اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۸۰۲۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

عاشورزاده در گرندپری طلایی شد

۲ تکواندوکار کشورمان در روز نخست فینال گرندپری ۲۰۱۴ جهان موفق به کسب مدال طلا و نقره شدند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، مرحله فینال مسابقات گرندپری تکواندو در سال ۲۰۱۴ به میزبانی «کوئرتارو» مکزیک آغاز شد. در این رقابت‌ها که تنها ۸ تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک مجاز به حضور هستند، نفر اول ۸۰ امتیاز، نفر دوم ۴۸ امتیاز، نفر سوم ۲۸.۸۰ امتیاز، نفر چهارم ۱۷.۲۸ امتیاز و نفرات پنجم نیز ۱۲.۱۰ امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل دریافت خواهند کرد.

در نخستین روز این رقابت‌ها، پیکارهای اوزان ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم (وزن اول و سوم المپیک) مردان و ۴۹- و ۶۷- کیلوگرم زنان پیگیری شد که فرزان عاشورزاده با راهیابی به فینال رقابت‌های وزن ۵۸- کیلوگرم و با غلبه بر نماینده کره جنوبی، مدال طلای ارزشمند این وزن را به دست آورد.

جوان‌ترین تکواندوکار حاضر در رقابت‌های فینال گرندپریدر حالی راهی مرحله نهایی شده بود که در نخستین گام با روی باراگانسا از پرتغال (نایب قهرمان جهان، قهرمان اروپا و نفر چهارم رنکینگ المپیک) مبارزه کرد و با نتیجه ۱۴ بر ۲ به برتری رسید و در دیدار دوم، رو در روی تاهیون کیم از کره جنوبی (قهرمان جهان و آسیا و نفر اول رنکینگ المپیک) قرار گرفت و در یک دیدار یک طرفه با حساب ۱۶ بر ۴ برنده شد و به مرحله نهایی راه یافت.

عاشورزاده، قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و دارنده مدال طلا و نقره گرندپری، در مرحله فینال با تاهیون چا دیگر نماینده کره‌جنوبی (قهرمان جهان در سال ۲۰۱۳) رقابت کرد که در این پیکار توانست با نتیجه ۱۵ بر ۳ از سد این حریف قدرتمند بگذرد و مدال طلای این رقابت‌ها را به چنگ آورد و ۸۰ امتیاز را نیز به سبد اندوخته‌های خود در رنکینگ المپیک اضافه کند.

جالب اینکه، تکواندوکار شایسته کشورمان در این دوره از رقابت ها در هر ۳ دیدار توانست حریفان قدرتمند و صاحب نام خود را پیش از پایان وقت قانونی مبارزه و با اختلاف ۱۲ امتیاز شکست دهد. در این وزن، تاهیون کیم از کره جنوبی به مدال برنز رسید و لونت تونکات از آلمان نیز عنوان چهارم را بدست آورد.

مهدی خدابخشی دیگر نماینده فینالیست کشورمان نیز در روز نخست به مدال نقره بسنده کرد. تکواندوکار وزن سومی کشورمان در حالی گام به دیدار پایانی گذاشت، که ابتدا لوتالو محمد از انگلیس (دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن، طلای قهرمانی اروپا و طلای گرندپری منچستر ۲۰۱۳) را در یک دیدار جذاب و پرامتیاز با نتیجه ۲۰ بر ۱۰ شکست داد، سپس مقابل سباستین کریسمیچ از آرژانتین (قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن و دارنده مدال طلای ۲ دوره مسابقات قهرمانی امریکا) با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری رسید اما در مرحله فینال، برابر البرت گائون از روسیه (نایب قهرمان جهان، قهرمان اروپا و دارنده ۲ مدال نقره گرندپری) در ثانیه‌های پایانی با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد و مدال نقره را به دست آورد.

خدابخشی با این مدال ارزشمند ۴۸ امتیاز را به اندوخته های رنکینگ المپیکی خود اضافه کرد. در این وزن، سباستین کریسمیچ از آرژانتین به مدال برنز رسید و آدریانو رویز از مکزیک نیز عنوان چهارم را به دست آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج