adexo3
۱۱۸۱۰۵۶
۹۲ نظر
۵۰۰۳
۹۲ نظر
۵۰۰۳
پ

دست از سر مهدوی‌کیا بردارید

برخی دوست دارند تمام قد از مهدی مهدوی‌کیا دفاع کنیم و بگوییم پیراهن فیفا با پرچم اسراییل را پوشیده که پوشیده بعضی هم انتظار دارنداز آن سوی بام بیفتیم و حمله به او را مثل آزادی قدس قلمداد کنیم اما راه وسطی هم هست: این که اعلام کنند به او بی احترامی شده و اطلاع نداده‌ بودند. در این حالت هم ستارۀ محبوب را نرانده‌اند و هم به بازی تن نداده‌اند. یا سناریو بوده یا نه. اگر بوده راه وسط آن را کور می‌کند نه حذف و تکفیر.

مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: حضور مهدوی مهدوی‌کیا در تیم ستارگان عرب در مقابل ستارگان سابق جهان با لباسی که پرچم اعضای فیفا از جمله اسراییل رو‌ی آن بوده حاشیه‌ساز شده و در داخل به او حمله می‌شود و موجی هم در فضای مجازی در حمایت از او شکل گرفته است.

دست از سر مهدوی‌کیا بردارید

این نوشته نه در دفاع مطلق از اقدام مهدی مهدوی‌کیا بازیکن بااخلاق و پیشین تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی کنونی تیم فوتبال امید است و نه می‌خواهد با حمله‌کنندگان به او هم آوا شود چرا که بهترین راه حل این است که گفته شود از او سوء‌استفاده شده نه این که پیکان‌های زهرآلود را به سوی او نشانه رویم.

با نگاه سیاسی نویسنده، دشوار بتوان هم حضور سرمربی سابق چلسی با تابعیت اسراییل را روی نیمکت و هم لباسی با پرچم اعضای فیفا از جمله اسراییل را اتفاقی دانست خاصه این که ایدۀ میزبانی مشترک اسراییل با چند کشور عربی برای جام جهانی فوتبال هم مطرح است.

قطعاً شماری از مخاطبان خواهند گفت فوتبال را با سیاست چه کار و اسراییل هم یک عضو فیفاست. اما مهدی مهدوی‌کیا هم سرمربی تیم ملی فونبال امید ایران است و این که شنیده شده بازیکن یا بازیکنان الجزایری حاضر نشدند با پیراهنی که پرچم اسراییل روی آن است بازی کنند یا روی آن چسب زدند.

اشتباه اما از مهدوی‌کیا نیست. چون پیش‌تر باید به او می‌گفتند تا هوشیارانه‌تر عمل کند یا در پایان بدل بزند و حرکتی انجام دهد تا خنثی کند.

نمی‌توان باور کرد هم پرچم تصادفی باشد و هم تابعیت مربی و هم این که اینفانتینو هیچ نقشه‌ای ندارد و هم سیاست واقعا به کل از فوتبال جداست که اگر جدا بود قطر میزبان جام جهانی 2022 نبود و به گزینه‌های دیگر می‌رسید و خود مهدی هم به خاطر گل به آمریکا واکنش های متفاوت دیده است.

اما هیچ‌یک از اینها توجیهی برای حمله به مهدوی‌کیا نیست تا روزنامۀ کیهان بنویسد: «اگر نمی‌خواهد به عنوان توپ جمع کن بازی سران سازش‌کار برخی کشورهای عربی در این میدان حضور داشته باشد....» یا دیگری خواستار برخورد و برکناری شود و قس‌علی‌هذا.

اگر سوء استفاده بوده فکر این قسمت هم بوده‌اند و اتفاقا منتقدان خواسته یا ناخواسته در زمین اسراییل بازی می‌کنند و اگر از بازیکن سابق و مربی امروز پذیرفته باشد که از پشت پرده‌های سیاسی سر در نیاورد از این مدعیان پذیرفته نیست.

پس به آنها باید گفت دست از سر این بچۀ بااخلاق بردارید که همه او را دوست دارند و پرسپولیسی و استقلالی هم ندارد و خاطرۀ گل او به آمریکا در تاریخ ورزش ایران ثبت و حک شده است. در بازی با ایرلند در ورزشگاه آزادی که با گل یحیی گل محمدی بردیم اما صعود نکردیم می‌دیدم چگونه که از جان مایه می‌گذارد. این همه بازی از نزدیک دیده بودم اما از ران عضلانی پای او حیران شده بودم.

برخی دوست دارند تمام قد از مهدی مهدوی‌کیا دفاع کنیم و بگوییم پیراهن فیفا را پوشیده که پوشیده. پرچم اسراییل داشته که داشته. فوتبال است. جمع کنید این بساط را. آن قدر مردم و خاصه نسل جوان خسته از تبعیض از شعارهای پرهزینه خسته شده‌اند که این موضع دور از ذهن نیست و این پرسش که چرا و باید هزینۀ تخاصم سیاسی را در ورزش و فوتبال هم بپردازیم؟ به خودش هم توصیه کنند جمع کن و برو به جایی که به قول خودش «با آدم‌های یک رنگ طرف است».

بعضی هم انتظار دارند از آن سوی بام بیفتیم و مثل کیهان و خبرگزاری‌های اصول‌گرا بر او بتازیم و حمله به او را عین صواب بدانیم و با ثواب آزادی قدس برابر! وقتی به ظریف انگ می‌زدند این پسر که جای خود دارد. تفنگ اینها همیشه برای فشنگِ انگ پُر است. جوانان ارزشی هم هر قدر هوادار فوتبال باشند به این قضیه تعصب دارند و جای پرچم اسراییل را روی پیراهن بازیکن ایرانی نمی‌دانند. چرا که پرچم اسراییل در ایران تنها در قابی در دفتر نمایندۀ سازمان ملل تحمل می‌شود.

اما راه وسطی هم هست تا نه از آن سوی بام بیفتیم نه از این طرف. این که اعلام کنند به او بی‌احترامی شده و اطلاع نداده‌ بودند. در این حالت هم ستارۀ محبوب را نرانده‌اند و هم به بازی تن نداده‌اند.

عباس کیارستمی می‌گفت پس از انتقاد از او که چرا در سال 76 بعد از دریافت نخل طلا با خانم مدیر جشنواره دست داده مدیر ارشد صدا وسیما تماس گرفت و گفت کار خوبی کردی چون من دست ندادم و طرف مرا در آغوش گرفت و بوسید و دردسرها بیشتر شد! پس از آن حساسیت به دست دادن کم و آغوش تابو شد!

حالا هم دست از سر مهدوی کیا بردارید. جا داشت شخص رییس جمهوری و وزیر ورزش ورود می‌کردند و همان اول می‌گفتند سوء‌استفاده شده یا مثل همیشه کارگروهی را تعیین و بر مواردی تأکید می‌کردند. این لحن‌ها اما آزارنده است و به مهدوی‌کیا بَرمی‌خورد و خدای ناکرده سُر می‌خورد.

اگر فقط بحث مربی بود یا فقط پرچم و ایدۀ فیفا مطرح نبود محکم می‌گفتیم تصادفی است. با این که این نویسنده عادت ندارد بنا را بر توطئه بگذارد اما از همان ابتدا قضیه عادی به نظر نمی‌رسید منتها یکی باید به مهدی می‌گفت. آن یکی اما کی بود و کی هست، معلوم نیست. فقط منتظرند خطایی سر بزند بعد گریبان دیگری را بگیرند یا گریبان خود را چاک کنند. می‌دانم کسانی خواهند گفت خطا کدام است؟ جوّ نده! اینها نزده هم می‌رقصند،سرود یاد مستان نده. اصلا ممکن است کامنت بگذارند نه غزه نه لبنان! من اما با این داستان از کودکی آشنایم. بگذارید تعریف کنم:

اول بار که نام مخوف ساواک را شنیدم سال 1353 بود. در آستانۀ بازی‌های آسیایی تهران. جواد متقی قهرمان شنا که بعد انقلاب مدیر ورزش تلویزیون و پایه‌گذار برنامۀ «ورزش و مردم» با اجرای مجید وارث با همکاری جهانگیر جهانگیری شد همسایۀ ما بود و برچسب‌ها و پوسترهای بازی های آسیایی تهران را به من داد و من به همۀ هم‌کلاسی‌های دبستان زمان می‌دادم. اما این روی خوش بازی‌های آسیایی 1974 بود.

روی بد آن چه بود؟ این که پدرم در چهاردانگۀ جادۀ ساوه یک کارخانۀ چاپ روی پیراهن داشت. فناوری مثل حالا نبود. طرح ها را روی بلوز یا پیراهن سفید نقش می‌زدند. هم هنر بود و هم صنعت. بلوز یا پیراهنی چاپ کردند که روی آن پرچم تمام کشورهای شرکت‌کننده در بازی‌های آسیایی بود الا عربستان سعودی و اسراییل. اولی را به خاطر عبارات مقدس روی آن و دومی به دلایل سیاسی حذف کرده بود. در بازار پخش شد و پرسان‌پرسان کارخانه را پیدا کردند. توجیه اولی را پذیرفتند و دومی اسباب دردسر شد. مدتی پدر دور از چشم بود و بعد توجیهات فنی آوردند و کارشناس اتحادیه هم مساعدت کرد و چون بازی‌ها در این فاصله تمام شده بود کار به جای باریک نکشید اگرچه بسیار گران تمام شد و پرهزینه و بر زندگی اقتصادی ما اثر گذاشت و مهم‌تر از جنبه‌های مادی تازه دانستم چه نام مخوفی است ساواک که خواب و خوراک از ما ربوده بود.

با این داستان واقعی که با گذشت 47 سال کهنه نمی‌شود به قاعده کیهان نباید انگ «طرفداری از رژیم کودک‌کُش» وارد کند. می‌مانَد دوستانی که انتظار داشتند یک سر به حمایت از مهدوی‌کیا بنویسیم. نویسندۀ این سطور اما فوتبالیست نیست تا مثل علیرضا جهان‌بخش استوری بگذارد: «شما ثابت شده هستید آقا مهدیّ عزیز» یا مانند مجتبی محرمی:« تو با گل آمریکا میهن‌ پرستی و وفاداری به ایران را ثابت کردی رفیق!» چرا که داستان از دو حالت خارج نیست: یا همه چیز از مربی و پرچم تصادفی کنار هم قرار گرفته اند که مهدوی کیا بی‌تقصیر است یا از او سوء استفاده شده که قربانی شده یا می‌خواهند قربانی کنند.

اینها به این معنی نیست که یک سناریو بنویسند و بدهند دست مهدی تا در گفت‌و‌گو با خبرنگاران خاص تلویزیون بخواند یا به سفارت فلسطین در تهران برود (و البته چون با دولت خودگردان مشکل داریم باید به دفتر حماس برود!) نه، نیاز به این کارها نیست. فقط دست از سر او برداریم و بگوییم از او سوء استفاده شده.

وقتی از سالار عقیلی پذیرفتند که نمی‌دانسته تلویزیون «من و تو» سیاسی است، از مهدی مهدوی‌کیا هم بپذیرند که حدس نمی‌زده خبرهایی باشد یا خبرهایی بشود و مِن‌بعد بیشتر دقت می‌کند تا باعث رنجش هیچ‌کس نشود. نیاز هم نیست از او بخواهند اگر می‌خواهد سرمربی بماند باید چند تا فحش به اسراییل یا فیفا مقابل دوربین بد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارشناس سیاسی

      مهدوی کیا بسیار کار پسندیده ای کرد که در این بازی شرکت نمود

      پاسخ ها

      • م. ا

        ایکاش میدانستید دفاع از مظلوم چیه؟
        البته شما ها مظلوم رو در اروپا فقط میبینید اگه اونجا بمبی منفجر بشه و بعد شمع روشن کنید....

      • بدون نام

        ارزش مهدوی کیا بالاتر از این حرفهاست. موضوع را خاتمه دهید….

      • بدون نام

        كاش يه ذره شرف و وجدان در وجودتان بود

      • بدون نام

        مسئولین نخبه کش!!!

      • بدون نام

        حرفشون چیه واقعا ؟ ما تا کی باید بخاطر دشمنی با اسرائیل تحریم باشیم ؟ خود کشورهای عربی با اسرائیل بازی میکنن یه دونه عکس پرچم اسرائیل روی پیرهن تیمی که همه ستارگان جهان که دعوت شده بودن پوشیدن انقدر بحث برانگیز بود ؟

      • Tedi

        لیاقت شما همین مهدوی‌کیا س
        کار خوب رونالدو کرده که اسرائیل حساب نمیکنه
        نکنه مهدوی کیا تون هم از اسطوره تاریخ بهتره

      • بدون نام

        خوب کاری کرد اون لباس رو پوشید

      • ایران

        فیفا پرچم رو گذاشته لجشون گرفته میخواستند فیفا پرچم نذاره خخخخخخخ

      • بدون نام

        به کسی چه اصلا مگه کشورای دیگه با اینا مشکل دارند تونستن به بازیکناشون حمله کنند بگن چرا لباس با پرچم ایران پوشیدین

      • بدون نام

        اینکارا برای حواس پرتی حواستون به گرونی ناکارامدی باشه

      • بدون نام

        فوتبال ایران باید تعلیق بشه خیلی اینا پررو شدن دیگه

      • بدون نام

        دمش گرم مهدوی کیا بد سوززززونده

      • بدون نام

        پرچم کشورا به کسی مربوط نیست همه حق زندگی دارند

      • بدون نام

        آدرس غلط میدن گرونی سو مدیریت معلوم نشه

      • بدون نام

        همچین فیفا حالشون رو‌جا بیاره سر این موضوع

      • بدون نام

        اصلاحطلب با نق و نوق میخواد همه خط قرمزهای مملکتو زیر پا بذاره.مگه ما مردیم؟

      • بدون نام

        برای خودمون موندن توش برای اقتصاد خونه غذا دارو کار برای پرچم کشور دیگه تصمیم چی میگیرن

      • بدون نام

        این لباس رو کجای منیریه داره بخریم بپوشیم باحاله

      • شرقگدای بدبخت خوار شده

        دمش گرم مهدوی کیا مشکلی نیست

      • بدون نام

        اخراجش کنید

      • بدون نام

        پرچم ایران نباید باشه اگر قرار بود

      • بدون نام

        خوب کرد پوشید

      • بدون نام

      • اکثریت ایرانی

        بدین لباس رو با اون پرچم ها ما هم بپوشیم باحاله

      • حمید

        مظلوم ملت گروگان گرفته شده ایرانند

      • بدون نام

        اسطوره کشور ماست

      • بدون نام

        هر کس هرچی دلش بخواد می پوشه با لباس پوشید مردم
        کار دارن مگه شماها کی هستید که ادعا خدایی برای مردم می کنید والا خدا هم انقدر به بندهاش گیر نمی ده که شما بیست چهار ساعت تو کار مردم دخالت می کنید معلوم نیست دلواپس چی هستید آخرت مردم یا جیب خودتون

      • بدون نام

        چرا ستارگان عرب مگه ایران عربیه

    • ح

      حرف حساب.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همشو خوندی؟؟

      • بدون نام

        مسؤلین این چیزارو خوب بلدن پیگیر بشن ولی تو اقتصاد گرونی فقر اینا بلد نیستن

    • رضا

      مگه نمیکند امرزکابده چرابچه های اینا همه شوند امریکاپلاسن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمریکا برای مردم بد هست نه برای مسئولین . و الا کیفیت نماز آقا زاده ها در کانادا خیلی بالاست.

      • بدون نام

        صلح با جهان بهترین گزینه درود بر تو مهدی

    • امین زاده

      یابا دست از سر این اسطوره مملکتمون بر دارید چه کرده اینم مثل بقیه که بودنند مطیع بوده شما راست میگید فکری بحال وضعیت آشفته و وحشتناک اقتصادی مردم کنید کجایید شماها

      پاسخ ها

      • رضا

        دقیقا

    • بدون نام

      باید اخراج بشه.
      بی شک و تردید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود

      • کمیته مجازات

        زرشک...

      • بدون نام

        خلایق هر چه لایق

    • بدون نام

      مهدوی کیا بگو مرگ بر اسرائیل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا

      • بدون نام

        اگر نظرش با تو یکی بود نمی پوشید

      • رضا

        هفت شهر عشق را عطار گشت
        ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

      • بدون نام

        خسته نشدی مرگ بر این و اون سر دادی
        چه خیری دیدین از این همه توهین و حرف های منفی
        اجازه بدید تمام دنیا در صلح و آرامش بمونه
        همه حق زندگی دارند یهودی مسلمان مسیحی و...

      • بدون نام

        كاربر 17:58 خسته نشدي اينقدر چرت ميگه صلح آرامش خخخخخ داريم مي بيينيم كوري يا خودت را به كوري زدي

    • بدون نام

      تیم ستارگان عرب لباس رو پوشیده چه انتظاری س

    • بدون نام

      دروود بر مهدی مهدوی کیا

    • بدون نام

      میگم چه خبر از علیرضا کریمی؟قبلا عجب کشتی گیری بود؟

      پاسخ ها

      • ایــــــرانیم

        هیچی تو خبر داری

    • بدون نام

      اینا همش کار خودشونه که از گرونی قافل بشیم !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا درست میگین دنیا با اسرائل مشکل نداره حتی خود فلسطینیها ما شدیم کاسه داغ تر از آش ب ما چه، فقط همه مشکلاتمون حل شده این ی دونه مونده بیخیال بزارید مردم تو حال خودشون باشن

      • ایــــــرانیم

        خخخخخ
        فیفا هم با اینهاست

      • بدون نام

        هر روز یک جنجال بیخودی. بپا میکنند تا حواس مردم از وضع خراب. کشور منحرف شود

      • بدون نام

        دقیقا

      • بینام

        صادق زیبا کلام خبری ازش نیست نه مطلبی نه حضوری یمدته

    • حمید علیرضا

      خداوکیلی چرا ول نمیکنید چه چیز را

    • بدون نام

      امثال این نویسنده در این ۸ سال گذشته ۵۰ تا ۶۰ ورزشکار ایران را با این عقیده ولش کن دلت پاک باشه به کشورهای دیگر پناهنده شدند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهترین کامنت

      • بدون نام

        وقتی وضعیت کشورت خرابه ناچار میشی مهاجرت کنی
        کاش اینو شماها میفهمیدین مهاجرت کردن هیچ ایرادی نداره
        مگه کره زمین فقط کشور ماست که برای مردم نسخه میپیچید به خدا که خودتم اگه شرایطشو داشته باشی صدبار تا الان رفته بودی

    • ع،ر

      درود‌برمهدوی‌کیا‌کار‌دل‌مردم‌وورزشکاران‌راکرد
      تاکورشود‌انکه‌با‌ریا‌کاری‌‌نمی‌تواند‌ببیند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو اول نوشتن یاد بگیر خخخ

    • بهنام

      بابا بزارین مردم زندگیشون کننن آقای مهدی مگه جرم کرده پرچم همه ی کشورها بود اسرائیل هم یکی می خواهین چی را ثابت کنین

    • بدون نام

      اصلا مهدوی کیا باید عذر خواهی کنه قبول شما مسئولان واسه وضعیت این روزهای کشور کی عذرخواهی میکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونم نباید عذرخواهی برای چی اصلا

      • بدون نام

        نیاز به عذرخواهی هیچکدوم نیست
        مگه با عذرخواهی کشور درست میشه
        هر مسئله ای رو با هم قاطی نکنید
        مهدوی کیا با این حرکت آسیبی به هیچکس نزده
        ولی مسئولین با جان و مال میلیون ها آدم دارن بازی میکنند

    • بدون نام

      احسنت بر مهدوی کیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضیها از آب گل آلو می خواهند ماهی بگیرند امان از ریاکاری چاپلوسی مهدوی کیا در قلب ما جا دارد دست از سرمهدوی کیا وامثال مهدوی کیا بردارید سفرهای خودشان به آمریکا انگلیس آلمان است از مهدوی کیا ایراد می گیرند

    • خ ج

      دورود بر شرف مهدوی کیا
      علی کریمی کشتی گیری بود که بخاطر اینک با اسرائیل کشتی نگیره دوتا پاشو داد دست حریف وبازنده اعلام شد
      آخه برای چی با آینده جوووونای ورزشکار ایران داریم بازی میکنید؟؟؟؟

    • نجف

      اگه راست میگویید برید مملکت رو درست کنید پوشیده که پوشیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      بنظرم ایران از سازمان ملل باید خارج بشه چون پرچم اسراییل اونجا نصب شده

    • ح.م

      یعنی ماست مالی اش کنید!!!

    • الکس

      اتفاقا مهدوی کیا وقتی پوشید لباس ‌.دید پرچم اسراییل روشه ..چون جا خورده بود ‌.موقعه زمین امدن ..دستشو رو پرچم اسراییل گداشته بودتا کسی نبینه ..بنطرم با اعتبار مهدوی کیا میخواستن بازی کنند ..خودش فهمیده بود ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بپوشه مهم نیست برای مردم

      • بدون نام

        بله

    • بدون نام

      ول کنید این حرفها رو از گشنگی و کم ابی کم کم همدیگرو می جویم هی گیر دادید ب اسراییل ....اسراییل خیلی بزرگش کردید مگه چیه مگه کین ول کنید

    • بدون نام

      مهدوی.کیا.مرد.تمام.سال

      مرد.مرد.مرد....‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

    • مالکی

      مردم و سرگرم کردن
      دروود به شرف مهدوی کیا که ورزش و از سیاست جدا کرده

    • بدون نام

      درود بر مهدوی کیا

    • سید نادر نهاردانی

      آقای نویسنده اینکه نمی شود بگویند دست از سرش بر دارید هر کسی باید مسول کار خود باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهدوی کیا تو رو از نون خوردن الان انداخته ؟
        مهدوی کیا مسئول گرونی هست ؟
        مهدوی کیا قیمت ها رو چند برابر کرده ؟
        مهدوی کیا اختلاس کرده ؟
        مهدوی کیا و .... مسئول کدوم بدبختی های کشورته ؟؟؟

    • ا خ

      این مسئله با یک عذر خواهی حل میشه ، اما مهدوی کیا مغرور تر از این حرفاست که عذرخواهی کنه بخاطر اشتباهش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرگز نباید عذرخواهی کنه به شما هم ربطی نداره
        ورزش از سیاست جداست ما با تمام دنیا دوست هستیم
        شما خیلی رگ غیرتت باد کرده میتونی بری با تمام دنیا بجنگی

    • سهیل

      مهدوی کیا واقعا خاینه

    • حسین پیرهادی

      کاسه داغ تر از آش که میگن همینه ها..

    • بدون نام

      درود بر مهدی جان

    • عباس

      درود بر مهدوی کیا کبیر کاری منطقی خردمندانه و صحیح را انجام داده است

    • بدون نام

      اسرائیل بده قبول . امریکا هم بده پس‌چرا مسئولین یا خیلیها بچه هاشونو میفرستن اونور؟؟؟؟ آیا اسرائیل مثل آمریکا بوده بازم همین حرفاتونو میزدید. لطفا افکارتونو عوض کنید . این یه بازی کلیه

    • قوخازواره

      چرااین حمایتهاروازکشتی وجودووورزشهای رزمی نکردین

    • ی .م

      ملتی هستیم که دست تو هر سوراخی می کنیم ؛ بنده خدا کف دستش بود نکرده بود ؛ اصلا بنده خدا آدم سیاسی نیست که اینقدر هجمه روشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج