adexo3
۱۷۵۴۹۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

شرفی:کی‌روش به مربیان ایرانی توهین کرد

کارشناس فوتبال ایران گفت: وقتی که رئیس فدراسیون یک آدم کوچک باشد آدم‌های کوچک را هم دور خودش جمع می‌کند.

خبرگزاری فارس: اصغر شرفی در مورد ارزیابی‌اش از نتیجه‌ تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: خیلی وقت است که تیم ملی کارهایش را کرده و صحبت‌ها در مورد این تیم به پایان رسیده است اما همچنان زندگی ادامه دارد و باید از این پس فکر کنیم که چه کار کنیم تا فوتبال از این وضعیت خارج شود. کی‌روش امروز کاری کرده که ۸۸ درصد مردم او را دوست دارند و معتقدم که نباید کنار احساس مردم قرار گرفت چرا که نمی‌توان احساس را با پول خرید.

وی در خصوص اینکه این تصور وجود دارد که تیم رسانه ای کی‌روش در ایجاد این محبوبیت نقش داشته است گفت: رسانه هر کاری انجام دهد نمی‌تواند ۸۸ درصد رأی برای کی‌روش جمع کند و نمی‌تواند بازیکنی که بیرون از تیم بوده است را به تعریف و تمجید از مربی وادار کند. شما ببینید در همین سال‌های نزدیک بازیکن تیم ملی حاضر نبود تا تعویض شود و زمانی که تابلوی تعویض بالا می‌رفت به سرمربی تیم فحش می‌داد و یا به بازیکن دیگر پاس نمی‌دادند و همین موضوع نشان می‌داد که هیچ همبستگی در تیم ملی وجود نداشت اما کی‌روش در تیم ملی همدلی به وجود آورد و ارزش لباس تیم ملی را بالا برد و دیگر اینطور نبود که بازیکن جرأت کرده و به سر میز بیاید و بگوید فلان غذا را نمی‌خورم.

شرفی با بیان اینکه در حال حاضر دیگر حاشیه‌ای در تیم وجود ندارد و هر چه هست در متن فوتبال است، گفت: مثلا برای بازی با آرژانتین و یا برای دیدار با عراق تمام اقدامات انجام می‌شود و اردوهای لازم و زحماتی که باید کشیده شود از سوی کادر فنی محاسبه شده و حداقل در پایان اتفاقاتی می‌افتد که پیش خودمان شرمنده نمی‌شویم. به طور مثال کدام بازیکن در این مدت کم‌کاری کرده و آیا جز این بوده که تمام بازیکنان با عشق و علاقه و توان برای تیم ملی به میدان رفتند؟ پس اگر رسانه‌ها هم باعث محبوبیت کی‌روش شدند درود به شرف‌شان چرا که او حداقل در تیم ملی همبستگی به وجود آورد اما باز هم تأکید می‌کنم که بیاییم و بررسی کنیم چرا حتی با مربی مثل کی‌روش نمی‌توانیم به جمع ۴ تیم برتر آسیا برسیم و همیشه در حسرت صعود به مرحله حذفی جام جهانی هستیم.

کارشناس فوتبال ایران در مورد برخی رفتار کی‌روش از جمله حمله او به داور در جام ملت‌های آسیا گفت: کی‌روش نباید آن کارها را می‌کرد. او باید بفهمد که در یک تورنمنت با همه عوامل از جمله داور و حتی کادر فنی تیم حریف هم کار دارد چرا باید اتفاقی بیفتد که بازیکن جلوی کی‌روش را بگیرد؟ پس باید کادر فنی و کادر سرپرستی روی نیمکت چه کار است؟ معتقدم خیلی نمی‌توان به کی‌روش ایراد فنی گرفت اما از سوی دیگر رفتاری که با مربیان ایرانی مثل کریمی و ... داشت توهین به مربیان ایرانی بود اینها از ایرادهای کی‌روش است اما از سوی دیگر هم ببینید که او با چه کسی طرف بود؟ با امثال کفاشیان و نبی و مارکار آقاجانیان.

وی افزود: مارکار خیلی پسر خوبی است و به شخصه او را دوست دارم اما امروز اگر از تیم ملی بیرون بیاید کدام تیم ایرانی سکان هدایت را به مارکار خواهد داد؟ یا امید نمازی به همین شکل اما شما ببینید که در زمان برانکو چه افرادی با او کار می‌کردند. افرادی مثل همایون شاهرخی که عصاره فوتبال بود و حسین فرکی که همان زمان هم شخصیت مربیگری داشت. پس این سوال به وجود می‌آید که چه کسی امروز به کی‌روش اجازه داده است که این رفتار را انجام دهد. وقتی که رئیس فدراسیون یک آدم کوچولو باشد آدم‌های کوچولو را هم دور خودش جمع می‌کند.

شرفی یادآور شد: باید بررسی کرد و دید که چه کاری باید انجام دهیم که بتوانیم فوتبال‌مان را از آسیا جدا کنیم و یا کاری کنیم که فقط به صرف حضور به جام جهانی نرویم. پاسخ من این است که فوتبال‌مان باید مثل بسکتبال و والیبال‌مان نژادش اصلاح شود. ما باید سایزهای فوتبال‌مان را عوض کنیم و وزن مفید تیم‌مان را زیاد کنیم و از لحاظ قدی و کیفیتی نیز تیم را افزایش ببخشیم. باید یکسری استخوان خورده کرده‌های فوتبال را برای استعدادیابی به سراسر ایران فرستاد و به ازای کشف هر استعداد به آنها پول داد. کاری که همه کشورهای دنیا آن را انجام می‌دهند.

بازیکن اسبق تیم ملی تأکید کرد: باید سایز فوتبال ایران عوض شود و این ربطی به کی‌روش و فدراسیون ندارد. اتفاقا انسجامی که در جام ملت‌ها از تیم ملی شاهد بودیم به خاطر ۵۰ روز تعطیلی لیگ بود که باعث شد تیم ملی دوران بدنسازی فشرده‌ای را سپری کند چرا که امروز در فوتبال فقط قدرت بدنی و جنگندگی حرف اول را می‌زند شاید جالب باشد بدانید امروز مارادونا و پله دیگر به این دلیل فوتبال بازی نمی‌کنند چون نمی‌توانند بدوند.

وی اضافه کرد: کی‌روش اگر می‌خواهد نتیجه بگیرد باید این کارها را انجام دهد. با این بازیکنان فعلی در همین سطح آسیا هستیم و در جهان فوتبال به جایی نمی‌رسیم. امروز مگر ما چند علی دایی داریم؟ ما حداقل باید ۱۰ بازیکن مثل او داشته باشیم. شما کره‌جنوبی را ببینید که یک زمان میانگین قدی آنها ۱۵۰ سانتی‌متر بود و به قول معروف زود تمام می شدند! اما امروز این تیم به راحتی به فینال آسیا می‌رسد.

شرفی گفت: اینکه کی‌روش خوب است یا بد و اینکه کفاشیان خوب است یا بد، اینها همه حاشیه است و ما باید به سرعت در متن قرار بگیریم. اگر می‌خواهیم به جمع ۴ تیم برتر آسیا برسیم و یا به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنیم ربطی به هیچ مربی ندارد و باید مسائلی که گفتم اصلاح شود. در فوتبال در گذشته تیم‌های بین ۲ تا ۴ سال نتیجه می‌گرفتند اما امروز این بازه زمانی به ۴ تا ۸ سال تغییر پیدا کرده است. حال که ۴ سال گذشته است و وقتی قرار نیست کفاشیان خرج کی‌روش را بدهد و خرج او را مردم می‌دهند و وقتی مردم کی‌روش را می‌خواهند پس کی‌روش هم باید بماند چرا که فوتبال بدون مردم یک قران نمی‌ارزد و کفاشیان هم خرج کی‌روش و تیم ملی را نمی‌دهد. فوتبال خم رنگرزی نیست که با یک روز و دو روز بتوان در آن نتیجه گرفت اما باید ۴ تا آدم فوتبالی را نیز به نیمکت تیم ملی اضافه کرد.

وی در پاسخ به این سوال که کی‌روش اجازه نمی‌دهد مربیان بزرگ ایرانی در کنار او قرار بگیرند، گفت: مگر او کم پول می‌گیرد که قبول نکند و یا مگر خانه خاله است که نخواهد مربیان ایرانی را بپذیرد،‌ما باید این مسائل را به او تحمیل کنیم. کی‌روش چه کاره است. شما اول سرباز و ژنرال را تعیین کنید و ببینید فرمانده فوتبال ما کیست تا سپس همه این مسائل مشخص شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج