۱۱۳۲۷۱۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پورعلی‌گنجی: ابقای اسکوچیچ منطقی‌ترین کار بود

پسر خوب بابل در دوردست با یاد عصر‌های بارانی زادگاهش، به عکس‌های قدیمی خیره می‌شود و به قدر نفس‌هایش با باد حرف می‌زند.

روزنامه اعتماد: پسر خوب بابل در دوردست با یاد عصر‌های بارانی زادگاهش، به عکس‌های قدیمی خیره می‌شود و به قدر نفس‌هایش با باد حرف می‌زند. هزاران کیلومتر دورتر از مام میهن، سرزمین چشم‌فندقی‌ها جای بهتری است برای مرور ۲۹ سال زندگی در این گنبد دوار و رفتن به پیشواز اتفاقات شیرین. وقتی مرتضی هر روز صبح با خورشید بالا می‌آید و در همهمه ضعیف درختان، فریاد لیاقت خود را به گوش‌ها می‌رساند لابد باید از همین جا به افتخارش کف زد و نام کوچکش را در کوچه‌های میانبر زادگاهش جست‌وجو کرد. گپ تابستانی «اعتماد» با مدافع مستحکم تیم ملی که برای حضور دوباره در جام جهان‌نما خیز برداشته پیش روی شماست.

از لیگ ستارگان قطر تا ژوپیرلیگ و از آنجا به سوپرلیگ چین. جهانگشایی چه طعمی دارد؟

چمدان بازیکنان فوتبال همیشه در دست‌شان است و تا وقتی عمر ورزشی‌شان به سر نرسیده مدام در سفرند. من بیش از شش سال است که خارج از کشور بازی می‌کنم و دیگر به این شرایط عادت کردم. به قول شاعر به هر جا که روی آسمان همین رنگ است. ما هم شدیم مارکوپولوی فوتبال.

بازی در سرزمین چشم‌بادامی‌ها و حضور در تیم تا بن دندان مسلح شنزن سخت نیست؟

من با اوضاع حاکم بر تیم خودم را وفق داده‌ام و همواره سعی کرده‌ام فارغ از حاشیه‌ها ششدانگ سرم به تمرین باشد. خوشبختانه کادر فنی تا اینجای کار از عملکردم رضایت کافی را دارند و وظایف محوله را به بهترین شکل انجام دادم.

ژوردی کرویف هم از قطار شنزن پیاده شد. درسته؟

بله او زحمات زیادی برای تیم کشید و کارنامه موفقی داشت. حالا هم با حضور کارلوس گرانروی نوار موفقیت‌های شنزن ادامه دارد و به حتم ما یکی از مدعیان فتح این لیگ ۱۶ تیمی هستیم. برای ما بردن و امتیازات کامل را دشت کردن یک اصل است.

اینجا برخی رسانه‌ها زیر چادر شایعات از بازگشت تو به ایران و عقد قراردادت با یک تیم مدعی حرف می‌زنند. چقدر درست است این خبر؟

وقتی هنوز از قرارداد من با شنزن باقی مانده است چطور می‌شود از مقصد جدید حرف زد؟ من با این تیم چینی قرارداد دارم و بر این اساس تمام تمرکزم روی موفقیت شنزن در سوپر لیگ چین و رسیدن به لیگ قهرمانان آسیاست. باور کنید هیچ بحثی مطرح نیست و اگر جایی صحبتی می‌شود صحت ندارد. من تا اطلاع ثانوی تنها به پیراهن سرخ شنزن فکر می‌کنم. ضمن آنکه برای همه تیم‌ها و باشگاه‌های کشورم احترام قائلم.

از تیم ملی حرف بزنیم. تصور می‌کردی این‌گونه حریفان را خرد کنیم و جشن صعود بگیریم؟

خب ما با توجه به نتایج دور رفت چاره‌ای نداشتیم جز آنکه بازی‌های منامه را بی‌حرف و حدیث ببریم. خوشبختانه بچه‌ها از جان مایه گذاشتند تا ثابت کنیم یک سر و گردن از عراق و بحرین بالاتریم. آسیا حالا پذیرفته که این فوتبال ایران است که می‌تواند در جام جهانی برای قاره آبروداری کند.

پس با این وصف در مرحله بعدی دیوار‌های بلندی پیش روی نخواهیم داشت؟

غرور بزرگ‌ترین آفت در میدان فوتبال است. شما دیدید که تیم ملی به واسطه همین غرور دچار چالش شد. اگر می‌خواهیم بی‌هیچ، اما و اگر راهی قطر شویم و در جام جهانی معادلات را به هم بزنیم باید همه نود دقیقه‌های پیش رو را جدی بگیریم و خلاصه نقشه عبور از کنار تمام تیم‌های آسیایی را در جیب داشته باشیم.

اسکوچیچ هم روی نیمکت تیم ملی ماندگار شد.

شنیدم و اتفاقا خوشحال شدم. او با تیم ملی در منامه نتایج خوبی گرفت و نشان داد می‌تواند به عنوان سرمربی کار‌ها را پیش ببرد. با توجه به زمان اندک باقیمانده تا بازی‌های دور بعد این یک تصمیم منطقی بود.

توپچی مقتدری که جام جهانی ۲۰۱۸ را تجربه کرده در جام جهانی ۲۰۲۲ چه سرنوشتی خواهد داشت؟

به امید خدا پس از رسیدن به جام جهانی با تمام توان در خدمت تیم ملی خواهم بود و تجربه‌ام را در میدان مسابقه در اختیار جوان‌تر‌ها خواهم گذاشت. من ارزش پیراهن ملی را می‌دانم و درصورت اعتماد مربیان با همه وجود برای کشورم مبارزه خواهم کرد.

۴۴ بازی ملی تا اینجای کار در پرونده مرتضی پورعلی گنجی ثبت شده. فکر می‌کنی در نهایت بازی‌های ملی‌ات روی چه عددی بایستد؟

آنچه مهم و اصل است سربلندی فوتبال ایران در عرصه‌های بین‌المللی است. به اینکه تعداد بازی‌های ملی من نهایتا چه تعداد خواهد شد اصلا فکر نمی‌کنم و همواره سعی کردم پاسخ اعتماد تیم ملی را به بهترین نحو بدهم. گفتم که من قدر و ارزش این پیراهن مقدس را خوب می‌دانم.

همین الان دلت برای چه کسی تنگ شده؟ بالاخره غربت دلتنگی می‌آورد.

دلم برای وطنم یک ذره شده. دلتنگ بابل و نزدیکان و دوستان هم هستم. فوتبال حرفه‌ای اجازه نمی‌دهد در همه حال کنار آن‌ها که دوست‌شان داری باشی. به هر حال هر جا که باشم قلبم آنجاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج