اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۸۳۲۴۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

باید از فکری حمایت شود

تیم فوتبال استقلال پس از کسب ۳ امتیاز حساس مقابل تراکتور در تبریز، امروز در چارچوب هفته دوازدهم به مصاف سایپا می‌رود. استقلالی‌ها با ۲۲ امتیاز در صدر جدول قرار دارند و تا قهرمانی نیم‌فصل چندان راه سختی پیش رو ندارند.

روزنامه وطن امروز: تیم فوتبال استقلال پس از کسب ۳ امتیاز حساس مقابل تراکتور در تبریز، امروز در چارچوب هفته دوازدهم به مصاف سایپا می‌رود. استقلالی‌ها با ۲۲ امتیاز در صدر جدول قرار دارند و تا قهرمانی نیم‌فصل چندان راه سختی پیش ‌رو ندارند. «وطن امروز» با ایمان عالمی، پیشکسوت باشگاه استقلال و مربی تیم ‌ملی جوانان درباره شرایط آبی‌ها و رفتن هرویه میلیچ، بازیکن کروات آنها صحبت کرده است.

* استقلال توانست در تبریز به برد شیرینی دست پیدا کند؛ تیم فکری را در این دیدار چطور دیدید؟

استقلال بازی خیلی خوبی را انجام داد و با مثلث مطهری، قائدی و دیاباته وارد زمین شد. آنها خیلی خوب بازی را شروع کردند و زود هم به گل رسیدند. نیمه دوم طبیعی بود تیم به دنبال حفظ نتیجه باشد و کمی عقب‌نشینی کند. در کل بازی خیلی خوبی بود؛ هم گل داشت، هم هیجان.

* استقلال خوب بازی کرد یا تراکتور مشکل داشت؟

استقلال در لیگ امسال شروع خوبی داشته و هر طوری بوده، توانسته امتیازات را جمع‌آوری کند. تیم تنها یک باخت داشته و حالا هم در صدر جدول است. استقلال از بازی با گل‌گهر، آلومینیوم، پرسپولیس و تراکتور روند خوبی داشته است. زوج‌سازی‌ها بهتر شده و تغییرات زیادی هم برای این کار انجام شده است. یکی از مشکلاتی که استقلال در بازی‌هایش داشته، نبود یک هافبک طراح و خلاق است. سال گذشته علی کریمی زوج خوبی با مسعود ریگی تشکیل داده بود و هم در دفاع و هم حمله کمک می‌کرد اما این فصل کریمی‌ نیست و مهدی مهدی‌پور هم هنوز جواب نداده و باید به او زمان دهیم. فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان هم می‌توانند به خط هافبک کمک کنند. چند مصدوم و محروم در بازی‌های گذشته داشتیم اما حالا یک تیم کامل داریم و نادری و دیاباته هم به ترکیب بازگشته‌اند.

* صحبت از نادری شد؛ به نظر شما او توانسته نقش مؤثری در ترکیب استقلال ایفا کند؟

نادری سالی که در پرسپولیس بود بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت و البته مصدوم هم شد. او به استقلال آمد که کنار میلیچ زوج موفقی باشند اما نادری در حال حاضر صلابت گذشته‌ را ندارد. باید به او زمان داد. فکر می‌کنم در آینده نزدیک بتواند قابلیت‌های خودش را در استقلال به نمایش بگذارد.

* سیستم فکری نسبت به ابتدای فصل متفاوت شده است؛ ۳-۳-۴ سیستمی ریسکی برای استقلال نیست؟

سیستم اصلی فکری ۱-۳-۲-۴ است اما با حضور ۳ مهاجم، ۳-۳-۴ می‌شود که بازیکنان شناور بازی می‌کنند و ۲ مهاجم استقلال (قائدی و مطهری) در پست وینگر هم ظاهر می‌شوند. اینکه سیستم چه نوعی باشد، مهم نیست، مهم‌ دوندگی، جنگندگی، انگیزه و صرف فعل خواستن است که در حال حاضر بین بازیکنان مشهود است. یکی از مشکلات استقلال خط دفاعی تیم است؛ آن هم در مرکز خط دفاع. فکری چند بازیکن و چند زوج را وسط دفاع امتحان کرده است. ان‌شاءالله کادر فنی در آینده نزدیک زوج خط دفاعی را هم شناسایی کند تا مشکلات استقلال در این منطقه هم کم و کمتر شود.

* با وجود مشکلاتی که در خط دفاع استقلال وجود دارد اما آبی‌ها حداقل در این فصل مشکلی درون دروازه‌شان ندارند و رشید مظاهری توانسته به تیمش کمک کند.

رشید واقعا این فصل خیلی به استقلال کمک کرده، البته نباید از حضور حسین حسینی هم در کنار مظاهری غافل شویم. حتماً حسینی به قدری در تمرینات خوب کار می‌کند که مظاهری می‌داند یک سایه‌ای کنار خود برای رقابت دارد. امیدوارم این صلابت ادامه‌دار باشد.

* استقلال امروز با سایپا بازی دارد؛ بازی آسانی برای آبی‌ها خواهد بود؟

برای استقلال هیچ بازی‌ای ساده و آسان نخواهد بود. به خاطر اینکه همه تیم‌ها مقابل استقلال بویژه حالا که صدرنشین لیگ هم است، با انگیزه بیشتری حاضر می‌شوند. بازی‌های تیم سایپا را تماشا کردم. به دلیل حضورم در تیم ‌ملی جوانان این تیم را رصد کرده‌ام و چند ماه پیش هم با آنها یک بازی دوستانه داشتیم. تیم جوانی هستند و خیلی روان بازی می‌کنند. به نظر من آنها طبق اهدافی که دارند با قدرت پیش می‌روند. بازی امروز برای استقلال سخت خواهد بود و نمی‌شود به آسانی به آن نگاه کرد که این تیم برنده صد درصدی خواهد شد. مهم‌ترین ویژگی داشتن تمرکز بالاست که متأسفانه در استقلال در برخی دقایق بازی نمی‌بینیم. امیدوارم تیم با تمرکز بالا در این مسابقه شرکت کند. دور نمی‌بینم استقلال همین روند خوب خودش و حضورش در صدر جدول را ادامه دهد.

* استقلال 8 سال است در قهرمانی لیگ برتر ناکام بوده؛ به نظر شما این فصل با محمود فکری به این مهم دست پیدا می‌کند؟

از حالا زود است در این باره صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانید، فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است اما توانایی و پتانسیل استقلال این را می‌گوید که می‌تواند قهرمان شود. برای استقلال و محمود فکری آرزوی موفقیت می‌کنم. باید از محمود حمایت شود. با فکری همبازی و همکار بودم، بخوبی او را می‌شناسم. انسان شریفی است و کارش هم تا الان خوب بوده است.
او می‌تواند همین روند را هم در استقلال ادامه دهد. ان‌شاءالله این تیم بتواند این فصل قهرمان لیگ برتر هم شود.

* سؤال آخر درباره رفتن هرویه میلیچ، بازیکن کروات استقلال است. او بدون اجازه و صبح فردای داربی پایتخت ایران را به مقصد کشورش ترک کرد. خود میلیچ می‌گوید به دلیل اعتقاد نداشتن محمود فکری به او از کشور خارج شده اما باشگاه می‌گوید او درخواست‌ طلب و پیشنهاد تمدید قرارداد هم داده است؛ رفتن این بازیکن درست بود؟

اتفاق عجیبی است که پاسپورت در اختیار بازیکن است. همه می‌دانیم کسی که بخواهد به سفر خارجی برود، از قبل بلیت خود را تهیه می‌کند و این اتفاق یک‌شبه نمی‌افتد. به هر حال برنامه‌ریزی از قبل بوده است. میلیچ بازیکن توانمندی بود که می‌توانست به استقلال کمک کند. به نظر من رفتارش حرفه‌ای نبود. حق طبیعی سرمربی است که برای بازی‌هایش هر بازیکنی را که می‌خواهد انتخاب کند. بازیکن قرارداد دارد و باید تا دقیقه آخر در تیمش یا حتی روی سکو حضور داشته باشد. از آنجایی که با رفتار و اخلاق محمود آشنا هستم که روی مسائل انضباطی حساس است، با آمدن میلیچ هم فکر نمی‌کنم این بازیکن بتواند دیگر فوتبال خوبی انجام دهد. بازیکن‌سالاری نداریم و در دنیای حرفه‌ای بازیکن باید تابع نظر سرمربی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج