اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۷۸۲۳۱
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

پورعلی‌گنجی: می‌خواهم در منچستریونایتد بازی کنم

مرتضی پورعلی‌گنجی بعد از حضور در لیگ چین به قطر رفت و تبدیل به یکی از ستارگان این لیگ شد.

فرهیختگان: مرتضی پورعلی‌گنجی بعد از حضور در لیگ چین به قطر رفت و تبدیل به یکی از ستارگان این لیگ شد. مدافع ملی‌پوش ایرانی بازی‌های درخشانی در السد قطر و در کنار ژاوی معروف انجام داد اما برای پیشرفت تصمیم گرفت به اروپا برود.

در حالی که صحبت از حضورش در ترابزون اسپور ترکیه مطرح بود در نهایت سر از یوپن بلژیک در آورد. از همان ابتدا در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت و جمعه شب نیز توانست گل اول خود را برای تیمش به ثمر برساند. گفت‌وگو با پورعلی‌گنجی را در ادامه می‌خوانید.

اول از انتخاب یوپن و لیگ بلژیک صحبت کن.

به خاطر پیشنهاد برایتون که صحبتش بود، فرصت انتخاب چند تیم خیلی خوب را از دست دادم. درواقع صبر زیاد باعث شد تا پیشنهادات خوبی که داشتم از بین برود. در نهایت لیگ بلژیک را انتخاب کردم چون خیلی درگیرانه و فیزیکی هست و از این لحاظ برای من ایده‌آل بود. لیگ بلژیک مانند لیگ برتر انگلیس است و از لحاظ فشردگی بازی‌ها این دو کشور شبیه به یکدیگر هستند.

چرا به ترابزون ترکیه نرفتی؟

ترابزونی‌ها یک ماه منتظر من و مجید حسینی بودند که در نهایت حسینی را جذب کردند و بعد از او، یک بازیکن خارجی دیگر نیز در پست دفاع گرفتند و درواقع من را برای پست هافبک دفاعی و دفاع وسط می‌خواستند که من گفتم هافبک دفاعی بازی نمی‌کنم و فقط در پست دفاع وسط بازی می‌کنم که آنها اعلام کردند مشکلی ندارد، اما فردا در روزنامه نوشتند درخواست‌های مرتضی تمام شدنی نیست! خودم هم نظرم این بود که اگر شرایط این چنین باشد، به جایی بروم که فقط دفاع وسط بازی کنم.

جمعه شب هم برای تیم جدیدت گلزنی کردی و با یوپن حریف را شکست دادید!

خدا را شکر می‌کنم که بازی را بردیم و خوشحالم که من هم با گلزنی در این برد سهیم بودم. اولین گلم با پیراهن یوپن بود و قطعا شرایطم بهتر هم خواهد شد. معولا بازیکنان با گلزنی اعتماد به‌نفس بیشتری پیدا می‌کنند. خوشحالم که در این دیدار شرایط طوری مهیا شد که توانستم خودم را نشان داده و بیشتر به چشم بیایم.

تقریبا 2 سال با ژاوی زندگی کردی. بزرگ‌ترین درسی که این بازیکن گرفتی چه بود؟

دو سال‌ونیم با ژاوی در السد همبازی بودم که افتخار بزرگی برایم بود. خیلی چیزها را از او یاد گرفتم. در برخورد با این بازیکن همیشه فروتنی و خاکی بودنش را می‌دیدم، در کنار تلاش و زحمتش در تمرینات و بازی‌ها که از همه بیشتر می‌دوید. کنار او بودن برای خود من یک درس بزرگ بود. هیچ زمان ندیدم که او عصبانی شود یا از جایگاه و اسمش بخواهد سوءاستفاده کند.

برای تیم جدیدت با ژاوی مشورت نکردی؟

خیر، مشورتی نکردم. درواقع یوپن انتخاب آخرم در اروپا بود و اگر به این تیم نمی‌رفتم باید دوباره صبر می‌کردم که علاقه‌ای به انجام این کار نداشتم. این هم قسمت من بود و از این اتفاق خوشحالم و بیشترین تلاشم را می‌کنم. فوتبال همین است و یک مواقعی باید از یکنواختی که وجود دارد رها شده و چالش جدیدی را تجربه کرد. من هم این موضوع را پذیرفتم و برای همین به بلژیک آمدم. می دانم که امسال سال سختی دارم و کار راحتی نخواهم داشت.

هنوز هم با ژاوی در ارتباط هستی؟

بله، با هم صحبت می‌کنیم و از حال هم با خبر هستیم.

شرایط بازی و زندگی در بلژیک چگونه است؟

شرایط زندگی که همه جا تنهایی، سختی و دلتنگی دارد اما این کشور به کشورهای دیگر اروپایی نزدیک است و می‌توان در اوقات تعطیلی با سفر به آلمان، هلند یا فرانسه با دوستان دیدار کرد. اما بازی کردن در این کشور مانند جنگیدن است و ۹۰ دقیقه باید کاملا آماده برای یک جنگ تمام عیار باشی. جدا از بازی کردن در تمرینات باید خیلی خوب باشی تا بتوانی جایت را بگیری و آن را از دست ندهی. این‌طور نیست که بتوانی به راحتی بازی کنی!

شایعه شده بود که شاید به لیگ ایران برگردی. چه زمانی این موضوع محقق می‌شود؟

دوست دارم سال‌های آخر فوتبالم را در ایران بازی کنم اما فعلا برنامه‌ای برای بازگشت ندارم. امیدوارم در سال‌های باقی مانده خارج از ایران بتوانم به بهترین شکل ممکن پیشرفت کرده و فوتبالم را روبه جلو ببرم. فکر می‌کنم حدود ۳۰سالگی به ایران بازگردم.

هدفت در اروپا رسیدن به کدام لیگ و تیم است؟

هدفم در اروپا بازی در منچستر یونایتد است. شاید برای مردم خنده‌دار باشد اما رسیدن به همین‌جا هم برای کسانی که من را می‌شناسند هم در روز اول خنده‌دار بود اما برای من رویایی بود که به حقیقت تبدیل شد. امیدوارم از حالا به بعد شرایط و انتخاب‌های خوبی داشته باشم تا اگر خدا عنایت کند به تیم‌های بزرگ‌تر هم برسم.

این سوال را از این جهت پرسیدیم که بعد از جام جهانی و فیکس بودنت در هر ۳ بازی به نظر می‌رسید به تیم‌های بزرگ‌تر بروی.

همه انتظار داشتند که به تیم بزرگ‌تری بروم و انتظار خود من هم همین بود که شرایط بهتری داشته باشم اما کار مدافعان آسیایی در اروپا سخت است. من هم باید در اروپا از یک جایی شروع می‌کردم و این اتفاق برایم از یوپن بلژیک رخ داد و امیدوارم اتفاقات بهتری برایم رخ دهد هر چند که در فوتبال هیچ‌چیزی قابل پیش‌بینی نیست. ما سعی می‌کنیم بیشترین تلاش‌مان را بکنیم و مطمئنا خدا هم روزی‌مان را خواهد داد.

درباره تیم ملی و ماندن کی‌روش چه صحبتی داری؟

بهترین اتفاق این بود که کی‌روش بماند. در این شرایط تغییر سرمربی برای تیم ملی بسیار بد و نامناسب بود. کی‌روش هم کیفیت خود را نشان داده است و شاهد بودید که چه نتایجی گرفته و چه جوانانی را رو کرد و چه تیمی ساخت. تیم ملی با کی‌روش همیشه به زمین می‌رود تا ببرد و این برای تیم‌ملی ایران بسیار خوب است.

با این حساب منتظر قهرمانی در جام ملت‌ها باشیم؟

جام ملت‌ها شرایط خاص خودش را داشته و هر بازی حکم فینال را دارد. امیدوارم بتوانیم دل مردم را با بازی‌هایی که انجام می‌دهیم و شرایط خوبی که به وجود می‌آوریم از طریق فوتبال شاد کنیم. مردم دل‌ خوشی از شرایط اقتصادی جامعه ندارند و امیدوارم حداقل برای تیم ملی همه چیز خوب پیش برود. امیدوارم از تیم ملی حمایت شود تا حداقل دلخوشی مردم گرفته نشود.

شانس قهرمانی‌مان چقدر است؟

راحت نیست اما شدنی است؛ اگر از تیم حمایت شده و نگاه ویژه‌ای به آن بشود.

بازی با عراق هم برایمان جنبه انتقامی دارد.

شرایط این بازی فرق دارد. در بازی قبلی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ شرایط متفاوتی وجود داشت. اما این بار می‌توانیم با پیروزی در این دیدار دل مردم را شاد کنیم. البته همه بازی‌ها سخت است حتی بازی‌هایی که در مرحله گروهی داریم.

احتمالا دربی را دیدی. بازی سرد و کسل‌کننده‌ای نبود؟

دربی می‌توانست خیلی زیباتر هم باشد تا مردم از تماشای آن لذت بیشتری ببرند از سوی دیگر بازیکنان دو تیم هم حق دارند که با کمترین امکانات هر چهار روز برای تیم‌های خود بازی می‌کنند.

پرسپولیس در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم سابقت بازی می‌کند. کدام تیم برنده می‌شود؟!

این دیدار برای هر دو تیم پرسپولیس و السد مثل فینال می‌ماند و بازی سختی برای هر دو تیم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آبی تر از آنم که بی رنگ بمانم

      یه گل زد و توهم برش داشت. تو فوتبال حرفه ای بازیکنی که عمدی گل به خودی می زنه به هیچ جایی نمی رسه .تازه گنجی تو اینستاگرام لنگی شد و همونجا هم قول داد لنگ را پیروز کنه

    • ح

      تو خواب میتونی بازی کنی....

    • بدون نام

      هموطن ما هستی ان شاالله به خواسته ات بفرستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج