adexo3
۱۵۱۱۱۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آذري: کفاشيان بايد شفاف‌سازي کند

مديرعامل باشگاه ذوب آهن مي‌گويد در توافق انجام شده بين فدراسيون فوتبال و صداوسيما در موضوع حق پخش تلويزيوني مشورتي با باشگاه‌ها صورت نگرفته است.

خبرگزاری ایسنا: سعید آذری بر لزوم شفاف سازی مذاکرات و توافق انجام شده در رابطه با حق پخش تاکید کرد و گفت: فدراسیون موظف بود در زمینه حق پخش شفاف عمل کند و مانع از گمانه زنی‌های مختلف در این رابطه شود.

او اضافه کرد: وقتی که مردم گمانه زنی‌های مختلف در زمینه حق پخش را در رسانه‌های دنبال می‌کنند پیش خود قضاوت می‌کنند که اگر بحث بر روی دو میلیارد تومان بود، چرا تا این حد قضیه جدی گرفته شد؟ این که بازی‌ها پخش نشد و اسپانسر از هزینه‌ها کاهش داد در نهایت منجر به این نتیجه‌ شد؟

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان این که باید از توافق صورت گرفته گزارش جامعی ارائه شود، اظهار کرد: این که به صورت شفاف اطلاع رسانی مناسبی تا این لحظه صورت نگرفته قابل قبول نیست. با اعداد و ارقامی که در رسانه‌ها مطرح شد، بسیاری از مردم به این نتیجه‌ می‌رسند که فوتبال در زمینه حق پخش بازنده بوده است.

آذری افزود: ریاست فدراسیون فوتبال نقش یک گزارش دهنده را در زمینه حق پخش به خوبی ایفا نکرد. آقای کفاشیان باید در مورد توافق صورت گرفته یک نشست خبری برگزار و نتایج به دست آمده را به صورت شفاف اعلام می‌کرد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در عین حال به نتایج مثبت مذاکرات انجام شده نیز اشاره کرد و گفت: یک اتفاق مثبت این است که در سال‌های بعد مبلغ حق پخش در قالب لایحه در بودجه سالیانه ارائه می‌شود تا در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

او ادامه داد: این که هواداران فوتبال از دیدن بازی‌ها محروم شدند و این همه بحث بر روی حق پخش مطرح شد باید به نتایجی می‌رسیدیم که احساس بازی باخت - باخت مطرح نشود.

آذری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که در توافق صورت گرفته آیا از باشگاه‌ها نظر خواهی شده، نیز به ایسنا گفت: در مورد این موضوع هیچ مشورتی انجام نشد. آقایان خودشان رفتند مذاکره کردند و به نتیجه‌ رسیدند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اضافه کرد: من بارها اعلام ‌کرده‌ام که فوتبال مانند یک کالاست که توسط باشگاه‌ها ارائه می‌شود و خود باشگاه‌ها هم باید این کالا را به فروش برسانند. فدراسیون فوتبال به تنهایی نمی‌تواند از حق باشگاه‌ها دفاع کند.

او خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال با توجه به نتایج ضعیفی که به دست آورده در موضع ضعف قرار دارد و سازمان لیگ باید به عنوان نماینده باشگاه‌ها به صورت یک شرکت سهامی خاص از حقوق باشگاه‌ها دفاع کند.

آذری در مورد این که گفته می‌شود پول حق پخش قرار است به حساب وزارت ورزش و جوانان واریز شود نیز گفت: اگر این اتفاق رخ دهد بسیار وحشتناک است. این همه به خصوصی سازی در عرصه‌های مختلف تاکید داریم، آن گاه باز هم شاهد نگاه دولتی در فوتبال هستیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اظهار کرد: تمامی کارها باید بر اساس اصل "۴۴" قانون اساسی و سند استراتژیک و راهبردی باشد. اگر به این‌ها اعتقاد داریم باید به سمت خصوصی سازی و مستقل شدن برویم، این که پول حق پخش به حساب وزارت ورزش و جوانان واریز شود درست نیست.

آذری تصریح کرد: فدراسیون فوتبال نمی‌تواند حق و حقوق باشگاه‌ها را بگیرد و تنها باید به عنوان ناظر به عملکرد لیگ عمل کند، باید در عرصه فوتبال برای خود الگوهای جهانی در نظر بگیریم.

او در مورد زمان پرداخت پول حق پخش نیز گفت: بیشتر باشگاه‌ها برای بستن تیم‌های خود منتظر رسیدن این پول هستند، در حال حاضر نیز باشگاه ذوب آهن این پول را صرف ساخت چمن مصنوعی و تیم‌های پایه می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج