه می‌خوانید:

* کامران نوشت: فقط تو سریال‌ها و فیلمای ایرانی میشه دید که گوشواره رو از روی روسری بزنن یا تاج رو روی روسری بزارن» یا« تحریف تاریخ! اینا مگه بانوان قجری نیستن!؟ پس سیبیلاشون کو؟».

* مریم هم نظر داد: جای تأسفه که زمان قاجار کارخونه‌دار وجود نداشته، چرا پیش خودشون فکر نکردن که سریالای رسانه‌ ملی بدون نقش کارخونه‌دار تهرانی پیش نمیره.

* ملیحه هم با کنایه نوشت: والا اون چیزی که ما از زنای قاجاری دیدیم سه هوا چربی و ریش و سیبیل و ابروی پیوسته بوده، نه ابروی کمونی رنگ‌شده و دماغ عملی و هیکل قلمی!

گریم و طراحی لباس عجیب‌وغریب سریال (باند زخم بستن از روی لباس، گوشواره از روی روسری و...) هم مواردی بود که کاربران به عنوان گاف فاحش سریال از آن یاد کرده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مورچه چیه که کله پاچش بشه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        شما بفرمایید کله پاچه فیل سرو کنید.این گوی و این میدان

    • ناشناس

      والا به نظر من نقش اصلی زن، بانوی عمارت نسبت به نیکی نصیری خیلی خیلی ضعیف بازی کرد

    • ناشناس

      کاش فصل دومشو می‌ساختند ،سریال بانوی عمارت سریال قشنگی هست و ارزش چندبار دیدن رو داره

    • آزاده

      سریالی سرکاری حیف وقت و زمان که بزاری نگاه کنی اونم دوباره

    • عرفان

      یه سیبیل و ریش و ابرو پیوسته از تصاویر دوران حکومت قاجار دیدید کشتینمون اینقد گفتید
      سریاله واقعا خوبیه. ولی بهترین سریال تاریخی ایران با اختلاف جیران هست. بعد جیران یوسف پیامبر

    • اتفاقم😔ساده

      خجالت 😂😂😂😂چطوری روتون شد با فیلم بازی تاج و تخت حتی شبیه سازی کنید😂😂😂خیلی رو دارین یک سکانس ساده بازی تاج و تخت هزینش کل صداوسیمای میلی تون و بیشتره😂

    • شیپورچی

      نیکی نصیری در این سریال خیلی بهتر از خانم مومن که یکی از نقش های اصلی بود،نقش بازی کرد

    • ناشناس

      سریال قاجاری پخش میشه میگن چرا سیبیل ندارن زنا خب سیبیل بزارن که خنده دار و مزخرف میشه چرا فک میکنن سیبیل بزارن واقعی تره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج