۱۴۱۴۳۸۴
۱۷ نظر
۷۰۳۲
۱۷ نظر
۷۰۳۲
پ

گرد پیری بر صورت آقای بازیگر که جهان را تکان داد

به تازگی تصاویری از کلینت ایستوود، اسطوره تکرارنشدنی هالیوود در سن ۹۳سالگی منتشر شده است.

برترین‌ها: به تازگی تصاویری از کلینت ایستوود، اسطوره تکرارنشدنی هالیوود در سن 93سالگی منتشر شده. او پس از 9 دهه خموده کرده اما هنوز از پا ننشسته و اکنون مشغول آخرین ساخته‌اش است.

گرد پیری بر صورت آقای بازیگر که جهان را تکان داد

خب همه ما به خوبی می‌دانیم که گرد پیری بر چهره هر کسی می‌نشیند و اصلا اجتناب‌ناپذیر نیست اما قبول کردن شمایل این چنینی از کسانی که دوستشان داریم بسی تلخ و دشوار است. در این مطلب به سراغ دوران طلایی ایستوود می‌رویم. با ما همراه باشید.

از آغاز تا شهرت

کلینت ایستوود در سال ۱۹۳۰ در سانفرانسیسکو به دنیا آمد و تا سن ۲۱ سالگى مشغول تحصیل در مدارس مختلف بود. او در سال ۱۹۵۱ براى انجام خدمت سربازى وارد ارتش شد و پس از گذراندن این دوران از طریق یکى از دوستانش که فیلمبردار بود، با استودیو یونیورسال تماس پیدا کرد. او در پى بستن قراردادى با این استودیو در سال ۱۹۵۵ براى اولین بار در فیلمى درجه دو به اسم «فرانسیس در نیروى دریایى» نقشى جانبى را به عهده گرفت. به مناسبت زادروزش با هم بهترین‌های کارنامه او را مرور می‌کنیم.

گرد پیری بر صورت آقای بازیگر که جهان را تکان داد

تلاش‌هاى بعدى او در هالیوود با ناکامى روبرو شد. ایستوود در سال ۱۹۶۴ راهى دیگر را در پیش گرفت و در ایتالیا دست به تلاشى تازه زد. او در همان سال با بازیگرى در فیلم معروف «به خاطر یک مشت دلار» به کارگردانی سرجو لئونه، کارگردان ایتالیایى، به شهرتى جهانى رسید. در ادامه این فیلم، لئونه با کلینت ایستوود دو فیلم دیگر به نام‌هاى «به خاطر چند دلار بیشتر» و «خوب، بد، زشت» ساخت.

 کارگردانیِ یک بازیگر کاربلد

 کلینت ایستوود در سال ۱۹۶۹ شرکت فیلم Malpaso Productions را تاسیس کرد و از آن هنگام فیلم‌هاى او را تهیه کرده و می‌کند. او در سال ۱۹۷۱، قدم به عرصه کارگردانى گذاشت و اولین فیلمش را به نام «ترانه میستی را برایم بنواز» ساخت.

گرد پیری بر صورت آقای بازیگر که جهان را تکان داد

کلینت ایستوود بزرگترین موفقیتش را در سال ۱۹۹۲، با ساختن فیلم «نابخشوده» کسب کرد. این فیلم وسترنی متفاوت بود که در ژانویه سال ۱۹۹۳ نه تنها جایزه گلدن گلوب براى بهترین کارگردانى را برای وی به ارمغان آورد، بلکه دو ماه بعد نیز سه جایزه مهم اسکار نیز دریافت کرد: جایزه بهترین کارگردانى، بهترین فیلم و بهترین جایزه نقش دوم مرد. ایستوود فیلم را به سرجو لئونه و دان سیگل تقدیم کرده، اگرچه فیلمش بیشتر حال و هوای وسترن‌های سیگل را دارد. وسترنی که پایان همه‌ی وسترن‌ها بود. اگر خوب، بد، زشت اوج وسترن‌های دوران طلایی ژانر بود، «نابخشوده» بهترین نمونه از آثار ضد وسترن یا وسترن‌های مدرن به حساب می‌آمد.

گرد پیری بر صورت آقای بازیگر که جهان را تکان داد

 کلینت ایستوود در سال ۲۰۰۴ با فیلم «عزیز میلیون دلاری» موفقیتی بزرگ را جشن گرفت. این فیلم از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را برای او به ارمغان آورد.«عزیز میلیون دلاری» داستان یک مربی قدیمی بوکس است که بعد از تردید فراوان می‌پذیرد دختری جوان و خشمگین را آموزش دهد اگرچه پایان خوشی در انتظار آن‌ها نیست.

 ایستوود چند سال پیش در یکی از مصاحبه‌هایش با نشریه‌ی اشپیگل گفته بود: «من از بطالت و بیکاری بیزارم. عاشق فیلم ساختن هستم و نمی‌توانم به سادگی از آن بگذرم. مادرم در ۹۷ سالگی درگذشت. اگر من به او رفته باشم، هنوز توان و رمق کافی در بدنم هست.» اگر چه چند سالی از این گفتگو می‌گذرد، اما به نظر نمی‌رسد که پیر پرتکاپوی هالیوود میلی به استراحت داشته باشد.

حقایق جالبی درباره کابویِ پیر

۱-  از دبیرستان اخراج شده!

تجربه نشان داده است چهره‌های موفق و سلبریتی‌های خودساخته، میانه خوبی با درس و مدرسه نداشته‌اند و در دهه ۴۰ و زمانی که خانواده ایستوود در کالیفرنیا اقامت داشتند، ایتسوود به دبیرستانی در این ناحیه می‌رفت و به دلیل شیطنت‌های زیادی که در مدرسه انجام می‌داد، از دبیرستان اخراج شد. ناگفته نماند کلینت ایستوود بابت اخراج از دبیرستان خیلی هم ناراحت نشده بود چرا که اهل درس و مشق نبود و در مدرسه درجا می‌زد. ایستوود مدتی بعد در دبیرستان فنی اوکلند (Oakland)، ثبت‌نام کرد و بعید می‌دانیم از این دبیرستان نیز فارغ‌التحصیل شده باشد.

گرد پیری بر صورت آقای بازیگر که جهان را تکان داد

۲-  ماجرای سقوط هواپیمای کلینت ایستوود

ماجرا از این قرار بود که کلینت ایستوود تصمیم میگیرد با مرخصی آخر هفته خود با یک هواپیمای دوموتوره راهی سیاتل شود. ظاهراً پدر و مادر کلینت ایستوود در سیاتل اقامت داشتند و کلینت ایستوود سوار هواپیما می‌شود تا از والدین خودش دیدار کند.

بخت با کلینت یار نبود و در میان پرواز، در هواپیما باز می‌شود و دوباره بسته نمی‌شود، کلینت نیز با استفاده از کابل‌ و دیگر وسایل، در هواپیما را می‌بندد. در این بین خلبان برای اینکه با توفان‌های هوایی برخورد نکند سعی می‌کند تا هواپیما را بالای توفان قرار دهد، در نتیجه هوای داخل هواپیما کمتر می‌شود و سیستم تأمین اکسیژن داخلی نیز از کار می‌افتد و کلینت ایستوود به دلیل کمبود اکسیژن احساس بیهوشی می‌کند.

ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و سوخت هواپیما نیز به پایان می‌رسد، در نتیجه خلبان هواپیما را به سمت دریا هدایت می‌کند تا در آب فرودی اضطراری داشته باشند. خوشبختانه هواپیما در برخورد با آب صدمه زیادی نمی‌بیند و خلبان و کلینت ایستوود مجبور می‌شوند به سمت ساحل شنا کنند. جالب است بدانید آب‌هایی که کلینت ایستوود و خلبان در آن شنا می‌کردند پر از کوسه بود اما این دو خبری از حضور کوسه‌ها در آب نداشتند و به همین دلیل نیز بدون اینکه به حمله کوسه‌ها فکر کنند به سمت ساحل شنا کردند.

گرد پیری بر صورت آقای بازیگر که جهان را تکان داد

۳- گواهینامه پرواز دارد

حدود سال‌های ۱۹۹۰ بود که کلینت ایستوود گواهینامه پرواز با هلیکوپتر را گرفت و در همان زمان نیز یک فروند هلیکوپتر خریداری کرد، او از آن زمان تاکنون بارها سوار بر هلیکوپتر دیده شده است و فاصله میان خانه‌اش در شهر کارمل را تا هالیوود با هلیکوپتر طی می‌کند تا از یک طرف گرفتار ترافیک نشود و از طرف دیگر خودش را مهمان مسافرتی هوایی با هلیکوپتر کند.

ایستوود به پیری فکر نمی‌کند

واقعاً باور‌نکردنی است کلینت ایستوود به‌عنوان کارگردانی پیر در محیط پررقابت هالیوود قصد بازنشستگی ندارد و به رغم‌ اینکه به 93سالگی نزدیک می‌شود اما همچنان سرزنده و پرتلاش است. در این زمینه در سال ۲۰۱۶ کلینت ایستوود مصاحبه‌ای با پایگاه خبری اسکوایر (Esquire)، انجام داد و در این مصاحبه دلیل شادابی و تلاشی که در سن و سال زیاد دارد از او سؤال شد.

گرد پیری بر صورت آقای بازیگر که جهان را تکان داد

او در پاسخ جواب داد شما به همان اندازه جوان هستید که فکر می‌کنید. در‌واقع این ذهن شما است که شما را دچار محدودیت‌های سنی می‌کند و تا زمانی که فکر کنید جوان هستید، جوان باقی خواهید ماند. او گفت هرگز اجازه نمی‌دهم پیری بر من غلبه کند و درهای ورود پیری به وجودم را همیشه بسته نگه می‌دارم.

کلینت ایستوود از آن دسته هنرمندانی است که سن و سال را عدد و رقمی بیش نمی‌داند و به همین دلیل هم هست که در 93 سالگی هنوز هم پرتلاش و فعال است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آخخخخ چقدر خاطره داریم از این بزرگ مرد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        تو ۹۰ سالگی نباید گرد پیری داشته باشه🤔🥴

    • علی زاهدان

      اغلب فیلم‌های او را دیدم خيلی عالی....

    • ناشناس

      اتفاقا عالیه . 93 سالشه ولی رو پای خودش زندگی عادیش رو میکنه

    • حجت

      یک مرد بزرگ همیشه بزرگ هست

    • ناشناس

      گذشت زمان شامل همه کس و همه چیز می شود زمان پیر می گرداند موهای انسان را سفید و پشتش را خمیده می کند همه چیز را داغان و دگرگون می کند

    • ناشناس

      زمان دشمن آدم‌هاست

    • sam

      دمش گرم اسطوره هالیوود وفیلمهای تگزاسی،انشا... همیشه پاینده وقوی باشی🌹🌹

    • ناشناس

      چه خاطرات زیبا و بیاد ماندنی برای نسل ما ساخت

    • ناشناس

      نمیر مرد!

    • دانیال

      آخ آخ حیف این آدم واقعا به هم ریختم

    • مهربانی

      کلینت ایستوود یعنی سه گانه دلار یعنی ویلیام مانی یعنی جوزی ولز یاغی یعنی هری کالاهان یعنی عشق تمام نشدنی نمیر مرد چون بمیری منم میمیرم

    • ناشناس

      عاشق فیلمای وسترنش هستم پیر مرد دوست داشتنی

    • ناشناس

      بی نظیر ،بی نظیر ،تکرار نشدنی ،مرد وسترن

    • ناشناس

      دیگه فایده‌ای نداره ، پیر شده خیلی هم پیر شده

    • ناشناس

      خداپشت وپناهت باشه تا همچنان تجربه هات بدرد کل دنیا بخوره وهمچنان معلم بازیگری جهان باشی ♡♡

    • ناشناس

      بابا این دیگه آثار باستانی شده ، شما نگران گرد پیری هستید ؟
      من اگه اینطوری پیر بشم خیلی هم خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج