adexo3
۶۴۱۳۹۶
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

کریمی: احساس می‌کنم از من سوءاستفاده کردند

باخت علیرضا کریمی در رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان در لهستان برابر حریف روس، برای روبه‌رو نشدن با حریفی از رژیم اشغالگر قدس، نخستین و آخرین مورد از این اتفاقات در عرصه کشتی نیست، اما این اتفاق به‌طرز عجیبی در محافل و مراجع رسمی بین‌المللی، منتشر و رسانه‌ای شد.

آسمان آبی: باخت علیرضا کریمی در رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان در لهستان برابر حریف روس، برای روبه‌رو نشدن با حریفی از رژیم اشغالگر قدس، نخستین و آخرین مورد از این اتفاقات در عرصه کشتی نیست، اما این اتفاق به‌طرز عجیبی در محافل و مراجع رسمی بین‌المللی، منتشر و رسانه‌ای شد. این موضوع تا جایی پیش رفت که اتحادیه جهانی کشتی با جدیت از کمیته‌های حقوقی و انضباطی خود خواستار رسیدگی به این پرونده شد. البته نباید فراموش کرد اتحادیه جهانی هم حق هیچ نرمش و چشم‌پوشی در این پرونده را ندارد؛ چراکه کمیته بین‌المللی المپیک( IOC ) نیز با اطلاع از این پرونده، فشار زیادی به اتحادیه جهانی وارد آورده تا ثابت کند، شعار جدایی سیاست از ورزش، واقعی، جدی و لازم الاجراست.
کمیته حقوقی اتحادیه جهانی کشتی در گام نخست، موضوع پرونده را در نشستی ویژه بررسی و سپس پرونده را با همه مستندات و جزئیات برای اعمال نظر دقیق‌تر برای اعضای خود ارسال می‌کند. بد نیست بدانید تنها عضوی که در این میان، حق اعمال نظر و دخالت و تصمیم ندارد، نماینده ایرانی کمیته حقوقی اتحادیه جهانی است؛ چون طبق آیین‌نامه یک طرف این پرونده مربوط به ایران است. در نتیجه نباید امید چندانی به کرسی ایرانی کمیته حقوقی داشت. به این ترتیب بعد از چند روز، نظر همه اعضای کمیته حقوقی گردآوری شده و برای رسیدگی به تخلف احتمالی در نشستی دیگر نقد و بررسی می‌شود. این‌جاست که همه چیز طبق آیین‌نامه صورت می‌گیرد و کشتی ایران باید منتظر محرومیت یا جریمه احتمالی یا تبرئه باشد. البته در این فرایند، حق دفاع و درخواست تجدید نظر به رئیس فدراسیون کشتی ایران و حتی مربیان تیم امید و شخص کشتی‌گیر هم داده خواهد شد.

لالوویچ حق دخالت مستقیم ندارد

بسیاری از اهالی کشتی بر این باورند که رابطه نزدیک «نناد لالوویچ»، رئیس اتحادیه جهانی با رئیس فدراسیون کشتی، ممکن است به ختم به خیر شدن این پرونده منتهی شود، اما باید این واقعیت را قبول کرد که لالوویچ حق هیچ اعمال نظر شخصی ندارد؛ چون مرجعی بالاتر، به نام کمیته بین‌المللی المپیک (IOC ) بر روند اجرایی و قانونی اتحادیه جهانی نظارت دارد؛ مرجعی که به‌شدت با این قبیل اتفاقات مخالف است و در صورت اثبات تخلف از سوی ایران، از هیچ جریمه و محرومیت سنگینی دریغ نخواهد کرد.

وجود شیطنت‌های داخلی و خارجی

هیچ‌کس به قدرت و نفوذ روس‌ها در مدیریت کشتی جهان شک ندارد و این موضوع انکارناپذیر است. طبیعتا باید در رسیدگی به پرونده علیرضا کریمی، منتظر شیطنت رقبای روس خودمان هم باشیم؛ به‌ویژه آن‌که آزادکار رژیم اشغالگر قدس، اصلیت روسی دارد و حالا روس‌ها به‌خوبی به مشکل کشتی ایران در رویارویی با رژیم اشغالگر قدس واقف هستند. البته این رقیب دیرینه به‌تازگی حساب ویژه‌ای برای بیشتر شدن این مشکل برای ایران باز کرده است و با تغییر تابعیت کشتی‌گیران روس به تابعیت رژیم اشغالگر قدس، هر روز رقبای جدیدی را در اوزان مختلف برای رویارویی با کشتی‌گیران ایرانی به میدان می‌فرستد. جای تأسف است که در این میان برخی از داخل ایران هم در شعله‌ور کردن آتش پرونده علیرضا کریمی نقش بسزایی داشته و دارند؛ افرادی که با هر هدف شخصی و دیدگاهی سعی کردند جزئیات این موضوع از آن‌چه هست، بیشتر نمایان و رسانه‌ای شود و این پرونده به روی میز کمیته حقوقی اتحادیه جهانی برسد.

با توجه به رسیدن پرونده مذکور به اتحادیه جهانی کشتی و نظارت دقیق و جدی کمیته بین‌المللی المپیک بر آن، تنها راه نجات فدراسیون کشتی از خطرات احتمالی، دیپلماسی سازنده و فکورانه متولیان امر است. به این ترتیب وزارت ورزش و فدراسیون کشتی باید با موضع‌گیری مناسب نسبت به این موضوع در کنار هم باشند و کشتی ایران را از خطر بزرگی که فعلا تهدیدش می‌کند، دور کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamed

      بله درسته ورزش باید راهش از سیاست جدا باشه. همین سیاست داری تیم های داخل کشورو نابود کرده مثل پرسپولیس واستقلال..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولی ورزش از سیاست جدا نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج