اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۵۸۵۲
۲ نظر
۴۵۰۱
۲ نظر
۴۵۰۱
پ

این پسران کره‌ای، دل روناکِ «نون خ» را برده‌اند

سریال «نون خ» از شبکه یک تلویزیون پخش شد. روناک یکی از شخصیت‌های مهم و اصلی این سریال بود. چند سال پیش همزمان با پخش سری اول سریال «نون خ» صهبا شرافتی از علاقه‌اش به گروه کره‌ای - چینی اکسو پرده برداشت.

برترین‌ها - مهنا پرویزی: سریال «نون خ» از شبکه یک تلویزیون پخش شد. روناک یکی از شخصیت‌های مهم و اصلی این سریال بود.  چند سال پیش همزمان با پخش سری اول سریال «نون خ» صهبا شرافتی از علاقه‌اش به گروه کره‌ای - چینی اکسو پرده برداشت.

این پسران کره‌ای، دل روناکِ «نون خ» را برده‌اند

به این بهانه ما قصد داریم نگاهی به گروه معروف اکسو داشته باشیم:

اکسو یک گروه خوانندگی پسرانه کره‌ای - چینی است که از نه عضو به نام‌های بکهیون، سوهو، لی، شیومین، چن، چانیول، دی.او.، کای و سهون تشکیل شده‌است. این گروه از سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را آغاز کرد و طرفداران بسیاری از سراسر دنیا دارند. اکسو رکوردها و افتخارات بسیاری را به نام خود ثبت کرده است. به طوری که موزیک ویدئوی آهنگ love shot این گروه در یوتیوب به رکورد ۶۰۰ میلیون بازدید رسیده است‌. اکسو بعد از BTS شناخته‌ترین گروه پسرانه کره‌ای در کل دنیا است. موسیقی آنها ژانرهایی مانند کی-پاپ، پاپ، هیپ هاپ و آراندبی را در کنار ژانرهای موسیقی مانند دنس الکترونیک در خود جای داده است.

اکسو موسیقی خود را به زبان‌های کره‌ای، چینی و ژاپنی اجرا می‌کند. این گروه به صورت متوالی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به عنوان یکی از ۵ چهره تأثیرگذار در لیست سلبریتی قدرتمند کره توسط فوربز قرار گرفته‌است و از طرف رسانه‌ها نیز به عنوان «پادشاهان کی پاپ» شناخته شده‌اند. اولین تک‌آهنگ اکسو به نام «ماما»، در آوریل ۲۰۱۲ منتشر و با موفقیت قابل‌توجهی مواجه شد و موزیک ویدئوی این آهنگ در جدول جهانی یوتیوب به مقام هفتم دست یافت.  در سال ۲۰۱۸، نام اکسو به‌خاطر دریافت «بیشترین دسانگ» (جایزه بزرگ) در مراسم جوایز موسیقی آسیایی ام‌نت، در رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. همچنین اکسو اولین اشخاص غیر سلطنتی‌ای بودند که تصویر آن‌ها روی برج خلیفه دبی نمایش داده شد. آهنگ «Power» نیز اولین ترانه کی-پاپ بود که در فواره موزیکال دبی پخش شد. هم‌اکنون هر کدام از اعضا گروه اکسو، علاوه بر فعالیت در گروه، مشاغلی انفرادی در حوزه موسیقی، فیلم و تلویزیون را دنبال می‌کنند.

کای

این پسران کره‌ای، دل روناکِ «نون خ» را برده‌اند

کای یکی از معروف‌ترین خوانندگان کره‌ای است که طرفدران زیادی در سراسر دنیا دارد. محال است که شما اینستاگرام یا تی‌تاک داشته باشید و آهنگ او را نشنیده باشید. rover آهنگ معروف کای است که به یکی از چالش‌های رقص تیک‌تاکی در کل دنیا تبدیل شد. کیم جونگین معروف به کای متولد ۱۴ ژانویه ۱۹۹۴ در کره جنوبی ، خواننده است که از ۱۳ سالگی خوانندگی را شروع کرد‌. زندگی شخصی او نسبت به بقیه اعضا حواشی بیشتری داشته است. رابطه عاطفی او با کریستال، خواننده و بازیگر کره‌ای بسیار پر سروصدا شد، کای بعد از یک سال در سال ۲۰۱۷ به این رابطه پایان داد.  در سال ۲۰۱۹ نیز خبر رابطه عاطفی او با جنی عضو گروه مشهور بلک پینک منتشر شد که چند ماه بعد اعلام کردند به دلیل مشغله کاری به رابطه خود پایان دادند.در سال ۲۰۱۸ کای در جایگاه ۵۱ لیست TC Candler قرار گرفت، این لیست سالانه ۱۰۰ نفر از خوش قیافه ترین افراد را رتبه‌بندی می‌کند.


سهو

این پسران کره‌ای، دل روناکِ «نون خ» را برده‌اند

سوهو (Suho) یکی از خواننده‌های معروف گروه اکسو است. کیم جون-میون با نام هنری سوهو خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر است. در دو سال اخیر اسم این خواننده خیلی شنیده می‌شود چرا که در دو سریال« در پس لمس تو» و «ولیعهد گمشده» بازی کرده است. در مارس ۲۰۱۶ سوهو اولین فیلم سینمایی خود را با فیلم One Way Trip تجربه کرد ، این فیلم اولین بار در بیستمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان به نمایش درآمد. او بابت ایفای نقش خود در این فیلم در جشنواره بکسانگ نامزد دریافت جایزه محبوب‌ترین بازیگر شد. سوهو از جمله خوانندگان کره‌ای است که تقریبا ایرانی‌ها بیشتر او را می‌شناسند چرا که او با انتشار یک متن اعلام کرد که علاقه دارد طرفداران ایرانی، چینی، ژاپنی و آمریکایی خود را ببیند. همچنین او در یک لایو اینستاگرامی به ایرانی‌ها سلام کرد. این حرکت او به شدت مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت.


دی او

این پسران کره‌ای، دل روناکِ «نون خ» را برده‌اند

دو کیونگ سو (زاده ۱۹۹۳) با نام هنری دی. او در اکسو شناخته می‌شود. بسیاری از طرفداران سریال کره‌ای بیشتر از آنکه او را به عنوان خواننده بشناسند او را به عنوان بازیگر به یاد می‌آورند. او به نسبت سایر اعضای گروه کارنامه درخشان‌تری در بازیگری دارد و در چند سریال و فیلم نقش اصلی بوده است در حالی که بقیه اعضای گروه بیشتر نقش مکمل و افتخاری در فیلم‌ها و سریال‌ها داشته‌اند. دی او وقتی ۲۱ ساله بود اولین تجربه بازیگری خود را با ایفای نقش در فیلم سینمایی Cart بدست آورد. سال ۲۰۱۴ دی.او اولین نقش خود را در یک سریال تلویزیونی «به نام  مشکلی نیست این عشقه» در کنار گونگ هیوجین و جو این سونگ تجربه کرد. بازی او برای این مجموعه مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در ۵۱امین دوره جوایز بکسانگ نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر جدید شد. از دیگر سریال‌های مشهور او می‌توان به  مثبت باش، شاهزاده صد روزه من و دادستان بد اشاره کرد.


لی

این پسران کره‌ای، دل روناکِ «نون خ» را برده‌اند

ژانگ ییشینگ (معروف به لی) متولد ۷ اکتبر ۱۹۹۱ در چین ، خواننده و بازیگر است. او از شش سالگی بازیگری را شروع کرد تا اینکه با خوانندگی در گروه اکسو مشهور شد. ژانگ ییشینگ سال ۲۰۱۵ با نمایش تلویزیونی «Go Fighting» در کشور خود چین به شهرت رسید. لی در فیلم مشترک هندی چینی Kung Fu Yoga، با جکی چان نیز همبازی شد. او ‌همچنین با انتشار کتاب زندگینامه خود رکورد فروش آنلاین را در چین شکست. از حواشی فعالیت او در گروه اکسو می‌توان به ترک موقت گروه اشاره کرد. او در  سال ۲۰۱۷ در پی اختلافات سیاسی کره جنوبی و چین بر سر کره شمالی از گروه اکسو به مدت کوتاهی کنار کشید و تا یکسال خود را درگیر بازیگری کرد. 


سهون

این پسران کره‌ای، دل روناکِ «نون خ» را برده‌اند

اوه سهون متولد ۱۲ آوریل ۱۹۹۴ در کره جنوبی خواننده ، ترانه سرا و بازیگر است. فارغ‌ التحصیل کالج هنرهای نمایشی سئول می‌باشد که بصورت حرفه ای خوانندگی را رسما از سال ۲۰۱۲ وقتی ۱۸ ساله بود با گروه اکسو آغاز کرد.  او در صنعت مدلینگ شهرت بسیاری دارد. در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سهون در نمایش‌های مد لویی ویتون پاریس شرکت کرد و در هر دو نمایش بعنوان بهترین مدل مرد انتخاب شد. او سال ۲۰۲۰ بعنوان سفیر و چهره جدید برندهای لوکس و مشهور زنیا و دیور معرفی شد. در سال ۲۰۱۸ سهون بعد از جی دراگون تبدیل به دومین هنرمند مرد کره‌ای شد که تصویرش در ۲۲ سالگی بر روی جلد مجله مشهور وگ (Vogue) قرار می‌گیرد.  اوه سهون در سال ۲۰۱۶ بعنوان هنرمند منتخب طرفداران در ششمین جشنواره موسیقی چارت گائون انتخاب شد. او سال ۲۰۱۷ نیز دو جایزه مستقل محبوب‌ترین هنرمند امشب (در پنجمین جشنواره جدول وی) و نماد جهانی (در جشنواره فشنیستا) را کسب نمود. در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ هم عنوان های بازیگر محبوب، جایزه هنرمند مرد خارجی و جایزه بهترین خواننده بازیگر را بدست آورد. از سال ۲۰۱۹ در چند نوبت خبر رابطه عاشقانه سهون با جیسو و لیسا گروه بلک پینک مطرح شد که او این اخبار را رد کرد.


بکهیون

این پسران کره‌ای، دل روناکِ «نون خ» را برده‌اند

بیون بکهیون متولد ۶ می ۱۹۹۲ در کره جنوبی ، خواننده ، بازیگر و ترانه سرا است. او از از ۲۰ سالگی با گروه اکسو (Exo) کارش را آغاز کرد. بازی او در سریال تاریخی «عاشقانه ماه»  در سال  ۲۰۱۶ بسیار مورد توجه قرار گرفت. او در این درام با خواننده مشهور آی یو همبازی بود و برای بازی خود جوایزی از جمله جایزه ستاره جدید را در جشنواره اس بی اس درامای آن سال کسب نمود. در آوریل ۲۰۱۶ ، بکهیون جایزه YinYueTai V-Chart را بعنوان محبوب ترین خواننده در کره جنوبی دریافت کرد.  بکهیون از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ با «کیم ته‌ یون» از گروه گرلز جنریشن رابطه عاطفی داشت، اما این زوج از هم جدا شدند.


شیومین

این پسران کره‌ای، دل روناکِ «نون خ» را برده‌اند

شیومین متولد ۲۶ مارس ۱۹۹۰ در کره جنوبی ، خواننده و بازیگر است. او بزرگ‌ترین عضو اکسو است اما ظاهر جوان و بچگانه‌اش باعث شده بسیاری از مردم تصور کنند او جوان‌ترین عضو گروه است. شیومین از سال ۲۰۱۲ وقتی ۲۲ ساله بود با گروه اکسو (EXo) شروع کرد.  او همچنین آموختن ورزش‌های رزمی را از سنین جوانی آغاز نمود و در دو رشته تکواندو و کندو (یک نوع ورزش آسیای شرقی) دارای کمربند مشکی است و در شمشیر بازی و وشو مهارت دارد. او همچنین علاقه شدیدی به فوتبال دارد و هم اکنون سفیر افتخاری اتحادیه فوتبال کره است. از حواشی فعالیت او می‌توان به این اشاره کرد که بسیاری او را به پنهان کردن ملیت اصلی‌اش متهم کردند. در دوران آغاز به کار اکسو، شیومین بخاطر ظاهرش و فعالیتش در زیرگروه چینی اکسو (اکسو ام) و همچنین تسلطش بر زبان چینی باعث شده بود برخی گمان کنند او ملیت چینی دارد درحالیکه او کاملا کره‌ای است. شیومین هرگز درگیر هیچ گونه جنجالی نشده است و همچنین در مورد ارتباط عاشقانه وی نیز اطلاعات معتبری در دست نیست.


چن

این پسران کره‌ای، دل روناکِ «نون خ» را برده‌اند

کیم جونگده با نام هنری چن متولد ۲۱ سپتامبر ۱۹۹۲ در کره جنوبی ، خواننده است. فارغ‌ التحصیل رشته تبلیغات رسانه از دانشگاه هانیانگ می باشد که خوانندگی را به طور رسمی از سال ۲۰۱۲ با گروه اکسو و تحت نظر کمپانی اس ام آغاز کرد. در ژانویه ۲۰۱۶ او به عنوان بخشی از پروژه اجتماعی Imagine Project یونیسف ، آهنگ Imagine از جان لنون را به همراه پیانیست مشهور استیو باراکات در مرکز هنرهای نمایشی سجونگ اجرا کرد. در سال ۲۰۲۰ خبر رابطه عاشقانه چن با یک فرد غیر مشهور منتشر شد. این خبر جنجال‌های زیادی به پا کرد اما با این حال این زوج در ۱۳ ژانویه همان سال در یک مراسم خصوصی ازدواج کردند و دخترشان در ۲۹ آوریل ۲۰۲۰ به دنیا آمد. چن مراسم مجلل ازدواج خود را با همسر غیرسلبریتی‌اش  در سال ۲۰۲۳ با حضور دیگر اعضا اکسو برگزار کرد. او زبان چینی را به خوبی صحبت می‌کند و به غذاهای چینی نیز علاقه زیادی دارد و در صنعت کی پاپ به عنوان یک وکالیست مشهور بوده و پیانو را هم به خوبی می نوازد.


چانیول

این پسران کره‌ای، دل روناکِ «نون خ» را برده‌اند

پارک چانیول متولد ۲۷ نوامبر ۱۹۹۲ در کره جنوبی ، خواننده و بازیگر است. چانیول طرفداران زیادی در جهان و همینطور ایران دارد. او فارغ التحصیل لیسانس فرهنگ و هنر و فوق لیسانس طراحی داخلی می‌باشد که از ۱۶ سالگی خواندن را شروع کرد و حالا ترانه سرا بوده و کار مدلینگ هم می‌کند. طبق گفته خودش جیسون مارز و امینم بیشترین تأثیر را بر روی او داشته‌ اند . پارک بعد از شهرت با گروه اکسو از سال ۲۰۱۵ وقتی ۲۳ ساله بود با حضور در نقش مکمل فیلم Salut d’Amo وارد عرصه بازیگری شد. او یکسال بعد با فیلم کره ای – چینی So I Married an Anti-fan نقش اول را برعهده گرفت و در کنار آن شروع به ترانه سرایی موسیقی رپ کرد.  در سال ۲۰۱۸ رابطه عاشقانه این خواننده به شدت سروصدا به پا کرد. رسانه‌های کره ای خبر دادند پارک چانیول با خانم Rosé (خواننده) وارد رابطه شده است که هر دو خبر رابطه تکذیب کردند.  آهنگ سال 2023 چانیول آهنگ good enough است که در روز اول موفق شد سه میلیون شنونده را در اسپاتیفای به دست آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد

      اینا پسرن یا دختر؟!

    • اریایی

      روناک کولبرهای ولاتشان هم نمیخواد چه برسه به اینا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج