۱۶۰۰۹۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مهرداد خط قرمز کی‌روش

پس از طولانی شدن معمای پولادی و کش پیدا کردن ماجرای کارت پایان‌خدمتش که همچنان در صدر خبرهای کارت‌های مشکل‌دار معافیت است، سردار موسی کمالی معاون اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح در باره صحبت‌های کی‌روش جهت گیری کرده است.

وب سایت نود: پس از طولانی شدن معمای پولادی و کش پیدا کردن ماجرای کارت پایان‌خدمتش که همچنان در صدر خبرهای کارت‌های مشکل‌دار معافیت است، سردار موسی کمالی معاون اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح در باره صحبت‌های کی‌روش جهت گیری کرده است.

در خبرها خواندیم که سردار موسی کمالی معاون اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح در باره صحبت‌های کی‌روش مبنی‌بر اینکه هنوز چیزی درباره محرومیت پولادی از بازی در تیم ملی به دست ما نرسیده، گفته است: «مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید آقای کی‌روش را توجیه کنند؛ او فکر می‌کند که این بازیکنان تازه به سن سربازی رسیده‌اند در صورتی که به این شکل نیست. بازیکنان سرباز که در حال حاضر در تیم‌هایی مانند تراکتور، ملوان و... بازی می‌کنند می‌توانند به راحتی در تیم ملی هم بازی کنند؛اما قضیه بازیکنانی که مشکل سربازی دارند فرق می‌کند، این بازیکنان مرتکب تخلف شده‌اند و کارت‌هایشان هم باطل شده است.» سردار کمالی خطاب به مدیران فدراسیون فوتبال از جمله علی کفاشیان گفته است: «بنده فکر می‌کنم که اگر آقای کی‌روش درست توجیه شوند قطعا قبول خواهد کرد که پولادی حق حضور در تیم ملی را ندارد، کی‌روش نباید از ما انتظار داشته باشد کسانی را ببخشیم که جرم بزرگی را مرتکب شده‌اند و دارای پرونده در قوه قضائیه هستند.» به نظر می‌رسد مهرداد پولادی خط قرمز کی‌روش است و شنیده شده او به هر قیمتی پولادی را می‌خواهد اما درحال حاضر شرایط اصلا مهیا نیست.

حرف‌های مهم‌تر کمالی

اما معاون اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به شکایت سازمان نظام وظیفه از مهرداد پولادی گفته است: «پولادی دو جرم دارد نخست جعل کارت پایان‌خدمت سربازی و جرم دیگر پولادی به غیر از جعل کارت پایان‌خدمت این است که او اصلا برای معرفی به نظام وظیفه هم نیامده است و به نظر ما این حرکت یک نوع بی‌احترامی به قانون است.»

دو گزارش شفاف

بیست و هفتم مهرماه سایت برنامه ۹۰ گزارشی در مورد ITCپولادی تحت عنوان «رمزگشایی کارت یا پنهان‌کاری؟» منتشر کرد. در ادامه در چهارم آبان ماه هم این موضوع با «گزارش ویژه/ اعتراف نبی در مورد مهرداد پولادی» در روزنامه فرهیختگان منتشر شد و ابعاد قضیه را روشن‌تر کرد. این دو گزارش به وضوح ادعا می‌کند که فدراسیون در خروج از کشور و نحوه انتقال پولادی نقش موثر داشته است. چه آن را سهل‌انگاری در صدورITC بدانیم چه آن را تسهیل در خروج از کشور پولادی بخوانیم و چه آن را کمک به بازیکن ملی برای ادامه فوتبالش در لیگ قطر عنوان کنیم، مهم ماهیت اتفاق است. در گزارش اول، سایت ۹۰ مدعی بود در مورد پولادی دو راه برای صدور ITC وجود دارد یا اینکه فدراسیون و باشگاه ITC را تایید کرده که در این صورت به وضوح هر دو نهاد متخلفند یا در حالت دوم فدراسیون فوتبال قریب به یقین در این خصوص سکوت پیشه کرده تا صدور ITC به گردن او نیفتد و فدراسیون فوتبال قطر بتواند از این فرصت ۱۵ روز عدم پاسخگویی فدراسیون فوتبال ایران استفاده کرده و با بهره‌گیری از ظرفیت قانونی درخواست ITC موقت کند که این هم تخلف واضح و آشکار است.

قطعا اگر فدراسیون فوتبال به فیفا شفاف اعلام می‌کرد که پلیس ایران پولادی را متخلف می‌داند و تحت پیگرد است (با ترجمه رسمی نامه پلیس نظام وظیفه) کما اینکه دو مقام مسئول نظامی بر ابطال کارت او تاکید داشته‌اند، و صراحتا درخواست او را در سیستم TMS رد می‌کرد، آن موقع غیرممکن بود که به‌واسطه تعقیب قضایی و انتظامی، فیفا برای او ITC صادر کند. به عبارت واضح‌تر همان موقع گفته شد توپ در زمین فدراسیون فوتبال است و باید اثبات کند که در مدارک هویتی پولادی نامه رسمی پلیس ایران را به فیفا فرستاده و درخواست ITC پولادی را صراحتا در سیستم TMS رد کرده است یا با سکوت خودش در عدم پاسخگویی، صدورITC او را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تسهیل کرده؟ جالب‌تر اینکه فدراسیون فوتبال اصلا به این نکته ظریف تاکنون پاسخ نداده است.

مصاحبه نبی و اتفاق جدید

اما در ادامه این موضوع، اتفاق جدیدی افتاد. مهدی محمدنبی در یک غافلگیری رسانه‌ای و در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال بابت صادر شدن ITC پولادی سهل‌انگاری کرده است، در مصاحبه با خبرگزاری فارس صراحتا گفته است: «این سوال خوب نیست و خودش بار حقوقی دارد. فدراسیون کجا سهل‌انگاری کرده است؟ وقتی فدراسیون قطر از ما خواست که کارت او را صادر کنیم این کار را انجام ندادیم و طبق قانون، فیفا ۱۵ روز بعد ITC او را امضا کرد. اگر حضور این بازیکن با همین شرایط در تیم ملی غیرقانونی باشد نمی‌تواند برای تیم ملی بازی کند.» به عبارتی دقیق‌تر، مهدی محمد نبی با اعتراف به اینکه فدراسیون از راه‌حل‌های فوق‌الذکر، راهکار دوم را انتخاب کرده پرده برداشت. او با اعلام سکوت فدراسیون در فرآیند تایید فدراسیون قطر که به تفصیل در گزارش اول آن را توضیح داده‌ایم، تلویحا این نکته را متذکر شده که فدراسیون به‌هیچ‌وجه به فیفا اعلام نکرده که مدارک هویتی پولادی مشکل‌دار است و این در حالی است که طبق اعلام صریح سردار سیدحمید صدرالسادات رئیس نظام وظیفه ناجا در رسانه‌های عمومی قبلا این موضوع به فدراسیون اطلاع داده شده بود.

راه‌حل نظام وظیفه

همان زمان در پایان گزارش، سایت ۹۰ از نیروی انتظامی خواسته بود تا به راحتی با یک نامه رسمی به فیفا اعلام کند که از مدت‌ها پیش به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده که کارت نظام وظیفه پولادی باطل بوده و خواستار تصمیم‌گیری ارکان قضایی فیفا برای ابطال کارت بین‌المللی بازی او شود. این اقدام شاید بازدارنده‌ترین مجازات قابل اعمال برای پولادی و فدراسیون فوتبال است که با ابزار خود آنان یعنی «قوانین فوتبال» نیروی انتظامی برخورد کرده و راه هرگونه اعتراض بر فوتبالی‌ها را خواهد بست.

آن زمان توصیه آقایان الف یا ب برای پولادی نه‌تنها کارساز نیست بلکه حتی امکان بازی کردن برای او در لیگ‌های خارجی هم منتفی است. البته این نکته هم قابل توجه است که مصاحبه‌های پی در پی تاج و کفاشیان در مورد توصیه به کی‌روش برای عدم دعوت پولادی به تیم ملی یا گذراندن خدمت نظام وظیفه او در صورتی که به ایران برگردد، چیزی شبیه شوخی و جز فرار به جلو نیست، چه آنکه اگر فدراسیون می‌خواست مانع بازی کردن پولادی در الشحانیه بشود می‌توانست در مهلت درخواست ITC پولادی در سیستم TMS به راحتی با ارسال نامه رسمی به فیفا اعلام کند که طبق نامه رسمی پلیس ایران مدارک هویتی او جعلی است و فیفا به هیچ وجه برای پولادی ITC صادر نمی‌کرد. مطالبه عمومی و مردمی در برخورد یکسان و عادلانه با افراد و عدم برخورداری از تبعیض است چه به واسطه شهرت فوتبالی و چه به واسطه قدرت‌های غیر فوتبالی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج