adexo3
۱۵۸۹۸۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ديديه دروگبا، جنگجويى خستگى ناپذير

ديديه دروگبا مهاجمى كه اين فصل بار ديگر به چلسى پيوسته، جنگجويى خستگى ناپذير است كه با عملكرد خود ژوزه مورينيو را نيز به تمجيد خود واداشته است.

طرفداری: ژوزه مورينيو سرمربى چلسى بعد از ديدار چهارشنبه شب تيمش مقابل تاتنهام به تمجيد از عملكرد ديديه دروگبا مهاجم ساحل عاجى تيم خود پرداخت، اما به نظر مورينيو از وى انتظار چنين عملكرد درخشانى را داشته است:" دروگبا به چلسى بازنگشته است كه استراحت كند و به افتخارات گذشته خود ببالد. او بازيكنى در خدمت تيم و جنگجويى خستگى ناپذير است، دقيقا همان چيزى كه من از او انتظار دارم."

دروگبا كه به زودى ۳۷ ساله خواهد شد، در دقيقه نوزده بازى مقابل تاتنهام در دربى شهر لندن با ارسال پاس به ادن هازارد پايه گذار گل اول تيمش شد و سه دقيقه بعد خود زننده گل دوم تيمش شد تا پنجمين گل خود بعد از بازگشتش به لندن را به ثبت رساند و در نهابت آبى هاى لندنى با حساب ۳:۰ برنده اين ديدار باشند.

پيروزى صدرنشين ليگ برتر مقابل شاگردان مائوريتسيو پوچتينو چندان با شگفتى همراه نبوده است، چون آخرين بار تاتنهام بيست و چهار سال پيش با گل زنى گرى لينيكر در استاديوم استمفورد بريج موفق به شكست همشهرى خود شده بود. البته پيش از شروع ديدار با توجه به مصدوميت ديگو كاستا مهاجم يازده گله چلسى، به نظر مى رسيد كه اين تيم در امر گل زنى در اين ديدار با مشكل مواجه شود، ‌اما درخشش دروگبا ابطالى بر تمامى اين گمانه زنى ها بود.

در دو فصلى كه دروگبا از چلسى دور و به عضويت تيم گالاتاسراى استانبول درآمده بود، ژوزه مورينيو از رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا با تيم هاى رئال مادريد و چلسى دو مرتبه به مصاف گالاتاسراى و ياران دروگبا رفته بود و پتانسيل همچنان بالاى اين مهاجم ساحل عاجى او را شگفت زده نموده بود.

چلسى در تابستان گذشته بعد از خريدهايى ناموفق براى جانشينى دروگبا، سرانجام ديگو كاستا را به مبلغ چهل ميليون يورو از لاليگا جذب نمود، با اين حال ژوزه مورينيو بعد از رويارويى با تاتنهام در اين ابطه گفت:"قبل از ديدار همه به فكر ديگو كاستا و غيبت او بودند، اما من هرگز به چنين موضوعى فكر نمى كردم. ما به بازيكنان ديگر خود نيز اعتماد داريم و وقتى بازيكنى مصدوم مى شود بى جهت نگران نمى شويم." بيان چنين جملاتى نشان از اعتماد كامل آقاى خاص فوتبال به دروگبا دارد. در حقيقت تيم هاى ديگر بيشتر مى بايست نگران وضعيت خود باشند، چون چلسى هم اكنون با شش امتياز اختلاف صدر جدول را در اختيار گرفته و با وجود کسب اولین شکست این فصل مقابل نیوکاسل این تیم هنوز شانس اول فتح رقابت های لیگ جزیره در این فصل می باشد. ضمن اینکه تک گل چلسی در باخت ۲:۱ مقابل نیوکاسل نیز توسط دروگبا به ثمر رسیده است.

اما دليل موفقيت چلسى در اين فصل را بايد در مربى گرى كامل و دقيق بر اساس هر لحظه از زمان بازى، مديريت عالى و كادرى كارآمد جستجو نمود. همه بازيكنان جديد چلسى به سرعت كارآيى خود را به اثبات رسانده اند و توانسته اند حتى كوچكترين مشكلات تيم، كه در فصل گذشته به قيمت از دست رفتن قهرمانى در ليگ برتر تمام شد را از بين ببرند.

با اين حال بازگشت دروگبا به عنوان بازيكن آزاد به تيم نقش كوچكى در موفقيت چلسى نداشته است. تاثير او در تيم تنها به گل زنى او محدود نمى شود، چون مورينيو به دروگبا به عنوان بازيكنى رهبر و فرمانده در زمين بعد از جدايى بازيكنان با سابقه اى نظير اشلى كول، فرانك لمپارد و نيمكت نشينى پتر چك نياز دارد و مى بايست ساختارى جديد در اين زمينه با محوريت دروگبا، در تيم خود پياده نمايد.

ديديه دروگبا چه با عملكرد خود در زمين و چه با رفتار خود بر روى نيمكت مى تواند به الگويى براى ساير بازيكنان چلسى تبديل شود. مورينيو كه دقيقا چنين مشخصاتى را از شاگردان خود خواستار است در اين زمينه مى گويد:"براى دروگبا تفاوتى نمى كند كه از ابتدا وارد ميدان شود و يا در آخرين دقيقه بازى به زمين فرا خوانده شود. او در هر حال هيجان خود راحفظ مى نمايد." اما بى ترديد مورينيو هرگز نمى توانست چنين انتظاراتى را از فرناندو تورسى كه به ميلان نقل مكان نموده، داشته باشد.

باشگاه چلسى با بازگرداندن دروگبا كه بازيكن مورد علاقه سكوهاى استمفوردبريج است، هيچ خطر و ريسكى را متحمل نشده است. بلكه چنين خطرى بيشتر متوجه خود دروگبا است، چون او دو سال گذشته بعد از گل زنى در بازى مقابل بايرن مونيخ در فينال ليگ قهرمانان در شهر مونيخ، در اوج محبوبيت خود از چلسى جدا شد، حال خطر اينكه چنين شهرتى بعد از گذشت دو سال خدشته دار شود از لحاظ تئورى بالا به نظر مى رسد.

اما براى چلسى تكرار تاريخ با حضور دروگباى با انگيزه و خستگى ناپذير امكان پذير خواهد بود، چون فينال ليگ قهرمانان سال ۲۰۱۵ بار ديگر در آلمان و شهر برلين برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج