اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۳۹۲۷۶
۵۷ نظر
۹۵۰۰
۵۷ نظر
۹۵۰۰
پ

مشهورترین تک تیراندازان تاریخ را بشناسید

من باید به شغلم به عنوان یک تفنگدار با دو ستاره نقره ای و پنج ستاره برنزی که همه اش برای شجاعت بوده است پایان دهم.» این جمله ای از کتاب تک تیرانداز آمریکایی نوشته کریس کایل، تفنگدار مشهور نیروی دریایی آمریکاست .

هفته نامه همشهری جوان - محمد تقی حاجی موسی: «من باید به شغلم به عنوان یک تفنگدار با دو ستاره نقره ای و پنج ستاره برنزی که همه اش برای شجاعت بوده است پایان دهم.» این جمله ای از کتاب تک تیرانداز آمریکایی نوشته کریس کایل، تفنگدار مشهور نیروی دریایی آمریکاست که بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفت و فیلمی که به همین نام و بر اساس آن، توسط کلینت ایستوود ساخته شد هم پرفروش ترین فیلم جنگی تاریخ هالیوود لقب گرفت و همه اینها باعث شد کایل تبدیل شود به قهرمان، اسطوره و نماد یک سرباز نمونه برای جامعه آمریکا؛ کسی که در عراق به شیطان رمادی معروف شده بود و در فهرست کشته شدگان به دست او نام زنان و کودکان بی گناه هم دیده می شد.

قاتلی که آمار کشته هایش در عراق بسیار بالا بود اما حالا بعد از اینکه آقای تک تیراندازی در سال ۲۰۱۳ و در ایالات تگزاس توسط یک کهنه سرباز ارتش که گفته می شود مشکل روانی داشته به قتل رسیده، تحقیقاتی درباره او انجام شده که نشان می دهد او در مورد افتخاراتش دروغ گفته و آنچه در کتاب و فیلم به تصویر کشیده شده، ساختگی بوده است.

مشهورترین تک تیراندازان تاریخ را بشناسید

اسناد نیروی دریایی ارتش آمریکا نشان می دهد که کایل در ده سال خدمتش در ارتش فقط یک نشان نقره ای و سه نشان برنز برای شجاعتش گرفته بود. بر اساس گفته های یکی از افسران نیروی دریایی که نخواسته نامش فاش شود، قبل از چاپ کتاب به کایل هشدار داده شده بود که کتاب را چاپ نکند یا اینکه بخش های مربوط به افتخارات را اصلاح کند اما هیچ اتفاقی نیفتاد و همه چیز دست به دست هم داد تا کریس کایل تبدیل شود به قهرمان هزاره جدید مردم آمریکا اما کایل تنها تک تیرانداز مشهور دنیا نیست و افراد دیگری هم هستند که نسبت به او رکوردهای بهتری دارند.

۱- ستوان دوم سیمو هایها

ارتش فنلاند

سیمو هایها به تنهایی در جایگاه بهترین تک تیرانداز تاریخ ارتش های دنیا قرار می گیرد. لقب او به خاطر لباس های تمام سفیدش در زمان درگیری، «مرگ سفید» بوده است. او حداقل ۵۰۵ نفر را در طول جنگ های زمستانی فنلاند و اتحاد جماهیر شوروی کشته و یک رکورد دویست کشته ای دیگر هم با یک سلاح نیمه خودکار دارد اما عجیب ترین چیز این است که سیمو هایها تمام این کشتن هایش را بدون استفاده از دوربین انجام داده است. تفنگ مویسن ناگانت او تنها یک شکاف آهنی داشت و او از آن طریق هدفش را می دید. او سال ۲۰۰۲ وقتی ۹۶ سال داشت، مرد.

مشهورترین تک تیراندازان تاریخ را بشناسید


2- گروهبان نورمن هچکاک

ملوان آمریکایی

هچکاک رکورد عجیبی ندارد و به اندازه کایل هم آدم نکشته اما خود کایل زمانی در مورد او گفته: «من افراد بیشتری را کشتم اما این به این معنی نیست که از هچکاک بهتر هستم. من تنها یک جا می نشستم که بهترین موقعیت را داشته باشم و از وسایل کامپیوتری برای پیدا کردن اهدافم استفاده می کردم و آنها همه چیز را به من می گفتند و در واقع من فقط از سلاحم تقلید می کردم.»

هچکاک در زمان جنگ ویتنام توانسته بود با یک اسلحه M2 هدفی را در فاصله حدودا 2200 متری بزند و جزو پنج تیرانداز برتر از نظر فاصله باشد. او رکورد 93 کشته قطعی را دارد.

مشهورترین تک تیراندازان تاریخ را بشناسید


3- کریس کایل

تفنگدار نیروی دریایی آمریکا

کایل که با 160 کشته قطعی یکی از معروف ترین تک تیراندازان آمریکایی است حالا بعد از کشته شدنش در معرض یک رسوایی بزرگ قرار گرفته و شاید چند وقت دیگر هم اعتبارش را از دست بدهد. هر چند که 9مدال های دروغین در تاریخ ارتش آمریکا چیز تازه ای نیست. سال 1996، دریادار جرمی بوردا که یکی از رده بالاترین افسران نیروی دریایی ایالات متحده بود بعد از اینکه درباره دو مدال شجاعت روی سینه اش مورد سوال قرار گرفت دست به خودکشی زد. او این دو مدال را از زمان جنگ ویتنام روی یونیفورمش داشت و بعدا معلوم شد که او لایق دریافت این دو نشان نبوده و در تمام این سال ها الکی آنها را به خودش وصل می کرده است.

حالا داستان کایل هم شبیه به همین ماجراست. اسناد نیروی دریایی نشان می دهد او یک نشان نقره و سه نشان برنزی داشته و نتوانسته توضیح بدهد که کایل چرا این حرف ها را زده است. هر چند برخی مقامات رسمی گفته اند که کایل یک قهرمان دکوری بوده و یک جورهایی این ادعا را سازماندهی شده می دانند.

مشهورترین تک تیراندازان تاریخ را بشناسید


4- سروان واسیلی زایتسف

ارتش سرخ شوروی

زایتسف در یکی از نمادی ترین نبردهای تمام دوران شرکت کرد، یعنی نبرد استالینگراد. در طول جنگ، زایتسف 225 نفر از بیش از 400 هدفش را کشت. این شامل کشتن 11 تک تیرانداز آلمانی هم می شود که باعث تحسین همگان برای او شد. بسیاری از اهداف مورد اصابت زایتسف در فاصله بیش از 1000 متر بوده اند. او برای این کار معمولا از یک تفنگ استاندارد موسین ناگانت استفاده می کرد. به خاطر این خدمات، زایتسف جایزه قهرمان را از ارتش شوروی دریافت کرد به اضافه چهار جایزه لنین. فیلم دشمن پشت دروازه ها هم در واقع شرح چگونگی جنگیدن واسیلی زایتسف است که سکانس های حیرت انگیزی را از این نبرد به تصویر می کشد.

مشهورترین تک تیراندازان تاریخ را بشناسید


5- سرجوخه راب فورلانگ

ارتش کانادا

فولانگ به خاطر رکوردش در ثبت دورترین فاصله برای کشتن یک نفر معروف است. او توانسته از فاصله تقریبا 2400 متری یک نفر را بزند. در سال 2002، فولانگ در عملیات آناکوندا در دره شاهی کوت افغانستان حضور داشت. یک گروه سه نفره از القاعده به سمت موقعیتی کوهستانی حرکت کردند و فورلانگ، آنها را با یک اسلحه کالیبر 50 مک میلان هدف گرفت. او شروع به تیراندازی کرد اما اولین تیرش خطا رفت. دومین تیرش به کوله پشتی هدف برخورد کرد و سومین تیرش به خود هدف خورد و او را کشت. فاصله او تا هدفش حدود 2430 متر تخمین زده می شد. با سرعت خروج گلوله 823 متر بر ثانیه هر تیر در کمتر از چهار ثانیه به هدف می رسیده و این گونه فورلانگ رکورددار ثبت بهترین تیراندازی از راه دور شد.

مشهورترین تک تیراندازان تاریخ را بشناسید


6- گروهبان آدلبرت والدرون

ارتش آمریکا

والدرون در جنگ ویتنام شرکت کرد و توانست 109 نفر را بکشد. یک روز بعدازظهر وقتی در حال قایق سواری در رودخانه میکانگ بود تک تیرانداز دشمن از ساحل قایق آنها را زد. وقتی همه افراد روی قایق برای پیدا کردن محل تیراندازی به اطراف خیره شده بودند، کسی که از فاصله 900 متری آنها را زده بود. سروان والدرون تفنگش را برداشت و سرباز ویتکنگ را با یک شلیک از بالای درخت نارگیل به پایین انداخت! سختی این شلیک وقتی بیشتر معلوم می شود که والدرون روی یک جسم شناور قرار داشت.

مشهورترین تک تیراندازان تاریخ را بشناسید


7- سرگرد لئودمیلا پاولیچنکو

ارتش سرخ شوروی

از پاولیچنکو به عنوان موفق ترین تک انداز زن تاریخ با 309 کشته ثبت شده یاد می شود. در زمان جنگ جهانی دوم، وقتی روسیه به آلمان حمله کرد، لئودمیلا یک دانشجوی بیست و چهار ساله بود و یکی از اولین کسانی بود که به عنوان شهروند داوطلب برای خدمت و به طور خاص برای خدمت در پیاده نظام ارتش شوروی درخواست دادند. قبل از این، او پیشنهاد پرستار شدن را رد کرده بود. پاولیچنکو با توجه به دقت و مهارتش در تیراندازی یکی از 2000 زن تک تیرانداز اتحاد شوروی شد که از این 2000 نفر تنها 500 نفر زنده ماندند و لئودمیلا یکی از آنها بود.

مشهورترین تک تیراندازان تاریخ را بشناسید


8- گروهبان فئودور اوخلوپکوف

ارتش سرخ شوروی

اوخلوپکوف یکی از موثرترین تک تیراندازان ارتش سرخ در جنگ جهانی دوم بود و این جایگاه را به دلیل کشتن 429 نفر به دست آورد. در سال 1965 او به عنوان قهرمانی شوروی معرفی شد. هر چند به خاطر نژادش ابتدا اجازه گرفتن این نشان را به او نمی دادند اما بعدا حتی در سال 1974 یک کشتی باری هم به نام او ثبت شد.

مشهورترین تک تیراندازان تاریخ را بشناسید


9- گروهبان رزا شانینا

ارتش سرخ شوروی

شانینا یکی از شناخته شده ترین زنان تک تیرانداز تاریخ است. او بعد از اینکه برادرش در سال 1941 در جنگ کشته شد به ارتش سرخ پیوست و به عنوان یک تک تیرانداز در مدتی کوتاه توانست 59 نفر را هدف خود قرار دهد. او در این زمان به فرماندهی جوخه یکم تک تیراندازان در دسته 184 تفنگداران رسید و مدال افتخار و شجاعت دریافت کرد. او زمانی که تنها 20 سال داشت، در اثر یک حمله توپخانه ای کشته شد.

مشهورترین تک تیراندازان تاریخ را بشناسید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین

      شهید عبدالرسول زرین بهترین تک تیر انذاز ایرانی جنگ ایران و عراق قطعا نباید تو این لیست باشه چون شما اکثر مقاله هاتون کپی از سایت های خارجی هست فقط ترجمش میکنید.........

      پاسخ ها

      • صادق

        چرا اسم شهید زرین با هفتصد شلیک موفق اینجا نیست واقعا مرغ همسایه غازه

    • 6adi

      کشتن هم شد افتخار ؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کشتن دشمن بله افتخاره کشتن متجاوز کار درستیه

    • رضا

      خیلی زشته که اسمی از بهترین تک تیر انداز ایرانی نبردید

    • بدون نام

      قيافه ي 1- ستوان دوم سیمو هایها جرا اينطوريه؟

      پاسخ ها

      • 404

        لگد قنداق فکشو نرم کرده

    • احمد کهن

      ﺗﮏ ﺗﯿﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ"
      ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﻮﺩ ﺍﻣﺎ ﮐﺴﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﻓﯿﻠﻤﯽ ﻧﺴﺎﺧﺖ.
      700 ﺷﻠﯿﮏ ﻣﻮﻓﻖ ﺩﺍﺷﺖ ،
      ‏( ﺩﺭﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﮐﺮﯾﺲ ﮐﺎﯾﻞ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺗﮏ ﺗﯿﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ
      ﻓﻘﻂ ۱۶۰ ﺷﻠﯿﮏ ﻣﻮﻓﻖ ﺩﺍﺷﺖ ‏)
      ﺑﻪ ﮔﻮﺵ ﺳﻤﺖ ﭼﭙﺶ ﺗﻮ ﻋﮑﺲ ﺩﻗﺖ ﮐﻦ ،
      ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺗﯿﺮ ،ﺑﺎﺭ ﺩﺷﻤﻦ ﺭﻭ ﻣﯽ ﺯﺩﻩ ﺗﯿﺮ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ
      ﻣﯽ ﺧﻮﺭﻩ ﺑﻪ ﮔﻮﺷﺶ ، ﺩﻡ ﻧﻤﯽ ﺯﻧﻪ.
      ﺷﻬﯿﺪ ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺳﻮﻝ ﺯﺭﯾﻦ ﺍﻫﻞ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎﯼ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺩﻫﺪﺷﺖ، ﺍﺳﺘﺎﻥ ﮐﻬﮕﯿﻠﻮﯾﻪ ﻭ ﺑﻮﯾﺮ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻮﺩ. ﭘﺪﺭﺵ ﺭﺍ ﺩﺭ 4 ﺳﺎﻟﮕﯽ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﺭﺍ ﺩﺭ 6 ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩ.
      ﺻﺪﺍﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﮑﺎﺭﺵ ﺗﯿﻢ ﺑﯿﺴﺖ ﻧﻔﺮﯼ ﺍﺯ ﺗﮏ ﺗﯿﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯﻫﺎﯼ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺭﻭ ﺍﺟﯿﺮ ﮐﺮﺩ ،
      ﮐﻪ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﺑﯿﻨﺸﻮﻥ ﺗﯿﺮﺍﻧﺪﺍﺯﻫﺎﯼ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩﻧﺪ
      ﺗﺎﺯﻩ ﺍﻭﻥ ﺑﻨﺪﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺎ ﺩﺭﺍﮔﺎﻧﻒ ﻫﻢ ﺷﻠﯿﮏ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ ،
      ﮐﻪ ﺩﺭﻣﻘﺎﺑﻞ ﺍﺳﻠﺤﻪ ﮐﺮﯾﺲ ﮐﺎﯾﻞ ﺣﮑﻢ ﺗﻔﻨﮓ ﺳﺎﭼﻤﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﻩ
      ﺍﻭﻥ ﺷﻬﯿﺪ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭ ﺍﻓﺴﺮﺍﻥ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﯾﺪﻩ ﺑﻌﺜﯽ ﻭ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ
      ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﯾﺪﻩ ﺿﺪ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺭﻭ ﻣﯽ ﺯﺩ ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﺮﯾﺲ ﮐﺎﯾﻞ 4 ﺗﺎ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻟﻘﺎﻋﺪﻩ ﺭﻭ ﺯﺩﻩ.
      ﺻﺤﻨﻪ ﻏﺮﻭﺭ ﺁﻓﺮﯾﻦ ﺷﻬﺎﺩﺕ
      ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺳﻮﻝ ﮐﺠﺎ ﻭ ﮐﺮﯾﺲ ﮐﺎﯾﻞ ﮐﺠﺎ

      پاسخ ها

      • حامد

        اکثر کشورایی که میبینین با اسطوره ها ی کشورای دیگه چرت و پرت می گن مثلا همین امریکایی ها سیمو هایها رو به خاطر فکش مسخره می کنن و فقط فنلاندی ها از اون نام می برن بقیه ی جاها هم در مورد امریکایی ها اینو می گن و هر کشور فقط از اسطوره ها ی خودش یاد می کنه ولی ما از اونا یاد نمی کنیم و خارجی ها هم نمیاان از اون یاد کنن

    • سید محمد امین طاهری

      شهید عبدالرسول زرین با 700 تیر موفق جز برترین تک تیراندازهای جهان نیست؟
      ریحان تک تیرانداز کوبانی که 102داعشی کشته جز لیست نیست؟
      طرف 52نفر کشته گذاشتنش برترین تک تیرانداز خوب بیاید من 53 براتون بکشم

      پاسخ ها

      • حامد

        والا ازین لیستی که اینا گذاشتن فقط سیمو هایها درست بوده بقیه کار خاصی نکردن به جز سیمو همشون چرت و پرته

    • زانیار

      با سلام، اطلاعات خیلی خوبی بود. با تشکر از گردآورنده.مخصوصا در مورد شهید زرین.اوون دوستمون درست میگن که با توجه به این معیارها باید اسم ریحانه رو هم تو این لیست میاوردند.بهر حال همه اینها تو زمان ومکان خاص خودشون بهترین تک تیرانداز بودن.هر شلیک خوب وبی عیب و نقص،میتونه تامین کننده اهداف استراتژیک یک جنگ باشه.

    • ایرانی

      سالها دل طلب جام جم از ما می کرد
      آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد

    • فرهاد

      به نظر من شهید عبدالرسول زرین با این آماری که بدست آورده بود باید جذ سومین نفر تکتیر انداز جهانی ازش یاد کنیم، حیفه اسمی ازش برده نشه تو ارزیابی جهانی آمارش فوق‌العاده هست، غیر از این نیست،،

      پاسخ ها

      • 404

        من میگم اولین تک تیرانداز جهان

    • Ahmadsheida

      سلام بله متاسفانه بهترین تک تیرانداز دنیا که بیش از 700 شلیک موفق داشته و آن هم با سلاح ساده SVD در لیست های دنیا که جای ندارد هیچ، در کشور خودمان هم فراموش شده است. به او لقب تیپ یا گردان یک نفره زرین داده بودن که در یک عکلیات به تنهایی و با شلیک ها دقیق یک تپه را حفظ کرده بوده است. افرادی مثل کریس کایل، تک تیرانداز نیستند بلکه جنایت کارانی هستند که فقط برای رکورد زنی عمل میکردند به گفته خودش حتی کودکان را هم هدف قرار میداده است.

    • علی آبادانی

      کایل معلومه که خیلی آدم بی شرفی بود، تو کتابش گفته من اصلا وجدانم ناراحت نیست که این تعداد آدم کشتم .
      با اینکه آمریکا خودش به عراق تجاوز کرد به بهانه اینکه عراق سلاح کشتار جمعی داره

    • پویا

      بهترین تک تیراانداز دنیا عبدالرسول زرین با 700تا شلیک موفق اینا چین ک نوشتین :/:/:/

    • معراج

      سلام.شهید زرین ک دوستان گفتند ک باید صددرصد میبود ولی متاسفانه نبود...در طی جنگ.جهانی دوم المان ها هم تک تیر انداز های بسیار موفق تری از این ادما داشتن.

    • ایلیا

      کریس کایل قهرمانی پوشالی.آمریکا پر از قهرمانان پوشالیست.
      وقتی بچه بودم سال های 76 ، 77 فیلمای رمبو رو دیدم بعضیا اون موقع میگفتن اگه آمریکا رمبو رو بفرسته چیکار کنیم ؟؟
      من اون موقع عقلم نمی کشید خیلی ناراحت میشدم.اما امروز میگم به اندازه عدد آووگادرو هم از این قهرمانای پوشالی برفستین همین کاری رو میکنیم که با ملوانای آمریکایی یا قبل ترش انگلیسی کردیم.به حساب،هر کدوم از اون تکاور دریایی های آمریکایی 20،30 نفر رو حریفن،یارو داش از ترس گریه میکرد.قهرمانای واقعی امثال شهید عبدالرسول رزین با 700 شکار موفق یا شهید حسن آبشناسان هست که تو زمان جنگ فرمانده تیپ 23 (65 کنونی) نوهد بود.برید احوالات ایشون رو بخونیدببینید که قهرمان واقعی کیه. فقط میگم ایشون نفر اول دوره کوهستان در اسکاتلند شدن.

      پاسخ ها

      • حامد

        ازین لیستی که اینا گذاشتن فقط سیمو هایها رو قبول دارم چون بدون دوربین و فک شکسته تیر اندازی می کرد بقیه یه مشت ترسو هستن که گریه می کنن

    • محمد

      کریس کایا یک روانی امریکایی متخصص در نشانه گرفتن بچه ها وزنها .تف به این ننگ های جامعه بشری .لغنت به این فرهنگ فاسد غرب .ننگ تاریخ انسانیت فرهنگ امروز غربیهااست.

    • بدون نام

      لطفا شهید عبدالرسول زرین رو اوووول فهرست هرچه سریعتر اضافه کنید که 700 شلیک موفق داشته اونم در نبرد با نظامیان و تک تیراندازان بعث
      درحالی که قهرمان پوشالی مثل کریس کایل زنان و بچه هارو هم هدف قرار میداده

      پاسخ ها

      • مهیار

        بهترین تک تیرانداز سیموهایها هس که تو ۱۰۰روز بیشتر از ۵۰۰نفر زده ولی زرین تو مدت بیشتری

      • حامد

        دقت کنید هایها با فک شکسته و بدون دوربین شلیک می کرده

    • جواد میرزایی

      در فیلم تك تیرانداز آمریکایی كه مختصری از زندگی نكبت بار این آقا ،كریس كایل رو نشون میده دوست دخترش تو خونه كریس بهش خیانت میكنه اونوقت این آدم میشه اوسطوره. بعد ما انسان تمام عیاری مثل شهید زرین رو داریم كه نه تنها فیلم از رشادتهای این بزرگوار نداریم بلكه 1% آدمهای كشور خودمان هم این شهید عزیزرو نمیشناسند بمیرم برای غریبیت ای بزرگمرد.انسانهای بزرگ واقعی همیشه گمنامند

    • محمد

      شهید زرین در یاد ما هست چه اسمی ازش ببرین چه نه هیچ اهمیتی نداره

    • بدون نام

      موسي قناس

    • فرهاد

      خدایا کشور ماپر از اسطوره هست اما هیج نام نشانی ازشون برده نميشه یا بنمایش نمیزارنشون تواین عرض یابی های جهانی آخه چرا، خدایی ایران همه جوری قهرمان تو این پیکارها به غیر از بازی فوتبال، توبقیه عرصها مطمئن باشین اگه حقمون رو نخورن همیشه اولیم وقهرمان، جاوید بادگردان تک نفره شهید زرین بهترین تک تیرانداز جهانه بخدا...

    • بی نام

      داداش اسم شهید زرین رو جا انداختی
      واقعا مایه آبرو ریزیه

    • سعید بختیاری

      سلام واقعا مایع خجالت برا مملکت ایران
      ما بهترین تکتیر انداز دنیارو داشتیم با بیشترین شلیک موفق حالا چرا نباید نامش نبرن .... چون لره احتمالا میکن نباید نامش ببرن خیلی کار ناراحت کنندای هست

      پاسخ ها

      • حامد

        ایشون قطعا باید نفر دوم می شد با اینکه شلشکاش بیشتر بوده اما شیمو هایها تو مدت زمان کمتر بدون دوربین و فک شکسته تیر اندازی می کرد ولی واقعا برا سایت متاسفم که کریس کایل رو که یه تک تیرانداز نبود یه قاتل کودکان بود رو به جای شهید زرین میزاره

    • سعید بختیاری

      سلام واقعا مایع خجالت برا مملکت ایران
      ما بهترین تکتیر انداز دنیارو داشتیم با بیشترین شلیک موفق حالا چرا نباید نامش نبرن .... چون لره احتمالا میکن نباید نامش ببرن خیلی کار ناراحت کنندای هست

    • سعید بختیاری

      سلام واقعا مایع خجالت برا مملکت ایران
      ما بهترین تکتیر انداز دنیارو داشتیم با بیشترین شلیک موفق حالا چرا نباید نامش نبرن .... چون لره احتمالا میکن نباید نامش ببرن خیلی کار ناراحت کنندای هست

    • کامی

      دوستان عزیز که این مطلب رو فقط ترجمه کردین تحقیق کنین و ترجمه و اگر لازم بود اصلاح کنید و بعد منتشر کنیدما خیلی بهتراش رو داریم یکیش زرین بود مرغ همسایه که همیشه غاز نیست

    • ایمان

      اسم شهید زرین باید در صدر باشه ولی نبینم ک

    • محمد

      ایرانیا تو تاریخ شجاع ترین مردم بودند...حالا این امریکایی ها رو که وقتی اسیر شدن زار زار گریه میکردن و التماس میکردنو میارن با ما مقایسه میکنن...تازه این امریکایی هایی که توسط ایران اسیر شدن افسرای نیروی ویژه دریایی امریکا بودند حالا وای به حال بقیشون...در ضمن بهترین تک تیر انداز حال حاضر منطقه و خاور میانه یک ایرانی هست که تو سوریه داعشی شکار میکنه...داداش این آدما باید شماره یک میبودند.نه امریکایی های تازه به دوران رسیده و بی ریشه.

    • حسین امامی

      همشون خوب بودن ولی من کسی میشناسم که با بقیه فرق داره.......عبدالرسول زرین.

    • حسین امامی

      همشون خوب بودن ولی من کسی میشناسم که با بقیه فرق داره.......عبدالرسول زرین.

    • حسین امامی

      همشون خوب بودن ولی من کسی میشناسم که با بقیه فرق داره.......عبدالرسول زرین.

    • حسین امامی

      همشون خوب بودن ولی من کسی میشناسم که با بقیه فرق داره.......عبدالرسول زرین.

    • فردین

      من بیشترین فاصله ای که شلیک کرده ام 270 متری بوده البته بدون دوربین .شاید بتونم تا 800 متر رو با دوربین بزنم .آقا فقط من نیدونم اینها چه نوابغی بودن .با اون همه استرس و هدف متحرک .واقعا کار سختیه .

    • فردین

      من بیشترین فاصله ای که شلیک کرده ام 270 متری بوده البته بدون دوربین .شاید بتونم تا 800 متر رو با دوربین بزنم .آقا فقط من نیدونم اینها چه نوابغی بودن .با اون همه استرس و هدف متحرک .واقعا کار سختیه .

    • فردین

      من بیشترین فاصله ای که شلیک کرده ام 270 متری بوده البته بدون دوربین .شاید بتونم تا 800 متر رو با دوربین بزنم .آقا فقط من نیدونم اینها چه نوابغی بودن .با اون همه استرس و هدف متحرک .واقعا کار سختیه .

    • خالصی

      اقا خجالت هم خوب چیزیه. چرا نفر اول از تک تیرانداز جاودانه خودمون نام نبردید؟

    • علی

      عکس شماره ۳ مال فیلم اسنایپره

    • یاسر

      جانم به عبدالرسول
      نایس ترین تک تیر انداز جهان

    • ??????

      پس گردان تک نفره ی زرین کجاست؟؟؟ گردانی که فقط از شهید عبد الرسول زرین تشکیل شده بود و بیش از 700 نفر از دشمنان خاک میهن ما ایران را زمین گیر کرد آن هم با یک سلاح قناسه ی ساده نه با بهترین تفنگ تک تیرانداز جهان

    • آرمان

      خیلی تاسف بار که اسم هموطن خودت هبدالرسود زرین و ننویسی تو این لیست در صورتی که بهترین تیرانداز دنیاست

    • زهرا

      با سلامودرود به ارواح طیبه شهدای صدر اسلام تا ابد.شهیدعبدالرسول زرین فراتراز نابغه زمان بوده او نماینده خدادرزمان جنگ بوده.روحش شاد.

      پاسخ ها

      • محمد

        چرا الکی اسطوره سازی میکنید؟

    • زهرا

      با سلامودرود به ارواح طیبه شهدای صدر اسلام تا ابد.شهیدعبدالرسول زرین فراتراز نابغه زمان بوده او نماینده خدادرزمان جنگ بوده.روحش شاد.

    • عبدالغنی

      شرم به شما خودفروخته.... ای جانم شهید بزرگوار عبدالرسول زرین بهترین تک تیرانداز جهان

    • Mohammad Kibiell

      سلام با تشکر از سایتتون ولی کریس کایل بهترین تک تیرانداز جهان بوده و میمونه گرچه ک دار بانی رو بدا خونده ممنون

    • محمد

      تاکی قراره مرغ همسایه غاز باشه؟
      چرا ما ایرانی ها این قدر نسبت به مفاخر خود کوتاهی می کنیم؟
      چرا چهره های بارز ایرانی رو به جهانیان درست معرفی نمی کنیم؟
      شهید عبدُالرّسول زرّین به معنای واقعی برترین تک تیرانداز دنیاست زیرا اوّلاً بحق آدم کشت و به انسان های بی گناه آسیبی نرساند،دوّماً 700شلیک موفق داشت.
      امریکای دروغگودرباره جانی مثل کریس کایل فیلم سینمایی می سازه امّا ما درباره عنصر مؤمن و متخصّصی مثل شهیدزرّین هنوز اثر هنری نداریم. واقعاً مایه تأسفه

    • امیر

      چرا اسم شهید زرین نزاشتین ایشون استوره و الگوی واقعی بودن همچنین با هفتصد شلیک موفق اولین تک تیر انداز بودن و به صیاد خمینی و گردان تک نفره معروف بودن و خیلی از دشمنان جمهوری اسلامی رو به درک واصل کردن

      پاسخ ها

      • رضوی

        با 3000 شلیک نه هفتصد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج