adexo3
۳۵۴۴۴
۷ نظر
۵۰۴۸
۷ نظر
۵۰۴۸
پ

دختران حوا، دخترانی که جای‌شان با هم عوض شد!

پخش سریال «دختران حوا» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده از امشب در شبکه تهران شروع می‏شود. زامیاد سعدوندیان، نویسنده فیلمنامه این سریال درباره داستان و فضای کار توضیح می‌دهد


دختران حوا، دخترانی که جای‌شان با هم عوض شد!





هفت صبح : سریال «دختران حوا» در 34 قسمت ساخته شد و قرار بود یکی از گزینه‏ های شبکه تهران برای ماه رمضان باشد اما به دلایلی شبکه تهران انگشت‌های اشاره‏اش را به سمت «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» گرفت و آن را از گردونه پخش خارج کرد. این سریال به خاطر بازی یکتا ناصر، گوهر خیراندیش، پوریا پورسرخ، امیرحسین رستمی، نیما شاهرخ‌شاهی، تینا آخوند‌تبار، ایرج راد و‌... قطعا می‏توانست جایگاه بهترین را در رقابت رمضانی برای این شبکه کسب کند. به هر حال این سریال تا دو ماه و نیم آینده، ساعت 19 روزهای زوج، روی آنتن این شبکه است. مثل همیشه تصمیم داشتیم صبح روز شروع این سریال، در پرونده‏ای ویژه، عکس‌های اختصاصی بازیگران آن را به همراه معرفی مفصل نقش‌ها و جدیدترین اطلاعات درباره آن به چاپ برسانیم اما هیچ کدام از تهیه‌کنندگان سریال، حاضر به همکاری برای تعامل با مخاطبان نشدند. ابعاد مختلف این سریال را در گفت‌وگو با زامیاد سعدوندیان، نویسنده فیلمنامه «دختران حوا» بررسی می‌کنیم.


دختران حوا، دخترانی که جای‌شان با هم عوض شد!


افشاي راز یک زندانی در حال مرگ

قصه سریال از بازگويي راز زنی به نام ثریا در زندان شروع می‏شود و به گفته سعدوندیان با همین رازها تا 34 قسمت ادامه پیدا می‏کند: «ثریا با بازی گوهر خیراندیش درست در روزهای پایانی زندگی‏اش، رازی را با مددکار زندان در میان می‌گذارد و به او می‏گوید که 25 سال پیش، سه دختر نوزاد بنا به دلایلی جای‌شان در بیمارستان عوض شده. حالا مددکار زندان که شیوا نام دارد و نقشش را یکتا ناصر بازی می‏کند، درگیر این قصه می‏شود و دنبال پیدا کردن این دخترها می‏رود.» به گفته این نویسنده، شيوا، به نحوی درگیر زندگی این سه دختر جوان می‏شود.

دختران حوا، دخترانی که جای‌شان با هم عوض شد!


شکل‌گیری خط داستان از جابه‌جایی سه دختر

«دختران حوا» ابتدا قرار بود یکی از گزینه‏های شبکه تهران برای ماه رمضان باشد که خب به دلایلی از کنداکتور خارج شد. با این حال سعدوندیان معتقد است که سریال، مطلقا ربطی به حال و هوای رمضان ندارد: «‌ما هم شنیده بودیم که سریال ممکن است در ماه رمضان نمایش داده شود اما اصلا در قصه به این مسئله نپرداختیم و کار، اصلا به حال و هوای این ماه مرتبط نیست. به گفته او ایده اصلی سریال توسط خود حسین سهیلی‌زاده شکل گرفته. سعدوندیان در این باره می‏گوید: «‌سهیلی‌زاده می‏خواست سریالی با خط اصلی جابه‌جايي سه دختر بسازد و از همان ابتدا هم از من خواست با همین ایده جلو بروم و خب مرحله به مرحله، قصه وارد مراحل جدیدی شد و خب قصه‏های دیگری هم شکل گرفت.»

دختران حوا، دخترانی که جای‌شان با هم عوض شد!

تعامل جدید با کارشناسان مددکاری

نقش اصلی سریال بنا به تعریف نویسنده، یکتا ناصر است. او در نقش مددکار اجتماعی، به زندگی سه دختر که هرکدام طبقه اجتماعی مختلفی دارند، وارد می‏شود و به فراخور داستان، با سه قشر ثروتمند، بزهکار و متوسط تعامل می‏کند. شخصیت‌پردازی و شیوه کاری این مددکار به گفته نویسنده، با همکاری دقیق مشاور مددکاری اتفاق افتاده: «‌ابتدای کار، زیاد از مسئله مددکاری و ویژگی‏های شخصیت و کاری این افراد اطلاعات زیادی نداشتیم. موقعی که متن آماده شد، آن را برای بررسی در اختیار مشاور مددکاری قرار دادم. بعد از چند جلسه صحبت، تغییرات زیادی در کل کار به وجود آمد. چون متوجه شدیم یک سری مسائلی که در کار به آن اشاره شده اصلا در حرفه مددکاری نمود خارجی ندارد و برای واقعی‌تر شدن کار، مجبوریم تغییراتی در آن به وجود آوریم.»

بی‌ربط بودن قصه به «سه پنج دو»

فروردین پارسال، همزمان با شروع ساخت «سه پنج دو»، کارگردان و تهیه‌کننده این سریال، اعلام کردند که این سریال به سفارش گروه ورزش و سرگرمی شبکه تهران در دو فصل و ژانر مختلف ساخته می‏شود. علی‌اکبر جناقی گفته بود که پیش تولید فصل دوم سریال، همزمان با مراحل پایانی فصل اول شروع می‏شود و طرح کلی فیلمنامه هم آماده است. او حتی ‌توضیح داده بود که بخشی از عوامل فصل اول، در فصل دوم هم حضور خواهند داشت. با پایان «سه پنج دو» و شروع تولید «دختران حوا» همچنان این صحبت وجود داشت که کار، قرار است فضای فوتبال را میان دختران بیاورد و از این سوژه در مسیری ملودرام استفاده کند. این دنباله‌سازی اما همان موقع توسط زامیاد سعدوندیان تکذیب شد. او الان هم به شدت مخالف این مسئله است که سریال، ربطی به «سه پنج دو» داشته باشد: «‌اصلا نمی‏دانم چه کسی از ابتدا راجع به اینکه «دختران حوا» حال و هوای فوتبالی دارد صحبت کرده چون از همان روز اول هم که من و سهیلی‌زاده راجع به فیلمنامه حرف زدیم، به هیچ عنوان صحبتی از این قضیه نبود.» به گفته او «دختران حوا» کاری کاملا ملودرام است و اصلا اگر بخواهم نمی‏تواند ادامه کار کمدی «سه پنج دو» باشد.»

دختران حوا، دخترانی که جای‌شان با هم عوض شد!


فاصله گرفتن نویسنده از ممیزی‌ها

زمان پخش سریال «فراموشی» و «تکیه برباد» از شبکه تهران، این مسئله مدام از سوی عوامل سریال به گوش می‏رسید که مدیران شبکه تهران، به بهانه‏های غنی‌سازی و بالا بردن محتوا، تغییرات زیادی روی کار اعمال می‏کنند. حتی اميرمهدی ژوله، زمان پخش سریال «فراموشی» به هفت صبح گفته بود که بنا به تشخیص این مدیران، متن سریال بارها و بارها عوض شده و کاری که روی آنتن رفته، اصلا شباهتی به طرح اصلی او نداشته. این مسئله را با سعدوندیان در میان می‌گذاریم تا ببینیم این مسئله در باره «دختران حوا» به چه صورت بوده. او می‏گوید: «‌سعي کردیم کلا به سمت مميزي نرويم و معضلات را تا جايي كه هست مطرح كنيم. چون اگر قرار بود طبق متن ابتدایی پیش برویم، حدود 20 قسمت باید به کار اضافه می‏کردیم. خودمان تصمیم گرفتیم که قبل از اعمال این ممیزی‏ها کار را خیلی با احتیاط پیش ببریم و پایان‌بندی خوبی برایش ایجاد کنیم.» اما به گفته او باز هم نظرات مختلفی روی کار اعمال می‏شده: «نظرات مختلفی داده می‏شد اما سهیلی‌زاده از آنجایی که درام را خیلی خوب می‏شناسد، خیلی مسلط توانست کار را متعادل کند.»

عوامل، میلی به دیده شدن سریال ندارند!

نکته قابل توجه در مورد «دختران حوا» اینجاست که گویا عوامل سریال، تمایل چندانی به اطلاع‌رسانی در مورد کار و تعامل با مخاطبان ندارند و خیال می‏کنند رسانه‏ها به خاطر منافع شخصی خودشان، دنبال معرفی اثر آنها هستند! قرار بود درست در روز شروع این سریال، در گزارشی مفصل، آن را برای مخاطبان معرفی کنیم و آنها را با عکس و اطلاعات اختصاصی، در جریان اتفاق‌های کامل آن بگذاریم اما هیچ کدام از عوامل، تمایلی برای این مسئله نداشتند! عکاس سریال، عکسی در اختیارمان نگذاشت و از ما خواست با عزیز علیزاده، یکی از تهیه‌کنندگان سریال تماس بگیریم. علیزاده تا ساعت 14 دیروز در دسترس نبود و علی‌اکبر جناقی، تهیه‌کننده دیگر سریال هم در تمام ساعت روز جلسه داشت! نهایتا علیزاده ساعت 16 تلفنش را جواب داد و گفت بهتر است از عکس‌های آرشیو خود شبکه تهران استفاده کنیم و اطلاعات سریال هم روی سایت هست و دلیلی ندارد بخواهد قصه را لو دهد! تلاش ما برای پیدا کردن حسین سهیلی‌زاده هم به جایی نرسید! متاسفانه این عوامل هنوز نمی‌دانند دیده شدن کارشان توسط مخاطبان، ارتباط مستقیم با تعامل‌شان با رسانه‌ها دارد!

عوامل سازنده «دختران حوا»

سریال «دختران حوا» در 34 قسمت به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌کنندگی مشترک علی‌اکبر جناغی و عزیز علیزاده ساخته شده. یکتا ناصر، پوریا پورسرخ، امیر‌حسین رستمی، نیما شاهرخ‌شاهی، گوهر خیر‌اندیش، ایرج راد، تینا آخوند‌تبار و...‌ از بازیگران اصلی این سریال هستند. سایر عوامل سریال عبارتند از: سهیل نوروزی (مدیر تصویر‌برداری‌)، مهدی آزادی‌(مدیر صدابرداری)، نازی پرتوزاده‌(طراح صحنه و لباس)، محمد قومی‌(طراح چهره‌پردازی)، امیر سلیمانی‌(دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، نعمت‌الله عینی(مدیر تولید)، شکوفه ‌هاشمیان(عکاس) آتوسا شاه‌سیاه(‌منشی صحنه) و...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      به نظر من توی این فیلم هم اتفاقای غیر قابل پیشبینی نمیوفته و اخرش به خوبی و خوشی تموم ویشه

    • ملیحه پوتی

      به نظر من از این که همه یک جوری به هم مرتبط شده اند کمی فیلم مصنوعی شده است.

    • زهرا

      فیلم ابکی هست و بازیها مخصوصا بازی اقای رستمی ابکی و خنده داره همه ی خلافکارها و ادم خوبا همو میشناسن ...

    • مجید

      خیلی دلم میخواد بفهمم این دکتره چرا میخواست زن و بچه شو ول کنه بره خارج

    • مائده

      خوشم اومد بالاخره همه باید بفهمه وقتی به زنشون خیانت میکنن چه بلایی به سرشون میاد

    • مریم

      آخرش چی شد??

    • مریم

      آخرش چی شد??

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج