adexo3
۱۱۰۶۵۷۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

لئو برای رکوردشکنی به مادرید می‌رود

امشب دو غول سنتی فوتبال اسپانیا، رئال مادرید و بارسلونا در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانوی شهر مادرید به مصاف هم می‌روند، ال‌کلاسیکویی که در آن نگاه ویژه‌ای به لیونل مسی کاپیتان میهمان کاتالان وجود خواهد داشت؛ نه فقط به خاطر اینکه اغلب اوقات در این بازی سرنوشت‌ساز ظاهر شده بلکه به این دلیل که چهل‌و پنجمین حضورش در مصاف با رئال مادرید به طور بالقوه می‌تواند آخرین ال‌کلاسیکوی او هم باشد.

روزنامه ایران ورزشی: امشب دو غول سنتی فوتبال اسپانیا، رئال مادرید و بارسلونا در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانوی شهر مادرید به مصاف هم می‌روند، ال‌کلاسیکویی که در آن نگاه ویژه‌ای به لیونل مسی کاپیتان میهمان کاتالان وجود خواهد داشت؛ نه فقط به خاطر اینکه اغلب اوقات در این بازی سرنوشت‌ساز ظاهر شده بلکه به این دلیل که چهل‌و پنجمین حضورش در مصاف با رئال مادرید به طور بالقوه می‌تواند آخرین ال‌کلاسیکوی او هم باشد.

آینده‌ای مبهم

از تابستان سال گذشته که مسی به صورت رسمی درخواست جدایی از بارسلونا را کرد و خوسپ ماریا بارتومئو رئیس وقت باشگاه مانعش شد، آینده این بازیکن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. او تا پایان فصل قرارداد دارد و هنوز هم اعلام نکرده که قراردادش را تمدید می‌کند یا به ۱۷ سال حضورش در جمع آبی‌و‌اناری‌ها پایان می‌دهد.

به دنبال رکوردی دیگر درال‌کلاسیکو

از اولین رویارویی مسی با رئال مادرید در روز ۱۹ نوامبر سال ۲۰۰۵ که همه مسحور حرکات رونالدینیو بودند و بارسلونا ۳ بر صفر حریف مادریدی را در سانتیاگو برنابئو شکست داد، تا به امروز مسی چند رکورد به یادماندنی را در ال‌کلاسیکو به ثبت رسانده است و امروز هم او می‌تواند یکی دیگر به آنها اضافه کند. او تا الان ۲۶ گل در ال‌کلاسیکو زده که از هر بازیکن دیگری بیشتر است. این موضوع درباره ۱۴ پاس گل او هم صدق می‌کند. مسی در صورتی که امشب به میدان برود که احتمالش قریب به یقین است، از حیث رکورد بیشترین حضور در ال‌کلاسیکو نیز با سرخیو راموس برابر می‌شود. راموس به دلیل مصدومیت نمی‌تواند امشب به میدان برود و مسی می‌تواند به رکورد ۴۵ بازی او برسد.

مسی بالاخره گل می‌زند؟

بازی امشب فرصتی برای مسی است که رکورد گلزنی خودش در ال‌کلاسیکو را ارتقا دهد و از گلزنان برتر بعدی که دو اسطوره رئال، آلفردو دی‌استفانو و کریستیانو رونالدو هستند بیشتر فاصله بگیرد. رونالدو و دی‌استفانو هر دو ۱۸ گل زده‌اند اما مسی با ۲۶ گل در صدر برترین گلزنان ال‌کلاسیکو است و ۱۸ تا از این گل‌ها را هم در لالیگا به ثمر رسانده است.

مسی همچنین در کنار خایمه لوسکانو، سانتیاگو برنابئو، پائولینو آلکانتارا و فرانتس پوشکاش تنها ۵ نفری هستند که دو بار در تاریخ ال‌کلاسیکو هت‌تریک کرده‌اند. رئال مادرید پس از سویا (۳۸ گل)، اتلتیکومادرید (۳۲ گل) و والنسیا (۲۸ گل)، چهارمین تیمی است که بیشترین گل را از مسی دریافت کرده است.

با این حال مسی در شش ال‌کلاسیکوی اخیر یعنی از زمانی که رونالدو رئال مادرید را ترک کرده نتوانسته به رئال مادرید گل بزند. پیش از این فقط یک بار دیگر پیش آمده بود که او در ۶ ال‌کلاسیکو متوالی گل نزند اما اگر او امشب هم نتواند دروازه کهکشانی‌ها را باز کند، طولانی‌ترین دوره ناکامی‌اش برای گلزنی به حریف مادریدی به ثبت می‌رسد. آخرین گل مسی به رئال مادرید در ماه مه ‌سال ۲۰۱۸ که بازی ۲-۲ مساوی تمام شد رقم خورد. مسی در ۴۴ ال‌کلاسیکوی قبلی که برای بارسلونا به میدان رفته است، ۱۹ بار به پیروزی تیمش کمک کرده است. او در ۱۴ مورد هم شاهد باخت بارسلونا بوده و ۱۱ بار دیگر هم بارسلونا با حضور او در میدان برابر رئال مادرید به تساوی بسنده کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کریس رونالدو بهترین کاملترین و باثباتترین بازیکنه تاریخ ۲۲ گل زده زیر غارسا

      پاسخ ها

      • ابرام حاجی پور

        دنیای فوتبال نظیرمسی رودیگه نخواهددید اگه مسی ازفوتبال خداحافظی کنه دنیا فوتبال مثل بیابان خواهدشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج